Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7437 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אספר לכם סיפור ספק משעשע ספק מזעזע

אודות יונדאי לנטרה חמודה ולבנה שחונה אצלי בחניה.

 

הלנטרה הזו היתה של אמי לפני היא ממודל 99 - שזה לא ישן מדי.

 

בכל מקרה, לפני כשנה אני נוסע לתומי מהרצליה לת"א, יורד במחלף בערב גשום חלקית על - 40 קמ"ש גג וטראח! צלחת באמצע הכביש.

במזל לא היו מכוניות מאחוריי, כי הרכב עשה 200 מעלות ככה, אל השוליים.

 

אוקיי, מחזירים את הלב לעבוד ואת הרכב לתחנת הדלק לבדוק לחץ אויר.

גלגלים קדמיים: 14-15PSI במקום 30. אוקיי, מנפח, רוטן על אמא שלא יודעת לשמור על האוטו ונוסע הביתה לירושלים ב70 קמ"ש.

יושב, חושב ומאמין שהיה כתם שמן על הכיש + לחץ נמוך מדי וזו הסיבה.

 

בינתיים הרכב הפך להיות שלי.

לפני שלושה שבועות אני נוסע לנהריה, יום אחרי ששמתי צמיגים חדשים ברכב (קונטיננטל) והחלפתי משולש שבור.

חולף בכיכר, 30-40 קמ"ש גג.

כביש רטוב, צלחת - 360 מעלות באמצע הכביש. במזל לא נגמר בתאונה.

נכנס לתחנת דלק, הלחץ בסדר. ההגה לא רועד, הרכב לא מושך הצידה.

לכאורה הכל תקין.

 

האמת? אני לא מאמין שדרכתי פעמיים על כתם שמן.

אז, או שאני אל יודע לנהוג ועושה שילוב קטלני של פעולות שנועל את הגלגלים ברכב -

או שמשהו לא בסדר.

 

חוות דעתכם?

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

פורסם

אלא אם נשמתו של הרבי התגלגלה משום מה ליונדאי שלך, לרכבים אין רצונות משלהם.

 

אין מושג לגבי כמות הניסיון שלך בנהיגה אבל אם הגעת למצב של סחרור עם הרכב פעמיים רוב הסיכויים שאתה עושה משהו לא טוב ולא (רק) האוטו.

המלצתי הראשונה לך תהיה לקחת קורס נהיגה מתקדמת שבו תלמד מעט יותר על השתלטות על הרכב במצבי חירום ועוד... מומלץ בחום!

 

לגבי הרכב, הייתי מתחיל בבדיקה של מצב הצמיגים, אם גילם גבוה מ-4 שנים הם כבר יבשים ואין שום קשר למצב החריצים שלהם וכמה בשר עוד יש עליהם.

את גילו של הצמיג ניתן לראות ע"י מספר בן 4 ספרות על דופן הצמיג, הסבר ניתן למצוא לקראת סוף ההודעה כאן.

במידה והצמיגים בסדר, כדאי לבדוק כיוון פרונט על מכשירים ולא בעין.

 

מוטי

פורסם

1 צריך לבדוק את האוטו (מאיזה איזור אתה)

2 קח קורס נהיגה מתקדמת, בכל מקרה זה יעלה אותך כמה ליגות בנהיגה, ויתכן וישמור ויציל את חייך.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

1. רוב הצמיגים החדשים דורשים 200-300 ק"מ לפחות עד שהשכבה הראשונה והחלקה נשחקת ונעלמת. זה קריטי בצמיגים האחוריים מאחר והשחיקה שלהם היא מינימאלית (הם תמיד בקו ישר) וייתכן ויש קשר בין המקרה לנושא הצמיגים החדשים.

2. ברכב בגיל הזה כדאי לבדוק את מצב בולמי הזעזועים (כל הרביעיה), סביר להניח שהם חלשים.

 

3. תסביר ביתר פירוט את המשפט "חולף בכיכר, 30-40 קמ"ש גג.". מתי האטת ?

 

4. לידיעה בלבד, הרכב אוטומטי או ידני ?

 

5. סיפרת שהחלפת משולש שבור, האם בוצע כיוון פרונט לאחר מכן ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

1. הוחלפו 2 קדמיים. למרות שרציתי להחליף בין הקדמיים לאחוריים (לפי התקנות) אמרו לי בפנצ'ריה שהאחוריים חדשים לגמרי ואין בך שום טעם.

 

3. האטתי לפחות כמה מטרים לפני הכניסה לכיכר, כיוון שהיו בה רכבים טרם נכנסתי.

 

4. ידני

 

5. לפי הנחיית המוסך, לא בוצע כיוון פרונט.

 

6. - ברור לי שעודני צעיר קטנטן ורך בשנים, אך עדיין 6 שנים על הכביש, כולל אלפי קילומטרים בשבוע כשהיתי חייל ו3 מכוניות שונות (שרייד 89, לנטרה 96 והלנטרה הזו-99).

טפו טפו טפו, בלי תאונות ויציאה ממצבי חירום לא פעם ולא פעמיים...

כך שאני לא בטוח שאני נוהג כלכך רע :-P (למרות שלא אתווכח על שיש תמיד מה ללמוד..)

דני - אני מרחובות

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

פורסם

תשמע יכולים להיות מספר סיבות לתופעה זו..

 

 

כמו שאמרו לפניי : יכולת השליטה שלך על הרכב

לפי הנתונים שרשמת הרכב לא פונה לשום כיוון...וההגה לא בורח

וצמיגים חדשים ומשולש חדש

אחת הסיבות הנפוצות זו שהפרונט שלך צריך כיוון אבל אם ההגה לא בורח

אז זה לא קשור

מה היה מזג האויר היה גשום אופן אחיזת ההגה ובמהלך הפנייה היה חד משמעותית?

אם הבעיה היא לא מהנהג הייתי ממליץ לך לקחת את הרכב למכון לבדיקות ממוחשבות

לבדיקת וכיוון גלגלים

פורסם
1. הוחלפו 2 קדמיים. למרות שרציתי להחליף בין הקדמיים לאחוריים (לפי התקנות) אמרו לי בפנצ'ריה שהאחוריים חדשים לגמרי ואין בך שום טעם.

העובדה שהפנצ'ריה שלך מתעצלת להחליף את מיקומי הצמיגים לא מצדיקה שאתה תעשה צלחות בכיכרות.

 

מתי אנשים יבינו שההכשרה של עובדי הפנצ'ריה מסתכמת בלהכניס צמיג לתוך אמבטיה כדי לראות מהיכן יוצאות בועות, ואינה כוללת הסמכה לחוות דעה על מאפיינים פיסיקליים של כלי רכב בתנועה ?

 

תחליף פנצ'ריה.

ואז תחליף בין הצמיגים הקדמיים לאחוריים.

פורסם

קשה לתת תשובה לסוגיה כזאת מבלי לדעת את כל הפרטים.

אתה טוען שנכנסת לככר ב-30-40 קמ"ש. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל כולם יודעים שהכל יחסי.

מה היה גודל הככר?

כתבת שהכביש היה רטוב. זה היה גשם ראשון?

האם הככר בנויה בשיפוע?

 

בוא אתן לך דוגמה משלי:

מחוץ למכללה שאני לומד בה יש ככר ממש גדולה. ערב אחד עברתי בה עם הבורה של אבא שלי. נכנסתי לככר במהירות שנראית סבירה לכל הדיעות - גם כן משהו שנע בסביבות ה-30 קמ"ש.

מערכת ההשקיה בדיוק עבדה והכיוון הכללי שלי היה ירידה (הככר בנויה בשיפוע).

אכן, היגוי היתר לא איחר להגיע (ובורה לא ממהרת לכשכש בזנבה).

מאז עבר זמן רב, בינתיים הספקתי לעבור קורס במסלולים והיום אני יודע לצפות מראש מצבים כאלה.

 

מה שרציתי לומר בשורה התחתונה זה שאי אפשר לתת תשובה מדוייקת דרך מחשב, אלא רק השערות.

נסה ללכת על דרך השלילה או בקש ממישהו שמבין יותר טוב ממך שיתלווה אליך למקום ויתן חוו"ד נוספת.

בנוסף, אני מצטרף להמלצות של כל קודמיי לקחת קורס נהיגה מתקדמת באחד מבתי הספר המתמחים בכך.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

שמע, גם אני נוהג בלנטרה דומה ואחיזת הכביש שלה היא אמנם לא כמו של 911T, אבל מה שאתה מתאר זה מאוד לא סביר.... אפילו סמארט לא הייתה מגיבה ככה. לדעתי בדיקה רצינית של מע' ההיגוי במוסך צריכה לעלות על הבעיה

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

פורסם

לפותח השרשור,

 

 

לא יודע למה, מה שכתבת או שסוטר את חוקי הפיזיקה\אינרציה, או שלא ממש מדוייק.

 

אף רכב בנהיגה "נורמלית" לא יעשה 360 מעלות (או 180 מעלות לצורך העניין) במהירות של 30-40 קמ"ש, אלא אם כן נהגת "קצת" מעל 40 קמ"ש, או לחילופין משכת בטעות בלם יד או משהו.

 

 

רכב לא עושה סתם כך 360 מעלות.

 

ההגיון אומר שאם כבר היתה לך בעייה כלשהי בכיכר לרוב זו תיהיה בעייה של תת היגוי (במיוחד במכונית כמו לנטרה), אלא אם כן אתה עשית פרובוקציה (ניסית לזרוק תחת במתכוון? נכנסת מהר מדי ובלמת חזק בתוך הכיכר?)

 

אגב, גם אם באמת נכנסת על 40 קמ"ש לתוך הכיכר ובלמת באמצע הפנייה, הרכב לא אמור לעשות לך שום 180 מעלות (אם אין ABS הוא פשוט יחליק בקו ישר, אם יש ABS הוא יבלום לכיוון אליו מופנים הגלגלים בלי לעשות פעלולים אוירובטיים).

 

אני חושב שהבעייה לא נעוצה ברכב, אלא באיזושהי טעות נהיגה בסיסית שאתה עושה, כי אתה צריך להבין שרכבים לא "מתעופפים" להנאתם ב-30 קמ"ש (גם לא במחלף,למרות כביש רטוב).

 

או,שאתה לא עושה טעות נהיגה, אתה פשוט מנסה לעשות עם הרכב דברים שהוא לא אמור לעשות, כמו כניסות מהירות מאוד לכיכרות, כמו משחקי זנב משעשעים (או שלא),מה ששוב מתקשר לזה שאתה עושה טעות נהיגה (שימוש "ספורטיבי" ברכב שמתבאס להיות אפילו משפחתי....).

 

 

אני בכוונה אומר את זה כי לי יש גם לא מעט נסיון עם יונדאי גטס\אקסנט\לנטרה, ובאף אחת מהן לא חוויתי דברים דומים למה שאתה מתאר, ולמען האמת לא חוויתי דברים כאלה באף רכב שנהגתי, כולל הנע(א)ות אחוריות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אני אתוודה שלא רשמתי את ההודעה בכדי לגרור כאלו תגובות.

אני חייב לטהר קצת את שמי, אח"כ אדבר על נהיגה מתקדמת ולבסוף על מצב הרכב.

 

אני לא מחפש לעשות שטויות (או "פעלולים" או זריקות תחת, או כניסות / יציאות מהירות מהכיכר).

אם בחרתי לעצמי יונדאי לנטרה, זה לא בגלל בעיית תקציב, אלא רצון לרכב סולידי ולא משהו שנועד לפוזה, משחקי כביש ומהירות או כל דבר בסגנון.

לא נהגתי "קצת" מעל 40 קמ"ש -

בוא נבהיר משהו, אני לא נהג צעיר וטיפש שנסע על 80 לתוך כיכר וניסה לחקות את הפרסומת של מיצובישי.

אם הייתי נכנס ב80 קמ"ש לכיכר ביום גשום והרכב היה מחליק, או אם היתי מרים את בלם היד והרכב היה מחליק, לא היתה לי סיבה לפרסם את ההודעה נכון?

אז נא לא לעשות ממני אדיוט או מתלהב.

 

אם כל רכב היה עושה 360 מעלות, גם לא הייתי רושם את ההודעה אני מניח.

 

ייתכן שאני עושה טעות בסיסית בנהיגה. למעשה ייתכן מאד.

אבל אז, הייתה פעולה שהיה ניתן להצביע עליה.

לדוגמה, אם הייתם מציעים את האפשרות שאני לוחץ על חצי מצמד + חצי בלם + מסובב את ההגה אז קורה 1+2+3, הייתי אומר האם עשיתי את רצף הפעולות האמורות.

 

לגבי הנהיגה המתקדמת, אני בטוח שזה רעיון טוב בלי שום קשר.

 

אבל אולי לדוגמה, יש בעיה עם הבלמים?

אולי קורוזיה, נסורת מתכת ("גרד") או משהו אחר גורמים לכך שהבלם נדבק?

אולי ואולי ואולי.

אני אכניס את הרכב למוסך.

 

בכל מקרה, נא לא לעשות ממני אדיוט.

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

פורסם

למי עלה פה הפיפי למח? :roll:

 

אף אחד לא עשה ממך אידיוט/ילד מפגר/מתלהב/you name it.

כמו שכתבתי לך, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לענות על שאלה כזאת דרך מחשב מבלי להיות נוכח בשטח ולסקור את כל הפרטים (מהירות, גודל הככר, שיפוע, שיעור רטיבות הכביש, מצב הרכב וכו').

עד כמה שאני מתרשם מהתגובות פה (כולל זאת שלי), כולם ניסו לתת לך כיוונים למחשבה. לא רואה אף אחד שירד עליך.

 

שיהיה לך ערב נעים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

אם אתה לא בעניין של קורס נהיגה מתקדמת כרגע...

שייכנס איתך לרכב מישוה שעבר אי אילו קורסים כאלו... אולי הוא יעלה על הטעות שאתה עושה.

 

התיאורייה אומרת שהעברת יורת מדי משקל קדימה מה שיכול להסביר את ה360, למרות שבמהירות כזו זה מעט מופרז...

תנסה להיזכר: האם בלמת בפתאומיות באיזשהו שלב...?

 

שווה בדיקה.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

אלעד, שני דברים:

 

1. אני מפנה אותך לתגובה של edan82. שרמז על כמה דברים בבירור.

2. פיפי במוח טוב לאנטי פרוסט כללי, ובכלל כדי למלא חללים ריקים. (ויש הרבה)

 

קונדסון - אם הייתי בולם בפתאומיות, לא הייתי מעלה את הסוגיה...

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

×
×
  • תוכן חדש...