Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7437 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יכול להיות שאתה עושה משהו לא נכון, או שיש בעיה מכנית ברכב.

כי ההתנהגות של יונדאי לנטרה היא סבירה+ לכן מה שקרה לך זה לא משהו רגיל.

אני מכיר את הרכב, ורכבים של יונדאי בכללי בצורה טובה.

 

אם אתה מעוניין, אני יכול להמליץ לך על מוסך יונדאי מצויין בה"פ.

פורסם
ייתכן שאני עושה טעות בסיסית בנהיגה. למעשה ייתכן מאד.

אבל אז, הייתה פעולה שהיה ניתן להצביע עליה.

לדוגמה, אם הייתם מציעים את האפשרות שאני לוחץ על חצי מצמד + חצי בלם + מסובב את ההגה אז קורה 1+2+3, הייתי אומר האם עשיתי את רצף הפעולות האמורות.

 

לגבי הנהיגה המתקדמת, אני בטוח שזה רעיון טוב בלי שום קשר.

אני אתרגם לך את מה שאני קורא בהודעה שלך בחלק שציטטתי -

 

יש סיכוי שאני עושה טעות בנהיגה אבל לא נראה לי.

אם הייתי רושם בדיוק מה אני עושה יש סיכוי שחבורת אנשים שההכשרה שלהם בהעברת קורסים בנהיגה מתקדמת בהתכתבות שואפת למתחת לאפס, הייתי מעוניין שאותם אנשים יגידו לי מה אני עושה לא בסדר באינטרנט בלי לראות אותי נוהג אף פעם.

 

לגבי הנהיגה המתקדמת, רעיון תיאורטי, ברור שהתקלה היא באוטו, נא להמשיך להציע מערכות נכשלות אפשריות.

 

 

בקיצור ידידי, אני לא מחפש לעשות ממך שום דבר, לא אידיוט ולא ילד מתלהב ולא כלום.

אני פשוט אומר לך שאתה עושה משהו לא נכון בנהיגה שלך.

מכוניות לא מסתחררות ככה סתם, משהו שאתה עושה לא נכון גורם להן להכנס לפירואט, כנראה העברת משקל חריפה מדי לזנב.

אני לא אלאה אותך בהסברים למה ואיך כי אין שום סיכוי שתלמד מהם משהו דרך האינטרנט.

לך לקורס נהיגה מתקדמת, שפר את החלק החשוב ביותר במכונית - הנהג.

 

מוטי

פורסם

30-40 קמ"ש במעגל תנועה וכביש רטוב זה לא מעט.

עם הנעה כפולה לכביש ודיפרנציאלים מרכזי ואחורי מוגבלי החלקה וכביש יבש אני מרגיש את האחיזה מתערערת בסביבות ה-40 קמ"ש (וזה במעגל תנועה "רגיל", לא קטנטן).

אז עם הנעה קדמית, דיפרנציאל פתוח וכביש רטוב?

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

לא יודע למה לא נתנו התייחסות לבעיית בלמים.

 

הרי יש סיכוי סביר כי יש בעיה במשאבת בלם אחת שנוזלת ועקב זה יש בלימה לא אחידה, וכתוצאה מזה בעיה אם רפידות.

פורסם
30-40 קמ"ש במעגל תנועה וכביש רטוב זה לא מעט.

עם הנעה כפולה לכביש ודיפרנציאלים מרכזי ואחורי מוגבלי החלקה וכביש יבש אני מרגיש את האחיזה מתערערת בסביבות ה-40 קמ"ש (וזה במעגל תנועה "רגיל", לא קטנטן).

אז עם הנעה קדמית, דיפרנציאל פתוח וכביש רטוב?

 

ידידי, תחליף בלמים\בולמי זעזועים או בכלל מכונית אם ב-30-40 קמ"ש בכביש יבש האחיזה של הרכב שלך מתערערת.........וזה אפילו לא קשור לזה שיש לך הנעה כפולה ודיפרנציאלים מוגבלי החלקה.

 

יש לך רכב (בהנחה שאכן מדובר בפורוסטר) שהמגבלות אחיזה שלו הן לא בדיוק 30 קמ"ש בכיכר גדולה.

 

אני נוהג די הרבה על יונדאים מכל הדגמים, ובאף אחת מהמכוניות שנהגתי לא הגעתי למצב שהבחור כאן תיאר, זה מצב קיצוני מאוד שברוב המקרים יסתכם בבעיית שליטה כזו או אחרת של הנהג.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

יש דבר אחד שיש לבדוק בנוסף לכול מה שנאמר לך , גש למוסך הקרוב ותדרוש שיבדקו לך את התושבות של הבולמים עם דגש על האחוריים .

תופעה מוקרת שיכולה לקרות כאשר אחת התושבות מאחורה קרועה .

פורסם

הלו, הגזמת.

אני מדבר על מעגל תנועה בקוטר משוער של כ-12 מטר (זה שברחוב גולומב בהרצליה). לא על כאלה של 5 מטר וכמובן שלא כמו בכיכר המדינה...

במעגל תנועה בקוטר כזה ובמהירות של 40 קמ"ש (ואולי אפילו טיפה יותר) מתחילים להרגיש שינוי כלשהו באחיזה (בניואנסים, ולזה התכוונתי).

הרכב במצב מצויין, הבולמים הקדמיים הם קוני צהובים ומאז שהתקנתי נעילה מוגבלת החלקה בדיפרנציאל האחורי הרכב עושה סיבובים כאלה בלי לצפצף במהירויות גבוהות ב-10 קמ"ש יותר מאשר קודם.

לא התכוונתי שב-30 קמ"ש הרכב מתחיל לטייל...

אז מצטער, איני מחליף רכב...

 

ידידי, תחליף בלמים\בולמי זעזועים או בכלל מכונית אם ב-30-40 קמ"ש בכביש יבש האחיזה של הרכב שלך מתערערת.........וזה אפילו לא קשור לזה שיש לך הנעה כפולה ודיפרנציאלים מוגבלי החלקה.

 

יש לך רכב (בהנחה שאכן מדובר בפורוסטר) שהמגבלות אחיזה שלו הן לא בדיוק 30 קמ"ש בכיכר גדולה.

 

אני נוהג די הרבה על יונדאים מכל הדגמים, ובאף אחת מהמכוניות שנהגתי לא הגעתי למצב שהבחור כאן תיאר, זה מצב קיצוני מאוד שברוב המקרים יסתכם בבעיית שליטה כזו או אחרת של הנהג.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

תראה, עם כל הכבוד לנעילות דיפרנציאלים ששמת, אין להם תכלית כלשהי בכביש, בטח לא בפניות, אז לא הבנתי מה הקשר.....

 

דיפרנציאל נעול (100%)- אתה לא פונה לשום מקום, אלא נוסע בקו ישר.

 

דיפרנציאל מוגבל החלקה- אם אתה מרים גלגל אחד באויר תו"כ ה-30 קמ"ש בכיכר אז זה אחלה, היא הוא יגרום לכך שהגלגל השני באותו סרן ימשיך להסתובב במקום שכל הכח יעבור לגלגל ה"מרחף" (כמו בדיפרנציאל רגיל, אז כמו שאמרתי, אם בכל כיכר אתה עם גלגל אחד לפחות באויר,זה מצויין, אם לא- שמור את זה לשטח (לזה הוא יועד).

 

 

נעילות דיפרנציאלים שמים לרכבים על מנת לשמור על יכולת עבירות גבוהה (ברכבי שטח), או כדי להוריד את הכוח מהגלגלים אל הכביש בצורה יעילה יותר (כאשר יש כוח מתפרץ מאוד משמעותי, כמו ברכבי טורבו קיצוניים).

 

הנעילות דיפרנציאל לא אמורות לסייע לך בביצוע פניות בכביש, ולעיתים אף להיפך, נעילת דיפרנציאל עשוייה לפגום ביציבות בפניות (בפנייה בכביש צריך דיפרנציאל משוחרר, לא מוגבל החלקה ולא בטיח, בטח לא בפניות של 30 קמ"ש).

 

לגבי הקוני שהתקנת, הכל טוב ויפה, אבל אני במקומך הייתי מתקין רביעייה (או במילים אחרות- סט מלא) ולא "משפר" רק סרן אחד, כי אז אתה פוגם באיזון שתוכנן ברכב, דוגמא:

 

רכב שבא במקור עם מתלים רכים מקדימה ומאחורה, מתוכנן בחברה ומאוזן בהתאם לכיול המתלים שנבחר עבורו.

כאשר אתה בא ומחליף פתאום את המתלים הקדמיים לקשיחים יותר, אתה בעצם פוגם בכיול המתלים של הרכב, כי עכשיו יש חזית קשיחה, וזנב רך.

 

זו הסיבה שמומלץ מאוד להחליף סט בולמים ברביעייה של אותו סוג, כי אז גם אם אתה מקשיח, או מרכך, אתה שומר על האיזון הטבעי של הרכב, ולא "משחית" את כיול המתלים שעליו ישבו מהנדסים יותר גדולים מאיתנו.

 

אבל זו סתם אנקדוטה....

 

אני שמח שטוב לך עם הרכב שלך, אבל עדיין, 30 קמ"ש בכיכר (ואני לא אגזים אם אומר שכמעט בכל כיכר) הם לא סיבה לערעור אחיזת הרכב על כביש יבש.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

לידיעתך, מוגבל החלקה רוחבי בהחלט עוזר לפנות בצורה מהירה יותר מבלי לסבסב את הגלגלים, כאשר הכוח, שהיה אמור להעלם דרך הגלגל הפנימי שבמהירות גבוהה מאבד אחיזה, עובר בחלקו לגלגל החיצוני האוחז.

ולראיה, מאותה סיבה מותקן מוגבל החלקה בדיפרנציאל האחורי של מכוניות ספורטיביות רבות.

ובקשר ל-30 קמ"ש: כתבתי 30? אולי תקרא שוב...

ואם יצא לך להיות בהרצליה, נסה להקיף את הכיכר ברחוב גולומב (ואולי כדאי שתזמין אותי לראות) ונראה לאיזה מהירות תוכל להגיע שם לפני שהצמיגים שלך יתחילו להשמיע קולות.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

כמו שכבר רשמתי, אכן מותקנים לעיתים דיפרנציאלים מוגבלי החלקה ברכבים ספורטיביים, וזה כדי להוריד את הכח טוב יותר לכביש, וכדי לסייע בשיפור אחיזה במהירויות גבוהות (לא 30-40 קמ"ש).

 

 

אגב, סוגים שונים של צמיגים עשויים להשמיע רעשים עוד לפני איבוד אחיזה......אז אל תתרגש מרעשי צמיגים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

הדיפרנציאלים מוגבלי ההחלקה עוזרים לא רק במהירויות גבוהות אלא גם בפניות הדוקות, כאשר הכוח הצנטריפוגלי הנוצר בעת הפניה, ובפניות ברדיוסים קטנים לא צריכים לנסוע מהר לשם כך, גורם להעברת המשקל לגלגל החיצוני. ומכיוון שהדיפרנציאל "מפנה" את הכוח להיכן שקל לו יותר, הכוח עובר לגלגל הפנימי, זה שאוחז פחות במקרה הטוב וכבר נמצא באויר במקרה הרע (טוב, זה באמת קורה במהירויות גבוהות יותר), ובאותו רגע הרכב מאבד את ה"משיכה", מה שמוביל לאחר מכן לאיבוד אחיזה.

הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מעביר חלק מהכוח לגלגל החיצוני.

נכון שהרגע בו הצמיג מתחיל "לשיר" אינו בהכרח הרגע בו הוא מאבד אחיזה, אולם באותה מהירות שזה קורה בכביש יבש, הרכב כבר היה מאבד אחיזה אילו הכביש היה רטוב. ועל מצב כזה נכתב בתחילת השרשור.

וכמובן לא התייחסתי לדיפרנציאל נעול 100%. אין לי כזה ברכב ולפי מיטב הבנתי זה ממש לא בריא לנסוע עם נעילות מסוג זה על אספלט.

פיני

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

אם נעזוב רגע את הדיונים הפילוסופיים על קוני צהובים ודיפרנציאל מוגבל החלקה, נראה לי שכל הבעייה שלו הייתה נהיגה בצורה שלא מתאימה לתנאי הדרך.

 

כיכר רטובה ב 40 קמ"ש - לא משנה כמה גדולה היא (והיא לא כיכר המדינה) - תגרום להחלקה נשלטת \ בלתי נשלטת (תלוי במיומנות הנהג ובמצב הרכב).

כביש רטוב בירידה עם סיבוב - מתכון בטוח לאיבוד שליטה כאשר המהירות קצת גבוהה.

 

לפי דעתי היה לך נסיון מר עם כביש רטוב אחרי גשם ראשון \ גשם שיורד אחרי כמה ימים של יובש.

ובמקרה של הכיכר - תופעה ידועה. פשוט צריך לנסוע לאט. כמעט תמיד ככרות בנויות בשיפוע + תוסיף את הנתון שמדובר בפנייה חדה יחסית = אפשר להיכנס למצב של תת היגוי ו \ או היגוי יתר די בקלות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

×
×
  • תוכן חדש...