רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,580 נושאים בפורום הזה
-
DSG7 [אופן תפעול] 1 2
מאת דניאל1983-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 16 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
שלום, לא מזמן אני קניתי גולף חדשה עם גיר dsg7. הגיר מעביר הילוכים מאוד מהר וחלק, אבל מהיום הראשון שהרכב אצלי אני שמתי לב שבמהירויות נמוכות למשל בזמן האטה לפני כניסה לחניה במעבר מהילוך שני לראשון יש רעשים מכנים מכיוון המנוע ולפעמים מתקבלת תנועה לא חלקה של הרכב. לפני זה נהגתי במכוניות עם אוטומט רגיל ואף פעם לא הרגשתי את ההחלופת של ההילוכים. זה גם מורגש למשל כשאני בולם חזק מידי לפני פסי האטה והרכב מוריד הילוך להילוך ראשון ואז מיד חזרה לשני וזה גורם לנדנוד של הרכב. זה אמור להיות ככה?
הודעה אחרונה מאת דניאל1983, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
הי, אני סובל מהיאריס 2016 שקיבלתי מהעבודה (ולא מוכנים להחליף לי אותה) זה הדגם של ה-1300 סמ"ק. יש לה מושב שניתן להניע קדימה-אחורה, הגה שזז למעלה-למטה וקצת קדימה-אחורה. וגם גב המושב ניתן לשינוי בזווית. הבעיה היא בכיוון גובה. יש למושב ידית שמעלה ומורידה את המושב בזווית (תחשבו 45 מעלות כלפי מעלה וקדימה) ובו בזמן יש קפיץ שגורם לכלל המושב לעלות כך שיש למושב מסלול בליסטי (: כלומר עושה מעין קשת לא נוח לי ואני סובל מכאבים, כל פעם מקום אחר בהתאם לכיוון שעשיתי, קניתי מוצרים של ד"ר גב / הולנדייה, שום דבר לא עוזר. אני לא מצליח לכוון את המושב כדי שלא אסבול. אם מישהו מכם יכול לייעץ לי מה לעשות, אולי אפילו אגיע אליו שיראה. אני אשמח להעזר, אני די מיואש…
הודעה אחרונה מאת - XM -, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
היי בחודש הבא בלי נדר אני מתכוון לנסוע לאילת ברכב ל4 ימים עכשיו אנחנו מתכוונים (2 אנשים אני ועוד אחת) לנסוע ברכב אני מעדיף להשכיר רכב ולנסוע בראש שקט יש לי מאזדה 3 2004 שעשתה כבר 213K אבל מטופלת שמורה תקינה ברוך ה' אני מעדיף לא לגרום לה לבלאי ולהרוס אותה כי היא משרתת אותי נאמנה, וגם חוץ מיזה היא ממש אוהבת דלק כך או כך יוצא שהדלק יעלה כמו השכרת רכב, שלמעשה גם היא צריכה דלק, בגלל זה אני מתכוון להשכיר מכונית חסכונית הייתי בשלמה סיקסט הציאו לי מכונית מיני (פיקנטו) אוטומט ב780 שקל ל4 ימים 250 קילומטר ליום עכשיו אני לא יודע מה כדאי אני הייתי מעדיף להשכיר ולנסוע בראש שקט, מאשר להתקע באמצע הערבה ב50 מעלות בחוץ מחכה לגרר אני בדילמה
הודעה אחרונה מאת EliC25, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 5 תגובות
- 904 צפיות
אהלן, חבר ייעץ לי להתקין כיסויי מושבים מעל הריפוד המקורי של הרכב לצורך שמירה עליו. האם מישהו עשה? זה בכלל הגיוני לבצע כזה דבר?
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 2 אלף צפיות
הודעה אחרונה מאת madriver, -
-
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
היי, התחלתי תהליך של טסט לרכב והרכב נכשל (כבר שולם אגרה מן הסתם) אני לא מעוניין להשקיע בתיקון הרכב, האם יש אפשרות למכור אותו ככה? קראתי שאפשרי במשרד הרישוי לרכב בלי טסט אבל אני לא יודע מה הדין לרכב שהתחיל תהליך של טסט ונכשל. תודה, יובל
הודעה אחרונה מאת ERT239, -
- 1 תגובות
- 639 צפיות
מה סוג המנורות בקיה פורטה 2013 במקמות הבאים: בתא המטען פנסי ערפל תודה רבה
הודעה אחרונה מאת iliahrom, -
- 2 עוקבים
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
האם אפשר לקבל החזרת של אגרת הטסט של הרכב המידה ואני מחליט לא לתקן את הרכב ולהוריד אותו מהכביש ?
הודעה אחרונה מאת YaronNahum, -
היי לפני כמה שבועות החלטתי שאני רוצה לרכוש רכב ולאחר כמה התלבטויות החלטתי שהרכב שאני רוצה הוא טיוטה קורולה ראנקס. חיפשתי את הרכב ביד 2, אך לא התרשמתי מנתוני הרכבים שראיתי ולכן החלטתי לפנות לסוכנות רכב שם נאמר לי שבאחד הסניפים קיים רכב יד 2 שנת 2005 עם קילומטרז' נמוך. הגעתי להתרשם מהרכב ועשיתי נסיעת מבחן. נאמר לי שהרכב תקין לחלוטין ונבדק ע"י מוסך שלהם, בנוסף הם אמרו שמתחייבים למנוע, גיר תקינים ושלדה נקייה מתאונות. מרוב תמימותי האמנתי להם ושילמתי מקדמה, כשהגעתי לאסוף את הרכב גיליתי שאין להם ספר טיפולים שלו ולא מסרו לי פרטים על הבעלים הקודמים של הרכב, אבל מכיוון שכבר שילמתי מקדמה, החלטתי לסמוך על המילה של החברה ולקחתי את הרכב. עשיתי כמה נסיעות בסופ"ש ושמתי לב שנדלקת מ…
הודעה אחרונה מאת orelas, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 7 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
בשנת 2011 רכשתי רכב בעלות של כ 70,000 ש"ח, הרכב היה יד ראשונה מפרטי, אך העסקה בוצעה מול מגרש ידוע ואמין. כעת לאחר שהרגב נגנב וקיבלתי את ערכו מחברת הביטוח, גיליתי שלפני שהוא נמכר היתה לו ירידת ערך של 2%. בזמנו הרכב נלקח לבדיקה, לא היה ממצא משמעותי (רק פגיעות פח), סוכם מחיר וכו'. 1. האם מבחינה משפטית חובה היה על המוכר לגלות על ירידת הערך שהרכב עבר? במידה וכן, האם עבור כל אחוז, או רק מעל אחוז מסויים? 2. 2% לפי מחיר רכישת הרכב שווה ערך ל 1,400 ש"ח בזמנו. האם יש לי קייס לתבוע כעת את הסכום (בתוספת ריבית והצמדה) הנ"ל מהמגרש שמולו בוצעה העסקה? האם יש תקדים לנושא כזה?
הודעה אחרונה מאת Ran Cal, -
-
- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום לכם, יש לנו פג'ו 205 שנת 94, הרכב נכשל בטסט בבלמים לא מכוונים וגומיה של הצירייה שדורשת החלפה(ברחובות) והתיקון שלו עולה לנו לפחות 1100 ש"ח (משאבות בלמים וגומיה לצירייה), הכסף מהמכירה של הרכב לא הולך אלינו (אלא ממי שקיבלנו ממנו את הרכב). אנחנו בכל מקרה מתכננים לקנות רכב חדש בזמן הקרוב, אז הוצאה של קרוב ל2000 שח לא ניראית לנו הגיונית כי בכל מקרה לא נחזיר את ההשקעה. השאלות שלי: 1. מה עדיף, למכור את הרכב לגריטה או לפירוק חלקים? אם יש בכלל הבדל בין הדברים? (הרכב במצב מכני טוב ולא עושה בעיות) 2. אגרת הטסט שולמה אתמול, האם אתם מכירים מצב שאוכל לבטל את האגרה? (חוץ מהמצבים הקלאסיים של טוטאל לוס וכד') תודה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת operation103, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 967 צפיות
מנהלים נא להשאיר כאן בבקשה. פסק דין של אזרח שנלחם על חפותו וניצח. מסר סותר של תמרורים שגרם לו לטעות, ולכן זוכה מחמת הספק. אבל המעניין הוא ציטוט מפסק דין של בית המשפט העליון , על הצורך של עירית תל אביב לשפר את רמת התימרור בכרך הגדול , כדי שלא להפיל נהגים בדוחות לא מוצדקים. http://elyon1.court.gov.il/heb/dover/5101539.pdf
הודעה אחרונה מאת ישה, -
מי שלא יודע, אני נוהג על אוקטביה TDI 2.0. להבדיל מגירסת ה1.6 יש גיר DSG6 שנחשב מוצלח (אליו בהמשך) ומנוע חזק יותר. הרכב זמין בגירסת אבזור ספיישיל שהיא כמו 1.2 הבסיסית ללא בקרת אקלים וכד', אבל יש מגנזיום ומושבים עור משולב בד עם כוונים נוספים לאומת הבסיסית. בקרת שיוט זמינה כסטנדרט כבר בדגם הבסיסי והיא עובדת מעולה - משתמש בה בכל הזדמנות, חוסך המון דלק. בנסיעה רגועה הרכב מאוד חסכוני ובמשולב אפשר לקבל 1-20 ואף לעבור. אם נוסעים לא רגוע כל כך, הרכב מרגיש חזק מאוד בזכות המומנט על סל"ד נמוך שזמין אחרי השהיה מינימלית ביותר מטורבו. הרכב מאפשר לעלות בקצב סביר כל עליה בסל"ד נמוך מ2000 ואם רוצים לעלות עליה תלולה במהירות שלא מבישה שיוט בין עירוני בנתיב השמאלי אז עד 2500סל"ד (על הי…
הודעה אחרונה מאת tzvipper, -
קבלת רכב חדש
מאת Jeka.E- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 827 צפיות
שלום לכולם , מה לפי דעתכם חשוב לבדוק במעמד קבלת רכב חדש ?
הודעה אחרונה מאת d300, -
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 800 צפיות
שלום, מישהו היה ויודע מה המחירים של הספורטאז?.
הודעה אחרונה מאת Evilized, -
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
שלום, אז האפיקהX שלנו נמכרה לה לקונה המאושר, אחרי 81 אלף קילומטר ו 8 שנים(כן כן אני יודע). האמת? הופתעתי לטובה, אף פעם לא נתקענו עם הרכב ולמעט המתקן של המשקפיים כלום לא נשבר עקב עייפות החומר. רק המשאבת מים עשתה בעיות אז החלפנו לה חלקים פעמיים במשך כל התקופה. סך הכל רכב מעולה ! אז התחלנו לחפש אחרי רכב שיענה על הדרישות של אבא(לא קלות בכלל) הוחלט לבסוף על האוונסיס. הדרישות העיקריות היו רכב קצת גדול ממשפחתית(גם במנוע), בלי יותר מידי טכנולוגיה (היברידיות/טורבויות/DSGיות/רובוטיות), חדש מהחברה, עלויות אחזקה סטנדרטיות ואיך לא, אמינות. עשינו סיבוב בכל מיני חברות שנפסלו עקב ההגבלות שצויינו לעיל, לבסוף הוחלט על האוונסיס. גם על הצבע היה וויכוח לא קל, אני טענתי כחול (ספיר) מ…
הודעה אחרונה מאת CRuzer669, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 4 תגובות
- 847 צפיות
שלום; תהייה לגבי סיטוציה שאני עומד בה כרגע. נמצא ברמת השרון ועומד בחניה של כחול לבן, כאשר השילוט אומר : "חניה בתשחום במהלך כל ימות השבוע בין 08:00 עד 22:00" מנסה להפעיל פנגו ומופיעה ההודעה הבאה ראוי לציין שאין בכלל מדחן באיזור . מה עושים במצב כזה? כמובן במידה ואקבל דוח אפנה לגורמי העירייה בהתאם, אך לפעם הבאה איך נמנעים ממצב כזה מלכתחילה? Sent from my SM-J700F using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת EliC25, -
-
למרבה הפתעתי, חברת הביטוח שלי מחייבת רק באימובילייזר. כשזה נודע לי, חייגתי ליבואן ונאמר לי שהאיתורן כבר הותקן ואין אפשרות לבטל. האמנם? כמו כן, אשמח לדגשים בנוגע לקבלת הרכב. מה לבדוק וכו׳. נניח ומצאתי משהו לא לרוחי, מה אני אמור לעשות?
הודעה אחרונה מאת meir_gi, -
- 1 תגובות
- 702 צפיות
התלבטתי אם להעלות את זה. בכלל, פה או בקטגוריה של מועדון ה 5. חשבתי שתמונות כאלו תמיד עושות לי טוב. אז החלטתי שכן. מישהי מאוד מאוד קרובה אלי נמצאת כרגע במשלחת בגרמניה. אהבתי הרבה למכוניות היא לא סוד. בעיירה שהיא נמצאת נמצא אוצר בלום. לאחר הצצה בחלון של מבנה יפה, היא הבינה שצריך למצוא דרך להכנס פנימה (בצורה מתואמת ומאושרת) ולשלוח אלי תמונות. לאחר שקיבלתי אותן, עשיתי חיפוש והבנתי שמדובר במשהו באמת מיוחד. התמונות שהיא שלחה לא משהו... אבל האתר של המקום, כולל תמונות מוצלחות יותר. לדבריה יש כרגע 42 פרארי, 5 מהנדירות בעולם. ראו באתר את רשימת המכוניות שהם מכרו ואת אלו שעומדות למכירה. http://www.mariobernardi.de/mario-bernardi/english/cars-for-sale/cars…
הודעה אחרונה מאת shayy, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 26 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
סוף סוף יש סנונית ראשונה של יצרן שמפרסם נתוני צריכה שלא ממעבדה. ההבדלים גדולים ודי מתאימים למה שרובנו מכירים בניגוד למה שרשום במפרטים http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3692593,00.html Sent from my Note 5 using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת RK, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 18 תגובות
- 12.1 אלף צפיות
שלום, ברשותי מצלמת הרכב של Ambarella, מדגם mini 0803: http://www.ebay.com/itm/Ambarella-A7LA50D-Super-HD-1296P-0803-PRO-Mini-0805-Dash-Car-DVR-Camera-W-GPS-/111420809396?hash=item19f132a0b4:g:1mcAAOxySoJTWSwY לאחר שחשבתי שהייתה תקלה במצלמה הסרתי את הדבק שאיתו המצלמה הגיע על מנת לתקן אותה, לבסוף התקלה הייתה בכרטיס זיכרון. בכל מקרה אני רוצה להדביק את המצלמה מחדש ולא מצליח לאתר דבק מספיק חזק שיוכל להדביק אותה. שקלתי לקנות כבר את הבית שלפי מה שאני רואה באייבי מגיע עם הדבק כבר. אם יש לכם המלצות לאיך ניתן להדביק אשמח לעזרתכם. בית המצלמה: http://www.ebay.com/itm/Car-Windshield-Mount-Comptible-For-Mini-0803-and-0805-Dash-Cam-/111444567040?hash=item19f29d…
הודעה אחרונה מאת EyeKey, -
-
קובץ לינואר-יוני 2016 Cars-Jun-2016.pdf
הודעה אחרונה מאת Eddard, -
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 43 תגובות
- 6.7 אלף צפיות
היי, לא הצלחתי למצוא את הפורום המדויק בשביל הסוגיה אז אני מקווה שאני במקום הנכון. להורי יש סקודה יטי שנרכש ב2011 ישירות מהיבואן, הדגם הוא בעל מנוע 1.2 TSI בשילוב גיר DSG7. הרכב היה בטיפול במסגרת הריקול שביצעה צ'מפיון עבור התיבה ובוצעה החלפת מצמדים ביחד עם טיפולים נוספים לגיר כמו עדכון תוכנה והחלפת מוח. כידוע, צ'מפיון נתנה אחריות של 5 שנים עבור הגיר. כבר תקופה של מספר חודשים שיש רעידות בתחילת נסיעה (התופעה שבגללה בוצע הריקול והתקלה הידועה לשמצה בגיר המדובר) וכל פעם המוסך של היבואן טוען שזה בגלל הצמיגים ושזה תקין שרכב ירעד בעמידה. בוצעה החלפה לשתי צמיגים והרעידות לא נעלמו. אמנם אני לא מכונאי אבל לאור ההיסטוריה של הגיר אני בטוח שהרעידות לא נובעות מהצמיגים או לצו…
הודעה אחרונה מאת MOTIOZ, -
-
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 3 אלף צפיות
אז נכון שתואר "מכונית השנה" זה לא מה שהיה פעם, אבל בכל זאת - המעמד מחייב. בעוד שבאירופה היא מתמודדת כבר שנים ראש בראש מול פולקסווגן גולף המוערכת והמצוינת, המעמד שלה בישראל ועיקר המכירות של רמות הגימור המיועדות לציי רכב - מעמידות אותה בתחרות אחרת, מול שלל מכונית הליסינג דוט קום. אופל אסטרה החדשה ששיווקה החל לאחרונה בישראל, מתייצבת ברמת הגימור אינוביישן (הגבוהה מבין שלוש רמות הגימור) למבחן ובו עולה השאלה האם מסתתרת כאן עסקה של מכונית אירופית איכותית ומתקדמת במחיר אטרקטיבי? חוות הדעת שלנו כאן
הודעה אחרונה מאת tzvipper, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
טוב זה עוד לא קרה לי, לאחר נסיעה של כ- 10 דקות לעבודה ולאחר שהעמדתי את הרכב בחניה, הבחנתי ברגליים שחורות וקטנות תלויות מתחת למנוע. מתחת למכסה המנוע מצאתי גור חתולים מת ומרוטש שהראש שלו תקוע שם בין 2 גלגלים של רצועות (סליחה על הבורות, לא מבין בזה. אחד מהם זה כנראה האלטרנטור עפ"י מה שהבנתי מאוחר יותר). במוסך המליצו לי לגרור את הרכב מחשש לנזק נוסף. לאחר מכן נאמר לי שהאלטרנטור והמותחן התפרקו ושיש להחליפם בעלות 600 שח. מעבר לצער לראות גור מסכן נמחץ למוות, הרכב חדש מהחברה נרכש רק לפני שבוע, פג'ו 208 הייתי שמח לדעת מה המשמעות של זה מבחינת אחריות על הרכב? ברור לי שהאחריות לא תקפה כאן, אבל האם מעבר לזה האחריות העתידית יכולה להיפגע? זה משהו שאופייני בכלל לדגם הזה בגלל מ…
הודעה אחרונה מאת GABIUBOGI, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 846 צפיות
שלום , יש לי הצעת עבודה בסניף שף קופ"ח כללית הנמצא בירמיהו 11. מציאת חניה בקרבת מקום היא בגדר סיוט (לקח לי שעה ) . המליצו לי לחנות במתחם רידינג -כ10 דק' הליכה ממקום העבודה . החניה במתחם נראית לי (לא בטוח, איני תושב ת"א ) כחניה החוקית היחידה בסביבה . אודה אם תוכלו לענות על השאלה שבכותרת . תודה
הודעה אחרונה מאת pinister, -
-
- 1 תגובות
- 2 אלף צפיות
בוקר טוב לצורך הובלות פשוטות אני רוצה להרכיב גגון לסוזוקי קרוסאובר לרכב יש כבר את מוטות האורך, האם אפשר להתקין מוטות רוחב אוניברסליים? בבירור גגון יעודי עולה 1200 לעומת גגון אוניברסלי שעולה באזור ה 200- 250 תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת asypeer, -
- 1 תגובות
- 660 צפיות
שלום. לאחרונה התחדשתי בקרייזלר וייגר 2007, אני זקוק לשידה בין הכסאות, איפה אפשר להשיג את זה?
הודעה אחרונה מאת naftali, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 11.5 אלף צפיות
שלום לכולם, אני רוצה לקנות מונית ולהפוך אותה לרכב פרטי, המחיר של המונית לפני שקלול הוא 65K, לאחר שקלול של ידיים וק"מ המחיר 37,510K, רציתי לדעת מה סכום המיסים שאני יצטרך לשלם בשביל השינוי הזה, תודה מראש, ניסים.
הודעה אחרונה מאת nisim91, -
-
- 2 תגובות
- 838 צפיות
שלום, האם מישהו יכול להעלות צילום (אם אין גם הסבר יתקבל בברכה) מה מקצרים ואיפה כדי לאתר את קוד התקלה של המנוע ע"י היבהובים של המנורה check engine בדאשבורד. הרכב הוא בלאנו אוטומט שנת 2000. גם דף קודי תקלות יתקבל בברכה. אם יש דרך אחרת? אשמח לשמוע. יום טוב.
הודעה אחרונה מאת b2k2,
