רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,578 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 38 תגובות
- 9.3 אלף צפיות
מד הקילומטראז' בלוח המחוונים, האם יש שעון נוסף במקום מוסתר או במנוע למניעת זיופים? רכשתי סיוויק 2003 עם קילומטר נמוך (169), מלבד המצב של הרכב יש דרך מדויקת לדעת?
-
-
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
שלום לכולם, חמי עשה טרייד אין בבאר שבע בסוכנות "אלף רכבים" לפני חצי שנה. הובטח בחוזה שהרכב החדש שחמי יקבל יהיה יד ראשונה מליסינג. עד היום חמי לא קיבל רישיון רכב על שמו והבעלים של הרכב הם עדיין אלבר. חמי נוסע ברכב מזה כחצי שנה עם רשיון לא על שמו. מזה חצי שנה בעל הסוכנות טוען שחמי יקבל רישיון בכל רגע ושזה "לוקח זמן". האם נעקצנו ב 100 אלף שקל? כיצד תמליצו לנו לפעול? תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת asafasraf, -
- 2 עוקבים
- 0 תגובות
- 617 צפיות
אין לי את הזמן והכח לנסות ולמכור את הגרוטאה שלי (מגאן בת 10 עם חצי מליון ק"ח) ואני רוצה להפטר ממנה לפירוק מישהו מכיר/ ממליץ על קונה הגון (עד כמה שניתן) באיזור חיפה או השרון? תודה
הודעה אחרונה מאת יוסין, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
מתי פעם אחרונה שאלו אותכם: "מה הייתם נותנים בשביל להיות אורחים של קבוצת רנו בגרנד פרי מונקו?" מה אתם הייתם עונים? אני פשוט התחלתי לגמגם עד שגייסתי את כל כוחותיי ועניתי: זוכר שהתערבנו על פרוזן יוגורט (הגדול של ה26 ש"ח) וזכיתי? אם אני מקבל את הכרטיס אני מוותר לך על הגלידה... וזה עבד!! סופ"ש חלומי בחסות אינפיניטי באחד המרוצים שהכי הייתי רוצה לצפות על רטוב. כל עשירי העולם במקום אחד. פורנו מוטורי מתובל בנשים כח וכסף. ממש ראלטי של שלושה ימים. טעימה קטנה והמשך בקרוב
הודעה אחרונה מאת menir1, -
-
ח'ברה מה אומר כל שעון ואיזה שעונים מומלץ להוסיף ?
הודעה אחרונה מאת ErezN5, -
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
אתמול נקרע לי הצמיג הקדמי בצד הנהג לאחר שכנראה עליתי על ברזל בכביש,לאחר חיפושים מצאתי צמיג זהה והיום בבוקר החלפתי. בהחלפה המוכר התעקש להעביר את הצמיג האחורי קדימה ואת החדש לשים מאחורה באותו צד. מדובר ב308sw חודשיים על הכביש שנסעה 8500 ק"מ. לאחר ההחלפה במהירות שיוט יש רעידות מחלק הקדמי כאילו הגלגל לא מאוזן. (העובד ביצע איזון לגלגל עם הצמיג החדש אך לא לגלגל האחורי שהעביר קדימה). האם כדאי להעביר את הצמיגים לסידור המקורי שלהם כך שהצמיג החדש יהיה בציר הקידמי? או שהמוכר צדק ורק לחזור אליו שיבדוק את האיזון? Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת Rami sh, -
לקראת סוף אוגוסט קיבלתי קיאה ריו 1.2 ליטר ידנית, שרכשתי בסוכנות בת"א. על איש המכירות - קובי אקשוטה יש לי רק מילים טובות לומר. מומלץ. המטרה ברכישת האוטו היתה להחליף רכב שטח עימו נסעתי ביומיום. בשביל נסיעות יומיות לעבודה וחזרה, מיותר להניע רכב עם מנוע 4.2 ליטר ששוקל כשהוא ריק 2.6 טון... המטרה - חסכון בדלק! ביצעתי נסיעת מבחן על האוטו, וגם על פיקנטו ספורט. בשורה התחתונה לא אהבתי את הפיקנטו, את התחושה בה, ויותר התחברתי לריו. עד היום נסעתי כ 1700 ק"מ, מהם כ 1300 עירוניים במלואם ורק כ 400 ק"מ מחוץ לעיר. נקודות לשלילה: הסתרה ע"י קורות הרכב. בנסיעת המבחן לא הרגשתי את זה, אבל אחרי ש'צביקה פיק' (אלירן) העיר את תשומת ליבי, בהחלט שמתי לב, וזה מפריע. הקורות רחב…
הודעה אחרונה מאת SHAI-SPORTWAGON, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 37 תגובות
- 6.7 אלף צפיות
יפן. מה עולה לכם בראש כשאומרים יפן? זה? או זה? תעוזה אי אפשר להתעלם מהעיצוב של ההונדה סיוויק טייפ R. הונדה סיוויק רגילה נראית חריגה ביחס לעדרים של קופסאות משפחתיות רגילות וטייפ R גורמת לסיוויק הרגילה להראות כמו גרסה מאוד מאופקת ורגילה - כנף אחורית עצומה, ניפוחים, כונסי אוויר וחתכים נותנים לסיוויק מראה קרבי שאף אחד לא ישאר אדיש אליו. איפוק וטוב טעם לא היו בלקסיקון כאשר עיצבו את הרכב הזה. האם אתם אוהבים את זה או לא, זהו עניין סובייקטיבי כמובן. עוצמה הונדה חזרו לשוק הקומפקטיות החמות לאחר העדרות קצרה ועליהם להשלים פערים. מה עושים? יוצרים מנוע שלא כל לב בנוי לעמוד בו. נפחו 2 ליטר ויש לו מגדש טורבו רגיל ויחיד. הו…
הודעה אחרונה מאת asafasraf, -
-
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שבת שלום. שנה שעברה הגעתי לתקרה המקסימלית של ימי המילואים (37 ימים), הבנתי שיש הנחות למי שמשרת מעל כמות מסוימת, ולמשרת מילואים פעיל יש הטבה בחידוש רישיון הנהיגה. אני מאמין שאקבל בקרוב את החידוש, איך אני יכול לדעת אם זה 'תפס' במחשבים של משרד הרישוי? כנ"ל לגביי חידוש רישיון הרכב, כלומר תשלום אגרת הרישוי. תודה.
הודעה אחרונה מאת dorsht, -
גרסאות הקופרה של סיאט איביזה תמיד הציעו תמהיל אטרקטיבי מאוד של סוסים לשקל וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על צ'יפים, ניהולים וענייני תוכנה שיודעים להביא אותה למחוזות הספק גבוהים. אממה, בכל מה שקשור לפניות וענייני התנהגות בכביש המפותל, היא לא הייתה העיפרון הכי חד בקלמר. הדור הנוכחי של סיאט איביזה כבר לא צעיר, אבל חמושה במנוע 1.8 ליטר טורבו ו-192 כ"ס, אבזור נאה ובולמים אדפטיביים - תמורת 137 אלף שקלים, היא תנסה לפתות את חובבי ההגה שמחפשים קטנה חמה. falou נצמד אליה ליומיים וחזר לדווח. המבחן המלא כאן
הודעה אחרונה מאת falou, -
-
- אחראי פורום
- 15 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
אז היה לי בוקר נסיעות, והזדמן לי להוריד טנק דלק (45 ליטר, בצריכה של 10 ק"מ לליטר) של מיני קלאבמן קופר S, מאובזרת עד מחיר של 280 אלף ש"ח. זו לא ביקורת מסודרת ומקיפה, רק רשמים ובלה, בלה, בלה... רטרו ברמה העקרונית, רעיון אידיוטי. לעיצוב יש סיבה. פונקציונאליות. הקשר תרבותי. משהו ששייך למה שהיה כדאי ואפשר לעשות בזמנו, ושהתאים להלך הרוח התרבותי של התקופה. רטרו, זה לאנוס מה שהתאים פעם על ההווה, בשם הנוסטלגיה. זה מביא לך מכוניות מגוחכות, כמו החיפושית החדשה. מכונית שאין שום סיבה שתיראה כמו שהיא נראית. מין חיקוי שטחי, לא קשור לכלום עכשווי, למשהו שפעם היה מגניב. אבל, אני מודה שלפעמים זה עובד. יש את הפיאט 500. רטרו כן, אבל, מספיק מודרנית, ובו נודה... נראית טוב, גם ב…
הודעה אחרונה מאת bigmik, -
-
החשיפה הרשמית תהיה רק מחר, אבל יש מי שדואג למצוא תמונות שדלפו... http://www.cochespias.net/viewtopic.php?f=2&p=484605&sid=f548403a651329d331c2c8c0da01003d#p484605 למרבה השמחה, C3 החדשה ממשיכה בקו היחודי של הקקטוס, רק שכאן זה במינון קטן יותר; C3 היא עדיין מכונית מיינסטרים, אחרי הכל. מכללי ההנעה הם המוכרים לנו מ-208 - ומן הסתם, מחר נחשף לכל הפרטים ואולי גם למפרטים. שאפו לבוסית האנגליה של סיטרואן ולקרלוס טווארס(הבוס הספרדי של PSA), שניערו את סיטרואן והזכירו לכולם - ובמיוחד לצרפתים - שסיטרואן לא יכולה להיות יצור חסר נשמה וייחוד בנוסח האיחוד האירופי...
הודעה אחרונה מאת Doc Slow, -
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
ב"ה. אני נהגת חדשה וקצת קשה לי עם הנהיגה... חשבתי לקנות מערכת הגנה לרכב ואני לא יודעת איזה מערכת עדיפה - מובילאיי או איווקס. (או שיש מערכת אחרת?) מישהו ממכם יודע? תודה רבה
הודעה אחרונה מאת sperial, -
היי טוב אז אני וה M2 עברנו ביחד חודש חצי עמוסים ביחד... הספקתי לסיים הרצה לבקר פעמיים בנס הרים ולעשות קורס של יום שלם מלא עם ליאור לוי מדרייב ארט... סך הכול עברנו ביחד כמעט 4500 קילומטרים.... אז איך הרכב? במילה אחת מדהים היה שווה לחכות שנה וחצי... נפרט קצת... מנוע: המנוע כמובן זה אותו N55 מוכר עם מעט שינויים בחו"ל מדברים על זה שאומנם הטורבו הוא עדיין טורבו בודד עם שתי כניסות ( Twin scrool) אבל לפי השמועות בחו"ל הם החליפו אותו לטורבו גדול יותר... וזה מסתדר עם התחושות שהמנוע מייצר, ההרגשה ביחס ל 235 היא שהכוח מגיע טיפה מאוחר יותר בהשוואה ל 235 אבל ממשיך עד סל"ד יותר גבוהה. ב 235 מקבלים "נפילה " מעט בכח בסביבות ה 5000 סל"ד פה המנוע ממשיך למשוך עד 600…
הודעה אחרונה מאת חן ג., -
אתמול נחשפה רשמית פורשה פאנאמרה החדשה. בעיני היא לא פחות ממדהימה - ועיצובה הרבה יותר מעודן מהדור הראשון והגס משהו; תמונות רשמיות ופרטים כאן: https://www.netcarshow.com/porsche/2017-panamera/ ואם התלהבתם, גרסת הבסיס עם הנעה אחורית טרם הוצגה - וכמובן שתהיה זולה יותר. והמפסידות העיקריות? אודי S/RS7 ומאזרטי קוואטרופורטה. אבל גם דגמים חמים של מרצדס CLS וב.מ.וו סדרה 6 גראן-קופה או איך שקוראים לה, מחווירים לצד היפהפיה מצופנהאוזן.
הודעה אחרונה מאת young97, -
- 2 עוקבים
- 11 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
האם מישהו יודע פרטים נוספים? למה דווקא עכשיו באמצע חיי הC7 האם גירסאת המנוע המרכזי תרוץ לצד סטאפ הקיים? או שהיא עתידה להחליף אותה לגמרי? ובכלל מה קרה שGM נזכרו אחרי 50 שנה?.
הודעה אחרונה מאת nimnim, -
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 12 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
בשנים האחרונות נוספות עוד ועוד מערכות עזר כאלה ואחרות שאמורות להקל על הנהג. הדור הנוכחי כבר מציע גם כביכול שיפור בבטיחות. השאלה שאני מעלה כאן לדיון היא האם זה באמת עוזר או שמרמה מסוימת זה יתחיל להזיק. ניקח כמה דוגמאות: חיישני רוורס, מצד אחד הם מקלים מאוד על הנהג ומצד שני הם גורמים די מהר לאיבוד יכולת הערכת הגודל של הרכב. זה מה שקרה לי לפחות. מערכות נווט, בעיקר וייז. כאן כבר פורסם מחקר מעמיק על נהגי מוניות שכלל הדמית MRI והוכיח שאצל נהגי מוניות שנווטו לבד חלה התפתחות באיזורים במוח שאחראים לזכרון בעוד מחקר אחר שהראה שאצל נהגים שמשתמשים בGPS כדי לנווט חלה הדרדרות באותם איזורים כפי שכתוב באתרים המצורפים. http://www.scientificamerican.com/article/london-taxi-memory/ …
הודעה אחרונה מאת Dudi910, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 34 תגובות
- 8.8 אלף צפיות
שלום לכולם קניתי בפסח, בדיוק לפני חודשיים רכב מחברת ליסינג מוכרת ועד היום לא קיבלתי מהם טופס העברת בעלות. רודף אחריהם כבר חודש וכלום בפועל. שירות לקוחות מאוד נחמדים אבל ההבטחה שיחזרו עוד שעתיים לא קוראת והנציג שמכר לי לא ממש זמין בטלפון. מה עושים והאם יש לי אחריות כל שהיא? לכאורה הרכב בכלל שייך לי? הוא שולם 100% מכסף קיים ולא הלווה שקל. כמו כן הוא שולם במלואו ביום הקניה. לא אחשוף בינתיים את שם החברה ברשותכם. תודה לעונים.
הודעה אחרונה מאת Nemesis, -
-
- 2 תגובות
- 654 צפיות
מאחר והחיישני שלי מזייפים..אני מחפש משו טוב ואמין שיחזיק זמן ולא יתקלקל מהר.. מתלבט בין חיישנים של חברת "גארד" לבין "samsonix" לבין "דראגון" לבין "MGS". על האחרונים אמרו לי ברדיו צליל 500 שקל ושמתקינים אותם במורשה טויוטה
הודעה אחרונה מאת sefi950, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
הי אני גר צפונית לכרמיאל, ואני עומד לרכוש לעצמי ג'ולייטה הייתי מעוניין לדעת היכן נמצא מוסך שמבין באלפות עפ"י האתר של סמל"ת הכי צפוני זה מוסך בחיפה האם באמת בן אדם שגר בצפון צריך לסוע שעה וחצי בשבל מוסך שמתמחה באלפא??
הודעה אחרונה מאת RK, -
-
- 3 תגובות
- 838 צפיות
האם יש דרך לדעת את היסטורית הריקולים שהרכב עבר? והמהות של הריקול? הרכב שלי עבר ריקול שבוצע בבונדד ומאוד מעניין אותי מה היה המהות של הריקול, יש דרך כולשהי לגלות את המידע הזה?
הודעה אחרונה מאת Jeka.E, -
- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 691 צפיות
http://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3691854
הודעה אחרונה מאת 4 tires, -
YNET: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4821234,00.html זאת בנוסף לדו"ח חריף על הפרוייקט מצד מבקר המדינה
הודעה אחרונה מאת SlowRide, -
- 2 תגובות
- 518 צפיות
היי, ריקול נוסף בדגמים שונים של טויוטה , אני רואה את עצם הריקול בחיוב- מצאו בעיה פוטנציאלית והחליטו להתריע בפני הלקוחות. מה הסיבה שהאוונסיס לא כלולה בריקול ?
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 963 צפיות
אנחנו כמה חברים מחפשים חופשה מעניינת שכוללת נהיגה. בין אם נהיגת מסלול, נהיגת שטח, סתם roadtrip לאורך המדינה, הכל הולך. תקציבנו לא גבוה במיוחד ונשמח ליעד מתאים. הייתי אומר עד כ1500-2000$ לאדם לכל הטיול סך הכל. אולי קפריסין, יוון, מקומות קרובים. תודה לכם.
הודעה אחרונה מאת dorsht, -
-
- 4 תגובות
- 1 אלף צפיות
בחורף האחרון באחד הימים היתה סופת ברד רצינית באזור הרצליה שלצערי השאירה ברכב (שחנה בחנייה לא מקורה) שלי לפחות 15 מוקדים של מעיכות, המעיכות בגג, במכסה המנוע, בקורות וכדומה. חלקן ממש קטנות, אחרות יותר גדולות ונראות לעין בצורה די בולטת. כאחד שמאוד שומר על הרכב אני כמובן רוצה לסדר זאת. ידוע לי שיש לא מעט מקומות שמפרסמים שהם מתקנים נזקים שכאלו אבל לי אישית חשוב שקודם כל מי שיעשה את זה יהיה איש מקצוע איכותי, כמובן ללא צביעה וכדומה. דבר שני הוא שאני יודע שלעיתים ניתן להפעיל את הביטוח ללא השתתפות עצמית או בעלות יחסית לא גבוהה ללא התייקרות של הפוליסה שכן אין מדובר בנזקי תאונה. אז מחפש את השילוב בין מקום שעושה עבודה מקצועית לבין מקום שגם עובד עם חברות הביטוח. אש…
הודעה אחרונה מאת Ahbarony, -
לאחרונה החלטנו להרחיב את "צי הרכב" המשפחתי שלנו ולהוסיף קטנה חסכונית המיועדת לאשה להתניידות עירונית. טיילנו בין סניפי חברות הליסינג ונעצרנו בסניף אלדן שם נבחרה סקודה סיטיגו 2014 פליטת השכרה. תהליך הבחירה והכנת הרכב היו זריזים מאוד. הגמישות במחיר היתה לטעמנו ועל הדרך צ'ופרנו ברבעיית צמיגים (למרות שהנוכחים תקינים), חיישני רוורס ודיבורית. לפני המסירה הרכב עוד נכנס לטיפול ויישור קו מלא ונמסר נקי ומצוחצח. הרכב נמסר כשבוע וחצי לפני התאריך שהובטח. בסהכ חוויה חיובית ונעימה שהשאירה טעם טוב לעוד. מומלץ! Sent from my LG-H815 using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת system_x, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
מה ייעודו של החלק המצולם? נמצא בכנף אחורית בהונדה סיביק. ספויילר למניעת מערבולות רוח? למניעת התזת מיים לשמשה אחורית? מישהו יודע?
הודעה אחרונה מאת ceyal, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 2 אלף צפיות
מכל מה שקראתי, גם כאן בפורום וגם במקומות אחרים, על יבוא אישי (ממדינות הסכם) משלמים - בגדול - 116% מיסים שונים על מחיר הרכב + מחיר ההובלה. אז הנה התרגיל שעשיתי עבור הרכב שאני מעוניין בו (רנו גרנד סניק): מחיר הרכב בארץ: מחירון 170 אלף, מחיר "מבצע" 145 אלף. מחיר הרכב באירופה (בדקתי בגרמניה ובצרפת): בסביבות ה 30,000 יורו (במפרט מעט יותר גבוה מאשר בארץ), הובלה תעלה עוד 1000 יורו, ועל פי תחשיב המיסים על זה יתווספו עוד 36,000 יורו מיסים ומכסים - מה שמביא את הסך הכל לסדר גודל של 67,000 יורו (כמעט 290,000 ש"ח בעברית). האם ממחיר הרכב באירופה מנכים את המיסוי המקומי לצורך חיבוש המס בארץ, או שפיספסתי איזה משהו אחר? אם לא פיספסתי כלום אז לגמרי לא ברור לי איך משתלם יבוא אי…
הודעה אחרונה מאת בנצי, -
-
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
מהו התפקיד של חלק הזה ?
הודעה אחרונה מאת alechko01,
