Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

K&N כי כבר נמאס ששואלים (הסבר מפורט)


שימו לב! השרשור הזה בן 5312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברת K&N הוקמה לפני למעלה מ-30 שנה במטרה אחת בלבד,

להתמודד עם כמויות האבק והלכלוך בתחרויות ה-BAJA בארה"ב.

תחרויות אלה שמתקיימות ב- BAJA MEXICO מקבילות לתחרויות

ה- RALLY RAIDS המתקיימות בעולם.

הבעיה העיקרית בתחרויות אלה היא כמות האבק הבלתי מבוטלת

ש"אוכלים" המנועים ובצורך של החלפת המסנן כל 100 ק"מ.

כמויות האבק הקשו מאד על פעולה תקינה של עבודת המנוע והמשתתפים היו

מיואשים במיוחד כאשר המרוץ התפרש על 1600 ק"מ.

המסנן הראשון שחברת K&N הוציאו נועד לפתור את בעיית האבק באחד

המרוצים הקשים בעולם, ניקוי המסנן בוצע רק לאחר סיום המרוץ.

משם ועד למרוצים האחרים כולל השוק הפרטי , הדרך הייתה קצרה מאוד.

כיום, בכל תחרויות כלי הרכב משתמשים במסנני אויר של K&N ממרוצי

הפורמולה דרך פאריס דקר עד מרוצי הדראג עתירי כוחות הסוס.

 

 

מה מייחד את מסנני האויר של K&N ?

הייחוד העיקרי של מסנניK&N שהם עשויים מחומרים אחרים שונים לחלוטין משאר המסננים.

המסננים המקוריים עשויים מנייר, הטובים יותר עשויים מספוג, אולם K&N עשוי מסיבי כותנה מעורבבים עם חומר אפוקסי המוצמד לרשת אלומיניום.

על כל היחידה יש שיכבה של שמן. יעודי למסנן K&N.

 

 

 

אם כך איך מתבצע הסינון?

צורת הסינון היא מאוד פשוטה, המנוע עובד, מתבצעת יניקת אויר הגורמת לאבק וללכלוך להישאב אל סיבי הכותנה. אך לפני פגיעת הלכלוך בסיבים, מתבצע ערבול של הלכלוך לפני פני המסנן ומה שקורה הוא, שהלכלוך נדבק לשמן שמרוח על פני המסנן וכתוצאה מכך הלכלוך הופך להיות מאין רשת סינון מקדימה ללכלוך הבא אחריו.

בצורה כזאת גם לא צריך לנקות את המסנן בדחיפות וגם נכנס אויר נקי אל המנוע.

ניקוי המסנן מתבצע כל 100,000 קילומטר או לחילופין אם מצטברת שכבת לכלוך של לפחות 2-3 מילימטר מעל פני המסנן.

 

עובדות לגבי מסנני K&N

בבדיקות שנערכו ע"י מס' יצרנים מובילים כגון:

HONDA, COSWORTH, JAGUAR נוכחו לדעת שבנסיעה עם מסננן K&N ונסיעה ללא מסנן בכלל, ההספק והמומנט נשארו כמו שהיו. המסקנה היא שהמסנן לא חוסם את הכניסה החופשית של האויר למנוע.

במספר מקומות בעולם יצרני הרכב התקינו מסנני K&N ברכבים, על חשבונם וזה עקב ריבוי כמויות האבק והלכלוך. (ערב הסעודית, כווית וכו').

כל מסוקי האפצ'י בארה"ב צוידו במסנני K&N כמו כן כל הרכבים הצבאיים שמשרתים באזור עיראק.

בנסיעה עם מסנני K&N כמות האויר שנכנס למנוע גדולה ב- 40-60 אחוז מנסיעה עם מסנן אויר רגיל (נייר).

 

 

 

 

הסיבים:

microfilter.jpg

 

AFFFIG2.jpg

 

 

How_KN_Work.jpg

 

 

kit004f01.jpg

 

 

זהו.. מקווה שיגמרו השאלות המעצבנות כל פעם על הפילטרים.

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האם מה שכתבת חל כאמור גם בפילטר INBOX שלהם? (בעיקר בקשר לכמות כניסת האוויר)

אני לא מומחה לרכב והידע שלי שואף לס במיוחד בשיפורים אבל אפילו אני מזהה מסננן איבוקס כשרואים את התמונה

 

ותודה!

12345

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה איתך אבל אני בתמונה רואה רק פילטר בצורת קונוס שהוא פילטר חיצוני כאמור...

אכן כך, פילטר אינבוקס משמע INBOX משמע בתוך קופסא. :lol:

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המאמר - הדבר הזה היה כאילו מובן מאליו אבל מסתבר שיש כאן הרבה טכנולוגיה ותכונות מיוחדות.

 

שאלת המשך - אחרי שראיתי תמונה שהבאת פתאום אני רואה שהפילטר שלי נראה אחרת - אז אני מניח שהוא מתוצרת אחרת (אתם מצליחים לזהות איזו?).

עדיף להחליף?

 

בנוסף - שבוע שעבר פירקתי את העסק (ואפילו לא שמתי לב איזה יצרן כתוב על הפילטר :oops:) כדי לנקות את ה-MAF - היה שם שכבה דקה של שמן עם סימני מעט אבק דבוק עליו.

האם זה בסדר?

 

גנאדי

aaazzz.jpg

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התמונה הצלחתי לזהות את הפילטר שלך מבית "AKA"

תוצרת איזור המזרח נידמה לי תאילנד

גדול יפה וזול אבל בטח לא איכותי ביכולת הסינון שלו יחסית לפילטרים של חברות כדוגמאת K&N,GREEN,SIMOTA.

יחד עם זאת אני לא יכול להעיד על יכולת הסינון שלו באופן מוחלט...

 

אם המיאטה שלך הייתה שלי-הייתי שם לה אינבוקס או פתוח אוניברסלי של חברה מוכרת.

(אבל היא לא)

 

אפרופו אינבוקס-הרבה הרבה יותר זול להזמין מאי-בי,

הזמנתי אינבוקס של K&N לפוקוס במחיר ממש מצחיק בהשוואה למחירים בארץ,

אפילו זול יותר מהמחיר של פילטר אויר מקורי בארץ...

וזה אחרי שניסיתי להשיג בארץ ולא היה ניתן להשיג בזמן ומחיר שפוי,

קיבלתי הצעה על אינבוקס OMP במעל 450 שח ומעל חודש אספקה...לא שפוי בעליל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 'ראם-אייר' או קיט יניקה של K&N לקליאו ספורט?

או קיט של SIMOTA יספיק?

 

בהמלצות על פילטר רגיל איני מעוניין עקב הבעייה של החום שנפלט בתא המנוע ולא רק בגלל הליכלוך.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 'ראם-אייר' או קיט יניקה של K&N לקליאו ספורט?

או קיט של SIMOTA יספיק?

 

בהמלצות על פילטר רגיל איני מעוניין עקב הבעייה של החום שנפלט בתא המנוע ולא רק בגלל הליכלוך.

 

כעיקרון צריך להיות לכל רכב אפליקציה כזאת או אחרת ליניקה משופרת

בטח ובטח לרכבי ספורט,ועוד ותר לרכב אהוב בחול כמו קליאו ספורט.

 

דווקא בגלל שיש לך בעית חום בתא המנוע(לפי דבריך),

כדאי לך לשמור על התיבת אויר המקורית עם אינבוקס או כדוגמאת הראם איר שיש ב106/סקסו.

קיטים של יניקה על פי רוב מגיע עם צינור יניקה ,פילטר פתוח ובחלק מהמקרים מגן חום

אבל עדיין לא מספקים מספיק הגנה מחום המנוע לעומת תיבת אויר מקורית או ראם איר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה אם קיים 'ראם-אייר' של K&N או להסתפק בזה של SIMOTA ?

 

ואם קיים - איפה אני יכול לרכוש אחד כזה?

(אם זה דרך EBAY, אשמח אם מישהו יוכל להזמין לי ואני אשלם לו מכיוון שאין לי ידע ויכולת להשתמש באתר הזה)

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...