Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7496 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוא אני יגיד לך דוגרי אני שומע באיזה ווליום 20 ואני רואה את התאורה בעוצמה כזאת עולה ויורדת עם הבאסים ככה שעוד רמקולים חזקים כמו מאחורה נראה לי נשרף הרדיו דיסק למרות שהוא 4X50

 

רמקולים רגילים ישפרו בהרבה או שזה דחיית הקץ של קניית מגבר וקומפננט?

כי מבחינת אחוריים זה מאוד שיפר השאלה האם גם קידמיים ישפר כך!

פורסם

א. את הרדיו דיסק הם לא ישרפו ! ולא משנה כמה הם חזקים.

 

ב. אני לא יודע מה יש לך עכשיו ואיך שומעים כדאי שאני אוכל להגיד לך כמה זה ישתפר.

קומפוננט נשמע הרבה יותר טוב מרמקול רגיל, שוב אם הוא מוגבר כמו שצריך.

פורסם

אוקיי... זאת הצטרפות קצת מאוחרת לדיון, אבל זה עזר לי להבין פחות או יותר את הציפיות שלך:

 

לפי מה שאני מבין - אתה התחלת להתעניין בנושא הסאונד, ואתה מעוניין לשפר את הסאונד אצלך באוטו, עם תקציב יחסית מוגבל... עד כה נכון?

 

אם כן, אז הרשה לי להמליץ לך - קודם כל - לא לוותר על הקומפוננט מקדימה - ואם לדבר על קומפוננט בתקציב מוגבל - אז אכן הפולס זה הרמקול שנותן את התמורה הכי טובה לכסף (500 שקל דיי צנועים)!!

 

בכל הנוגע להגברה - הרוב כאן צודקים בנוגע לצורך בהגברה לסט של קומפוננט, אבל אני יכול להגיד לך מנסיון שזה לא מחייב!

...אני מסתובב עם קומפוננט של מורל "מילניום" (הסדרה שהוחלפה ע"י הפולס), וסט של פיוניר מאחורה - כמעט כמו שלך (הסט הוחלף לפני כחודשיים לפולס 6*9). שני הסטים עבדו (וגם כרגע בינתיים עובדים) בלי מגבר ואני מרוצה מהם לחלוטין! (למרות שאחרי שנתיים בסט אפ כזה- התחלתי לשאוף למשהו יותר רציני).

 

כלומר, אם אתה לא רוצה להשקיע במגבר כרגע, אז אתה יכול רק לקנות את המורל - ורק אחרי כמה זמן להוסיף מגבר (שכמובן ישפר לך את הסאונד באופן משמעותי מאוד). ***

 

בכל הנוגע להגברה של הפיוניר האחוריים - אין שום בעיה להגביר אותם - אפילו אם המגבר טיפה יותר חזק מהם.

אם אני לא טועה - הדגם של 250 וואט - זה בעצם 80 וואט RMS, ואז אם אתה קונה מגבר של JBL עם 104 RMS ומכוון את הGAIN (=לצורך הפשטת העניין - הווליום על המגבר) לא עד הסוף - אז אין לך מה לדאוג בקשר לנזק לרמקולים. (פרטים לגבי כיוון נכון של מגברים תוכל גם כן לקבל פה מחברי הפורום - או שתעשה חיפוש בFAQ של הפורום)

 

***פרט לא פחות חשוב נוגע למחירי התקנה - במידה ואתה לא מתקין לבד: אם אתה בהתחלה רוצה להתקין רק את המורל (בלי הגברה) ואחרי קצת זמן להוסיף מגבר - קח בחשבון שאתה תצטרך להעביר את רוב החיווט לרמקולים מחדש. כלומר אתה תשלם כפול על ההתקנה שלך. וחבל. לכן אני ממליץ לך בחום - ללכת לקנות את הפולס, ואת המגבר (שלא חייב להיות הJBL דווקא, אבל הוא מאוד מומלץ ואהוד (בייחוד כאן בפורום)), ורק כשיהיה לך את שני הפריטים ביד - תלך למתקין ותעשה התקנה של הכל בבת אחת.

 

מקווה שעזרתי.

בברכה!

יונתן.

פורסם

אתמול(יום שבת) התקנתי ברכב את הרמקולים פיוניר 1640R

 

ואני חייב לומר שזה הרס את כל הצליל באוטו אין בסים אין כלום

הא עושה עבודה כמו טויטר בקיצור הכזבה שניה.

אני יחזור אליו היום נראה מה נעשה

ממש שומעים גרוע

איך פיוניר מייצרים כזה דגם עלוב ידוע לכם?

פורסם

אוקיי... אני לא אשאל למה (לעזאזל!!) קנית את הרמקולים האלה... ואתייחס ישר להסברים אפשריים לבעיה.

 

קודם כל, הייתי בטוח שאחרי כל ההסברים שניתנו לך כאן, אתה תלך לפחות על הפולס (אם לא על הדוטק)... ובסוף הלכת על קואקסל (לא קומפוננט, אלא רמקול משולב), ועוד קואקסל מסריח! (סליחה על הביטוי).

אם הייתה מציץ בנתונים שלו, הייתה מגלה שמדובר בדגם חלשלוש מבחינת ההספק שלו (30 וואט RMS ב-ל-ב-ד!)... ולכן אין לצפות ממנו לאיכות סאונד גבוהה (אם בכלל).

לא שחלילה אני מזלזל ברמקול הזה, אבל לפי דעתי הוא ממש לא שווה את הכסף ושבשקעה מינימלית של עוד כ200 שקלים - הייתה יכול להביא רמקול נורמאלי (ע"ע - מורל פולס)....

אם תוכל להחזיר אותם ולקבל כסף חזרה - עשה זאת מיד, ובלי להסס לרגע! וגם אם יציעו לך זיכוי - אז מקסימום תחליף אותם ל"פולס" באותה החנות.... (בכל מקרה, אלה נראים לי הסט ההכי מתאים לך כרגע...).

 

אבל!... ויש אבל דיי גדול...

ייתכן ומדובר בחיבור לקוי של הרמקולים, כלומר יכול להיות שבילבלת בחיבורים (של הפלוס והמינוס) ואז גם הרמקול הכי איכותי בעולם ישמע חרא...

אז לפני כל הבלאגן של ההחלפות והזיכויים וההחזרות (שאותם אני בכל זאת ממליץ לך לעשות), תנסה להחליף את הפלוס והמינוס על אחד (רק אחד) מהרמקולים - ותראה אם זה ישפר לך את איכות הסאונד... אם כן, אז תשמע אותם שוב, ותחליט אם זה מספיק טוב בשבילך.

 

בהצלחה!

בברכה!

יונתן.

×
×
  • תוכן חדש...