Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט 124 ספורט, מודל 74


חנן-ג'יפולוג
שימו לב! השרשור הזה בן 1348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי מנוע הלאדה כנראה שאתה צודק.

 

לאשתי היה פעם סיאט שנת 79 "תואם 124" עם מנוע DOHC כאמור לעיל, שהיה נוסע ממש טוב לגילו.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לגבי מנוע הלאדה כנראה שאתה צודק.

 

לאשתי היה פעם סיאט שנת 79 "תואם 124" עם מנוע DOHC כאמור לעיל, שהיה נוסע ממש טוב לגילו.

 

לא יכול להיות,סיאט מעולם לא יצרו 124 עם מנוע DOHC (גל זיזים עילי כפול) ובארץ לא שווקו 124 שכאלו. יתכן והתכוונת למנוע OHV כלומר שסתומים עיליים.

 

אגב,לשוק האמריקאי יוצרו 124 עם מנוע 1600 DOHC אך לא ע"י סיאט,לא בשנים שאתה מדבר עליהן והן לא שווקו בישראל (אך כמה הגיעו עם עולים ביבוא אישי).

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיאט 124 נימכרה בארץ בשנים 79-80 עם מנועי פיאט בנפח 1197 סמ"ק(67 כ"ס)ו 1438 סמ"ק(75 כ"ס).

למעט כמה שינויי עיצוב קלים,הסיאט 124היתה זהה לחלוטין לפיאט שייצורה הופסק ב 75',עת הוחלפה ב 131.

תועלת אחת בכל זאת הפיקו סיאט מה 124-הרונדה הראשונה עשתה שימוש במנועיה,שהותאמו לשימוש רוחבי במכונית בעלת מנוע רוחבי והנעה קדמית.

הפיאט 124 במהדורתה המקורית יוצרה עד 95' על ידי טופאש הטורקית וניקראה סרצ'ה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה שחן פרחי פירט,הרעיון של התקנת מנועי ה 124 לרוחב אינו הברקה של סיאט,מנועים אלו הניעו את המסחרית של פיאט, ה-238 שהיתה בעלת הנעה קדמית (נדמה לי שבארץ נמכרו רק בעלות מנוע 1438 סמ"ק אך יוצר גם דגם 1197 סמ"ק).

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה ששניכם פירטתם: הלנצ'יה בטא משתמשת במנוע כמעט זהה לDOHC של ה124, למעט מיקום תושבות, פרופיל קמשפט ויחס דחיסה שונה מעט (ומיקום מפלג בכמה וריאנטים). והמנוע מותקן כמובן לרוחב.

אגב, אחת הבעיות המעצבנות בבטא היא התכנון הגרוע של הקארטר. לקחו את המנוע וסובבו ב-90 מעלות, אבל לא חשבו עד הסוף על כך שהשמן זז הצידה בסיבובים. אז בסיבובים מהירים (מאוד) השמן נוטה לצד והמשאבה שואבת אוויר. לא נעים בכלל כשמנורת שמן נדלקת באמצע סיבוב מהיר. לא נעים בכללללל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הקרטר - בשביל זה יש baffeled carter, לא ? עם מחיצות פנימיות למניעת זריקת השמן.

 

והסיאט 79 של אשתי הייתה 1438 סמ"ק, אז זה לא גל זיזים כפול ?

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא,והיה לה גל זיזים תחתון.

גם ה 131 עשתה שימוש במנועיה של ה 124,רק בנפחים שונים.

הסיאט 124 יובאה לארץ בעיקר משיקולי מחיר,תוך ניצול הזיכרונות הטובים שהיו לאנשים מהמכונית,למרות שה 131 היתה טובה ממנה בהרבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה להם גם 131 מיראפיורי אוטומטית שנקנתה חדשה, שהתלונה היחידה כנגדה היתה הצימאון של לדלק. עד היום חמי נזכר בה בערגה.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ב 131 עסקינן אזי הובאו לארץ גם דגמי הסופרמיראפיורי שבהם הותקן מנוע 1600 DOHC שנלקח מה-132. בחו"ל היו ל 131 גרסאות רבות וביניהן נחשקות ביותר כמו האבארט והרייסינג שגם היום שוות לא מעט! ה 131 זכתה ברציפות במספר אליפויות ראלי ואגב,מנוע ה DOHC בגילגוליו השונים ברכבי פיאט ולנצ'יה זכה יותר מכל מנוע אחר בהיסטוריה של מירוצי הראלי!

 

ככל שאני זוכר,בשעתו (וחן פרחי יתקן אותי אם אני טועה..) הובא משלוח אחד של 131 שיועד למדינה אחרת (נדמה לי שבמזרח התיכון ) שהיו בגימור גבוה הדומה לזה של הסופרמיראפיורי אך עם מנוע 1300 DOHC !! נדמה לי שהן היו כולן זהובות מיטלי...

 

אולי מישהו יודע משהו על סופרמיראפיורי ידנית..? :?

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והסיאט 79 של אשתי הייתה 1438 סמ"ק, אז זה לא גל זיזים כפול ?
לא.

 

הובא משלוח אחד של 131 שיועד למדינה אחרת (נדמה לי שבמזרח התיכון ) שהיו בגימור גבוה הדומה לזה של הסופרמיראפיורי אך עם מנוע 1300 DOHC !! נדמה לי שהן היו כולן זהובות מיטלי...

 

אולי מישהו יודע משהו על סופרמיראפיורי ידנית..? :???:

למיטב ידיעתי, לא היה מעולם מנוע 1300 DOHC, רק SOHC.

אני מכיר 131 1300 ידנית 5 הילוכים. לבנה. לא זוכר אם זה סופרמיראפיורי. עגלה אמיתית...

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק איש העכביש.

בשנת 81' בלבד יובאו לארץ 131 סופר-מירפיורי 1.3 DHOC בעלת הספק מכובד של 78 כ"ס.

מנועה לא היתבסס על מנועיה של ה 128\ריטמו,אלה ניבנה על בסיס מנוע ה 1.3 גל זיזים תחתון ששירת את הגירסאות הבסיסיות של ה 131.

כל המכוניות הגיעו בצבע כחול כהה(כחול פוליציה)ולא בכדי.

המכוניות הללו נועדו לשמש ניידות מישטרה באיטלייה,ועקב המיסוי המעוות שהיה נהוג בזמנו בארץ הן התאימו מצויין.

מלבד ישראל הן שווקו גם ביוון,שסבלה אף היא משיטת מיסוי די דומה.

אמנם הביצועים היו טובים והרעש של המנוע תאב הסל"ד היה נעים לאוזן,אך המנועים סבלו מבלאי גבוה וניזקקו לשיפוץ כבר אחרי 100,000 ק"מ.

אגב,משנת 83' כל הסופר מירפיורי הגיעו בצבע ברונזה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסופר מרפיורי, 1600 ילידת 1978 בצבע צהוב, היתה המכונית הראשונה שנהגתי עליה באופן חוקי אחרי הטסט... ולתקופה ארוכה. לצערי היתה אוטומטית, אבל גם כך נהנתי ממנה מאוד, היא ואבי לא אהבו את טיול השטח שביצעתי איתה, ביחד עם חברתי אז ואישתי היום... המכונית חטפה מכה ב"מוח" של תיבת ההילוכים האוט' וההילוכים השתגעו... לי זה עלה בחודשיים ללא אוטו, לאבי כמה מאות שקלים......

 

פרט לכך היתה אמינה בצורה מעוררת היתפעלות, מה שלא ניתן היה להגיד על מחלפיתה הפיאט רג'טה

85S שהאכילה אותנו מרורים עד שהיתפטרנו ממנה.....מה שאומר שלא תמיד החדשה והצעירה טובה יותר מהותיקה והמנוסה....(כל המקיש ממשפט זה דברים אחרים ממה שהיתכוון המחבר, עושה זאת על דעתו האישית בלבד...)-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

קצת שום ופילפל לא יזיק.

קודם כול המנוע 1200 1400 של פיאט 124 הוא מנוע מיושן ופשוט אם גל זיזים פנמי לא שתיים עילים ולא נעלים. רק בפיאט 124 ספורט יצע אם המנוע שהיה מורכב גם בפיאט 125 ובלנציה באטה דור ראשון

היהמנוע בעל גל זיזים כפול מונע אם רצועת טימינג.

כמו כן המנוע של ה124 נולד כבר בשנת 1967 במכונית שקראו לא פיאט פרימולה (אוטו-ביאנקי)

ומשם הועתק לפיאט 238. לאחר מיכן הועתק המנוע לסיאט רונדה (אחת המכוניות הכי מחורבנות שנוצרו אי פעם) ולמנוע המיושן שלה הרכיבו רצועת טימינג בימקום שרשרת. אגב בתקופה הנ"ל היה ניתן לשנות את מערכת התיזמון משרשרת טימינג פנימית משומנת שבכול הדגמים מפיאט 850 ועד ה124 עשו צרות (רעש) כי מותח השרשרת היה חתיכת גומי מחורבן יצוק בתוך הגלגל שינים הקטן (גל-ארכובה) ובממוצע כול 40000 ק"מ הטימינג היה מתחיל להרעיש אז חברת פיאט התחילה לשווק מערכת טימינג חלופית קיט הסבה לרצועת טימינג חיצונית מגומי.

רק בדיגמי הפיאט 125 131 סופר מירפיורי 132 ולנציה בטה 1600 התחילו להגדיל את נפחי המנוע.

אגב היה ביזמנו דגם של פיאט 130 (היה לי) בעל מנוע של מזרתי 6 צילנדר V .

אני חושב שהרבה מדברים סביב סביב הדבר הפשוט והנכון זה שים תמונה של הרכב ושל המנוע והכול יהיה יותר פשוט.

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהרבה מדברים סביב סביב הדבר הפשוט והנכון זה שים תמונה של הרכב ושל המנוע והכול יהיה יותר פשוט

 

צודק. כשהרכב יגיע אליי יחד עם הרשיון , אני אצרף תמונות, של המנוע, של הרכב, ושל הרשיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לתקן את בני ל.

בפיאט 130 לא הותקנו מעולם מנועי מזרטי (להבדיל מהסיטרואן SM) אלא מנועי פיאט שבתחילה היו מבוססים על הפיאט 2300 ואח"כ תוכננו מנועים חדשים יותר בשיתוף עם המהנדס של פרארי דאז אאורליו למפרדי תחילה בנפח 2800 ואח"כ 3200 סמ"ק.

 

וכן,חנן-אנא העלה תמונות של ה 124 ספורט המדוברת

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1348 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...