Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האטה בעזרת המעצורים אל מול האטה בעזרת תיבת ההילוכים.


danko
שימו לב! השרשור הזה בן 6748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב אך לא בטוח ריטרטד רק בדיזל חוץ מזה יש עניין של עלויות, לעצור טון טון וחצי גג בירידה לא צריך מערכות כמו ריטרטד ואגזוז ברקס אבל תאט אוטובוס בירידה ששוקל בערך 18 טון. הינה לך השוואה.

 

בכל אופן שמדברים על הרגלי נהיגה של ישראלים המצב עגום. כבא ראיתי לא מעט נהגים שלא יודעים לתפעל תיבה אוטומטית, אתם יכולים למצוא אותם בירידות ים המלח על D או בעליות על D ואז הם מתפלאים למה אין לאוטו כח.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שידוע לי על פיזיקה של מעבר-חום:

מקרה ראשון- ליטוף עדין ורצוף של הבלם יגרום ליצור חום ברפידות ובדיסק, מצד שני יש פינוי חום לאוויר שזורם על פני הדיסק. פינוי החום נהיה משמעותי ככל שהדיסק מתחמם, אבל יצור החום מהחיכוך הוא קבוע ולא גדל (כל עוד מהירות הרכב קבועה ועוצמת הלחיצה זהה). לבסוף קצב פינוי החום משתווה לקצב הייצור ואז טמפ' הדיסק נשארת קבועה וחמה, אבל לאו דווקא חמה-מאוד. מצד שני, לחיצה ושחרור מדי פעם, יגרמו לאותה כמות חום להיות מיוצרת, רק באופן לא אחיד: ייצור חום גדול מאוד, ואחריו חוסר יצור חום בכלל ושוב... לכן באופן ממוצע הטמפ' תהיה בערך זהה למקרה הראשון, אלא שברגעים מסוימים יש קפיצות בטמפ' שעלולות להגיע לטמפ' של שריפת הרפידות או סדיקת הדיסק.

לכן יתכן וכדאי ללחוץ לחיצה חלשה וקבועה ולא לשחק עם הדוושה.

יתכן גם שמקרים של אובדן הבלמים נבעו מעומס-יתר, כניסה במהירות גדולה לירידה חזקה וארוכה, או הזנחה במערכת הבלימה, ולא עקב ליטוף רצוף וארוך של הבלם.

שימוש ברסיסי עובדות, בעיקר עם שילוב של עובדות פסיאודו מדעיות היא אמצעי בדוק בו ניתן להוכיח כל דבר, גם שיום באמצע הלילה.

אתה בטוח שהעובדה שמקדם החיכוך של הרפידות הוא תלוי טמפרטורה לא משנה את תפוקת החום שלהן להשגת הספק בלימה נתון?

אם אינך יודע, אל תגיב. גיבוב חלקי עובדות, המשולבים בהנחות לא בדוקות הוא מתכון לקיבוע עובדות שגויות.

רק כדי להוכיח לך שהדיון בו התחלת אינו רציני - קצב פינוי החום משתפר עם העלאת הטמפרטורה ולכן ניתן לקרר יותר (מבחינת כמות החום המפונה) תוך פרק זמן נתון. אחד מתרגילי המעבדה הראשונים שניתנו במעבדה הנדסית בטכניון היה מציאת הטמפרטורה של כוס מים חמים לתוכה הוסיפו קצת מים קרים. מועד הוספת המים הקרים השפיע על הטמפרטורה הסופית של הכוס, וניתן היה גם לייצר גרף של השפעת מועד ההוספה על הטמפרטורה הסופית.

 

אינני רואה עצמי בר סמכא ולכן לא הגבתי ישירות, אבל גם אני נוהג לבלום בחוזקה (יחסית) ואז לשחרר כליל את דוושת הבלם.

 

באשר לדברי צבי דוק - צר לי, בטיחות חשובה אבל גם הוצאות האחזקה חשובות. בדרך כלל אני בולם רק בעזרת הבלמים. בירידות ממושכות או אם הרביתי להשתמש בבלמים ואני רוצה להקל עליהם (בנסיעות קצת פרועות) אני נעזר גם בבלימת מנוע. לצערי, ברכב הנוכחי שלי ישנה בלימת מנוע עליה אין לי שליטה, אבל במקרים מסוימים אני מעביר את בורר ההילוכים האוטומטיים למצב ידני כדי למנוע הורדות הילוכים מיותרות.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1) אתה בטוח שהעובדה שמקדם החיכוך של הרפידות הוא תלוי טמפרטורה לא משנה את תפוקת החום שלהן להשגת הספק בלימה נתון?

2)רק כדי להוכיח לך שהדיון בו התחלת אינו רציני - קצב פינוי החום משתפר עם העלאת הטמפרטורה ולכן ניתן לקרר יותר (מבחינת כמות החום המפונה) תוך פרק זמן נתון.

יוסי

1)כנראה ששינוי מקדם החיכוך משפיע. השאלה היא למה אתה טוען שמעבר ממקדם חיכוך א' למקדם חיכוך ב' לסירוגין (ע"י בלימה לסירוגין ושינוי הטמפ' לסירוגין) עדיפה כלכך על מקדם חיכוך קבוע של הטמפ' שבינהם?

2)קצב פינוי החום משתפר עם הגדלת הפרש הטמפרטורות, זה ברור, וגם כתבתי שזו הסיבה שבסוף הטמפ' מתייצבת כאשר הבלם לחוץ באופן קבוע.

 

-וכמובן אף אחד לא רוצה להגיע למצב שבו קצב פינוי החום הוא באמת מעולה, כי זהו המצב שבו הדיסקים "לוהטים" ויכולת הבלימה דועכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יסלחו לי ידידי.

 

מי אמר ששימוש בגיר אוטומטי לבלימה גורם לבלאי לגיר?

והדבר השני - יוסי05 צודק - שימוש ברסיסי עובדות גורם להטעיה ולנטיעת עובדות שגויות!!

אין שום בעיה לבלום עם הגיר האוטומטי בירידות, כל עוד לא תביא את המנוע לסל"ד גבוה מידי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימוש ברסיסי עובדות,תגובה נבונה בסעיף זה, גם אני לא חושב כי יש צורך בהסבר מדעי פיסיקלי, עובדה: בלמים חמים מאבדים יעילות בצורה משמעותית, ! אינני רואה עצמי בר סמכא ולכן לא הגבתי ישירות, אבל גם אני נוהג לבלום בחוזקה (יחסית) ואז לשחרר כליל את דוושת הבלם.

 

באשר לדברי צבי דוק - צר לי, בטיחות חשובה אבל גם הוצאות האחזקה חשובות. בדרך כלל אני בולם רק בעזרת הבלמים. בירידות ממושכות או אם הרביתי להשתמש בבלמים ואני רוצה להקל עליהם (בנסיעות קצת פרועות) אני נעזר גם בבלימת מנוע. לצערי, ברכב הנוכחי שלי ישנה בלימת מנוע עליה אין לי שליטה, אבל במקרים מסוימים אני מעביר את בורר ההילוכים האוטומטיים למצב ידני כדי למנוע הורדות הילוכים מיותרות.

 

יוסי

אני מצטער להתעקש על ההיבט שלי בנושא בטיחות, אחרי נהיגה



54%20(Custom).jpeg 01%20(Custom).jpeg 02%20(Custom).jpeg 03%20(Custom).jpeg 04%20(Custom).jpeg 05%20(Custom).jpeg 06%20(Custom).jpeg 07%20(Custom).jpeg 08%20(Custom).jpeg 09%20(Custom).jpeg 10%20(Custom).jpeg 11%20(Custom).jpeg 12%20(Custom).jpeg 13%20(Custom).jpeg 14%20(Custom).jpeg 15%20(Custom).jpeg 16%20(Custom).jpeg 17%20(Custom).jpeg 18%20(Custom).jpeg 19%20(Custom).jpeg 20%20(Custom).jpeg 21%20(Custom).jpeg 22%20(Custom).jpeg 23%20(Custom).jpeg 24%20(Custom).jpeg 25%20(Custom).jpeg 26%20(Custom).jpeg 27%20(Custom).jpeg 28%20(Custom).jpeg 29%20(Custom).jpeg 30%20(Custom).jpeg 31%20(Custom).jpeg 32%20(Custom).jpeg 33%20(Custom).jpeg 34%20(Custom).jpeg 35%20(Custom).jpeg 36%20(Custom).jpeg 37%20(Custom).jpeg 38%20(Custom).jpeg 39%20(Custom).jpeg 40%20(Custom).jpeg 41%20(Custom).jpeg 42%20(Custom).jpeg 43%20(Custom).jpeg 44%20(Custom).jpeg 45%20(Custom).jpeg 46%20(Custom).jpeg 47%20(Custom).jpeg 48%20(Custom).jpeg 49%20(Custom).jpeg 50%20(Custom).jpeg 51%20(Custom).jpeg 52%20(Custom).jpeg 53%20(Custom).jpeg

 

 

 

ג'נבה , חורף שנה שעברה כמו שחוויתי ב-1985 עם הגה של אוטובוס מפרק 18 מטר, בידיים. ברר....

TrolleybusArticuleSaurerHessBBCSE.jpg

TrolleybusArticuleNAWHessSiemens.jpg

AutobusArticuleMercedesBenzO405G.jpg

tbaS32petite.jpgabMB0405petite.jpg

__________________

מקצועית בכל סוגי מזג אויר ותנאי כביש. תאמין לי , זה נושא אשר יש לקחת ברצינות וכבר הצעתי לפתוח שירשור דביק בנושא , בו כל אחד יוכל לתרום מניסיונו..

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6748 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...