Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גדישה


seatibizi
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7536 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם רציתי לשאול משהו. כולם פה יודעים ש1 באר אם טורבו בוא נגיד k03

 

זה לא כמו אחד באר אם gt35\40 אזז מה חשוב שאני אומר שאני גודש 1.8 עם טורבו קטן

 

כאלו מה חשוב הגדישה חשוב הגודל של הטורבו.

 

בוא נגיד יש לי הונדה אם garrett T28 בגדישה של 1.6 באר מקסימום

 

עכשיו ניקח את אותה ההונדה נשים לה garrett T67 בגדישה של 0.8 מקסימום

 

זאת עם ה T67 תהיה יותר חזקה אז מה זה חשוב פה המספרים?.

"רוצה מסאג'? - שב לי על הבגאז" :-P

למכירה סאב לאוהבי SPL ו SQ http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=750709#post750709

פורסם

תיראה לפי דעתי זה לא משנה ואני יסביר :

קח דוגמה מה שוקל יותר קילו נוצות או קילו ברזל ?

תחשוב לרגע ותבין שזה אותו דבר, כך גם לגבי הטורבו.

אם הטורבו מכניס 1 באר אז בצינורות יש 1 באר

אם טורבו קטן יותר גם מכניס 1 באר אז גם יש 1 באר.

ככה שלא משנה הגודל של הטורבו אלה כמה לחץ הוא מכניס.

טורבו קטן יכול להכיס עד 2 באר (סתם זרקתי נתונים אולי אני טועה) וטורבו גדול יותר יכול להכניס עד 4 באר.

הכול תלוי בגודל הטורבו ובנפח המנוע.

רז...

פורסם
תיראה לפי דעתי זה לא משנה ואני יסביר :

קח דוגמה מה שוקל יותר קילו נוצות או קילו ברזל ?

תחשוב לרגע ותבין שזה אותו דבר, כך גם לגבי הטורבו.

אם הטורבו מכניס 1 באר אז בצינורות יש 1 באר

אם טורבו קטן יותר גם מכניס 1 באר אז גם יש 1 באר.

ככה שלא משנה הגודל של הטורבו אלה כמה לחץ הוא מכניס.

טורבו קטן יכול להכיס עד 2 באר (סתם זרקתי נתונים אולי אני טועה) וטורבו גדול יותר יכול להכניס עד 4 באר.

הכול תלוי בגודל הטורבו ובנפח המנוע.

רז...

אז בעצם מה שאתה אומר שאם שתינו נהיה באותה גדישה של לדוגמא 1 באר

ולי יש טורבו יותר גדול ולך יש טורבו קטן שנינו ניסע אותו הדבר?

טורבו קטן יהיה טוב יותר לגדישה בסל"ד נמוך ויתן יותר זמינות .

טורבו גדול יפתח מאוחר ויתן יותר כח מתפרץ .

חברה את כל הדברים האלה אני יודע....

כנראה לא הבנתם את השאלה

ניקח לדוגמא שלשנינו יש איביזה טורבו לדוגמא

עכשיו אתה בא ואומר לי שאתה גודש עכשיו ב2 באר

אבל לי לדוגמא יש טורבו יותר גדול אבל אני גודש ב1 באר לדוגמא( למרות שאני יכול יותר מ2 באר)

עכשיו ברור מאליו שמכיוון שלי יש טורבו יותר גדול אני יקח אותך למרות שאני בבאר אחד ואתה ב2 באר

אז מה החישבות של המספרים האלה בעצם? מהו החשיבות של גודל הגדישה?

כי הרי נגיד שמתחרים אומרים רק מהו גודל הגדישה ולא יותר מזה...

"רוצה מסאג'? - שב לי על הבגאז" :-P

למכירה סאב לאוהבי SPL ו SQ http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=750709#post750709

פורסם

ניקח לדוגמא שלשנינו יש איביזה טורבו לדוגמא

עכשיו אתה בא ואומר לי שאתה גודש עכשיו ב2 באר

אבל לי לדוגמא יש טורבו יותר גדול אבל אני גודש ב1 באר לדוגמא( למרות שאני יכול יותר מ2 באר)

 

עכשיו ברור מאליו שמכיוון שלי יש טורבו יותר גדול אני יקח אותך למרות שאני בבאר אחד ואתה ב2 באר

אז מה החישבות של המספרים האלה בעצם? מהו החשיבות של גודל הגדישה?

כי הרי נגיד שמתחרים אומרים רק מהו גודל הגדישה ולא יותר מזה...

שמע נראה לי (לא בטוחחחח) רק השערה..

שהטורבו הקטן יקח בפתיחה אבל הטורבו הגדול לוקח בסגירה..

נכון?

פורסם

כלל האצבע אומר :

ככל שהטורבינה גדולה יותר , כך תצטרך יותר גזי פליטה כדי להניע אותה => סל"ד יותר גבוה

 

לחץ אטמוספרי הוא לחץ אטמוספרי בכל מגדש

 

ההבדל הוא כמובן בגודל המגדש ככל שהוא יהיה גדול יותר כך גם תפוקת הלחץ שיוכל לספק תהיה גדולה יותר , נניח ולא תשתמש בלחץ המירבי שהוא מספק ותכוון את ה-wastegate שיתן לחץ אטמוספרי השקול לטורבינה קטנה יותר , ההבדל כמובן יהיה בזמני כניסת המגדש לפעולה , אך הלחץ יהיה זהה ויתן אותו הספק ,רק בסקאלה אחרת של רצועת הכוח

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם
שלום לכולם רציתי לשאול משהו. כולם פה יודעים ש1 באר אם טורבו בוא נגיד k03

 

זה לא כמו אחד באר אם gt35\40 אזז מה חשוב שאני אומר שאני גודש 1.8 עם טורבו קטן

 

כאלו מה חשוב הגדישה חשוב הגודל של הטורבו.

 

בוא נגיד יש לי הונדה אם garrett T28 בגדישה של 1.6 באר מקסימום

 

עכשיו ניקח את אותה ההונדה נשים לה garrett T67 בגדישה של 0.8 מקסימום

 

זאת עם ה T67 תהיה יותר חזקה אז מה זה חשוב פה המספרים?.

הספיקה... ספיקה של T3 ב 0.7 לא תהיה כמו ספיקה של T1.8 ב 1.6 ...

פורסם

חברים- לא מזמן כתב פה חבר חכם אחד שאת שמו אני לא זוכר על ההבדלים בין ספיקה ל-לחץ.

 

 

באר היא מידת לחץ, מגדש טורבו, בין היתר אמנם יוצר לחץ, אבל מפיק ספיקה.

 

טורבו גדול יותר ייתן יותר ספיקה בלחץ X מטורבו קטן יותר.

 

אני לא נכנס אפילו למכניקה שלהם או לתנאי העבודה - לא על זה שאלו, אבל לענייני כמויות אוויר ולחצים - חייבים להבדיל

יש לחץ - הלחץ אותו יוצר הטורבו בעת פעולתו

ולבין ספיקה - יכולת הזרמת האוויר בפרק זמן מסויים.

 

לדוגמא :

שני מגדשים שפועלים באותו לחץ [גודשים אם תרצו לקרוא לזה כך] - למשל 1 באר.

אחד בעל כושר ספיקה של 1 מ"ק אוויר לשניה

השני בעל ספיקה של 3 מ"ק אוויר לשניה

 

התוצר שנקבל מהם - התפוקה שלהם - תשתנה בהתאם :

1*1

לעומת 3*1

[חישוב גס מאוד, אין לי מושג מה המשוואה האמיתית]

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם

אפשר לשלוט מתי נכנס הטורבו על ידי שינוי ה AR שלו. גם טורבו גדול יכול להכנס בסל"ד נמוך יותר מהרגיל, על חשבון איבוד כוח ו back pressure בסל"ד גבוה.

 

טורבו גדול ב-1 באר לא יהיה חזק יותר מטורבו קטן ב-1 באר מכיון שאותה כמות אויר נכנסת למנוע בשני המיקרים.

מה שכן, אם לפי מפות הקומפרסור טורבו מסויים יעיל יותר בגדישה של 1 באר בסל"ד מסויים לעומת טורבו אחר באותו הסל"ד, הטורבו היעיל יותר יתן יותר כוח ויפיק פחות חום מהטורבו הפחות יעיל.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

×
×
  • תוכן חדש...