Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7572 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב - החלטתי לתרום קצת מהידע של (אחרים וחכמים) לכם

סתם דיפדפתי לי בWIKIPEDIA ונתקלתי במשהו מעניין.

האמת רציתי טיפה לגוון את הפורום של המלצת האם-כדי-לקנות-את-ה... מי מתקין ב... ואיך בונים בלה בלה.....

 

אז ככה - כולם יודעים ש SPL זה Sound Pressure Level

אבל לא כולם יודעים שהתפיסה שלנו לגבי הסאונד היא לוגריתמית (בניגוד לליניארית)

בדוגמא פשוטה: ההבדל בין 120dB ל 130 dB לא שווה להבדל בין 80 dB ל 90 dB, אלא הרבה הרבה הרבה יותר גדול (לא ליניארי כן...? (

 

בגדול עומה שמעל ל85dB נחשבת למזיקה, מעל 120dB ל"לא בטוחה" ומעל 150dB ל"מזיקה לגוף האדם" - אבל למי אכפת, נכון?

חלונות נשברים ב163 dB ועור הטוף נקרע ב 190-198 db

אהה ו 200dB גורם למוות - אגב באתר מספרים ש 200 dB זה כמו23 קילו של TNT שמתפוצצים במרחק של 3 מטר מהמדיד.

 

טוב -אז יש טבלה קטנה (יש כמובן גם טבלה גדולה)

כל הנתונים בSPL ומרחק המדידה

 

התפרצות הר געש 1000

240 Low Frequency Active sonar

180 מנוע של טיל במרחק 30 מ'

מנוע סילון במרחק 30 מ' 150

סף הכאב 130

הופעה של להקת רוק / או מטוס סילון שממריא ממרחק 100 מ' 120

אופנוע שמאיץ - במרחק מדידה של 5 מ' 110

פטיש אוורי 100

מפעל גדול 90

שואב אבק במרחק 1 מ' או בכרבת רחוב סואן 80

תנועה ערה במרחק 5 מ' 70

בתוך משרד או מסעדה 60

מסעדה שקטה 50

אזור מגורים בלילה 40

תאטרון - כשאין דיבורים 30

עלים שמרשרשים 20

נשימת אדם במרחק 3 מ' 10

סף השמיעה האנשוית 0

 

* שימו לב לדוגמא שאדם שנושם במרחק 3 מטר מכם מייצר SPL של 10 dB ופטיש פניאומאטי (פטיש אוויר) מייצר SPL של 100 dB מה שמחזק את הטענה שהSPL הוא לא לנארי (אם תשימו 10 אנשים שנושמים במרחק של 3' מטר - הם לא יעשו את אותו רעש של פטיש קונגו

טוב אז הבטחתי טבלה גדולה - תוכלו למצוא אותה כאן :

http://www.makeitlouder.com/Decibel%20Level%20Chart.txt

 

כמה דוגמאות יפות משם (כל רמות הSPL מובאות בdB)

40 A WHISPER, A NORMAL CONVERSATION IS 60 DB, NORMAL SOUND 70 DB

85 BEGINNING OF HEARING DAMAGE, EARPLUGS SHOULD BE WORN

116 HUMAN BODY BEGINS TO PERCIEVE VIBRATION IN THE LOW FREQUENCIES

127 HUMAN TINNITUS (RINGING IN THE EARS) BEGINS

128 (P)HUMAN, LOUDEST SCREAM MEASURED AT A DISTANCE OF 8 FEET 2 INCHES

128 HUMAN HEAD HAIR BEGINS TO DETECT VIBRATION

133 (N)GUNSHOT- EAR LEVEL, MAY VARY GREATLY TO SIZE AND TYPE OF GUN, DURATION CONVERTED TO ONE SECOND, PEAK LEVEL MAY REACH 140-160

135-122 (P) “VERY LOUD” CAR STEREO, ONLY BASS LEVEL, HIGHS RARELY ABOVE 115

עכשיו כל מי שנמדד אצלו 143 dB באוטו מוזמן לשלוח מייל לכותב הטבלה

140 EXTREMELY DAMAGING TO HEARING NO MATTER HOW SHORT THE TIME EXPOSURE

141 HUMAN BODY BEGINS TO FEEL NASUEA AFTER A FEW MINUTES -- NASUEA = = בחילה

145 HUMAN VISION BEGINS TO VIBRATE MAKING IT SLIGHTLY BLURRY, 1-3 DEGREES

149 HUMAN LUNGS AND BREATHING BEGINS VIBRATING TO THE SOUND

150 (N)ROCK CONCERT “THE WHO” TWO 10 STORY STACKS = 144 DOUBLE REFRIDGERATOR SIZED SPEAKERS, ACTUAL LEVEL REACHED 120 DB AT A DISTANCE OF 32 METERS FOR THIS NORMALIZED READING OF 150 DB.CONTINOUS LEVEL 114-118db (P) AT 32 METERS

153 HUMAN THROAT IS VIBRATING SO HARD IT IS ALMOST IMPOSSIBLE TO SWALLOW

טוב יש שם עוד מלא מדידות אלה "המגניבות" לדעתי.

אם אתם רוצים * את הכתבה המלאה (באנגלית דההה...) אתם מוזמנים לחפש את הערך dB באתר WIKIPEDIA

מקווה שזה היה מעניין.

כי מי שמשקיע, שוקע....

פורסם

אני יום יום מתעסק עם פטיש פניאומאטי והוא מייצר 93.3DB [מדוד]

 

סה"כ דיון חזק. שמח שהזכרת לי שאני דופק את השמיעה שלי בצורה מוגברת.

תודה.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

אני בספק אם מישהו בפורום לא ידע את זה.

 

הטבלות האילו רשומות בכול חוברת של פיוניר - רדיו דיסק.

 

ואני חושב שיש טעות, כי אי אפשר לעבור את ה200 דציבל בשום מצב, בגלל מולקולות האויר משהו..

צריך לבדוק את זה קראתי על זה.

 

תמיר

פורסם
אני בספק אם מישהו בפורום לא ידע את זה.

 

הטבלות האילו רשומות בכול חוברת של פיוניר - רדיו דיסק.

 

ואני חושב שיש טעות, כי אי אפשר לעבור את ה200 דציבל בשום מצב, בגלל מולקולות האויר משהו..

צריך לבדוק את זה קראתי על זה.

 

תמיר

1. אני בפורום הזה כמעט חודשיים - ואני לא ידעתי את זה עד לפני כמה ימים שהחלטתי לבדוק מה בדיוק זה אומר dB.

2. במקרה קניתי ר"ד של פיוניר לפני חודשיים - חדש 7700 - ומה אתה יודע חרשתי את החוברת ואין שם טבלת SPL.

3. מה זאת אומרת "אי אפשר לעבור את ה 200"?

זה שבנאדם לא יכול לייצר כזאת עוצמה במערכת אודיו (רכב/בית) - זה לא אומר שעוצמות כאלה לא קיימות בטבע ונמדדו - לא צריך ישר להגיד טעות במיוחד אם לא קראת את כל הטבלה (הגדולה)

מעבר לזה רציתי להדגיש, ומה שנקרא "להגביר את המודעות".

כי מי שמשקיע, שוקע....

פורסם

במכשיר שקניתי בעבר 550MP היה את הטבלה

ואני חושב גם יש בפנסוניק שקניתי לאחרונה אני יבדוק בצהריים.

 

תמיר

פורסם

כנראה שאפשר לעבור את ה200DB

 

320DB (N)VOLCANO ERUPTION, TAMBORA INDONESIA,1815, EJECTED 36 CUBIC MILES.APPROXIMATELY EQUAL TO

14,000 MEGATON NUCLEAR BOMBS OR A 14 GIGATON BOMB BASED ON EJECTED VOLUME,CHANGE IN MEGATONS TIMES 1.345 EQUALS VOLUME EJECTED CHANGE.IF WAS A NUCLEAR BOMB IT WOULD CREATE A CRATER ABOUT 12.4 MILES WIDE AND 1.33 MILES DEEP.INTERNAL PRESSURE IS BELIEVED TO BE ABOUT 47 MILLION P.S.I. = 347 DB (P) -REF.1.3.

פורסם

אם אפשר אז יכול להיות אני לא סגור על זה, הקטע הזה תלוי אצלי, פשוט ראיתי את זה רשום איפה שהוא.

 

תמיר

פורסם

אתה בכייף יכול לעבור את ה 200 dB ... !

 

 

אתה רק צריך שניים-שלושה סאבים של קליפורניה בום ומגבר סבבה .

 

 

:wink:

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

פורסם

רצוי מאד בשילוב עם "מגבר סבבה" של קליפורניה בום שהותאם בעזרת טכנולוגיות מתקדמות לשימוש עם הסאבים המהוללים של קליפרניה בום.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7572 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...