Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 שעות, WhackE כתב:

בקיצור תוך 5 חודשים בזבזתי קרוב ל 10K

זה עדיין 50 אלף ש"ח פחות ממה שרצית להוציא על רכב חדש.

אם אתה רוצה פשוט להתחדש ברכב, זה משהו אחר.

אבל בהתיחס להודעת הפתיחה שלך, הדגשת שמה שחשוב לך זה רכב אמין להגיע מ A ל B.

ואת זה יכולת להשיג ביישור קו.

אני מבין שהעשר אלף ש"ח הוקדשו לנושא.

יש לקוות שההשקעה הזאת השיגה את האמינות שרצית.

 

(*) סוזוקי סוויפט נחשבת אמינה ומוצלחת, אפשר להשיג אחת שמורה גם בתקציב של 30 אלף.

הרכב הנוכחי שלך בטרייד, לא תקבל עליו יותר מ 20 אלף (כנראה פחות בהרבה).

פורסם
לפני 10 שעות, WhackE כתב:

אז אחרי פחות מחצי שנה, הגיע הזמן להחיות מחדש את השרשור הזה..

הקשבתי לעצות והלכתי לטיפול בתקלה שהייתה + יישור קו

 

- ביישור קו עצמו היה צריך להחליף כריות בולמים, תותבים למשולשים, להרים תושבת מנוע צד ימין וכל מיני דברים כיפים אחרים

- התקלה של הנורה הייתה בית טרמוסטט וחיישן טמפ שהלך והיה צריך להחליף (גם את זה דא כבר יצא להחליף לפני שנתיים)

 

מאז כבר הספקתי להיות עוד פעמיים! במוסך:

- המזגן שוב לא עבד, בעיה במדחס, היה צריך צריך להחליף מדחס.

- כעבור עוד חודש, שוב המזגן מת, הפעם דליפה מהמעבה, גם הוא הוחלף.

 

בקיצור תוך 5 חודשים בזבזתי קרוב ל 10K על הרכב המחורבן הזה, אין מילה אחרת. אני ממש לא חושב שמדובר בבלאי רגיל של רכב במיוחד לאור העובדה שאני מטפל בו כל שנה ונוסע בקושי 7K שנתי נסיעה בין עירונית בעיקר. פשוט נפלתי על רכב מחורבן, קורה..

אז אחרי כל הכיף הזה ויהי מה אני מחליף את הרכב, כמו שאמרתי חשוב לי בעיקר אמינות, אני די פתוח להצעות כי כאמור זה הרכב השני במשפחה והוא לא נמצא הרבה בשימוש.

 

כרגע בטופ שלי:

- סוזוקי בלאנו / סוזוקי סוויפט

- יונאי i10/i20 (חשבתי על זה שאם אלך על i10 אני אוכל אולי ללכת על שנתון גבוה יותר)

- עוד רכב מעניין שראיתי פה בדיונים זה מיצבושי ASX.

 

אם למישהו יש עוד רעיון / הסתייגות מאחד הדגמים שרשמתי למעלה / טיפים לאיזה שנתון לחפש ואיך לנסות לא ליפול הפעם (ברור לי שרכב יד 2 זה תמיד רולטה), אז אשמח לשמוע.

 

תודה!

יש לך אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית או שיש לך גישה להטעין את הרכב בעבודה?

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, WhackE כתב:

אז אחרי פחות מחצי שנה, הגיע הזמן להחיות מחדש את השרשור הזה..

הקשבתי לעצות והלכתי לטיפול בתקלה שהייתה + יישור קו

 

- ביישור קו עצמו היה צריך להחליף כריות בולמים, תותבים למשולשים, להרים תושבת מנוע צד ימין וכל מיני דברים כיפים אחרים

- התקלה של הנורה הייתה בית טרמוסטט וחיישן טמפ שהלך והיה צריך להחליף (גם את זה דא כבר יצא להחליף לפני שנתיים)

 

מאז כבר הספקתי להיות עוד פעמיים! במוסך:

- המזגן שוב לא עבד, בעיה במדחס, היה צריך צריך להחליף מדחס.

- כעבור עוד חודש, שוב המזגן מת, הפעם דליפה מהמעבה, גם הוא הוחלף.

 

בקיצור תוך 5 חודשים בזבזתי קרוב ל 10K על הרכב המחורבן הזה, אין מילה אחרת. אני ממש לא חושב שמדובר בבלאי רגיל של רכב במיוחד לאור העובדה שאני מטפל בו כל שנה ונוסע בקושי 7K שנתי נסיעה בין עירונית בעיקר. פשוט נפלתי על רכב מחורבן, קורה..

אז אחרי כל הכיף הזה ויהי מה אני מחליף את הרכב, כמו שאמרתי חשוב לי בעיקר אמינות, אני די פתוח להצעות כי כאמור זה הרכב השני במשפחה והוא לא נמצא הרבה בשימוש.

 

כרגע בטופ שלי:

- סוזוקי בלאנו / סוזוקי סוויפט

- יונאי i10/i20 (חשבתי על זה שאם אלך על i10 אני אוכל אולי ללכת על שנתון גבוה יותר)

- עוד רכב מעניין שראיתי פה בדיונים זה מיצבושי ASX.

 

אם למישהו יש עוד רעיון / הסתייגות מאחד הדגמים שרשמתי למעלה / טיפים לאיזה שנתון לחפש ואיך לנסות לא ליפול הפעם (ברור לי שרכב יד 2 זה תמיד רולטה), אז אשמח לשמוע.

 

תודה!

 

נשמע שהיית צריך להקשיב לאינטואיציה שלך. ממש לא בלאי סביר כל מה שאתה מתאר שעבר על הרכב עד כה בתקופת הבעלות שלך ואגב - להורים שלי עד לאחרונה היתה סוזוקי קרוסאובר 2015 (ירדה מהכביש עקב תאונה קלה) שהיו הבעלים שלה מיומה הראשון עם מעל 105,000 קילומטר. לעולם לא חוו איתה תקלה ולעולם לא נכנסו למוסך במיוחד. 

 

הדבר היחיד שהוחלף אלה רפידות/כל מה שקשור לבלאי של בלימה, מצבר וצמיגים. סה טו. לא משולשים לא תושבות ולא מזגן ולא כלום. אז כל הסיפורים שזה חלק משגרה של רכב אמין לא חדש שימכרו למישהו אחר.

 

אישית הייתי מכוון למאזדה 2 ואם אתה רוצה שנתון חדש יותר ומוכן להתפשר על גודל אז גם קיה פיקנטו טרום הגיר המצמדי אפשר. סוזוקי סוויפט גם אופציה טובה. בהצלחה.  

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 6 שעות, IsraCar כתב:

זה עדיין 50 אלף ש"ח פחות ממה שרצית להוציא על רכב חדש.

אם אתה רוצה פשוט להתחדש ברכב, זה משהו אחר.

אבל בהתיחס להודעת הפתיחה שלך, הדגשת שמה שחשוב לך זה רכב אמין להגיע מ A ל B.

ואת זה יכולת להשיג ביישור קו.

אני מבין שהעשר אלף ש"ח הוקדשו לנושא.

יש לקוות שההשקעה הזאת השיגה את האמינות שרצית.

 

(*) סוזוקי סוויפט נחשבת אמינה ומוצלחת, אפשר להשיג אחת שמורה גם בתקציב של 30 אלף.

הרכב הנוכחי שלך בטרייד, לא תקבל עליו יותר מ 20 אלף (כנראה פחות בהרבה).


זה לא 50 אלף ש״ח פחות, יותר לכיוון 30 אלף ש״ח (בהנחה והאיביזה נמכרת באיזור 20K באופן פרטי). 

אבל שים בצד את העניין הכספי, החשיבות של רכב אמין לא פחות מהעניין הכספי זה לחסוך את ה״קאדר״ של לבקר במוסך כל כמה חודשים.

הלקום בבוקר, להתניע את הרכב, ופוף לשמוע עוד פעם את הצליל של ״קח אותי למוסך״ או לגלות ששוב המזגן לא עובד למרות שכבר מילאת גז, החלפת מאייד, החלפת מדחס. עוד פעם לבלות חצי יום במוסך, לעלות לפגישות בעבודה מהמוסך וכו׳..

את הדברים האלה אי אפשר לכמת בכסף אבל בתור אחד שלא אוהב את ההתעסקות הזאת זה שיקול קריטי

 

לגבי הסוזוקי סוויפט / טרייד, קיבלתי, תודה.

אני אתחיל בלנסות למכור באופן פרטי נראה איזה ילך, אולי נוכל להוציא 23-25 לפי המחירים שאני רואה ביד 2

 

לפני 4 שעות, redroze כתב:

יש לך אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית או שיש לך גישה להטעין את הרכב בעבודה?


בבית יש אופציה, גם בעבודה יש גישה אבל אי אפשר להסתמך על זה שם (העמדות שיש נתפסות כמו לחמניות חמות)

 

לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

 

נשמע שהיית צריך להקשיב לאינטואיציה שלך. ממש לא בלאי סביר כל מה שאתה מתאר שעבר על הרכב עד כה בתקופת הבעלות שלך ואגב - להורים שלי עד לאחרונה היתה סוזוקי קרוסאובר 2015 (ירדה מהכביש עקב תאונה קלה) שהיו הבעלים שלה מיומה הראשון עם מעל 105,000 קילומטר. לעולם לא חוו איתה תקלה ולעולם לא נכנסו למוסך במיוחד. 

 

הדבר היחיד שהוחלף אלה רפידות/כל מה שקשור לבלאי של בלימה, מצבר וצמיגים. סה טו. לא משולשים לא תושבות ולא מזגן ולא כלום. אז כל הסיפורים שזה חלק משגרה של רכב אמין לא חדש שימכרו למישהו אחר.

 

אישית הייתי מכוון למאזדה 2 ואם אתה רוצה שנתון חדש יותר ומוכן להתפשר על גודל אז גם קיה פיקנטו טרום הגיר המצמדי אפשר. סוזוקי סוויפט גם אופציה טובה. בהצלחה.  


ככה בדיוק אני זוכר את הסוזוקי ליאנה שהייתה להורים שלי, אבל כמו שאמרו פה, גם במוסך הבחור אמר לי שכבר לא מייצרים רכבים כאלה 😀

אבל כן לגמרי, אני לא מצפה לרכב עם 0 תקלות אבל זה לא בלאי סביר (גם ביחס לאנשים אחרים שדיברתי איתם שהם בעלים של איביזה / פאביה)

בנוגע למאזדה 2 לגמרי אופציה, אבל נראה שמתמחרים אותה ביד 2 יחסית גבוה לעומת הסוזוקי (בלאנו / סוויפט). 

 

------

תודה על התגובות

אם מישהו מעוניין באיביזה שנת 2014, 112 קילומטר, אחרי יישור קו ומזגן שעובד פצצה, מוזמנים לדבר איתי 😁

פורסם

לדידי חבל שתפסיד את ההשקעה שלך.

בגדול יש לך רכב טוב, השקעת, אז למה לא להנות ממנו?

 

אם זה היה אסטרה הייתי אומר שצודק לא שווה כל ההשקעה כי הרכב 'פח', אבל איביזה ביסודו רכב טוב

כמה נראה לך תקבל עליו? 20?

משולשים ותושבות זה בלאי בכל רכב נורמטיבי, כנראה היית עם המקוריים.. טרמוסטט וחיישן טמפ' זה מעצבן אבל לא נורא

זה לא שחווית בעיה עם המנוע וגיר, ומזגן כבר החלפת קומפלט אז ממה לחשוש?

  • רעיון טוב! 1

משתדל לעזור

פורסם
לפני 7 שעות, WhackE כתב:

בבית יש אופציה, גם בעבודה יש גישה אבל אי אפשר להסתמך על זה שם (העמדות שיש נתפסות כמו לחמניות חמות

בגלל שהנסועה שלך נמוכה הייתי הולך על רכב חשמלי שיש לו הרבה פחות רכיבים שיכולים להתקלקל.

נכון שבדלק לא תחסוך הרבה, אבל אם בוחרים ברכב הנכון אז עלות הטיפולים מגוחכת ברכב חשמלי.

בתקציב של 60 יש לך ג'ילי גיאומטרי עם הטווח הקצר או פיג'ו 2008/אופל קורסה/פיג'ו 208 חשמליות או יונדאי קונה חשמלית. אלה רכבים של כ-300 ק"מ טווח, שזה לא להיט היום ולכן מחירם נמוך. למי שנוסע מעט הם יתנו מענה מצוין.

עוד נקודה למחשבה, אם אתה היום  משלם כ-500 ש"ח בחודש הוצאות דלק לצורך הדוגמא. אז רכב חשמלי יוריד לך את העלויות ל-100 ש"ח (ואני בכוונה מגזים לרעה). תוכל לקחת הלוואה עם החזר של כ-400 ש"ח וככה גם להמיר את החיסכון בעלות הדלק כדי לקנות רכב במחיר גבוה יותר. לדוגמא עם הלוואה ל-5 שנים תוכל להגדיל את התקציב לאזור ה-80 אלף ש"ח.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

רכב חשמלי לנסועה של 7-8K ק"מ בשנה? לא מצדיק את חרדת הטווח וכל המגבלות של רכב חשמלי...

 

ב-50-60K ש"ח אתה יכול לרכוש יונדאי אלנטרה (לא היברידית) או קיה פורטה דור שני. שתיהן עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי ותיבת 6 היולכים פלנטרית, יחידת הנעה פשוטה ואמינה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

על איזה חרדת טווח אתה מדבר? 7-8 אלף ק"מ זה 580 עד 670 ק"מ בחודש, 2-3 טעינות לרכב עם טווח של כ-300 ק"מ. גם אם הוא מזיז את האוטו פעם ביומיים ושומר שבת, זה יוצא כ-50 ק"מ ביום, לאוטו יש טווח ריאלי של פי5 מזה.

היתרון הוא שבתקציה הזה הוא יכול למצוא חשמלית בת 4-5 שנים עם כ-100 אלף ק"מ ועוד קצת אחריות על הסוללה.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

אני לא יודע איך "מתפזרים" ה- 7-8K ק"מ בשנה... אבל סביר להניח שפה ושם יש נסיעה ארוכה של 200 ק"מ ואז בהחלט יש חרדת טווח ברכב חשמלי ישן שטווח הנסיעה המוצהר שלו הוא 300 ק"מ.

לא שווה להיות מוגבל עבור חסכון מועט בהוצאות אנרגיה.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, mottis כתב:

אני לא יודע איך "מתפזרים" ה- 7-8K ק"מ בשנה... אבל סביר להניח שפה ושם יש נסיעה ארוכה של 200 ק"מ ואז בהחלט יש חרדת טווח ברכב חשמלי ישן שטווח הנסיעה המוצהר שלו הוא 300 ק"מ.

כלי רכב

 

לא שווה להיות מוגבל עבור חסכון מועט בהוצאות אנרגיה.

1. בשביל פעם ברבעון שיש נסיעה של 200 ק"מ יש עמדות טעינה. כל עוד אתה לא תלוי בהן באופן יומיומי או שבועי, זה ממש לא כזה נורא כמו שאנשים עושים מזה.

2. כפי שרשמתי, החיסכון בדלק זניח בק"מ כזה. החיסכון האמיתי יהיה בעלויות אחזקה מכיוון שלרכב חשמלי יש הרבה פחות מכלולים שיכולים להתקלקל.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם
לפני 12 שעות, redroze כתב:

1. בשביל פעם ברבעון שיש נסיעה של 200 ק"מ יש עמדות טעינה. כל עוד אתה לא תלוי בהן באופן יומיומי או שבועי, זה ממש לא כזה נורא כמו שאנשים עושים מזה.

2. כפי שרשמתי, החיסכון בדלק זניח בק"מ כזה. החיסכון האמיתי יהיה בעלויות אחזקה מכיוון שלרכב חשמלי יש הרבה פחות מכלולים שיכולים להתקלקל.

מניסיון עם רכב בנזין בן 11 שנוסע מעט, עלויות האחזקה מעבר לבלאי של צמיגים (שיש גם ברכב חשמלי) - טיפול שנתי 500 ש"ח ומצבר פעם ב-4 שנים, 600 ש"ח.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

גם לי נראה טיפשי רכב חשמלי בנסועה כל כך נמוכה (ככה שאין באמת חיסכון משמעותי מבחינת מחירי הדלק) בטח כשאין לו עמדת טעינה וזה גם לא נכון להניח שלא יהיו תקלות שם גם.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 11 שעות, mottis כתב:

מניסיון עם רכב בנזין בן 11 שנוסע מעט, עלויות האחזקה מעבר לבלאי של צמיגים (שיש גם ברכב חשמלי) - טיפול שנתי 500 ש"ח ומצבר פעם ב-4 שנים, 600 ש"ח.

אתה כנראה עושה תחזוקת שבר כי אתה שוכח שצריך להחליף ברכב שלך פלאגים, רצועות מנוע ואביזרים, שמן גיר שיש להם בלאי שלא קשור לק"מ שאתה נוסע.

זה שהמזל שיחק לך, אשרך. לפותח השרשור לא שיחק המזל.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

זה מצחיק שאתה מדבר שלרכב שלו היה "מזל" ומצד שני קובע שלרכב חשמלי משומש לא יהיו תקלות, כי יש בו פחות מכלולים... וזה לא מזל... 

על סמך מה אתה קובע את זה? הרכבים הסינים הללו לא קיימים איתנו בכמויות מעבר ל-4-5 שנים. 

 

אני לא חושב שאתה גם מודע לעלויות האסטרונומיות של חלפים "רגילים" שיש לרכבים חשמליים בחסות היבואנים שיודעים שאתה מסונדל אליהם. 

כבר סיפרתי בעבר על חבר שהחליף מדחס מזגן בתקופת האחריות לאם ג'י החשמלית שלו. אם זה לא היה באחריות הוא היה נפרד מ-15(!!) אלף שקל... 

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, davemustaine87 כתב:

זה מצחיק שאתה מדבר שלרכב שלו היה "מזל" ומצד שני קובע שלרכב חשמלי משומש לא יהיו תקלות, כי יש בו פחות מכלולים... וזה לא מזל... 

על סמך מה אתה קובע את זה? הרכבים הסינים הללו לא קיימים איתנו בכמויות מעבר ל-4-5 שנים. 

 

אני לא חושב שאתה גם מודע לעלויות האסטרונומיות של חלפים "רגילים" שיש לרכבים חשמליים בחסות היבואנים שיודעים שאתה מסונדל אליהם. 

כבר סיפרתי בעבר על חבר שהחליף מדחס מזגן בתקופת האחריות לאם ג'י החשמלית שלו. אם זה לא היה באחריות הוא היה נפרד מ-15(!!) אלף שקל... 

 

לפני 9 שעות, davemustaine87 כתב:

זה מצחיק שאתה מדבר שלרכב שלו היה "מזל" ומצד שני קובע שלרכב חשמלי משומש לא יהיו תקלות, כי יש בו פחות מכלולים... וזה לא מזל... 

על סמך מה אתה קובע את זה? הרכבים הסינים הללו לא קיימים איתנו בכמויות מעבר ל-4-5 שנים. 

 

אני לא חושב שאתה גם מודע לעלויות האסטרונומיות של חלפים "רגילים" שיש לרכבים חשמליים בחסות היבואנים שיודעים שאתה מסונדל אליהם. 

כבר סיפרתי בעבר על חבר שהחליף מדחס מזגן בתקופת האחריות לאם ג'י החשמלית שלו. אם זה לא היה באחריות הוא היה נפרד מ-15(!!) אלף שקל... 

אני לא מדבר על תקלות, כי זה להתעסק בלא נודע.

אני משווה שגרת טיפולים מומלצת לפי דרישות של היצרן בין רכב רגיל לחשמלי. אין סיכוי שאתה מתחזק רכב רגיל ב-600 ש"ח בשנה (גם אם תתעלם מצמיגים ומצבר שיש ב-2 הרכבים).

 

אני מחזיק מספר רכבי בנזין/דיזל בגילאים שונים ובנוסף רכב חשמלי שבקרוב חוגג 6 שנים על הכביש. אז בניגוד לאנשים שרושמים פה הגיגים מרב סרן שמועתי, אני מדבר מניסיון.

שגרת הטיפולים של רכב חשמלי היא להחליף פילטר מזגן כל שנה, לבצע בדיקת חומציות של נוזל הקירור והחלפת נוזל בלמים כל שנתיים.

כל הפעולות האלה זהות לפעולות שיש לבצע ברכב בנזין. כאשר ברכב בנזין יש לך פעולות נוספות כפי שרשמתי. לכן עלות התחזוקה השוטפת שלו יקרה יותר. 

לוגיקה פשוטה, לא מבין על מה יש להתווכח.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...