Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניקוי פיח - מה אמת ומה חרטא?


momi2004

פוסטים מומלצים

נתקלתי בכמה מודעות של רכבים שציינו שהם עשו ניקוי פיח. אני רואה שיש שיטה של ניקוי באמצעות אדי מימן או משהו כזה, עם מכונות מרובעות. יש כמה חברות שעושות את זה בארץ.

הבנתי שיש גם ניקוי עם שבבי אגוז. ההפרש בעלות הוא משמעותי.

 

מישהו יודע מה ההבדלים בין השיטות ומה מומלץ מתי? אשמח ללמוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי בדיקות רציניות שנעשו בחו"ל, הדרך היעילה היחידה היא לפרק סעפת יניקה ולהשתמש בקליפות אגוז.

האדי מימן זה לופטגשעפט, מוכרים לך אויר חם. חבל על הכסף.

בכל מקרה מדובר רק עבור מנועי הזרקה ישירה. במנועים עם הזרקת סעפת אין שום צורך וטעם בניקוי כי הדלק מנקה את השסתומים תוך כדי עבודה.

לא ידוע לי אם יש בארץ מקום שמשתמשים בקליפות אגוזים, אשמח לדעת מאחר ויש לי עכשיו רכב אחד עם הזרקה ישירה ובהחלט הייתי שוקל לעשות את זה כשיגיע ל100000 ק"מ.

 

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי השיטות לא קשורות אחת לשניה.

השיטה של האדים מיועדת לפרק משקעי פחמן מהבוכנה עצמה. זאת שטות גמורה כי:

1. משקעי פחמן רגילים על הבוכנה לא משפיעים בשום צורה על פעילות המנוע, לא לרעה בכל אופן.

2. באם משקעי הפחמן רבים בהגזמה יש בעיה במנוע, ויש טעם לנקות אותם רק לאחר טיפול בבעיה. בכל מקרה אתה תשיג אותה תוצאה בדיוק אם תרסס מים משפריצר לתוך סעפת היניקה (זה מה שהמכונות עושות).

 

השיטה השניה מיועדת לנקות שסתומי יניקה במנועים בעלי הזרקה ישירה, משהו שהשיטה הראשונה בכלל לא יכולה לעשות כי אדי המים מפרקים פחמן רק בזמן הבעירה.

זאת שיטה לג'יט שבאמת נדרשת במנועים מודרניים שבהם אין סט מזרקים נוסף, אבל מבצעים אותה במוסכים מסודרים ולא באיזה "מכון ניקוי פיח" מפוקפק.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לקבל שמות של מוסכים כאלה בארצנו.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, amosbmw כתב:

על פי בדיקות רציניות שנעשו בחו"ל, הדרך היעילה היחידה היא לפרק סעפת יניקה ולהשתמש בקליפות אגוז.

האדי מימן זה לופטגשעפט, מוכרים לך אויר חם. חבל על הכסף.

בכל מקרה מדובר רק עבור מנועי הזרקה ישירה. במנועים עם הזרקת סעפת אין שום צורך וטעם בניקוי כי הדלק מנקה את השסתומים תוך כדי עבודה.

לא ידוע לי אם יש בארץ מקום שמשתמשים בקליפות אגוזים, אשמח לדעת מאחר ויש לי עכשיו רכב אחד עם הזרקה ישירה ובהחלט הייתי שוקל לעשות את זה כשיגיע ל100000 ק"מ.

 

 

זה מה שחשבתי.

 

לגבי מי שמחפש בזמנו אמרו שמוסך אורן עושה את זה:

https://www.orencars.co.il/ניקוי-שסתומי-יניקה-במנועי-הזרקה-ישירה/

 

נתקלתי בזה בדיון ישר בפורום, לא מכיר, לא ממליץ ולא יודע אם יש עוד מוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 29.10.2024 בשעה 21:28, amosbmw כתב:

על פי בדיקות רציניות שנעשו בחו"ל, הדרך היעילה היחידה היא לפרק סעפת יניקה ולהשתמש בקליפות אגוז.

שקדים גם טוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך אורן הנ"ל בקבוצת בווטצאפ של פיקאסו הציע התערבות שאם יש שיטה יעילה. מלבד שבבי האגוז הוא מוכן לשלם את העלות על חשבונו.

 

כמובן שסתומים מצולמים לפני ואחרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...