Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שכן מקומה 7 מעוניין לרכוש שני רכבים חשמליים ולהתקין עמדת טעינה אחת בחניה פרטית שלו ( להטעין כל לילה את אחד הרכבים ).

בניין משותף 21 דיירים משנות ה 80.

היום הביא נציג חברת התקנה. 

כמובן, בגלל המרחק מהלוח של הדירה, רוצה להתחבר ללוח חשמל משותף של הבניין בקומת קרקע , עם קוביה ומונה משלו ולהתחשבן כל חודש עם הוועד.

עד כאן הכל סביר.

אבל,

בלוח המשותף יש רק מקום אחד לחיבור כזה.

במידה ועוד אנשים יקנו רכבים חשמליים, לא תהיה להם אפשרות לסידור זהה.

מה פתרון הנכון? 

עקרונית, אין התנגדות לסיפור הזה, רק רוצים לעשות זאת נכון, עם ראייה לעתיד ( ברור שעוד ועוד יעברו לרכבים חשמליים)

תודה!

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

הפתרון הנכון (ואני מדגיש שלא הזול ביותר) הוא לשדרג את תשתית החשמל בבנין. זה כנראה לא יהיה זול, ולא בטוח שהדיירים יסכימו לשאת בעלות השדרוג.

  • אהבתי 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

פונים ישירות לחברת חשמל?

יש מחלקה ספציפית שמתעסקת עם הנושא?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

השיטה הפשוטה (יחסית, כן…) היא פיצול מונה.

במצב כזה, מתקינים לוח פיצול בחדר המונים המוזן ממונה הדירה. ממנו מתפצלים לשני סעפים - אחד לדירה והשני לעמדת הטעינה, כאשר בלוח מותקנים מאמ״ת/מאמ״ז עבור הדירה, אחד נוסף עבור הטעינה ומפסק פחת עבור הטעינה (כמובן תוך שמירה על סלקטיביות).

הנ״ל דורש אישור חח״י (באחריות המתקין) לפני חיבור וכמובן אישור חשמלאי בודק לאחר ההתקנה.

כפי שהבנת, אין צורך במונה נוסף - זה של הצרכן יספיק.

במידה ויש אפשרות להעביר כבל מדירת הדייר (קומה 7) דרך הפיר, זו אפשרות שאני אישית הייתי מעדיף למרות שעלותה מעט יותר גבוהה (כ-1,000₪ עלות כבל וביצוע, פחות עלות אישור חח״י שלא נדרש כאן)

 

לחלופין, הבניין מזמין קו נוסף (או חיזוק הקיים) בערך של 200 אמפר כפול שלוש, וממנו מתפצלים לעמדות אישיות/דירתיות. יש פתרונות להתחשבנות בין הדייר לועד (כולל אולי פרמיה קטנה למחיר קוו״א שתכנס לקופת הועד)

עריכה אחרונה על ידי waterman
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני 57 דקות, vladclar כתב:

פונים ישירות לחברת חשמל?

יש מחלקה ספציפית שמתעסקת עם הנושא?

 

פונים לחברות / חשמלאים המתמחים בכך. חברת החשמל רק שולחת בודק בסוף המאשר את חיבור התשתית לרשת החשמל.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

למיטב הבנתי חברת Charger עוסקת בזה, התקינו גם בבניינים ישן בתל אביב / פרטיים ועסקיים.

050-8565999

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

בבניין אצלנו, כל דייר שרוצה להתקין עמדת טעינה, מוריד כבל מהמונה החשמלי שלו דרך פיר החשמל עד לחניון.

כך אין בעיה שכל אחד בעתיד יוכל לעשות עמדת טעינה.

 

גם אצלנו בהתחלה רצו לעשות מהארון חשמל בקומת הקרקע, ואז עלו התנגדיות בגלל שהדבר יגביל את מספר הדיירים וייצא שהראשונים ירויחו ובאיזה שהוא שלב, אחרים יתקעו.

כמו כן למה שהועד יתחיל כל חודש להתחשבן עם דיירים, וכשיהיה 5 דיירים, הועד יצטרך לרדוף אחריהם?

פורסם (נערך)

אל תתחילו בתשלום לוועד

הוא אולי ישלם

אבל לא בטוח שאלה שאחריו יתחברו בשיטה הזאת ישלמו כנדרש (ואז ועד הבית יתחיל להיות גם חברת גביה וחברת חישוב חשמל)

כל התשלום אך ורק מול חברת חשמל, לא רוצה? שלא יתקין עמדה

 

והאמת?

משתלם לו יותר להעביר כבילה מהדירה שלו (בהנחה ויש מקום נוח להעברה)

ואז הוא יכול לנייד את חשבון החשמל ולשלם פחות בתעריף לילה 

תוך כשנה כנראה שיחזיר את עלות הוספת הכבילה עד הבית

 

 

עריכה אחרונה על ידי om2

.

פורסם

סוף דבר - לאחר התייעצות עם עו"ד המתמחה בבניינים משותפים, הוסבר לשכן,  שצריך לקבל אישור מיתר בעלי הדירות בבניין  , כדי להתחבר לרכוש משותף.

הוא ויתר על  הרעיון והחליט לבצע התקנה עד הלוח בקומה 7 למונה הפרטי שלו.

כמובן, הוא כעס מאוד, כי מחיר ההתקנה יהיה הרבה יותר גבוה, אמר שבעתיד לא יסכים שמישהו אחר יתחבר ללוח חשמל של הבניין, כמו שהוא רצה להתחבר.

אשתו בכלל סוג של ירדה מהפסים עם הצעקות שלה....

 

,

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני 21 דקות, yahaga כתב:

בסוף הוא יודה לכם.

ממש אין סיכוי, טיפוסים של "כולם חייבים לי".

הוא לא קיבל סירוב בפועל, החליט לא לחכות לאסיפת דיירים, כאשר הבין שניסיון המחטף שלו לא הצליח.

ועצם האיום שהוא לא יאשר למישהו אחר בעתיד להתחבר ללוח המשותף בצורה שהוא רצה להתחבר בעצמו, רק מחזק את הטענה שאסור לדייר אחד להשתמש מנכס משותף, אם יתר בעלי זכויות לא יכולים להשתמש בו בצורה דומה. 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

לדעתי אנחנו עם חרא, אפרט רק בנושא רכבים חשמליים והקשר לדיון הזה בלבד מכיוון שגם לי יש נסיון אישי, גם כבעל רכב חשמלי וגם כדייר בבניין רב קומות ישן.

מה הפתרונות האפשריים?

חיבור ללוח ציבורי או חיבור למונה.

1.חיבור ללוח ציבורי עם מונה שדורשים תשלום מראש של מס' חודשים (200-300 ש"ח) ותמיד אפשר להוריד לו את השלטר או בעתיד להזמין חיבור חדש לעמדות טעינה.

אבל מה?חוששים שהדייר לא יתמיד עם התשלום, יעשה בלאגן ולהבא לא יהיה אפשרות להתחבר.

2.חיבור ממונה בקומה הוא פתרון יקר להתקנה ובעייתי לבבניינים ישנים שלא קיימים פירים וההתקנה יכולה לכלול פגיעה בתשתיות קיימות, וכמובן נראות ושימוש בשטחים ציבוריים.

*אצלי אני התקנתי את התשתיות ולכן עניין הכספי לא היה פקטור בכלל, אבל בטעות פגעתי לשכן בכבל אינטרנט והוא "השתגע" עד שחיברתי אותו לרשת שלי עד שתיקנו לו את החיבור.

לכן צריך להבין טיפה את המחירים הגדולים שדורשים המתקינים לפעמים.

בסופו של דבר ברגע שכל אחד תקוע בעמדה שלו ולא באמת רוצה לקדם את הדברים, אנשים יוצאים חרא כמו שרשמתי בהתחלה (לא מכוון את המשפט לאף אחד ספציפי ובמיוחד לא לפותח התרד')

  

  

פורסם

אני היחיד בבנין בן 40 ויש לי מונה, אבל לרכב פלאג אין זה צריכה רגילה. אני  ממליץ שימשכו עבורו כבל מקומה 7 ושישלם כמה שצריך להתקנה בעצמו. יש דיירים שיגררו חובות וסתם יעשו בעיות.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, viper83 כתב:

לדעתי אנחנו עם חרא, אפרט רק בנושא רכבים חשמליים והקשר לדיון הזה בלבד מכיוון שגם לי יש נסיון אישי, גם כבעל רכב חשמלי וגם כדייר בבניין רב קומות ישן.

מה הפתרונות האפשריים?

חיבור ללוח ציבורי או חיבור למונה.

1.חיבור ללוח ציבורי עם מונה שדורשים תשלום מראש של מס' חודשים (200-300 ש"ח) ותמיד אפשר להוריד לו את השלטר או בעתיד להזמין חיבור חדש לעמדות טעינה.

אבל מה?חוששים שהדייר לא יתמיד עם התשלום, יעשה בלאגן ולהבא לא יהיה אפשרות להתחבר.

2.חיבור ממונה בקומה הוא פתרון יקר להתקנה ובעייתי לבבניינים ישנים שלא קיימים פירים וההתקנה יכולה לכלול פגיעה בתשתיות קיימות, וכמובן נראות ושימוש בשטחים ציבוריים.

אנשים יוצאים חרא כמו שרשמתי בהתחלה (לא מכוון את המשפט לאף אחד ספציפי ובמיוחד לא לפותח התרד')

  

  

פתחתי את התדר , כי אשתי ועד בניין. היא לא ידעה מה לעשות עם הבקשה הזאת. 

אם זה היה תלוי רק בה, היתה מאשרת להתחבר ללוח המשותף עם המונה, לא היה מפריע לה כל חודש לקחת את התשלום עבור החשמל מהדייר הזה( אנחנו ממש לא נגד רכבים חשמליים,  לא צרות עין ולא שום דבר אפילו קרוב).

אבל היא הרגישה לא בנוח לאפשר את העניין ללא אישור הדיירים האחרים , שהיו אוכלים אותה בלי מלח " למה הוא כן ואחרים לא, וגם בעתיד לא".

גם עו"ד הסביר שבמקרה המדובר  לא בסמכויות של הנציגות ,  ללא הסכמה מפורשת של בעלי נכסים בבניין  , לאפשר בשמם לדייר בודד ורק לו להשתמש בנכס משותף.

הדייר לא קיבל תשובה שלילית, הוא מיוזמתו ירד מהבקשה שלו, אפילו לא חיכה לאסיפת דיירים.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...