Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חבר עשה תאונה, ואני חושש שהביטוח עושה עליו סיבוב...


BoazB11

פוסטים מומלצים

לפני 15 שעות, BoazB11 כתב:

טלפון לביטוח (סוכן שאני המלצתי לו עליו) והם אמרו "אין בעייה, שולחים לך גרר למוסך אחר".

הרכב נגרר לפתח תקווה למוסך פחחות גדול. הביטוח שלח שמאי, והבחור קיבל רכב חלופי.

פרט שנראה שולי - אבל לעניות דעתי מפתח להבין מי בעל האינטרס כאן:

ביטוח הגרירה לא גורר ממוסך. נקודה. מישהו שילם לגרר הזה וגזר קופון. שת”פ עם המוסך שאיננו מוסך הסדר.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, BoazB11 כתב:

לכן המלצתי לו לבטח דרך סוכן ולא בישירים למיניהם, כדי שיהיה מי שידאג וילווה אותו בעת צרה

סוכן הוא קודם כל "עובד" של חברת הביטוח, ואחר כך של המבוטח.

 

בנוגע לקיזוז מעלות החלפים, תבדקו שזה נעשה בכתב כפי שהביא ספריאל בקישור:

"לאחר שבחנה רשות שוק ההון את אופן התנהלות חברות הביטוח ואת הוראות הדין, החליטה להכריע בתלונות ולקבוע בהוראותיה כי לא יתאפשר קיזוז במקום בו לא ניתן גילוי נאות מוגבר הן בעת רכישת הפוליסה והן בתחילת תהליך תביעת הביטוח.

במקרים בהם חברת ביטוח ביצעה קיזוז של תגמולי ביטוח למבוטח, היא תידרש לבחון האם ההפחתה בוצעה לאחר מתן גילוי למבוטח בהתאם להוראות הרשות.

ככל שחברת הביטוח ביצעה קיזוז מתגמולי הביטוח ללא מתן גילוי כנדרש בהוראות הרשות, והמבוטח נשא בעלויות, חברת הביטוח תשיב למבוטח את הסכום הכספי שקיזזה לו".

מהסיפור לא נראה שכך קרה.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BoazB11 כתב:

תודה רבה למגיבים. עשיתם לי סדר בבלגן הזה. עכשיו אני יודע על מה להתעקש ועל מה לוותר...

 

בעל הרכב דובר עברית בסיסית מאוד, והוא גם בצבע "לא נכון", ובנוסף גם תמים מאוד.

לכן המלצתי לו לבטח דרך סוכן ולא בישירים למיניהם, כדי שיהיה מי שידאג וילווה אותו בעת צרה,

ומאכזב לגלות שהסוכנות הזו שעד השנה הייתי לקוח שלהם מעל שני עשורים, מתנהגים בצורה כזו של זלזול וניצול.

 

גם איכות התיקון נראית לי די מחופפת, יש מרווחים לא שווים בין חלקי הפח שהוחלפו,

וקולר-גיר ששבועיים-3 אחרי התיקון מסתבר שסדוק ואיבד הרבה שמן גיר עד שנדלקה נורת תקלה.

במוסך שהחליף את הקולר גיר הזה, נאמר לי שבתאונת חזית זה החלק הראשון שנפגע באאוטלנדר

כי הוא ממוקם ממש בחזית לפני הרדיאטור שנפגע והוחלף.

 

בדיעבד הייתי ממליץ לו לקבל את ההצעה להשבית את הרכב ולא להיכנס למלכודת הזו.

ככה הביטוח והמוסך היו מרויחים מהרכב (אובדן להלכה),

הוא היה מקבל מחירון, ועמישראל היה משלם את התרגיל בפוליסה.

באסה...

תשובות טובות קיבלת כבר ממגיבים רבים לפני, רק הערה בנושא קולר הגיר שנפגע-

אם המוסך טען שזה בעקבות התאונה וזה קרה זמן קצר לאחר התאונה, החבר היה צריך להתקשר לשמאי בשנית שיבוא לראות את הנזק, ויעדכן את דוח השמאות בהתאם.

אני לא יודע אם אפשר לעשות משהו כעת בדיעבד, אולי בכל זאת כדאי לנסות.

כנ״ל לגבי תיקון לא איכותי עם מרווחים בעייתים-לדבר עם חברת הביטוח והמוסך ואם צריך להכניס את הרכב לעוד סבב תיקונים.

עריכה אחרונה על ידי adir10
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tinoki כתב:

פרט שנראה שולי - אבל לעניות דעתי מפתח להבין מי בעל האינטרס כאן:

ביטוח הגרירה לא גורר ממוסך. נקודה. מישהו שילם לגרר הזה וגזר קופון. שת”פ עם המוסך שאיננו מוסך הסדר.

באמת נקודה מעניינת...

ביטוח הגרירה נוצל למעשה אחרי התאונה שאירעה בלילה, ונגרר למוסך שמטפל ברכב בשוטף.

למחרת בבוקר אחרי שהודענו לביטוח, הם שלחו גרר שלקח את הרכב למוסך 'שלהם'.

לא הייתה שום דרישה לתשלום על הגרירה השנייה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סוד (ולא עבירה) שמוסכים מרוויחים יפה מתיקון כלי רכב אחרי תאונה. רבים נותנים גם רכב חילופי על חשבונם וממנים את ההשתפות העצמית (חלקה או כולה)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, mcaspi כתב:

סוכן הוא קודם כל "עובד" של חברת הביטוח, ואחר כך של המבוטח.

זה נכון, חלקית.

 

זה נכון שהסוכן מתוגמל באופן כזה או אחר ע"י חברת הביטוח (אלו יחסי הגומלין בינהם), אבל גם חברות הביטוח עושות מה שהן רוצות עם הסוכנים.

אתמול היתה לי שיחה דיי ארוכה עם הסוכנת שלי על העניין הזה.

היה לנו דין ודברים דיי ארוך בנוגע לביטוח נגררת (עאלק "רכב מיוחד");

קיבלתי ממנה הצעות מחיר לביטוח בחברות כאלה ואחרות. אני לקוח של 30 שנה, איך יכול להיות שביקשתי להיות מבוטח ב"חובה" דרך חברה ABC וצד ג' דרך XYZ וחברה ABC לא מסכימה שאעשה אצלה רק חובה אלא גם צד ג' - ואילו דרך סוכן אחר שאני לא מכיר - קיבלתי את זה !. ביטחתי בסוכנות ביטוח אחרת ביטוח חובה ב ABC וצד ג' דרך XYZ. 


אז מסתבר שגם חברות הביטוח משטות בסוכנים.

לאחד היא מתירה, לאחר לא.

אותו דבר היה לה גם עם לקוחות אחרים (וותיקים מאוד) שיש להם רכבים מסוג מסויים (חלק נפוצים וחלק לא) שיום בהיר אחד חברות הביטוח חסמו את כולם מלבטח את הדגם למעט X Y או Z שלהם היא התירה - וכך נוצר מצב שלקוח של 30 או 40 שנה עם דגם רכב ספציפי ב 10 שנים האחרונות, לא יכול לחדש ביטוח אצל הסוכן הקבוע שלו.

 

ככל הנראה הדג הזה מסריח מהראש בצורה שהרבה מאיתנו עוד לא עיכלנו בכלל מה הולך שם - וזה הכל על חשבוננו (ובחלקו גם על חשבון הסוכנים).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, איציק נ. כתב:

ככל הנראה הדג הזה מסריח מהראש בצורה שהרבה מאיתנו עוד לא עיכלנו בכלל מה הולך שם - וזה הכל על חשבוננו (ובחלקו גם על חשבון הסוכנים).

אם יש מקום בו קשרי הון-שלטון הדוקים במיוחד, זה עם חברות הביטוח.

אני זוכר את זה היטב מתקופת מאבק הרוכבים בעליית תעריפי ביטוח החובה.

ספרנו אז את המפקחים על הביטוח, אחד אחרי השני פרשו עם מצנח זהב לדירקטוריון של אחת החברות הגדולות.

לא פלא שהמחוקק מכשכש בזנב אל מול כל דרישת חקיקה של חב' הביטוח.

 

מישהו מבפנים הסביר לנו אז שחברות הביטוח, כמו קזינו, לעולם לא מפסידות...

כלומר אולי מפסידות לפעמים, אבל מי שמשלם את ההפסדים אלה אנחנו המבוטחים ששבויים בידיהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, zvit כתב:

את "עז" שחברות הביטוח מנסות להכניס בשנה האחרונה, יש ויכוח גדול על החוקיות של קיזוז כזה, שווה להתעקש.

 

מתוך GOV.IL:

https://www.gov.il/he/pages/press_0042

"לא יתאפשר קיזוז במקום בו לא ניתן גילוי נאות מוגבר הן בעת רכישת הפוליסה והן בתחילת תהליך תביעת הביטוח."

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לעדכן שנגמר הסיפור.

אחרי שבסוכנות הביטוח הבינו שה'סיבוב' שלהם לא הצליח

קיבלתי היום טלפון שאין צורך לשלם את "קיזוז הנחת חלפים" וגם לא את הכינון.

סה"כ קרוב ל-8000₪ שניסו להוציא מאדם תמים שלא מבין את כל הפרוצדורות האלה.

תודה רבה על כל העצות וההבהרות לנושא הזה שגם אני לא מבין גדול בו.

הבחור שילם את ההשתתפות העצמית ואמור לקבל מחר את הצ'ק ביטחון שנתן למוסך.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה ספר איך עשית את זה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, BoazB11 כתב:

קרוב ל-8000₪ שניסו להוציא מאדם תמים

בעבר קיבלתי דרישה מופרזת לתשלום בסך 21K על נזק לרכב שכור. לאחר דין ודברים, שילמתי כ 2000 ש"ח,

במהלך המו"מ, כשהוכחתי להם את אחד הטעויות שלהם, -בתמונה של הנזק רואים רכב לבן, אני שכרתי שחור- נעניתי בתגובה "מדובר בטעות אנוש"

שאלתי את הפקידה, האם היא זוכרת טעויות נוספות שהיו ?

מתוך רצון להבהיר לי כי לא פעלו נגדי במכוון, היא אמרה שאכן, טעויות קורות.

לשאלתי האם קרו גם "טעויות אנוש" לרעת החברה, נעניתי ב... :-(

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

בבקשה ספר איך עשית את זה.

משהו כמו עשר שיחות טלפון לסוכנות הביטוח ולמוסך המתקן.

ככל שהם היו אגרסיביים וקולניים יותר, כך אני הייתי רגוע וענייני יותר.

למוסך אמרתי שאני מברר עם הביטוח ושלא יפעילו לחץ מסיבי על הבחור,

ולסוכנות אמרתי שהם היו חייבים ליידע אותו שהמוסך אינו מוסך הסדר.

טענתי שעצם העובדה שהם שלחו גרר שלקח את הרכב למוסך הזה בלי לשאול,

גרמה לנו להסיק שזהו מוסך הסדר, ושהם היו חייבים ליידע בצורה ברורה את הנושא הזה.

כנראה שטון הדיבור הרגוע וכך שידעתי בדיוק את הזכויות של המבוטח,

גרמה להם להבין שאם לא יוותרו מיוזמתם, נלך לתביעה שתעלה להם יותר,

ואולי גם תחשוף קופת שרצים של קומבינות בין סוכנות הביטוח והמוסך המתקן.

לדעתי זו 'שיטת מצליח' שהפעם לא עבדה להם, וכנראה שהיא כן עובדת מספיק פעמים

כך שהם מרוויחים מספיק בשביל לספוג את זה, ואולי גם לא רצו שחברת הביטוח תדע מכל הסיפור.

 

מבחינתי בשורה התחתונה העניין נסגר לשביעות רצוננו,

ואין לי עניין להיות דון קישוט ולעשות מזה עניין גדול יותר.

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...