Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת ABS נדלקת לסירוגין


boli19

פוסטים מומלצים

מאזדה 3 2010

 

הרכב היה בחניה, הרחוב הוצף כולו עקב הגשמים ותחזוקה לקויה של מערכות הביוב

המים הגיעו על לגובה הצמיג כמעט למשך כמה דקות לפחות.

אחה"צ כשנסעתי הרכב הניע כרגיל, לא היו בעיות מיוחדות.

 

בהמשך היום, בכבישים רטובים, במהירות נמוכה , למשל בכניסה לחניה, נורת ABS נדלקה לכמה שניות ואז כבתה

קרה מס' פעמים. משהו שלא קרה בעבר בכלל.

 

הבלימה היתה רגילה לגמרי, לא הרגשתי משהו מיוחד

 

האם יכול להיות שהחיישנים נרטבו? לכלוך? משהו אחר?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק. סמוך לצלחת יש חיישן קטן עם בורג 10, סביר להניח שהוא התלכלך.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורת ה-ABS כבר לא נדלקת יותר, וזה טוב

 

אבל עכשיו הממיר הקטליטי לא מראה סימני חיים (בסריקת OBD מראה incomplete , יחד עם החיישן חמצן)

 

יכול להיות ששניהם עדיין רטובים מהאמבטיה הכפויה שעברה עליהם?

יש סיכוי שהם יחזרו לחיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכנס מים לאגזוז?

אם כן. כמה זמן נסעת עם הרכב מאז?

נסיעה של כחצי שעה אמורה לאדות את כל המים שיש באגזוז.

 

אולי נכנס בוץ שהתיישב על החיישן חמצן אחורי.

אפשר להוציא ולנקות אותו כמשימה ראשונה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן גם שהצמה של החיישן חמצן נרטבה

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, om2 כתב:

נכנס מים לאגזוז?

אם כן. כמה זמן נסעת עם הרכב מאז?

נסיעה של כחצי שעה אמורה לאדות את כל המים שיש באגזוז.

 

אולי נכנס בוץ שהתיישב על החיישן חמצן אחורי.

אפשר להוציא ולנקות אותו כמשימה ראשונה

כן, לפי מה שראיתי נכנסו מים לאגזוז

נסעתי עם הרכב כבר פעמיים מאז, במצטבר עשיתי 150 ק"מ מאז.

לגבי החיישן האחורי, אני אבדוק

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, עדכון אחרי שבוע

 

הרכב התייבש כמעט לחלוטין, בימים האחרונים נסעתי די הרבה, הכל היה תקין

היום בנסיעה בתוך העיר ביום קצת גשום, שוב נורת ה-ABS נדלקה, אבל הפעם הרגשתי פתאום אובדן של כוח ברכב

שהתלווה גם בדוושת בלם קשה מאוד, ואז הרכב פשוט כבה באמצע נסיעה במהירות נמוכה.

 

הצלחתי להתניע מחדש בלי בעיה מיוחדת, המנוע נשמע רגיל לחלוטין. אין רעידות.

סרקתי תקלות , אין שום תקלה במחשב

בדקתי נוזל בלמים, המפלס תקין, מתח מצבר תקין

מה יכול לגרום לדבר כזה?

 

אגב, הממיר קטליטי וחיישן החמצן עדיין מראים בסריקה ב-torque כ-incomplete

בניגוד למצבם שהיה תקין לפני שהרכב היה בתוך השלולית.

 

מה דעתכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנורת ABS לא קשורה הפעם, כל הנורות נדלקו לך כי נכבה לך הרכב. למה הוא נכבה? זו שאלה אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה, בדקתי וניקיתי את חיישני ה-ABS כמו שיאיר המליץ

היום שוב נסעתי, נסיעה ארוכה מחוץ לעיר, הכל היה תקין

בדרך חזרה, במהירות נמוכה, ליד הבית, באחד הסיבובים שבלמתי בצורה חלשה

הרכב איבד כוח, הרדיו נכבה לגמרי, האורות דרך נחלשו בכל לחיצה על הבלם

נורות ABS, בקרת יציבות, וגם סימן אזהרה נדלקו ונכבו לסירוגין, הייתי אומר שאפילו האור של הנורה שלהם על הדשבורג נחלש ונדלק

כאילו איזו בעיית מגעים. ואז הרכב נכבה לגמרי באמצע הסיבוב. הייתי צריך להתניע מחדש. התנעה קלה, לא היתה בעיה להתניע מחדש.

הפעלתי torque כל הדרך, וכשזה קרה ראיתי שהמתח מצבר קופץ מ-13.5 ל-10.5 ואז ל-14.5 , בקיצור שום דבר לא יציב

הכל התחיל באותו יום של ההצפה בכביש, כאשר המים הגיעו לגובה הצמיג.

 

מניח שזאת לא נשמעת בעיה של חיישנים, אלא יותר של אלטרנטור/מצבר?

אבל מה הקשר ל-ABS, לבקרת יציבות?

אולי בגלל בעיית החשמל או המגעים, הנורות האלה דולקות כדי לסמן שאין ABS או בקרת יציבות

בגלל שיש בעיית חשמל שמונעת מהם לעבוד כמו שצריך?

 

מה לדעתכם אני צריך לבדוק עכשיו? חוץ ממצבר

(שהוא בסך הכל בן שנה ושלושה חודשים - מותג startup - שעד היום בכמה רכבים קודמים

תמיד החזיק לי לפחות 3.5 שנים בלי בעיות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק את החיבורים של המצבר, שההדקים מחוברים מספיק חזק.

יתכן גם שהאלטרנטור לא מטעין, למרות שזה מוזר שפעם כן ופעם לא.

יותר סביר שהייתה לך בעיה כבר לפני, אבל ירידת הטמפרטורות גרמה לזה להיות יותר בולט.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה! אני אבדוק מחר בבוקר את החיבורים של המצבר

 

לדעתך אין קשר לזה שהכל התחיל יום לאחר שהרכב "טבע" בהצפה ברחוב עד גובה הצמיגים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גובה הצמיגים יכול להיות 5 סמ ויכול להיות חצי מטר, אז זה תלוי למה אתה מתייחס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...