Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ישראל הפכה להיות "פח הזבל" של תעשיית הרכב הסינית?


Shmulik_Miata
שימו לב! השרשור הזה בן 469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שלמשל, ישראל היא פח הזבל של חניית מטוסים בלילה בנתבג. בעוד שהרבה נמלי תופעה באירופה סגורים בלילה, שלנו פתוח ויש סידור עם הרבה חברות תעופה שאנחנו תחנת ביניים מרכזית בשוק התעופה העולמי. 

 

כך גם הזבל הסיני. יבואנים שמחפשים לעשות בוננזה, הצליחו למצוא דרך עם כל החשמליות והנה, רכבים סיניים בכל פינה. 

במה זה מתבטא? באיכות ובאיכות ההרכבה ואני מניח שבאמינות לאורך תקופות של עשור ומעלה. אולי קצת פחות אפילו.  

כעיקרון חברות כמו קאיה ויונדאי היוו תחלופה זולה ובסיסית למדי לחברות האירופאיות / אמריקאיות. לאחר מכן המחירים התחילו לטפס וואלה, היום הן בטווח מחירים זהה עם מוצר נחות. 

השוק הסיני בארץ פורח ואנשים משלמים מחירי עתק על מכוניות בינוניות מינוס. 

צר לי אבל 185 אלף על קאיה נירו, מה לעזאזל?  

רכבים סיניים ב200 פלוס אלף? 

אני צחקתי על ההורים שלי כשקנו קשקאי ב190 לפני מספר חודשים. וצחקתי על המוכרת שמוכרים משפחתית גבוהה במסווה ״פרימיום״.

אז פה זה בכלל ביזיון. 

מציע לכם לנסות לשבת בדגמי הפרימיום של הסיניות, זו שנראית כמו רולס רויס. בדיחה של רכב ומי שמשלם עליו חצי מיליון צריך לקנוס אותו על טיפשות. 

לעומת זאת, ג׳נסיס למשל מוצאת חן בעיניי והן נותנות יחסית תמורה לא רעה לכסף בדגמי הכניסה, מבחינת איכות חומרים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איי, סמירו. תתחיל לבדוק את עצמך.

 

נתיל בכך שכתבת בכך שיונדאי זה מוצר נחות אבל ג'נסיס......  זה יונדאי!!

 

מעולם לא נסעתי ברכב סיני, ואני לא מנסה לשפוט את הרכבים הסיניים. אבל בוא, תסביר לי, למה יונדאי או קיה נחותים מ"רכב אירופי"?

 

אז, כן, אנשים משלמים מחירי עתק על מכוניות. מכל תוצרת. גם על חמאה וגם עד דירות. זה חלק מהאינפלציה שבאה עלינו ועוד צפויה להחמיר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהפנים של הרכבים האלה מזכיר לי מיצובישי - החומרים לא להיט, אבל מורכב טוב.

 

יש סיכוי טוב שזה יישחק ויתחיל להתפורר עוד 4-5 שנים, אבל כך גם מיצובישי.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • לא הבנתי... 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, sperial כתב:

איי, סמירו. תתחיל לבדוק את עצמך.

 

נתיל בכך שכתבת בכך שיונדאי זה מוצר נחות אבל ג'נסיס......  זה יונדאי!!

 

מעולם לא נסעתי ברכב סיני, ואני לא מנסה לשפוט את הרכבים הסיניים. אבל בוא, תסביר לי, למה יונדאי או קיה נחותים מ"רכב אירופי"?

 

אז, כן, אנשים משלמים מחירי עתק על מכוניות. מכל תוצרת. גם על חמאה וגם עד דירות. זה חלק מהאינפלציה שבאה עלינו ועוד צפויה להחמיר.

ידוע לי שג׳נסיס זה יונדאי, לכן ציינתי שבדגמי הכניסה יש תמורה לא רעה יחסית. 

לגבי יונדאי וקיה יצא לי לחוות לא מעט והכול מרגיש זבל. האיכות והפלסטיקה מרגישה כל הפנים. כל ה״עור״ בדגמים היקרים מרגיש על הפנים. יצא לי לנסוע בספורטאז בגרסה הבכירה, האיכות זוועתית בלשון המעטה. 

כנל בדגמים המשפחתיים. גולף או אפילו סיוויק מרגישות יותר טוב בפער. 

בסנטה פה החדשה לא ישבתי אז לא אוכל להעיד. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Shmulik_Miata כתב:

ביצעתי חיפוש על דגמי מכוניות חשמליות שנמכרות באירופה ובארה"ב וממה שראיתי באתרים זה שכל מה שנמכר כחשמלי זה המותגים המוכרים. 

 

 

מה שאתה אומר זה לא ממש מדוייק, בוא נבדוק את העובדות לגבי חשמליות - רשימה חלקית:

 

AIWAYS מוכרים בבלגיה, שוויץ, גרמניה, דנמרק, ספרד, צרפת, איטליה, הולנד, פורטוגל ושבדיה

BYD באוסטריה, אוסטרליה, בלגיה, דנמרק, צרפת, יפן, נורבגיה, הולנד, ניו זילנד, שבדיה

ORA באנגליה, שבדיה, גרמניה, אירלנד

HONGQI בנורבגיה, הולנד, שבדיה

LEAPMOTOR בצרפת, יוון

LYNK & CO בבלגיה, גרמניה, ספרד, צרפת, איטליה, הולנד, שבדיה

MAXUS באוסטריה, בלגיה, שוויץ, צ'כיה, גרמניה, דנמרק, ספרד, צרפת, אנגליה, יוון, איטליה, אירלנד, נורבגיה, הולנד, פורטוגל, שבדיה

MG באוסטריה, אוסטרליה, בלגיה, צ'כיה, גרמניה, דנמרק, ספרד, צרפת, אנגליה, הונגריה, קרואטיה, איטליה, אירלנד, נורבגיה, הולנד, ניו זילנד, פורטוגל, שבדיה, סלובקיה, סלובניה

SKYWELL באוסטרליה, פולין, שבדיה

VOYAH בנורבגיה, סלובקיה

WEY בגרמניה

 

ולא הזכרתי את NIO ,XPENG ואחרים כי אלה עדיין לא הגיעו לכאן - אבל מוכרים בעולם.

 

ועד שסיימתי להקליד בטח נוספו עוד מדינות. חייבים לצאת כבר מהסרט המדומיין הזה שכל מה שמגיע מסין זה זבל ומהסרט השני שמותגים סיניים עם שמות חדשים מוכרים רק כאן כי עובדתית זה לא נכון ובכל שנייה שעוברת זה אפילו פחות נכון.

 

 

בעבר לא חשבתי שאי פעם תהיה לי מכונית סינית.

אין לי מכונית סינית.

לא בטוח שהמכונית הבאה שלי לא תהיה סינית.

 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, SlowRide כתב:

למה אתה קורא פח זבל?

מניח שבעוד 5 שנים נדע יותר טוב מה טיבם של כל היצורים האלה שמגיעים מסין.

אם חושבים על זה, אז אנחנו תמיד היינו סוג של פח זבל. מכל המותגים, אולי חוץ ממותגי יוקרה, רוב הרכבים שמגיעים לפה זה גרסאות זולות עם איבזור בהתקנה מקומית. מלא דגמים שמיועדים למדינות מתפתחות כמו מיצובישי אטראז , ניסאן אלמרה, פיג'ו 301, מאזדה 2 דמיו ועוד. אנחנו שוק קטן ולא משתלם להביא לפה את כל הדגמים בכל רמות האבזור.

 

רק לאחרונה להיט העולם השלישי הונדה סיטי הגיע לפה בכמויות עם תג מחיר של סיוויק.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, BenderOffender כתב:

 

רק לאחרונה להיט העולם השלישי הונדה סיטי הגיע לפה בכמויות עם תג מחיר של סיוויק.

 ועכשיו הוא בסייל,  אפס קילומטר  רק ב120k

 

בטח אזל מהשוק... 

 

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני מצדיע לישראלים שהם מספיק אמיצים לשים את מיטב כספם על רכב ללא אבא ואמא.

שיהיה היצרן הסיני הכי גדול בעולם, ידע בארץ יש עליו? יש למישהו ניסיון? מישהו עבר איתו 100,000 קילומטר בתנאים שלנו של פקקים ו40 מעלות חום?

הכל אבל עניין של שיווק, יש שיווק אגרסיבי, המגרשים מפוצצים בכאלה, כל יום קופץ לי בטיקטוק מגרש מסויים בראשון לציון שבכל יום מביא סיניות שאני רואה לראשונה ואנשים רצים לקנות.

ההורים שלי שנים בתיירות ועובדים עם כמה חברות הסעה קבועות, אחד מבעלי החברות קיבל הצעה מיוטונג הסינית כשהם נכנסו לארץ לקנות 9 חתיכות מדגם הlion התיירותי ולקבל את ה10 מתנה. היום אנחנו מוצפים ביוטונג, הייגר, קינג לונג, גולדן דרגון ועוד כשמרכבים והארגז נאבקים על חייהם.

  • אהבתי 1

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, GABIUBOGI כתב:

ידע בארץ יש עליו? יש למישהו ניסיון? מישהו עבר איתו 100,000 קילומטר בתנאים שלנו של פקקים ו40 מעלות חום?

באמת, ישראל מדינה חריגה. תנאי מזג האוויר כאן קיימים רק כאן ואולי באיזה כוכב לכת קרוב לשמש.

 

צאו מהפרובנציאליות הישראלית שאתם לא מפסיקים להדהד כאן. 

הכבישים כאן - טובים מאוד. ההשקעה בתשתיות מטורפת. כן, לא הכל מושלם, ויש כבישים שעדיין צריכים שדרוג, אבל הצירים המרכזיים ממש לא 'עולם שלישי'. 

התחב"צ כאן - מזעזע. מתחת לכל קריטריון. ככה זה כשההשקעות נעשות על ידי ממשלה אחת, וגזירת הסרט אחרי חמש עשרה שנים. אבל גם כאן יש השקעות גדולות מאוד. 

תנאי מזג אוויר - אם היו כל-כך חריגים היינו רואים כאן דגמים של כל היצרנים עם כיסויי הסוואה. אבל הם לא כאן, כי התנאים כאן ממש לא קיצוניים.

 

ולשאלה של פות"ש - התשובה היא לא. 

הסינים מכים את האירופאים בשווקים שלהם. נותנים להם עם נבוט בראש במבחני ריסוק של ה EuroNcap כי כשהם מחליטים הם יודעים לבצע. 

לא כל המכוניות הסיניות שמגיעות גם ישארו איתנו עוד עשור. יש כמה שאני יכול כבר עכשיו לסמן כמועמדות לירידה לליגת 'אתה יכול 88'. אבל הרוב לא כאלה. הרוב, בוודאי אלו המוכוונות אירופה הם מוצרים ראויים, גם אם ממשקי המולטימדיה שלהם לא אפויים עד הסוף. משהו שניתן לסגור בעדכון תוכנה שונה מהותית ממשהו שמתרסק מבנית במבחני ריסוק. 

  • אהבתי 4
  • מעניין 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק מציין גם שישראל היא כבר מזמן לא שוק קטן וחסר חשיבות כפי שרשמו פה בשרשור.

 

בשנת 2021 ישראל היתה במקום 28 בעולם בכמות רכישת מכוניות נוסעים חדשות

(https://www.theglobaleconomy.com/rankings/passenger_cars_sales/)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

האמת שאני מצדיע לישראלים שהם מספיק אמיצים לשים את מיטב כספם על רכב ללא אבא ואמא

זהו, זה יותר מטריד אותי מהיצרן עצמו.

 

מגיעים יבואנים, שאתמול יבאו שומשום ורחת לוקום, היום מייבאים מכוניות. כמה זמן יבואן כזה יישאר איתנו - לא ברור, ואם לא יישאר, מי ימשיך לתמוך במוצר?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חשמלי זו חיה אחרת. אני לא רואה איך לאירופאים, אמריקנים ויפנים יש יתרון משמעותי במוצר חדש לגמרי. ברור שמנועי טורבו קטנים וחזקים וגירים מתוחכמים,  ושאר רכיבי הנעה - יש משמעות אדירה לנסיון. 

אבל מנוע חשמלי? מערכות טעינה?  אני לא רואה איך ליצרני רכה 'לגאסי' יש ייתרון?

אפילו תכנון מכלולי שילדה לרכב חשמלי זו חיה די שונה.

דוווקא טיעון כדוגמת "שיהיה לרכב אבא ואמא" הכי הגיוני. למיטב ידיעתי ברכב חשמלי, לא "משפצים" רכיב כמו מנוע, אלא מחליפים. ורכבים מודרניים זקוקים לעדכוני תוכנה מדי פעם.  לא נעים אם הנציג נעלם, למרות שת'כלס אני לא זוכר מקרים בהם ייבואן רכב (לא מותג, היבואן עצמו) פשט רגל והתאדה. וגם במקרה כזה, ככול שהיצרן עצמו ממשיך להתקיים, סביר שמשרד התחבורה ידאג שיהיו חלפים.

כרגע בבית אנו עם רכבים אירופאים (קודיאק, ו 108 - בקרוב מוחלף ליונדאי היברידית), אבל בעתיד? לא פוסל שום רכב. 'גזענות מוטורית' נראית לי משונה. תמיד ניראתה.

עריכה אחרונה על ידי ליפיגו
  • אהבתי 2
כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהגזמתם קצת. יש סיניות טובות ויש זבל. ובעיקר יש יבואנים שלא מפספסים הזדמנות להעלות מחירים. מעניין אותי השוואה לאירופה וארהב - בכמה השתנו מחירי רכב שם.

כמו הדיור שעלה, ואיתו גם הסכומים שכל אחד מהחברים בעניין מבקש, יועץ משכנתא, חברת קרמיקה וכו וכו. שיטת מצליח עובדת פה 247.

 

כמה הערות - שים בצד רגע את נושא החישמול - בדיוק כמו שטויוטה ואחכ הונדה באו לארהב וכבשו את שוק הרכב הפרטי האמריקאי ופתחו מפעלים בצפון אמריקה, גם יונדאי/קיה עשו את זה.

חלק מה suv שלהם ובעיקר המשפחתיות הגדולות קיה קרניבל ודומיו נחשבות מכוניות מעולות כבר שנים והאמריקאים כבר כמעט לא קיימים בשוק הזה.

בעיקר בשוק הטראקים למיניהם.

הסינים הולכים בעקבות טויוטה ויונדאי. הם שוק ענק שרובו בתוך המדינה והם יודעיפ מה לעשות כדי לפרוץ החוצה.

 

יצרנים אירופאים מנסיפ קודם למכור רכבים חשמליים בתוך האיחוד האירופאי אחרת יכולים לחטוף קצת זיהום co2. לדעתי פעם הם "קונים" מטסלה את ה"חוסר זיהום".

אגב, נושא הזיהום וכמות האנרגיה הוא בכלל מעניין. אם זיהמת והשקעת המין אנרגיה לייצר סוללה והיא עלולה לזהם בעתיד, זה דברים שקשה מאוד לכמת.

 

לגבי אוטובוסים - היה פה התערבות של המחוקק. כנראה שיחדו איזה מקורב.

 

לא חושב שצריך להסתובב פה אוטובוס אחד ללא תקינה מערבית. בנוסף יש פה תעשיה מקומית, מרכבים , הארגז שאחד מהם נקנה עי חברה ספרדית ענקית איריזר.

 

גם יצא לי לשבת באוטובוס סיני. נראה לי איזה דרגון משהו. הכסאות היו נמוכים ב2סמ מהגובה הרגיל. מאוד מאוד לא נוח.

הדיבור נכון ללפני שנתיים היה שהסיניים פחות אמינים ונראים הרבה יותר בלויים, לפחות עפ נהג מקצועי שיצא לי לדבר איתו.

 

בנוגע למכוניות ללא תקינה אירופאית או אמריקאית - הן מוגבלות עד 400 יחידות, אבל אפשר להביא "דגם חדש" כל פעם. העסק לא ממש אפוי. זה בעיה. לא של הסינים, של המחוקק הישראלי שנתן פה פתח לקומבינה.

 

בנוגע לחלפים, יש בעיה כלל עולמית ולדעתי כמעט שאין ייצור עבור חלפים. הכל מנוהל כדי לייצר מכונית שלמה.

אבל כן, נושא החלפים עלול להטריד כי יש מצב שהסינים יכולים לייצר דגמי שלמים בbatch ואחרי שנתיים אין כלום ואין חלפים. זה דורש בדיקה מעמיקה.

 

דוגמא - לפני שנה הייתי בגדא אביזרים למשהו קטן. נכנס מישהו עם mx5 עם חגורה אחורית תקולה לחלוטין. קנה את הרכב לפני שבוע והתעקש שהרכב לא עבר תאונה. הגיע לשם מיואש כי אין חלפים ביבואן, לא צפי, לא כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 469 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...