Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, ליפיגו כתב:

 

חברים, אני בתהליך רכישת רכב חדש לגברת.

אין רכבים זמינים כמעט. 

כל המלאים נמכרים צ'יק צ'ק.

זמני אספקה ארוכים, לא הכי מזיזים.

 

אם פעם עוד היתה מציאות "שירקב להם הרכב בבונדד עד שיתמחרו בצורה נורמלית" (זוכרים את החניונים העמוסים באילת עם אלפי רכבים מאביקים?..), היום אין ליבואנים שום סיבה להוריד מחירים..

 

 

 

קיבלתי השבוע דאסטר שהוזמנה במרץ וגם בצבע אחר.

 

את הרכב שלי העברתי לאחד העובדים ולקחתי אחר כח אין צפי לדיזל או היברידי (וגם את של החלפתי באיחור של 7 חודשים כי לא היה שום דבר נסבל).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 10 שעות, Eliboy כתב:

הינה רק הבוקר בשקט בשקט, פולקסווגן (צ׳מפיון) העלו מחירים לפולו, עכשיו הגרסה המאובזרת שעלתה 129K, עולה כעת 135K, כשהגולף עם אותו מנוע ליטר עולה 137K והגרסאות שמעליה עולות 152K ו-163K בהתאמה. מניח שהיו עוד עליות מחירים אבל לא טרחתי כבר לבדוק.

שפאביה (אמנם 1.5) עולה כבר 125, אז טבעי שצ'מפיונס ימתגו את הפולו מעל.

וכמה שיותר יותר טוב...

אמא של חבר טוב שמחליפה כבר שנים ארוכות כל 4 שנים פולו בפולו חדשה לא מזמן עברה לג'אז...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, llaavvii כתב:

שפאביה (אמנם 1.5) עולה כבר 125, אז טבעי שצ'מפיונס ימתגו את הפולו מעל.

וכמה שיותר יותר טוב...

אמא של חבר טוב שמחליפה כבר שנים ארוכות כל 4 שנים פולו בפולו חדשה לא מזמן עברה לג'אז...

 

כן אבל פולו תמיד היתה יקרה מפאביה גם בחו"ל, וכשהיא עולה 2000 ש"ח פחות מהגולף הבסיסית זה מראה לך שמשהו פה לא תקין בלשון המעטה...גם גרסת ה'בסיס' של הפולו עלתה מ-113K ל-124K, משהו הזוי, מצד שני קונים אותן כנראה כמו לחמניות חמות אחרת (למרות הכל) ככה שבאמת כבר אין לי מילים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.9.2022 בשעה 16:45, falou כתב:

הם ראו פוטנציאל רווח, ״עצום״ זו חלק מהטרמינולוגיה הדמגוגית שלך.

 

זו לא דמגוגיה, זו דעתי.

כדי להיחשב דמגוגיה זה צריך להיות עיוות של האמת, מניפולציה על המון נבער או שקר מוחלט שמתחבא מאחורי משהו אחר. בוא תראה מי מהתנאים האלו מתקיים.

אתה לא יכול להחזיק את החבל משני קצותיו - אם הם לקחו סיכון גדול מאוד, לפי מה שכתבת - שני מילארד שקל, טכנולוגיה לא מוכחת וכו', אז פוטנציאל הרווח בהכרח גדול ממנו. סלקום הייתה אחת החברות הרווחיות במשק - אתה לא טוען שזה קרה במקרה, נכון?

 

בתאריך 21.9.2022 בשעה 16:45, falou כתב:

מי דיבר עליך?

אתה לא העניין.

 

אמרת שלא ראית סיכונים, הבאתי לך את הסיכונים, שגם התממשו. שומדבר מזה לא קשור אליך.

 

שאלתי איך זה קשור אלי כלקוח.

נושא השרשור הוא 'מנקנקים אותנו' - הלקוחות.

נושא השיחה בינינו הוא ה'חזירות', שהיא העמדה של הלקוחות ביחס למחיר שהם משלמים, למוצר שהם מקבלים ולאפשרויות הבחירה שלהם.

התקלה שלהם היא עניינם - אני לא מתיימר לאמר להם איך לנהל את העסקים שלהם.

אם כבר האשמת אותי בדמגוגיה - האמירה שלי ש'הם לא לקחו שום סיכון' היא מועמדת יותר טובה. מקבל.

אם היו לי שני מיליארד שקל, גם אג"ח ארה"ב וגם להשאיר אותם בעו"ש היה נחשב סיכון בעיני.

רוח הדברים שכתבתי הייתה שכשכמה חברים שסיימו צבא מחליטים לקחת הלוואות אישיות ולפתוח פאב, הם לוקחים בעיני סיכון יותר גדול מאשר כשמשפחת ספרא, משפחת רקאנטי (או ברונפמן - קראתי דסק"ש, לא יודע מי היה הבעלים אז) וחברת בת של AT&T מחליטות להיכנס לעסקים ביחד ולהקים חברת סלולר. עניין של השקפה.

 

בתאריך 21.9.2022 בשעה 16:45, falou כתב:

גם בטר פלייס ראו פוטנציאל רווח. גם מוטורולה עם אירידיום. גם גולן.

 

זבשל"ם, הם מוזמנים להגיש קו"ח.

אפרופו בטר פלייס - המודל העסקי שלהם גם התבסס על יצירת לקוחות שבויים, לא בטוח שכדאי להזכיר אותם בהקשר של הדיון הזה.

 

בתאריך 21.9.2022 בשעה 16:45, falou כתב:

סלקום ראו, התמודדו עם הקשיים, התנהלו מצויין והרוויחו, ביושר, בתנאים של הרגולטור.

 

זאת כבר קצת גלישה לדמגוגיה, ואני אנמק.

הקשיים שלהם וההתמודדות שלהם איתם לא רלוונטיים לדיון.

העובדה שהם עשו את זה בתנאים של הרגולטור באמת שלא צריכה לזכות אותם בנקודות זכות - אתה לא מקבל מדליה כשאתה נוסע חמישים בעיר, נכון?

הם הרוויחו כחוק - זה כן, אבל ביושר?! זו כבר פרשנות שלך.

חיפוש ממש קצר העלה את הדוגמאות האלו, ואני מודה ומתוודה, קראתי רק את הכותרות ואולי כמה שורות מגוף הכתבה.

יכול להיות שהכל פייק ניוז - אני בספק.

בעבודה שלי מסתכלים קודם כל על סדרי גודל - כאן מדובר על עשרות אלפי לקוחות, מאות מיליוני שקלים ותקופה של שנים.

לקוח רכש חבילת שיחות מוזלות מפלאפון - 7 שקל לדקה (זה התעריף המוזל, כן?) וחויב ב-14. אם אתה שואל אותי, באשמתו - אבל השופט ראה לנכון להפחית את החוב שלו בבערך שני שליש (8000 שקל) מאחר ושמו מכשול בפני עיוור.

סלקום פותחת תיק בהוצאה לפועל, כולל צו עיכוב יציאה מהארץ והקפאת חשבון לאדם שלא היה לקוח שלה ולא חתם מולה על שום עסקה.

הבחור שילם את הכסף ואחרי פנייה של גלובס סלקום החזירה לו את הכסף 'לפנים משורת הדין' - בלי סליחה ובלי פיצוי.

פלאפון מוותרת על חוב של 270 מיליון שקל בתיקי הוצאה לפועל של 30,000 לקוחות.

סלקום מציעה לוותר על חוב (להפחית 40-60%) ל-27,000 לקוחות שהיא פתחה להם תיקי הוצאה לפועל, סדר גודל של 300 מיליון שקל.

 

בכל מקרה, אם חייבים ניסיון אישי בשביל להמחיש נקודה - אני זוכר שהם חייבו ברזולוציה של דקות עד שהרגולטור הכריח אותם לעבור לשניות.

ברור לך שזו לא מגבלה טכנית שמנעה מהם לעשות את זה מלכתחילה.

אני זוכר שהם מכרו מכשירים עם סים נעול - זה לא באמת מנע ממך לעבור לרשת אחרת - רק הקשה והוסיף עלויות.

לקרוא לזה יושר זה, בלשון המעטה, טעם אישי.

 

בתאריך 21.9.2022 בשעה 16:45, falou כתב:
בתאריך 21.9.2022 בשעה 11:46, stx כתב:

למה אתה לא מציין לרעה את פלאפון כחברה ששמרה על מחיר מאוד גבוה על חשבון נתח שוק, מנעה מהאזרחים גישה לטכנולוגיה מתקדמת ועיכבה את ההתפתחות ההיי-טק?

 

כי לא דיברנו על פלאפון בכלל. אבל היא לא עיכבה כלום. זו שוב הטרמינולוגיה הדמגוגית הזו...

פלאפון לא עשתה שום דבר ״נגד״.

 

אתה עונה על שאלה רטורית. שוב, זו לא דמגוגיה - זאת טענה שאתה מפגין מוסר כפול.

לא פעם אחת, פעמיים.

פעם אחת, כשאתה מציין לחיוב את סלקום ולא מציין לרעה את פלאפון על אותם היבטים - אם סלקום תרמה להייטק בכך שהנגישה טכנולוגיה לציבור הרחב במחירים נוחים, אז פלאפון ששמרה על מחירים גבוהים ונתח שוק מצומצם, בכוונת מכוון, תרמה תרומה שלילית לנושא.

פעם שנייה, אתה מרשה לעצמך לשבח התנהלות של גוף עסקי, במקרה הזה את סלקום - עשתה המון טוב לשוק התקשורת, תרמה לתשתית הטכנולוגית והעסקית (ואני מסכים איתך כאן לחלוטין) - מאיזו סיבה אתה פוסל את השיפוט שלי ושל אחרים בפורום לגבי התנהלות של אותה חברה?

במקרה של סלקום, בשנות התשעים היא הזיזה את הגבינה לפלאפון, ועשור ומשהו אח"כ, הזיזו לה את הגבינה.

בין לבין, היו תקופות שהיא אימצה חלק מהפרקטיקות, הפסולות לדעתי, של קודמתה. חוקי, אבל לא יפה.

 

בתאריך 21.9.2022 בשעה 16:45, falou כתב:

כמה זמן הם גבו סכומים ״מופרזים״?

 

שנים.

 

בתאריך 21.9.2022 בשעה 16:45, falou כתב:

רק שסלקום נכנסה לביזנס, שומדבר מזה לא היה עדיין אפשרי.

 

בין הכניסה של סלקום לביזנס למה שתיארתי הפרידו עשרים שנה, מהפיכת האינטרנט, ארבע מפעילות סלולר אמיתיות ועוד חמש או שש וירטואליות, אבל יאללה, אם אפשר לפרגן, אז בכיף.

 

התרחקנו מהשרשור המקורי יותר מדי, ובהקשר של הרווחים של חברות הסלולר - זה מרגיש לי קצת כמו להתווכח אם הארץ שטוחה - הפער הוא לא בעובדות, אלא בהשקפה.

אפשר לקפל, לטעמי.

 

עריכה אחרונה על ידי stx
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איי, @stxמתי תבין שההסתכלות שלך מעוותת? אתה מסתכל על התוצאות העסקיות 30 שנה אחרי ההתרחשויות, המבט הנכון על פלאפון הוא מ-1985 ועל סלקום מ-1994 (פלוס מינוס, אני לא זוכר את התאריכים המדוייקים של המכרזים). בדיוק כפי שאינך מכיר את ספרי החשבונות של יבואני הרכב אין לך - וגם לי - מושג מה היו עלויות הקמת ותחזוקת רשת סלולר באותן שנים, וגם לא מה צפי השימוש ברשת, שהיה סימן שאלה עצום. להסתכל בעיניים של 2022 זה עיוות מוחלט.

 

בין השורות אני קורא שאתה גם לא מודע לכל שיטת תמחור זמן האויר. המעבר ליחידות של שניה היה מאוחר מאוד - לפני זה היה 12 שניות, לפני זה 30 שניות, לפני זה אני לא יודע, כי את המכשיר הראשון שלי קניתי ב-1996. בכלל, הנושא הזה נכנס לפיקוח בערך לפני 20 שנה, לפני כן כל חברה בחרה את המחיר ומחזור החיוב, גם לשיחות נכנסות, ואם התקשרת לטלפןן נייד היית צריך להביא בחשבון לאיזה רשת הןא מחובר (זה היה קל, מספר הקידומות היה קטן ועל ניוד מספרים עוד לא שמעת, כל מכשיר הגיע עם מספר צמוד).

 

עניין שיטות המכירה הנלוזות גם הוא לא ממש מתחילת ימי הסלולר, אלא באיזה מקום מאמצע העשור הראשון של המאה הנוכחית, ובמקרים רבים קשור לכך מיני שירותי לוואי מיותרים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, stx כתב:

אתה לא יכול להחזיק את החבל משני קצותיו - אם הם לקחו סיכון גדול מאוד, לפי מה שכתבת - שני מילארד שקל, טכנולוגיה לא מוכחת וכו', אז פוטנציאל הרווח בהכרח גדול ממנו.

 

כן?!

רוצה לספר את זה למשקיעים של בטר פלייס?

כנראה שאתה קלולס, מה שאומר שצודק מי שאומר שמי שלא היה עצמאי אין לו מושג בדיון. כמו שאבא שלי לימד אותי, הדבר היחיד שבטוח בתכנון תקציב, זה ההוצאות.

לפני 39 דקות, stx כתב:

פעם שנייה, אתה מרשה לעצמך לשבח התנהלות של גוף עסקי, במקרה הזה את סלקום - עשתה המון טוב לשוק התקשורת, תרמה לתשתית הטכנולוגית והעסקית (ואני מסכים איתך כאן לחלוטין) - מאיזו סיבה אתה פוסל את השיפוט שלי ושל אחרים בפורום לגבי התנהלות של אותה חברה?

 

אני לא שיבחתי את סלקום על התרומה שלה, היא תוצר לוואי, מבחינת הפירמה. אני אדיש לכל פירמה מבחינה ערכית, כל זמן שהיא פועלת בהתאם לכללים.

זה אתה שמשתמש בטיעונים רגשיים. לכן, דמגוגיה.

לפני 40 דקות, stx כתב:

התרחקנו מהשרשור המקורי יותר מדי, ובהקשר של הרווחים של חברות הסלולר - זה מרגיש לי קצת כמו להתווכח אם הארץ שטוחה - הפער הוא לא בעובדות, אלא בהשקפה.

אפשר לקפל, לטעמי.

 

אף אחד לא התווכח לגבי הרווחים, גם לא לגבי זה שמכל בחינה כלכלית הם הפכו, לאחר שנים, לגבוהים מאוד. ואכן, בא התיקון, והחברות שהרוויחו רווחים מופרזים נחתכו ב-90 אחוז משווין, מה ששיקף את הירידה בסיכון של השחקנים בשוק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, falou כתב:

כמו שאבא שלי לימד אותי, הדבר היחיד שבטוח בתכנון תקציב, זה ההוצאות.

כמו התקציב של מטוס אייר פורס 1 הישראלי ופרויקטיי תחבורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, falou כתב:

אבא שלי לימד אותי, הדבר היחיד שבטוח בתכנון תקציב, זה ההוצאות.

אכן, וגם זה עם מקדם מסויים .

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוק הרכב הוא מונופול אחד גדול- חוסר תחרות והעדר פיקוח ועסקנים שחולבים את האזרחים. איך זה הגיוני שיבואן אחד בלעדי מתמחר כראות עיניו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 52 דפים לפניך שסותרים את כל מה שכתבת. במינימום, תקרא את השרשור לפני שאתה מגיב.

 

אילו ״עסקנים״ חולבים את האזרחים?

איך אחד השווקים עם הרגולציה הכי מפורטת במדינת ישראל ״נעדר פיקוח״?

היבואנים אינם בלעדיים.

איך ייתכן שעסק לא יתמחר כראות עיניו?! מי אמור לתמחר בשבילו?! אתה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, falou כתב:

יש 52 דפים לפניך שסותרים את כל מה שכתבת. במינימום, תקרא את השרשור לפני שאתה מגיב.

 

אילו ״עסקנים״ חולבים את האזרחים?

איך אחד השווקים עם הרגולציה הכי מפורטת במדינת ישראל ״נעדר פיקוח״?

היבואנים אינם בלעדיים.

איך ייתכן שעסק לא יתמחר כראות עיניו?! מי אמור לתמחר בשבילו?! אתה?

נשמע שאתה עוסק בתחום אחרת לא ברורה לי הטענה שלך.

אם אני בתור לקוח מן השורה במדינה שאמורה לעודד תחרות רוצה לצורך העניין לרכוש רכב x מדוע איני יכול ללכת ולהשוות מחירים בין כמה יבואנים? שאלה מאוד פשוטה. למה יש כזו ריכוזיות בתחום?

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@diller נתחיל במה שנכתב כבר עשרות פעמים בשרשור הזה - יש מבחר גדול של דגמים בכל סגמנט, ויש יבוא מקביל.

 

השוק הזה חופשי (מיד אתיחס לאסדרה) - וכל יבואן יכול לייבא את הדגמים שזמינים לו ושהוא מעריך שישיאו לו רווחים. אבל אינך יכול לאלץ אדם או חברה לייבא ולשווק דגמים שלהערכתו יגרמו לו הפסדים.

 

אתה גם לא יכול לאלץ יצרן - בודאי כזה שאינו מייצר בישראל - לפעול מול יבואנים אלה או אחרים. הוא יפעל מול היבואן שמתאים לעסקיו, ובשוק הישראלי ההיקף מתאים בדך כלל ליבואן בודד.

 

לגבי קביעת המחיר - זה תפקידו של המשווק. גם כאן פועלים כללי השוק - יתמחר גבוה מדי - לא ימכור. יתמחר נמוך - יפסיד בעסקיו. תפקידך הוא לבחון את המבחר שעומד לפניך ולבחור מה השילוב של מוצר ומחיר המתאים לצרכיך וליכולתך.

 

ולגבי האסדרה - חלק נכבד מאוד ממנה הוא אסדרה צרכנית שנועדה להגן עליך - חובת היבואן לספק חלקי  חילוף תקופה ממושכת אחרי מכירת הרכב. חובת היבואן לקיים מוסך(ים) שבהם יהיו הידע והכלים לטיפול ברכבים - ועוד דרישות רבות ומגוונות. כל אלה עולים לא מעט כסף, מה שגורם ליבוא הרכב להשאר בידיים של מי שמסוגל לממן את הפעילות, וחברות קטנות יתקשו לעמוד בכך. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, diller כתב:

נשמע שאתה עוסק בתחום אחרת לא ברורה לי הטענה שלך.

אם אני בתור לקוח מן השורה במדינה שאמורה לעודד תחרות רוצה לצורך העניין לרכוש רכב x מדוע איני יכול ללכת ולהשוות מחירים בין כמה יבואנים? שאלה מאוד פשוטה. למה יש כזו ריכוזיות בתחום?

 

פעם הבאה שאתה כותב לי משהו אישית שמרמז שאני שקרן או רמאי, אני זורק אותך מהפורום. 

גבולות הגזרה ברורים?

 

את השאר אתה יכול לטרוח ולקרא בשרשור. הכל כתבתי בהודעות שלי.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחתם הסכם סחר עם קוריאה אשר כולל ביטול מס של 7%  , הנ"ל רק לרכבים אשר מגיעים ממפעלי החברות מקוריאה בלבד.

ההסכם יכנס לתוקף בתחילת דצמבר, אני בספק אם הצרכן הישראלי יראה  שקל הנחה עקב כך...

נעקוב ונעדכן אם מחירי הרכב ירדו.

אני מניח שהיבואן יספר שהמחיר לא ישתנה עקב עליית הדולר...

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...