Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמי 4 על פרשת דרכים


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 584 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 12.7.2022 בשעה 10:28, falou כתב:

שכחת מעל 20 שנה יוזר בעופטופיק. זה הקרדנשלס המשמעותי!

משהו ששווה לציין גם כשמחזרים אחרי שאפה. 

בתאריך 12.7.2022 בשעה 10:28, falou כתב:

 

 

עריכה אחרונה על ידי nitch

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 5 שעות, falou כתב:

מגניבה

אתה בוודאי מתכוון לגזעית. אם כבר בויידעם.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Gosser1860 כתב:

אתה בוודאי מתכוון לגזעית. אם כבר בויידעם.

צורה לך, חביבי. 

  • אהבתי 1

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.7.2022 בשעה 20:44, איציק נ. כתב:


בשיקלול כל הנתונים, אופציה 5 נראית לי הכי הגיונית עד כה.

תודה לבוקי על הבחירה הנכונה !!!

 

רשמים, תמונות והסברים על תהליך הדיטיילינג, כולל פתרון לבעיה מעצבנת (זרם מים חלש), בהמשך היום....

 

IMG-20220811-WA0028.thumb.jpeg.37dd7ca6718fcef8a179a7c0987407cd.jpeg

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, איציק נ. כתב:

תודה לבוקי על הבחירה הנכונה !!!

 

רשמים, תמונות והסברים על תהליך הדיטיילינג, כולל פתרון לבעיה מעצבנת (זרם מים חלש), בהמשך היום....

 

IMG-20220811-WA0028.thumb.jpeg.37dd7ca6718fcef8a179a7c0987407cd.jpeg

צילמת את זה אצלי במטבח?

16602907475613911855088149827318.jpg

  • מצחיק 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוזר להרחיב:

המכשיר היה מאוחסן כמה שבועות בודדים במקום לא סטרילי, וג'וקים קטנים נחמדים חדרו בתחתית המאווררת שלו והתבצרו שם, יחד עם ביצים לעוד עוללים שיגיעו.


תהליך הדיטיילינג כלל:
פירוק 3 פאנלים (חזית, שמאל, ימין).
את המגש שמחזיק את הכוס שטפתי בנדיבות עם הרבה סבון, מים ותרסיס אנטי בקטריאלי. נעזרתי במברשת קשיחה לנקות היטב את ה"רשת" שנמצאת מתחת לכוס וקולטת נוזלים. היתה שם הצטברות של שאריות קפה וכו' שכנראה לא ידעו להגיע אליהם (למראית עין, שום בורג או כיסוי לא היה חסר - וזה סימן טוב כלשעצמו שהמכשיר לא נפתח מעולם)
את הפאנלים של הצדדים שטפתי בכיור תחת מים זורמים וסבון מכל הכיוונים.

תחתית המכשיר, אפשר לומר, כמעט נטולת חישמולים לחלוטין. יש מקום אחד או שניים שמצריכים זהירות, לא ביג דיל.
 

ריססתי בנדיבות אנטיבקטריאלי ובאמצעות כד עם מים חמים מאוד, שפכתי מכל הכיוונים מים לחלקים התחתונים של המכשיר, תוך כדי שהוא מוטה אחורה-ימינה (לכיוון מיכל המים החמים).
אחרי כמה שטיפות המים יצאו נקיים, ולאחר כמה הטיות נוספות לכיוונים שונים בשביל לנקז את כל המים, החלטתי שזהו. על המקומות (למטה) שראיתי חברים לא רצויים, ריססתי בנדיבות אנטי-בקטריאלי ובשילוב מים חמים כמו שצריך, הכל יצא והתנקה.

על המקומות הבטוחים, פלסטיקה ללא צנרת מים וכד', ריססתי נגיעה פה נגיעה שם של K500 על מנת להבריח את מי שהצליח לשרוד את התופת ;-) (ותתפלאו, איזה 2 פיצפונים בגודל של 3-4 מ"מ נצפו בורחים לאחר מכן, אחד מהם נתפס לאחר יום - מת).

*************************************************************************

פתחתי את החיבור מים האחורי, מצאתי רישתית בפנים עם מעט מאוד ליכלוך, ניקיתי אותה.
בחנתי את המכשיר מקרוב, מיכלי המים במצב פיקס ואין שום נזילות או בעיות.

*************************************************************************

 

לפני שאני סוגר אני מבצע את המעקף (יש לי פילטר חיצוני, אמריקאי, מצויין, שהחלפתי ממש לפני חודשיים).
1. מזהה את הצינור שמגיע מהחיבור מים החיצוני של המכשיר. הצינור מגיע לבית מסנן בחלק הפנימי של המכשיר. לצינור יש בידוד שחור (סוג של ספוג כזה). * זו התמונה עם החץ הירוק והסימן הכחול\תכלת על הצינור*
2. מזהה את הצינור יציאה: הצינור יוצר מבית הפילטר ואני מזהה שהוא עטוף בצינור שרשור שחור. *זו התמונה שהצינור מוקף בעיגול תכלת *.

3. אני חותך את הצינור הזנה (זה עם הספוג) הכי קרוב שאפשר לבית מסנן. זה קצת קשה, נעזרתי בלדרמן שהיה לי.

4. את הצינור שיוצא מבית המסנן, אני משחרר מהחיבור שנכנס למפצל המים עם 2 הברזים החשמליים.
5. מחבר את הצינור הזנה ישירות למפצל מים עם הברזים.

6. בא לציון גואל.

 

*************************************************************************
סגרתי את המכשיר והפעלתי על מצב "אספקה". ביצעתי "מילוי מיכלים" במטרה לשטוף את המים שעמדו במיכלים..
על פניו, הכל עובד - אבל זרם המים (קרים וחמים) חלש.
חיפוש בגוגל לא הניב תוצאות בכלל.


מחליט לקחת את העניין כמשימה, כי זה סופר מעצבן (מדובר על סדר גודל של פי-2 יותר איטי מהמכשיר הקודם שלי).

בלילה אני פותח שוב את המכשיר ועושה בדיקה פשוטה בשיטת האלימינציה ומתחיל מהבסיס:
מנתק את צינור ההזנה למפצל עם הברזים החשמליים, בשביל לבדוק שהברז שנמצא לפניהם (בכניסה למכשיר)  מתפקד כמו שצריך. כאמור, את הרישתית שם בדקתי וניקיתי.
מבצע את הבדיקה - וואלה, הכל בסדר, הזרם מהצינור חזק.

שלב הבא:

מפרק את החיבור כניסה למפצל Y עם הברזים החשמליים.
הופך את המפצל ובפנים מוצא רישתית חצי סתומה בגרגרים שחורים.
אלו הם הגרגרים של הסנן פחם המקורי שמקבלים כל 6 חודשים להחלפה.

באמצעות שפיץ פלייר אני שולף את הרישתית, שוטף היטב, ומחזיר חזרה.
על הדרך, בשביל הכיף, מפרק את הברזים (סולונואידים לייתר דיוק) לוודא שלא הגיע משהו לשם - ומאשר שהכל נקי ותקין, לא הגיע לשם גרגיר.
מחבר הכל חזרה, עושה בדיקה - Problem Solved !

 

וזהו, המכשיר נסגר, חובר ונכנס לגומחה שלו להמשך עבודה סדירה.

איציק

 

 

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.32 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.31 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.30 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.28 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.39 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.36 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.35 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.34 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.34 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-08-12 at 8.17.34 PM.jpeg

  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, איציק נ. כתב:

אלו הם הגרגרים של הסנן פחם המקורי שמקבלים כל 6 חודשים להחלפה

טוב אני כבר זקן והזיכרון לא משהו 

אבל אחרי שקראתי את זה נזכרתי שאחרי החלפת הפילטר האחרון לפני כחצי שנה, נאלצתי לכוון  את הכמויות מים  כי הוא  היה ממלא כ 2/3 כוס, זאת אומרת הזרימה הפכה איטית אחרי ההחלפה.

 

לפני כן לא נגעתי בכיוון הזה מאז שהמכשיר הותקן ב 2018.

 

זאת אומרת רק הפילטר האחרון היה כנראה פגום ושיחרר גרגירים שסתמו את הרשתית, לפניו כל הפילורים היו בסדר. 

 

 

ת'חדש 😏

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, זו בהחלט תופעה נדירה, אבל ציינתי את זה כי - כמו שזה קרה אצלך אחרי 4 שנים, זה יכול לקרות אצל מישהו אחר על מכשיר חדש לחלוטין.... לכן גם יש מעט מאוד ניסיון עם התופעה הזו ברחבי המשרתת אבל מה שאנחנו מרכזים כאן בקארספורום בהרבה תחומים, שווה זהב.


אתה יודע, כל נושא תמי4 הוא תחום בפני עצמו ולא חסרות קבוצות בפייסבוק ומקומות שמדברים ומתייעצים רק על זה, אבל יש מידע שיש *רק* כאן.

לדעתי בכל בעיה של עוצמת זרם נמוכה (ביחס למכשיר קודם שהיה תקין) חייבים לבדוק את 2 הרישתיות של המכשיר, זו שבכניסה הראשית (מאחורה) וזו שנמצאת בכניסה למפצל Y של הסולונואידים\ברזים, עם דגש כפול על זו הפנימית שבכניסה למפצל Y (לדעתי הרבה מאוד לא מודעים לקיומה).

המידע שיושב על פורום אופטופיק בקארספורום הוא משהו בעל ערך שלא ניתן לכמת אותו. אחת לכמה חודשים אני מקבל טלפון ממישהו שהגיע לפה במקרה דרך חיפוש בגוגל, ושואלים אותי ומתייעצים איתי על כל דבר או נושא שכתבתי כאן בפורום מניסיוני האישי.
הפורום בהחלט על המפה, ואופ-טופיק לא פחות.

לפני כמה ימים קיבלתי טלפון ממישהו שבונה בית ב...צפת וקרא הודעות שלי כאן בפורום. אני כבר "רגיל" פעם בכמה זמן להיתקל בכאלה שמגיעים לפה דרך גוגל ואז אליי. הוא התקשר להתייעץ בנוגע להכנות למזגן שעשה לו הקבלן - ומזגן אחר גדול יותר שהוא רוצה להתקין על אותן ההכנות. 

בקיצור, אני מוצא לנכון לתעד ולדווח על כל דבר שיכול לעזור למישהו בהמשך עם בעיה דומה, ושאפו לכל אחד מהחברים הרשומים כאן בפורום שעושים אותו הדבר, מתייעצים ומדווחים מניסיונם האישי גם על פתרון בעיות וגם על דברים אחרים.

איציק

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

בקיצור, אני מוצא לנכון לתעד ולדווח על כל דבר שיכול לעזור למישהו בהמשך עם בעיה דומה,

תומך מאוד בגישה הזו וגם העלתי לכאן לא מעוט תיעודים כאלה. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שאני רואה את התמונות שאיציק העלה, 

רוב העם לא מגיע לרבע מרמת התחזוקה הזאת(מאלו שכן מתחזקים) .

ואני בטוח שטכנאי של החברה מחליף פילטרים וסלמתק.

 

קשה לי לא להסיק שהמכונות האלו עבור רוב האנשים הם מלכודת חיידקים.

עד כמה אני צודק?

 

 

 

  • מעניין 1

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, D1winner כתב:

ואני בטוח שטכנאי של החברה מחליף פילטרים וסלמתק.

הטכנאי של החברה לא מחליף פילטרים. הפילטרים נשלחים עם שליח, השליח מוסר את הפילטרים ללקח וזהו. אתה מחליף לבד.

אין שום תחזוקה יזומה מוגדרת למכשיר, הטכנאי מגעי כשיש תקלה. 

המכשיר הספציפי הזה לא נפתח ואף אחד לא נגע בו 4 שנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שיש 2 ידיים טובות, אינטרנט ומחשב, יכול לתחזק הרבה מאוד דברים בבית בעלות דיי אפסית.

 

לא הבנתי את העניין של מלכודת חיידקים. בכל מכשיר מים יש פילטר שמוחלף באופן תדיר. בכל "בר מים" יש מיכלי מים. במיכלים האלו יש זרימה יום יומית של מים. הפילטר מסנן את מה שהוא יכול טרם כניסת המים למיכלים, ובזה של המים הרותחים (שברור שמרתיחים אותם) אני לא רואה "שום מלכודת חיידקים" ב 100 מעלות צלזסיוס. מעבר לזה, קצת חיידקים זה דבר בריא והשנים מראות שאין שום נזק לאף אחד בשימוש מתמשך במכשירים האלו.
 

התמי-4 פמלי שהחליף הפרימו הנ"ל הוא מודל 2009, והקודם שהיה לי היה מודל 2005.
כל עוד אין כאן דיזסטר (תקלה במעגל הקירור, קרי: מדחס, בריחת גז וכד' - או תקלת פיקוד [לא נתקלתי] ), הכל ניתן להחלפה יחסית בקלות (יש דברים קלים מאוד ויש דברים קצת פחות קלים). חיישן, מיכל מים חמים, שנאי, ברז.... כל אלו אפשר לקנות בחנויות חלפים ו/או להעזר במכשיר "מושבת" כתורם איברים.

יש לי כמה מכשירי פמלי במחסן כתורמי איברים, על כל צרה שלא תבוא.


את ה 2009 שהורדתי מהשיש אני לא זורק, אני לוקח אותו לפרוייקטים ארוכים של שיפוצים (לרוב, פרוייקט שיפוץ גדול מגיע לסדר גודל של חודשיים) ככה שבעוד שבוע ב"ה הוא יחובר שוב לחשמל ולפילטר חיצוני וימשיך לעבוד. בחודשי הקיץ, מים קרים בזמן העבודה הם מצרך חיוני - ולמרות שאני מחזיק מקרר קטן (קוביה), כשיש צוות של אנשים יותר נוח שיש את התמי4.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...