Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1335 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול בערב, אחרי ששפכתי 4 כוסות תה אחת אחרי השנייה לכיור, חשבתי על מערכת סינון מים.

מפעם לפעם יש למים אצלנו בבית טעם כימי מגעיל שעובר אחרי מספר שעות ובנוסף כמות האבנית היא מטורפת (הקרקעית של קומקום חשמלי חדש שנרכש ביום חמישי האחרון מחילה להתכסות באבן). גיגול מהיר מביא טונות של תוצאות ממומנות (והזויות, https://store.newhorizon.co.il/megahome-water-distiller.html?fbclid=IwAR30FJQpK4EMScYLFIFsXcvMybb86Rr98JEu49bzTI2oHyrybfib0oCMx2s) כך שחשבתי על חוכמת ההמונים...

הייתי שמח למערכת סינון מים עם האופציות הבאות:

-אוסמוזה הפוכה, להבנתי זו טכנולוגיה היכולה לשנות את הרכב החומרים המומסים במים (להבדיל מסינון)

-התקנה ביתית שאינה דורשת שינויים במערכת המים ו/או הכיור, אני מעדיף מערכת שתמוקם מתחת לכיור מטבח ותתחבר לברז יעודי בכיור (ישנה הכנה בכיור ויש נקודת חשמל ליד). לא הייתי רוצה משהו שמונח על השיש (היה לנו תמי שתפס פינה שלמה של השיש וזה לא היה נוח)

-מחיר רכישה+הרכבה שפוי, אני אפילו לא יודע על איזה סדר גודל מדובר.

-מחיר שימוש ותחזוקה סביר, לא הייתי רוצה לשלם מאות שקלים לשנה עבור מערכת כזו.

-לא אכפת לי להזמין מאמזון, לא מחוייב לרכישה בחנות מקומית. 

 

עצות מניסיון יתקבלו בברכה.

פורסם

אצלנו בבית יש אוסמוזה הפוכה מתחת לכיור והיא מחוברת לברז נפרד מעל הכיור+צינור שיוצא לבר מים חמים/קרים וגם צינור שיוצא למכונת קרח של המקרר.
פעם בשנה מבוצע לה טיפול.
 

כי החיים הם לא רק קו ישר PSI

פורסם

את השרשור הזה קראת?

גם אני התקנתי את הפילטר שהגיק הזמין. בנתיים סה"כ מרוצה. לפני זה הייתי עם פילטר של 3M שייצורו הופסק לצערי.

אוסמוזה מבזבזת המון מים ועם איכות המים בארץ לא חושב שהשימוש בה מוצדק.

דרך אגב יש ברזי מטבח עם ברז משולב עבור מים מסוננים/אוסמוזה. אני התקנתי כזה, אבל לבלאנקו יש גם עם פיה נשלפת, אם בא לך למכור כיליה תמורתו.

 

פורסם
לפני 14 שעות, Haim_gds כתב:

הייתי שמח למערכת סינון מים עם האופציות הבאות:

-אוסמוזה הפוכה, להבנתי זו טכנולוגיה היכולה לשנות את הרכב החומרים המומסים במים (להבדיל מסינון)

נכון. אוסמוזה מוציאה מהמים ה-כ-ל. כולל מינרלים שנמצאים שם באופן טבעי. לכן מוסיפים מסנן שמחזיר מינרלים חיוניים למים ברוב המערכות.

יפתור לך את בעיית הטעם וגם את בעיית האבנית בשקט.

אבל...

לפני 14 שעות, Haim_gds כתב:

-התקנה ביתית שאינה דורשת שינויים במערכת המים ו/או הכיור, אני מעדיף מערכת שתמוקם מתחת לכיור מטבח ותתחבר לברז יעודי בכיור (ישנה הכנה בכיור ויש נקודת חשמל ליד). לא הייתי רוצה משהו שמונח על השיש (היה לנו תמי שתפס פינה שלמה של השיש וזה לא היה נוח)

אוסמוזה\סינון לא צריכות חשמל. למערכות האלו יש ברז משלהן, שמתחבר לחור בשיש (או בכיור, כמו שציינת שיש לך הכנה). מותקנות בתוך הארון מתחת לכיור. בהחלט ניתן להתקין לבד (אם כי באוסמוזה רצוי להתייעץ עם מישהו שמבין, לכל הפחות- שם הסיפור קצת יותר מורכב).

לפני 14 שעות, Haim_gds כתב:

-מחיר רכישה+הרכבה שפוי, אני אפילו לא יודע על איזה סדר גודל מדובר.

מערכת סינון טובה, עודף מ-400 (פלוס התקנה 250 בממוצע). מערכת אוסמוזה, סביב 1000 פלוס (פלוס אותה עלות התקנה). המחירים שאני מכיר עשויים להיות מאד לא עדכניים, ונכונים ללפני כמה וכמה שנים טובות :lol:.

(דרך אגב, 250 זה בגללי... לפני שפתחתי את העסק, המחיר היה 300)

לפני 14 שעות, Haim_gds כתב:

-מחיר שימוש ותחזוקה סביר, לא הייתי רוצה לשלם מאות שקלים לשנה עבור מערכת כזו.

אם יציעו לך חוזה, אל תיקח. מיותר לחלוטין. 

תחזוקה למערכת סינון- סט מסננים, עודף מ-200, פעם אחת בשנה בשימוש רגיל.

תחזוקה למערכת אוסמוזה- אותו הסט מסננים פעם בשנה, אחת לכמה שנים מומלץ להחליף את הממברנה (המסנן העיקרי, זה שעושה את עיקר העבודה של הטיהור). עולה לבדה בערך כמו הסט. מומלץ אמריקאית, אני עבדתי עם פילמטק ואני מרוצה מאד מהאיכות שלהם. 

לפני 14 שעות, Haim_gds כתב:

-לא אכפת לי להזמין מאמזון, לא מחוייב לרכישה בחנות מקומית. 

 

עצות מניסיון יתקבלו בברכה.

אין לי מושג לגבי אמאזון...

 

קח בחשבון לגבי מערכת אוסמוזה: מבזבזת הרבה מים, ואם מתקלקל לה החלק שעוצר את הזרמת המים לביוב, חשבון המים שלך עשוי להיות מאד גבוה- ורק כך ניתן לדעת שהוא התקלקל (או לפתוח את הארון ולהקשיב טוב טוב). 

 

ממה שתיארת, אתה לא צריך יותר ממערכת סינון טובה. תחזוקה (עלות והתעסקות) נמוכה, מחיר רכישה נמוך. 

כן תצטרך לוודא שאתה מקבל גם מחסנית סיליפוס למניעת אבנית למסנן הראשון בתור (בתוך ה"כוס" הראשונה).

יעיל למדיי במניעת אבנית, אם כי לא כמו אוסמוזה.

 

מקווה שעזרתי.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

אני גם שמח לעדכן שעדיין המסנן עדיין לא דורש החלפה מאז ההתקנה- וליזכור שזה מותקן על המים הקרים שתמיד בשימוש.

יש משהו שאני חייב לישאול- שמתי לב שבעיית האבנית ניפתרה, כלומר המים המסוננים לא מייצרים אבנית קשה בקומקום, הקומקום נישאר נקי ורוב האבנית מטייל בתחתית\ צפה במים או דבוקה כחומר נוזלי על הדפנות שניתן לנגב עם היד, אותו הדבר בתוך מיחם של 5 ליטר, לא נידבק ומתקשה- אלא נישאר בתחתית כמו לכלוך.

 

מה שמוזר הוא שהמסנן לא אמור להכיל חומר מונע אבנית- אז האם זה רק ביזכות הסינון של חצי מיקרון?

 

למחיר שעלה לי גם ממליץ, אבל ליזכור ליקנות את המתאמים מאליאקספרס!

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

@hwgeek מה יצא מזה בסוף?
אני גם מחפש פתרון נקודתי לדוד כי יש לי כמות אבנית מטורפת, מחליף גוף חימום פעמיים בשנה

555.JPG

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם (נערך)

לצערי לא מצאתי זמן ליקנות הכלים והצנרת להרכבה, מקווה להרכיב בקרוב (קיבלתי את המתאמים של הצנרת מאמריקאי לאירופאי הכל מוכן), ממש לא בא לי לנקות את הדוד יותר (150L).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם (נערך)

image.thumb.png.e3ecae8241c87eb1e61fdb40347db3e8.png

https://www.amazon.com/gp/product/B07JPLWMQ3/

לא מצאתי משהו כזה בארץ שיהיה גם נטול עופרת, לא יודע עם עדיף צד שני בגודל אחר אז ליתר ביטחון הזמנתי את זה בשביל "לגייר" את התבריג המקורי לתבריג ישראלי שככה יהיה לי גם לימצוא מחברים פה בטמבוריות.

 

נ.ב לגבי המסנן: שיגיע הזמן להחליף אז אני מתכנן לנסר וליפתוח אותו בשביל ליראות מה המצב בפנוכה ואשתף כאן.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

תודה רבה ברווז, זה יהיה הכיוון שלי.

 

כמה שאלות אם אפשר.

האם לחבר לברז הראשי בכיור או לברז קטן? (יש הכנה בשיש)

-מהו סט המסננים שציינת? היכן ניתן לרכוש אותו?

-טיפים מיוחדים להרכבה עצמית?

 

 

פורסם

hwgeek אפשר פירוט של המסנן/מסננים שהתקנת? הסתכלתי בשירשור שלך (

) ולא הצלחתי להבין באיזה פילטר/ים אתה משתמש ואם/איזה מתאמים צריך. 

פורסם (נערך)

https://www.amazon.com/gp/product/B07CKZFSDG/

משתמש בזה, כמו שאתה רואה את ההשוואה ל3M- המסנן הזה גדול מאוד וככה מספיק לכמות מים מסוננים גדולה עם כמות ליטר לדקה שמספיקה לשימוש בתור ברז המים הקרים במטבח, שים לב להזמין את מתאמי הפלסטיק מאליאקספרס כמו שציינתי כי אין חיבורי 10MM בארץ.

שמח ליראות שעדיין זמין באמאזון, בכל מיקרה יש לי כבר אחד בקופסא ככה שתמיד יהיה לי חצי שנה קדימה מלאי זמין.

https://carsforum.co.il/topic/699284-עוד-שירשור-של-אחד-שנימאס-לו-לסחוב-בקבוקים-מבקש-המלצה-על-מסנן-מים-לשתייה/?do=findComment&comment=6310373


A_lex

האם גם אתה שמת לך לשינוי בהצטברות האבנית עם המסנן הזה כמו שאני ציינתי?

יש לציין שאני ממערב ראשון והמים מסופקים ע"י מניב ולא מזמן הצנרת בעיר הוחלפה מה שהביא להצפה בכמות האבנית במים (ערך TDS של כ267).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אכן, הפילטר הזה, כמו הקודם שהשתמשתי בו והופסק ייצורו, מפחיתים דרסטית את הצטברות האבנית, למרות שבשניהם אין סיליפוס ואינם מיועדים לזה ישירות.

לפני 53 דקות, hwgeek כתב:

שמח ליראות שעדיין זמין באמאזון, בכל מיקרה יש לי כבר אחד בקופסא ככה שתמיד יהיה לי חצי שנה קדימה מלאי זמין.

גם אצלי כבר שוכב בארון הספייר להחלפה הבאה. מקווה שלא יפסיקו את הייצור של זה. את הסוג הקודם שהיה לי הפסיקו לייצר בדיוק כשהחלפתי פילטר והיו לי עוד שני ספיירים. אז גררתי כמעט שנה וחצי בתקוות שיחזור לייצור (מה שלא קרה 😔).

×
×
  • תוכן חדש...