Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם להחליף רכב או לחכות שנה/שנתיים?


Sapir Hazan
 שיתוף

פוסטים מומלצים

@Gopher

שחרר כבר בחיאת, לא לכולם זה משתלם,

 

פות"ש נוסעת מעט, זה בטח עולה לה מקסימום 5000 שלף ש"ח דלק בשנה, 50000 ב10 שנים, והיא עם רכב אמין שלרוב לא יוסיף לה כאב ראש, ואתה בה וממליץ לה לשחרר עוד 100K ש"ח על רכב חשמלי כדי לחסוך בדלק?

קצת מתמטיקה, ואל תהיה בטוח שלמכור את החשמלית הזו עוד 10 שנים יהיה קל, בטח לא כאשר תהיה בלי אחריות עם סוללה שתעלה יותר מהרכב, וסביר להניח שעד אז היא כבר תהינ בבית קברות, ואם בכלל תהיה אפשרות למכור אותה.

 

כל זה ועוד לא הגעתי לרוב אשרחי ישראל כמו שאמר בוקי, פשוט אין להם איך להטעין.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, wildlands2019 כתב:

@Gopher

שחרר כבר בחיאת, לא לכולם זה משתלם,

 

פות"ש נוסעת מעט, זה בטח עולה לה מקסימום 5000 שלף ש"ח דלק בשנה, 50000 ב10 שנים, והיא עם רכב אמין שלרוב לא יוסיף לה כאב ראש, ואתה בה וממליץ לה לשחרר עוד 100K ש"ח על רכב חשמלי כדי לחסוך בדלק?

קצת מתמטיקה, ואל תהיה בטוח שלמכור את החשמלית הזו עוד 10 שנים יהיה קל, בטח לא כאשר תהיה בלי אחריות עם סוללה שתעלה יותר מהרכב, וסביר להניח שעד אז היא כבר תהינ בבית קברות, ואם בכלל תהיה אפשרות למכור אותה.

 

כל זה ועוד לא הגעתי לרוב אשרחי ישראל כמו שאמר בוקי, פשוט אין להם איך להטעין.

 

נהג ממוצע שנוסע 15,000 ק"מ יחסוך בשנה בכך שהוא טוען בחשמל בבית ולא ממלא דלק 7,200 ש"ח ולא 5,000, אך גם נלך אם הסכום שלך 5,000 ש"ח בשנה זה לא כסף?

ומה עם החסכון בטיפולים במוסך? לטסלה למשל אין בכלל טיפולים וגם לחשמליות האחרות הטיפולים הרבה יותר זולים, מדובר בהרבה כסף. שלא לדבר על זה שאגרת הרישוי לרכב חשמלי היא רק 530 ש"ח.

בקיצור מדובר בחסכון שנתי משמעותי שאני בטוח שכל רוכש רכב חדש לוקח בחשבון.

היא מחפשת רכב מתקדם, מודרני ואמין והרכבים החשמליים החדשים בהחלט עונים על ההגדרה.

אני בטוח שעוד עשר שנים יהיה קל למכור רכב חשמלי, לעומת זאת רכב בנזין יהיה מאוד קשה למכור כי כולם ינסו להיפטר מרכב שכבר לא מייצרים. מה שאני כותב כאן מופיע בכל התחזיות, אפשר כמובן לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות.

לגבי הסוללה, יש טסלות שנסעו כבר 300,000 ק"מ במשך יותר מעשר שנים ואבדו פחות מעשרה אחוז מהסוללה שלהם, שלא לדבר על זה שעוד עשר שנים מחיר הסוללות יהיה הרבה יותר זול ויהיה ניתן לשפץ סוללות ישנות כפי שכבר מתחילים כיום.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכול תלוי בעלות הסוללה כשתצטרך החלפה.

לגבי אמינות לטווח ארוך, לדעתי מוקדם עדיין לומר.


כמו כן רכב חשמלי לא רלוונטי בשבילה.

 

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Sapir Hazan כתב:

 

 

אני מודה שאני רוצה להחליף רכב קצת מפינוק וכי זה מתאפשר לי כלכלית.

"מתאפשר לי כלכלית" זו נקודה שעליה עלייך לחשוב בצורה קצת יותר רחבה: האם הוצאה של כמה עשרות אלפי שקלים כעת לא תפגע בצרכים עתידיים. על השאלה הזו רק את תוכלי לענות, לפי מצב החסכונות שלך ולפי הצרכים שאת רואה בשנים הקרובות.

לפני 17 שעות, Sapir Hazan כתב:

 

 

 

לפני 11 שעות, Sapir Hazan כתב:

 

 

 

אני מודה בא לי רכב טיפה יותר מודרני ולא למצוא את עצמי עוד כמה שנים תקועה עם רכב פחות מודרני. 😅

בעיה. בדיוק כמו הטלפון שלך, גם המכונית שתרכשי כעת תרגיש לך מיושנת בעוד שנתיים-שלוש. השאלה היא האם, מבחינתך, התחושה הזו מצדיקה את ההוצאה. אף אחד לא יוכל לענות לך על השאלה, כי התשובה אישית מאוד.

 

הגישה שלי להחלפת רכב היא שהתשובה לשאלה "האם הרכב מספק את צרכיי" שלילית. אם הרכב קטן (או גדול) מדי לצרכי המשפחה, אם הוא מבלה יותר מדי במוסך, האם חסר לי אבזור ברכב הנוכחי שמצדיק הוצאה גדולה לצורך שדרוג. מבחינתי "פינוק" הוא לא שיקול (אבל זה אני, יש כאן לא מעט שיחלקו עלי, ושוב, זה אישי מאד). אבזור בטיחות הוא שיקול משמעותי. נכון לעכשיו אני חי מצויין עם המובילאיי, אני לא מפריע לו (לא משתיק בתחילת נסיעה), והוא הפסיק להציק לי (גם התרגלתי, ובעיקר כמות התראות השווא הצטמצמה עם השנים).

 

אז אם השאלה היא "האם להחליף רכב" - אלה השיקולים שהייתי מביא בחשבון. בנסועה שלך נראה שהרכב הקיים יוכל לשרת אותך עוד כמה שנים.

 

השאלה העיקרית שהייתי שואל במקומך היא "האם רכב אחר אכן יציע לי בטיחות עדיפה משמעותית". קראי את דוחות ה-EuroNCAP על המועמדות (אל תתיחסי לכוכבים, הם לא אומרים כלום. בכל דוח שלהם יש פירוט, ועלייך להתיחס,לסעיפים הרלוונטיים לך. למשל - אם אין לך ילדים ולא צפויים כאלה, הרי שפרק בטיחות הילדים פחות משמעותי).

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Gopher כתב:

 

נהג ממוצע שנוסע 15,000 ק"מ יחסוך בשנה בכך שהוא טוען בחשמל בבית ולא ממלא דלק 7,200 ש"ח ולא 5,000, אך גם נלך אם הסכום שלך 5,000 ש"ח בשנה זה לא כסף?

ומה עם החסכון בטיפולים במוסך? לטסלה למשל אין בכלל טיפולים וגם לחשמליות האחרות הטיפולים הרבה יותר זולים, מדובר בהרבה כסף. שלא לדבר על זה שאגרת הרישוי לרכב חשמלי היא רק 530 ש"ח.

בקיצור מדובר בחסכון שנתי משמעותי שאני בטוח שכל רוכש רכב חדש לוקח בחשבון.

היא מחפשת רכב מתקדם, מודרני ואמין והרכבים החשמליים החדשים בהחלט עונים על ההגדרה.

אני בטוח שעוד עשר שנים יהיה קל למכור רכב חשמלי, לעומת זאת רכב בנזין יהיה מאוד קשה למכור כי כולם ינסו להיפטר מרכב שכבר לא מייצרים. מה שאני כותב כאן מופיע בכל התחזיות, אפשר כמובן לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות.

לגבי הסוללה, יש טסלות שנסעו כבר 300,000 ק"מ במשך יותר מעשר שנים ואבדו פחות מעשרה אחוז מהסוללה שלהם, שלא לדבר על זה שעוד עשר שנים מחיר הסוללות יהיה הרבה יותר זול ויהיה ניתן לשפץ סוללות ישנות כפי שכבר מתחילים כיום.

 

הבעיה שבשביל כל ה״חסכונות״ האלה היא צריכה להוציא בערך 50K נוספים (לא על טסלה, מן הסתם זה יידרוש הוצאה כמעט כפולה).

מתי היא תראה את החסכון בפועל? עוד 4 שנים? 

לא צריך לפמפם לכל אחד לקנות רכב חשמלי, זה לא מתאים לכל אחד, בוודאי שצריך להוציא עוד הרבה כסף על הרכישה.

לפני שנה אח שלי קנה Rav4 במקום CX5 כי היא תחסוך לו יותר דלק.

בפועל הוא שילם עוד 20K על ה״חסכון בדלק״, הוא מחליף רכב כל 3 שנים.

מתי זה יישתלם לו?

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי חסכוני זה למכור את היונדאי i10 2019 ולקנות אחת אחרת שמורה מודל 2009, בשימוש נמוך היא תמשיך להיות אמינה עם אותן הוצאות כמו 2019 + 50 אלף שקל בכיס הפרש מחיר ביניהן. 

 

החלפת רכב לחדש יותר אף פעם לא חסכונית, יהיה הרכב החדש חסכוני ככל שיהיה. מחליפים כי רוצים להתקדם ויש יכולת כלכלית. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Buki כתב:

הכי חסכוני זה למכור את היונדאי i10 2019 ולקנות אחת אחרת שמורה מודל 2009, בשימוש נמוך היא תמשיך להיות אמינה עם אותן הוצאות כמו 2019 + 50 אלף שקל בכיס הפרש מחיר ביניהן. 

 

החלפת רכב לחדש יותר אף פעם לא חסכונית, יהיה הרכב החדש חסכוני ככל שיהיה. מחליפים כי רוצים להתקדם ויש יכולת כלכלית. 

רעיון יצירתי, ותקבל תשואה של כ 10% לשנה בתיק השקעות סולידי (30% מניות). בהחלט מעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Basko כתב:

רעיון יצירתי, ותקבל תשואה של כ 10% לשנה בתיק השקעות סולידי (30% מניות). בהחלט מעניין.

אין דבר כזה תשואה 10% בשנה מתיק סולידי

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Gopher לא רציני עם המלצות לא רציניות.

אם כל כך אכפת לך מהסביבה, המלץ לה עם הרכב הנוכחי שלה במקום לקנות ב140,000 שקל מוצר צריכה נוסף ממתכת וליתיום שאין לה שום יכולת להשתמש בו. 

 

 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הדברים הכי ירוקים שניתן לעשות זה לא להחליף רכב כל שנתיים-שלוש. בכלל, אני חושב שאם נוסעים מעט ויושבים הרבה בפקקים של המרכז מה שחשוב זה שהמוזיקה תהיה טובה ולא מנוע מרגש. אין ספק שהערפל סביב כדאיות הרכב החשמלי יתפזר עם הזמן, והמעבר לחשמלי יהיה נוח יותר עוד שנה-שנתיים

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Liel Baruch כתב:

הבעיה שבשביל כל ה״חסכונות״ האלה היא צריכה להוציא בערך 50K נוספים (לא על טסלה, מן הסתם זה יידרוש הוצאה כמעט כפולה).

מתי היא תראה את החסכון בפועל? עוד 4 שנים? 

לא צריך לפמפם לכל אחד לקנות רכב חשמלי, זה לא מתאים לכל אחד, בוודאי שצריך להוציא עוד הרבה כסף על הרכישה.

לפני שנה אח שלי קנה Rav4 במקום CX5 כי היא תחסוך לו יותר דלק.

בפועל הוא שילם עוד 20K על ה״חסכון בדלק״, הוא מחליף רכב כל 3 שנים.

מתי זה יישתלם לו?

 

לפי הגישה שלך עדיף להישאר עם הרכב הישן גם עם הוא מזהם, לא בטיחותי וצורך ים של דלק. אז זה לא תמיד נכון וכדאי.

ראשית היא תנהג ברכב חסכוני יותר, בטוח יותר ומתקדם יותר כפי שהיא רוצה.

שנית היא תחזיר את ההוצאה הנוספת באמת תוך ארבע שנים שזה זמן סביר להחזקת רכב. כל שנה נוספת היא כבר תרוויח כסף על האוטו.

 

לפני 50 דקות, Alif2 כתב:

@Gopher לא רציני עם המלצות לא רציניות.

אם כל כך אכפת לך מהסביבה, המלץ לה עם הרכב הנוכחי שלה במקום לקנות ב140,000 שקל מוצר צריכה נוסף ממתכת וליתיום שאין לה שום יכולת להשתמש בו. 

 

 

 

 

למה להישאר עם רכב בנזין ולהמשיך לזהם? אם הרכב נטול פליטות באמת הטיעון שלך הגיוני ומומלץ להישאר איתו לאורך זמן.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • משעמם 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

קודם אניח את זה כאן:

https://www.themarker.com/news/1.10535153

ועכשיו אם אתה חושב שרכב חשמלי פחות מזהם אז צא מהסרט ותחפש תירוץ אחר,

ייצור רכב חשמלי מזהם פי כמה וכמה מייצור רכב בנזין,

רכב חשמלי עדיין דורש טעינה, מאיפה אתה חושב שהחשמל הזה מגיע? בדיוק, מפעלים מזהמים,

אחרי שהרכב מת ולא משתלם לתקנו לאן אתה חושב שהוא יגיע? כנראה לכאן:

 

 

Screenshot_2022-01-14-15-00-49-719_org.telegram.messenger.jpg

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי טסלה במעל 200 אלף שקל ואני חוסך לעומת מאזדה cx30 שהייתה על הפרק ועולה 160 אלף. בתקופה של 3-4 שנים הטסלה תעלה לי פחות מהמאזדה. מי שרוצה חישובי TCO (total cost of ownership) מוזמן לפנות אליי בפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אני כן מצדיק קניית רכב חשמלי למי שזה מתאים לו ומחפש בעיקר איכות חיים,

אך אני נגד מי שדוחף את הסוג הזה בכל חור גם כאשר הוא אינו רלוונטי, 

יופי שיש ויפה להמליץ לפי התאמה, לא לזרוק מסע שכנועים כאשר אין בכלל כיוון גם לא כלכלי, כאילו זה איזה קלף מנצח.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...