Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיסנתם את ילדכם ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 29 דקות, phpclub כתב:

אני לא עוקב אחרי רשתות חברתיות ולא מעניין לי את הבי_ה מה ברכה ממודיעין כותבת. 

 

אני נטו בהתלבטות על המידע הקיים לגבי חיסוני ילדים, נתתם כאן מידע מקיף יותר ממה שידעתי וזאת בדיוק הייתה המטרה. 

 

למי שהגיב עם ה dislike, מגעיל מצידכם, שאלתי שאלה עניינית שמדאיגה אותי, גם אם אין לזה בסיס, זה עדיין חשש של אבא ואמא שאני לא יכול להתעלם ממנו ורציתי לשמוע דעות נוספות לכאן או לכאן. 

מחזק אותך בעניין ה dislike, אין לזה מקום בשאלה לגיטימית למידע.

לא הטפת נגד, או רשמת משהוא שלילי נגד מישהוא.

הדאגה שלך היא לגיטימית בדאגה שלך לילדים שלך.

אתה נשמע בן אדם אינטליגנטי, בטוח שתעשה את הבחירה הנכונה לך, עם המידע שאתה מקבל

  • אהבתי 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, sperial כתב:

אין לי ילדים בגילים האלה. אבל אותם שיקולים היו נכונים לפני שנה, כאשר החל מבצע החיסונים למבוגרים (בדיוק שנה, את המנה הראשונה קיבלתי ב-21.12.20, היום 21.12.21).

 

שימו לב לעניין חשוב: כולם חוששים מהחיסון ומהשפעותיו ארוכות הטווח. משום מה אף אחד לא חושש מהנגיף עצמו והשפעותיו המיידיות וארוכות הטווח. וזה מוזר - כי בחיסון מכניסים קטע קצר של RNA, אשר פועל זמן קצוב (מספר שעות) בתוך קבוצה קטנה של תאים, ונעלם. לעומת זאת ילד (ומבוגר) שנדבק בנגיף מקבל את כל הרצף הגנטי שלו (RNA!) + השתלטות על תאים בכל רחבי הגוף ונזק להם. וכמובן - כל מי שחושש מהשפעות לטווח ארוך של החיסון צריך לחשוב על השפעות אפשריות לטווח ארוך של הנגיף קומפלט.

 

דרך אגב - אני בטוח שכולכם חיסנתם את ילדיכם בחיסונים כמו פוליו או MMR. אז להזכירכם - גם בחיסונים האלה אתם מכניסים לילדים RNA, וכיוון שמדובר בנגיף מוחלש הרי שה-RNA הזה נכנס לתאים ופועל בהם לייצור החלבונים שלו, אלה שמולם הגוף יוצר נוגדנים. אז אם אינכם חוששים מנגיף שלם (אם כי מוחלש) - מדוע אתם חוששים משרשרת RNA קצרה, כזו שלא יכולה לגרום זיהום?

 

ולכל מי שמתלבט אני רוצה להזכיר: זה לא חיסון מול לא חיסון - זה חיסון מול נגיף שלם עם כל המנגנונים שלו. ובניגוד לחיסון - הנגיף לא נותן לכם את האופציה להמתין עד שיהיו מחקרים.  הוא תוקף, כאן ועכשיו.

 

דרך אגב, @om2 - שלח את אשתך לקבל את הבוסטר היום. נכון שהוא יעיל מול האומיקרון פחות מאשר מול הדלתא - אבל לפי הנתונים הראשוניים זה 75% מול 95% - ממש לא חוסר יעילות. ולאור הסבל שאנשים סובלים מהזיהום בנגיף, והיעילות של הבוסטר (ולא לשכוח - עדיין הדלתא דומיננטי, אם כי לא ברור לכמה זמן) - מומלץ ביותר.

 

אישית, אילו אפשרו לי  -הייתי לוקח היום מנה רביעית, כי חלפו כבר 5 חודשים מאז קיבלתי את השלישית.

 

מודה שאני לא מבין כלום באפידמולוגיה אבל התגובה שלך עוררה אצלי סקרנות רבה.

 

בינואר 2021 חליתי בקורונה (לא הייתי מחוסן, לא זוכר אם היו בכלל חיסונים אז) וקיבלתי את הקורונה מאוד קל, ביקושי היו תופעות לוואי (אם בכלל), אם חבר שלי לא היה אומר לי שהוא מאומת ושאני אלך להיבדק, כנראה שעד היום לא היה לי מושג שנדבקתי בכלל.

 

לעומת זאת, לפני כמה חודשים עשיתי חיסון בשביל התו הירוק, והחיסון פשוט גמר אותי, במשך 3 - 5 שבועות כאבים מטורפים בחזה, כאבי ראש ברמה של משככי כאבים, שיעול, כאבי שרירים ועוד כמה חמוצים, כל כך התחרטתי שעשיתי את החיסון.

 

אז לפי מה שאתה אומר, קיבלתי בינואר את כל הרצף הגנטי שלו ולא חליתי כלל, אך כשקיבלתי רק חלק קצר מהרצף הגנטי הגוף שלי התפרק לגמרי.

 

אם כך אז נראה שהנושא הוא לא כל כך שחור על גבי לבן כמו שאתה מציג אותו,  וצריך לבחון את השפעות אותו החלק הקטן מהרצף הגנטי ואיך הוא יוצר אינטראקציה עם הגוף שלנו, שוב פעם, אני לא אפידמולוג, וזה לא תפקידי, אבל אני יודע שזה לא כל כך פשוט כמו שאתה מציג.

 

 

נ.ב, עוד כמה קרובי משפחה שלי סבלו מאותם התסמינים כמוני מהחיסון, אבל אף פעם ממשרד הבריאות / קופת החולים לא יצר איתנו קשר לאחר החיסון לשאול אם היו תופעות לוואי, לכן אין באמת סטטיסטיקה אמיתית בנוגע לתופעות הלוואי מהחיסון, אתה לא נכנס לסטטיסטיקה אלא אם כן הגעת למיון.

עריכה אחרונה על ידי Skity
  • אהבתי 3
  • מעניין 2

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

פורסם
לפני 10 דקות, bjlb כתב:

הקטע הוא, שמישהוא זורק פגיעה בפוריות וזהו, זה לא יוצא מהראש לאנשים, ואני יכול להבין אותם.

אבן שטיפש אחד זרק לים, אלף חכמים לא יוציאו 

 

אני סתם זרקתי את נושא הפוריות לאוויר, תחליף ב "פגיעה בריאות".

 

מבלי להכנס לפרטים, לקחתי אנטיביוטיקה בשם אזיניל, התחיל לצאת לי דם בשתן, רק ביום השני אחרי שזה קרה שוב פעם, עשיתי אחד ועוד אחד, מסתבר שיש תופעת לוואי נדירה שזה קורה

הלכתי לרופאת משפחה - לא יכול להיות. הלכתי למומחית כליות (פרופסור) - לא מכירה את זה - חידשתי לה.

 

עובדתית דם בשתן יצא, תפקודי הכליות שלי נפגעו ואני לא יודע אם חזרו לעצמם (היום עשיתי בדיקת דם נוספת למעקב)

 

פורסם
לפני 19 דקות, bjlb כתב:

הגדולה, 14 חוסנה בספטמבר.

האמצעי, 11 עשה את הראשון לפני שבוע.

הקטע הוא, שמישהוא זורק פגיעה בפוריות וזהו, זה לא יוצא מהראש לאנשים, ואני יכול להבין אותם.

אבן שטיפש אחד זרק לים, אלף חכמים לא יוציאו 

 

בדיוק! למה לא אמרו שיעור יתר? למה לא שזה גורם לגזים 24/7? כי ככה, זרקו משהו שפוגע בבטן הרכה של ההורים ומפה זה התגלגל. 

אתמול הלכתי עם הבת לחיסון ראשון (בת 7). תוך חמש דקות יצאנו. לא כאב וגם קיבלה מדליה מהמרפאה.

  • אהבתי 1
פורסם

@Skity הנתונים שאני מציג הם לאוכלוסיה, לא לפרט. זה הבדל לא פשוט לתפיסה.

 

מה היה אותו ארוע אחרי החיסון (כמה זמן אחריו?) אי טפשר לדעת בלי נתונים נוספים. אני מניח שפנית לטיפול רפואי, וצריך לדעת מה העלו הבדיקות.

 

צריך להביא בחשבון שדלקת קרום הלב ודלקת שריר הלב קיימות גם בלי קשר לנגיף או חיסון הקורונה. 

 

בקיצור - בלי מידע נוסף קשה לפרש את הארוע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

@phpclubבאופן אישי , אין לי שום בעיה עם שאלות, להיפך אני מעודד את זה, בעיקר אצל ילדי.

 

אבל יש דרך לשאול שאלות בלי להכניס לשאלה מידע שגוי. 

מספיק שרושמים שקראתם איפשהו שזה פוגע בפוריות ואתה רוצה לדעת אם יש לזה בסיס. 

עצם ההפצה של המידע הזה גורמת להמשך המיסאינפורמיציה...נראה לך שמישהו יחפש בשרשור של 50 עמודים את התשובה לשאלה הספציפית?? רוב האנשים פשוט יקבלו עובדה קיימת שיש כזה סיכון כי מישהו קרא את זה איפשהו.

 

אז הבהרה לגבי הדיסלייק, זה לא מופנה לשאלה עצמה אלה לתוכן השאלה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ArikM

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

פורסם

@ArikM

 

מציע שתקרא שוב.

 

"סתם מחשבה הזויה, אבל עוברת לי בראש - מאיפה אני יודע שפתאום עוד כמה שנים לא יגלו שהזריקה הזאת פוגעת בפוריות או במשהו אחר ?"

 

לא הפצתי דיסאינפורמציה, לא רשמתי שקראתי איפשהוא שזה מה שיקרה (לא קראתי) ולא חיפשתי בסיס.

רשמתי "סתם מחשבה הזויה" - כלומר, אני מבין שזה הזוי ולא הגיוני, אבל עדיין יש בי פחד שמשהו, לא משנה מה (ופוריות הייתה דוגמא), יכול לקרות בעתיד, שהוא יכול להיות לא הפיך ושאני אוכל את הלב עליו אחר כך.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מותר לשאול הכל גם אם זו שאלה טיפשית לכאורה. מה שאתה יודע בוודאות, האדם השני בחיים לא שמע.

"אין הביישן למד".

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, SlowRide כתב:

מאיפה זה?

קרא שוב את השרשור. מיוקרדיטיס: 

הדלקת  עוברת אבל אצל חלק מהחיילים הצריבה בשריר הלב נשארת. לכן חייל כזה מקבל הורדת פרופיל עם אחוז הפגיעה היחסי אצלו. 

אם יש לך קשר לרופא צבאי ... שאל אותו.  

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

חוסנתי פעמיים. כל כך סבלתי מהחיסונים שלא יכולתי לשמוע על השלישי.

מסתבר גם שחליתי וגם הילדים שלי. הם עברו את זה בלי להרגיש .

לא אחסן אותם . גם בגלל תופעות לוואי וגם בגלל שאני לא רואה בזה בכלל צורך.

פורסם

@phpclub

מחזק גם לגבי עצם העלאת השאלה וגם לגבי הדיס-דיס-לייק

 

העלית את החשש שלך בצורה מאוד ברורה ושקולה, בלי דרמה ובלי לשתול מידע שגוי. יש כאן בעיית הבנת הנקרא כנראה.

 

לגופו של עניין

גם אני חיסני את ילדי שמעל גיל החיסון

ולא בלב שלם

חשש של אבא ואמא לעולם יהיה נגוע גם ברגשי ולא יהיה רציונל טהור

החכמה היא לדעת לפעול בהתאם לרציונל ולא להסחף אחרי הרגש

 

אני סומך על רופא הילדים שלנו ב100% , וישבתי איתו לשיחה ארוכה לפני שהחלטנו לחסן

  • אהבתי 2
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
לפני 16 דקות, netanel1014 כתב:

מסתבר גם שחליתי וגם הילדים שלי.

 

לפני או אחרי החיסון?

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני שעתיים, Skity כתב:

 

מודה שאני לא מבין כלום באפידמולוגיה אבל התגובה שלך עוררה אצלי סקרנות רבה.

 

בינואר 2021 חליתי בקורונה (לא הייתי מחוסן, לא זוכר אם היו בכלל חיסונים אז) וקיבלתי את הקורונה מאוד קל, ביקושי היו תופעות לוואי (אם בכלל), אם חבר שלי לא היה אומר לי שהוא מאומת ושאני אלך להיבדק, כנראה שעד היום לא היה לי מושג שנדבקתי בכלל.

 

לעומת זאת, לפני כמה חודשים עשיתי חיסון בשביל התו הירוק, והחיסון פשוט גמר אותי, במשך 3 - 5 שבועות כאבים מטורפים בחזה, כאבי ראש ברמה של משככי כאבים, שיעול, כאבי שרירים ועוד כמה חמוצים, כל כך התחרטתי שעשיתי את החיסון.

 

אז לפי מה שאתה אומר, קיבלתי בינואר את כל הרצף הגנטי שלו ולא חליתי כלל, אך כשקיבלתי רק חלק קצר מהרצף הגנטי הגוף שלי התפרק לגמרי.

 

אם כך אז נראה שהנושא הוא לא כל כך שחור על גבי לבן כמו שאתה מציג אותו,  וצריך לבחון את השפעות אותו החלק הקטן מהרצף הגנטי ואיך הוא יוצר אינטראקציה עם הגוף שלנו, שוב פעם, אני לא אפידמולוג, וזה לא תפקידי, אבל אני יודע שזה לא כל כך פשוט כמו שאתה מציג.

 

 

נ.ב, עוד כמה קרובי משפחה שלי סבלו מאותם התסמינים כמוני מהחיסון, אבל אף פעם ממשרד הבריאות / קופת החולים לא יצר איתנו קשר לאחר החיסון לשאול אם היו תופעות לוואי, לכן אין באמת סטטיסטיקה אמיתית בנוגע לתופעות הלוואי מהחיסון, אתה לא נכנס לסטטיסטיקה אלא אם כן הגעת למיון.

שני דברים: ראשית, בכל מקרה יש תגובה חיסונית שונה. הדבקה ראשונה מערכת החיסון שלנו עוד לא מאוד מאומנת מול הנגיף. בפעם השנייה, לאחר שנוצרו נוגדנים ותאי זיכרון, אתה מקבל את מערכת החיסון בבום, והרבה פעמים התגובה החיסונית היא זו שיוצרת את הסבל (חום וכו'). המקרה שלך לא באמת מוכיח משהו והאמת היא שלאור נדירותו אפילו לא אומר דרשני. שנית, לא בטוח שהחיסון הוא שגרם לכלל התופעות שתיארת (אולי לחלקן) ועל כן הייתי עובר בירור אצל רופא משפחה לכל הפחות.  כלומר, ידוע וברור לכל הקהילה המדעית שהמחלה ולעתים ההדבקה עצמה מסובכת ובעלת פוטנציאל סיכונים גבוה יותר. אז נשאר רק לנסות להבין את הסיכון מול התועלת. 

 

חייב לציין בנימה כללית שהשאלות והחששות יותר מלגיטימיים. החכמה היא לחפש מידע אצל אנשי המקצוע. אני לא מדבר על כל מיני דפקטים שחחשבים שרופא מקבל כסף על חיסונים, אלא על אנשים נורמטיביים שלא מבינים בזה ורוצים להתייעץ. פגשתי לא פעם בחיי רופאים שלא ידעו וכך ענו לי. הפנו אותי למקור המקצועי המתאים ושם קיבלתי תשובה. לשמחתנו המדע התקדם מאוד וגם אם יש הרבה שאנחנו עוד לא יודעים, יש גם לא מעט שכן. כדאי לשאוב משם ולא מכל חור באינטרנט למשל.

גם כשקוראים "מחקר". לא כולם שווים, ואין דין מחקר מעיתון סוג טיזינמו מאוזבקיסטן עם 2 ציטוטים ששניהם זה הכותב מצטט את עצמו, כדין מחקר מהnejm או הjama וכו'. 

 

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אני ואשתי מחוסנים 3 פעמים, הילדים (12 ו 14) חוסנו ברגע שהיה אפשר.

לדעתי חיסונים זו אחת מההמצאות המדהימות של עולם הרפואה, וכל כך התרגלנו לטוב שמתחילים לחפש למה זה רע...

 

בשביל הרפרנס - 2 מהאחים של סבא שלי באוקראינה, לא לפני כל כך הרבה זמן, לא הגיעו לגיל בר מצווה כי מתו לפני זה מדלקת ריאות, חולירע או השד יודע מה בראשית המאה ה 20.
לו היו להם תרופות ו/או חיסונים הרבה יותר אנשים היו היום איתנו.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

×
×
  • תוכן חדש...