Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש רכבים ללא הנעה כפולה שיכולים להתמודד עם גלגל מניע באוויר?


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 1056 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול נסעתי בדרך עפר והגעתי לנקודה שבה בעלייה, תוך סיבוב חד, הגשמים חרצו תעלה דיי עמוקה לרוחב הכביש. הייתי עם רכב פרטי. לא ניתן היה להיכנס עם שני הגלגלים ביחד לתוך התעלה, כי זה היה מושיב את הרכב על הגחון והייתי חייב לעבור את התעלה באלכסון, ובמהירות מאוד איטית.
בשל מבנה הדרך הגעתי בכל מצב לכך שאחד הגלגלים המניעים היה באוויר והרכב לא התקדם משם.
לא מדובר במסלול קשה אלא בכביש עפר רגיל שנוצרה בו תעלה בשל הגשמים. תעלה שעם ה-XV שהיה לי בארץ לא הייתי שם לב שהיא אמורה להטריד אותי בכלל.
זה גרם לי לתהות האם יש רכבי 4*2 שיכולים לצאת מעמידה כשאחד הגלגלים המניעים באוויר. 
הסתכלתי על סרטונים של הגריפ קונטרול של סיטרואן ונראה שהוא היה להתמודד עם זה לא רע בכלל. אני צודק?
יש עוד מערכות כאלה לקרוסאוברים רכים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

צריך דיפרנציאל מוגבל החלקה, או ESP עם תוכנה ליודעת לדמות פעולה של דיפ' מוגבל.

או להוסיף משקל על הגלגל שאין לו אחיזה. פעם ביקשו ממני לחלץ רכב שלא הצליח לעלות עליה, ביקשתי מכמה עוברי אורח לשבת מעל הגלגל שהיה ללא אחיזה והצלחתי להוציא את הרכב.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שקעתי פעם בתעלה מסכנה באמצע הלילה בדרך עפר. רק בגלל שלא היה אחיזה בגלגל אחד אז הבקרת יציבות לא נותנת לגלגלים הנעה/סיבוב . אפילו שביטלתי מהכפתור זה חלקי. אם לא היה בקרת יציבות הרכב היה יוצא בלי בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שהבנתי מכתבות שקראתי בנושא (כולל כאן בפורום), לכאורה רכבים בעלי הנעה חשמלית אמורים להתמודד עם זה בהצלחה.

לכל גלגל יש מנוע נפרד משל עצמו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, amosbmw כתב:

צריך דיפרנציאל מוגבל החלקה, או ESP עם תוכנה ליודעת לדמות פעולה של דיפ' מוגבל.

נראה לי שזה בדיוק מה שהגריפ קונטרול של סיטרואן עושה.
ניסיתי להבין אם יש עוד מערכות כאלה ליצרנים אחרים.

מכיוון שהרכב לא שלי, לאחר 3 נסיונות כושלים, העדפתי להסתובב ולעשות עיקוף ולא לנסות ולהתקדם בכל מחיר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפ קטן, משתמשים בו בצבא על האמרים שמרימים גלגל באויר ואין להם נעילת דיפרנציאל.

העקרון יכול לעבוד על רכב פרטי בהנחה והבקרות האלקטרוניות לא יתערבו...

רפרוף עדין על דוושת הבלם ברגל שמאל כאשר רגל ימין ממשיכה ללחוץ על הגז נועל את הגלגל החופשי מלהסתובב.

בקורס האמרים מעלים למשפט צבאי על דבר כזה אבל בשטח זה עובד.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Roycohen1979 כתב:

טיפ קטן, משתמשים בו בצבא על האמרים שמרימים גלגל באויר ואין להם נעילת דיפרנציאל.

העקרון יכול לעבוד על רכב פרטי בהנחה והבקרות האלקטרוניות לא יתערבו...

רפרוף עדין על דוושת הבלם ברגל שמאל כאשר רגל ימין ממשיכה ללחוץ על הגז נועל את הגלגל החופשי מלהסתובב.

בקורס האמרים מעלים למשפט צבאי על דבר כזה אבל בשטח זה עובד.

 

הסיבה שבצבא מעלים על זה למשפט צבאי זה בגלל שזה טכניקה קצת מסוכנת

נהג לא מיומן שיעשה מודולציה, עלול לשבור צירייה בקלות (במידה ולא יהיה עדין על דוושת הבלמים) לכן לא הייתי ממליץ על זה גם באזרחות לנהגים שלא יודעים לעשות את זה, כי הפוטנציאל נזק פה יכול להיות גדול מאוד :-)

 

ET

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי, אני מצטער על דברים שלא עשיתי…"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד מערכות כאלה לקרוסאוברים רכים?
שאלה מצויינת, נושא מאוד מעניין, תודה שהעלית אותו. 
 
כן בהחלט נעילת דיפרנציאל ברכב 2X4 תעזור לו לצאת ממצבים שתארת שמחוץ לכבישים סלולים קיימים פה ושם. 
 
מה שקיים זה דיפרנציאל מוגבל החלקה, אבל שימוש בו ב 2X4 הוא רק במכוניות ספורט וספורויביות וזה לא נשוא הדיון, בקרות אלקטרוניות כמו Grip Control של פיז'ו/סיטרואן ובעקבות השירשור שלך מצאתי שקיים דגם קרוסאובר של פיאט פאליו בברזיל שהוא 2X4 עם נעילת דיפרנציאל. 
https://www.motor1.com/news/1197/fiat-presents-the-new-palio-weekend-adventure-in-brazil/amp/
 
 
משהו אחר לא מכיר, אשמח מאוד לדעת אם יש. 
 
 
 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, במבליק כתב:

ממה שהבנתי מכתבות שקראתי בנושא (כולל כאן בפורום), לכאורה רכבים בעלי הנעה חשמלית אמורים להתמודד עם זה בהצלחה.

לכל גלגל יש מנוע נפרד משל עצמו

 

לרוב החשמליות יש מנוע אחד, ולגרסאות היקרות יותר יש שניים, והמגזימות (למשל לדגם Plaid החדש של המודל S וX) יש שלושה.

בתיאוריה מנוע לכל גלגל זה אפשרי, ולדעתי קיים באחד מדגמי השטח החשמליים שעוד לא יצאו (לא זוכר של איזה יצרן), אבל זה יקר ובינתיים לא יגיע לרוב הרכבים.

 

אבל בסופו של דבר אם היצרן לא הכניס לתוכנה משהו שידמה נעילת דיפרנציאל במקרה של גלגל באוויר, גם עם מנוע לכל גלגל הכוח ימשיך ללכת לגלגלים שבהם יש פחות התנגדות, כי ככה נכון לסוע בכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Roycohen1979 כתב:

טיפ קטן, משתמשים בו בצבא על האמרים שמרימים גלגל באויר ואין להם נעילת דיפרנציאל.

העקרון יכול לעבוד על רכב פרטי בהנחה והבקרות האלקטרוניות לא יתערבו...

רפרוף עדין על דוושת הבלם ברגל שמאל כאשר רגל ימין ממשיכה ללחוץ על הגז נועל את הגלגל החופשי מלהסתובב.

בקורס האמרים מעלים למשפט צבאי על דבר כזה אבל בשטח זה עובד.

 

אני עם רכב ידני יש גם שיטה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מורכב יותר, רגל ימין אלכסונית לוחצת גז וברקס במקביל, עקב על דוושת תאוצה ובוהן על דוושת בלם, פעולה השייכת למקצוענים בנהגים מעולם המרוצים...

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, מתגעגע ל-XV שלך? :)

 

רכישה נהדרת, עדיין איתנו וכנראה יישאר עוד ועוד.

 

מה שכתבת זה בדיוק התשובה, יש פרק של THE GRAND TOUR שבו קלארקסון בוחן סיטרואן עם הגריפ קונטרול. נראה בהחלט כמו רכב עם יכולות להתמודד עם שטחים כאלו, שהתאימו למכוניות הגבוהות, של פעם...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, פריג'י כתב:

ארז, מתגעגע ל-XV שלך? :)

 

רכישה נהדרת, עדיין איתנו וכנראה יישאר עוד ועוד.

 

מה שכתבת זה בדיוק התשובה, יש פרק של THE GRAND TOUR שבו קלארקסון בוחן סיטרואן עם הגריפ קונטרול. נראה בהחלט כמו רכב עם יכולות להתמודד עם שטחים כאלו, שהתאימו למכוניות הגבוהות, של פעם...


לגמריי מתגעגע. כיף לשמוע שנהנים ממנו. אין סובארו בפורטוגל (רק ישנות מאוד ובלי רשת מוסכים).

 

בכלל הקטע של הנעה כפולה פה לא ממש קיים. אני מחפש רכב לקנות ולא ממש מתחבר לאף רכב באיזור המחיר שהגדרתי.
נראה לי שאפתח שרשור נפרד להשראה :-)

 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, DubelBoom כתב:

אבל בסופו של דבר אם היצרן לא הכניס לתוכנה משהו שידמה נעילת דיפרנציאל במקרה של גלגל באוויר, גם עם מנוע לכל גלגל הכוח ימשיך ללכת לגלגלים שבהם יש פחות התנגדות, כי ככה נכון לסוע בכביש.

 

אם יש מנוע לכל גלגל (והיו כבר דברים כאלו למרצדס ורימק) אז מובטח לכל גלגל שהוא יקבל את מלוא הכוח של המנוע שמחובר אליו, כי אין שום חיבור מכני בין הגלגלים. באופן דומה ברכב עם שני מנועים אין חיבור מכאני בין הצירים ואין דפרציאל מרכזי. לכן הכוח לא הולך לשגלגלים שבהם יש פחות התנגדות כמו שקורה בדיפרנציאל פתוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1056 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...