Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש רכבים ללא הנעה כפולה שיכולים להתמודד עם גלגל מניע באוויר?


erezarmo
שימו לב! השרשור הזה בן 1078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 20 שעות, Buki כתב:

שאלה מצויינת, נושא מאוד מעניין, תודה שהעלית אותו. 
 
כן בהחלט נעילת דיפרנציאל ברכב 2X4 תעזור לו לצאת ממצבים שתארת שמחוץ לכבישים סלולים קיימים פה ושם. 
 
מה שקיים זה דיפרנציאל מוגבל החלקה, אבל שימוש בו ב 2X4 הוא רק במכוניות ספורט וספורויביות וזה לא נשוא הדיון, בקרות אלקטרוניות כמו Grip Control של פיז'ו/סיטרואן ובעקבות השירשור שלך מצאתי שקיים דגם קרוסאובר של פיאט פאליו בברזיל שהוא 2X4 עם נעילת דיפרנציאל. 
https://www.motor1.com/news/1197/fiat-presents-the-new-palio-weekend-adventure-in-brazil/amp/
 
 
משהו אחר לא מכיר, אשמח מאוד לדעת אם יש. 
 
 
 
 

תמיד אפשר לנסות להתאים איזה ARB עם קומפרסור קטן, לא?? 😜

 

ET

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי, אני מצטער על דברים שלא עשיתי…"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 11 שעות, eladts כתב:

 

אם יש מנוע לכל גלגל (והיו כבר דברים כאלו למרצדס ורימק) אז מובטח לכל גלגל שהוא יקבל את מלוא הכוח של המנוע שמחובר אליו, כי אין שום חיבור מכני בין הגלגלים. באופן דומה ברכב עם שני מנועים אין חיבור מכאני בין הצירים ואין דפרציאל מרכזי. לכן הכוח לא הולך לשגלגלים שבהם יש פחות התנגדות כמו שקורה בדיפרנציאל פתוח.

אבל גם אם יש מנוע לכל גלגל , 

עדיין צריך בקר כלשהו שידע להגיד לכל מנוע כמה להסתובב. כי בסיבוב על כביש עדיין יצטרכו לדמות דיפרנציאל בכדי לאפשר נסיעה 

 

השאלה היא האם בבקר תהיה גם "נעילת דיפרנציאל " או לחלופין "דיפרנצאל לא ננעל " 

 

  • אהבתי 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, erezarmo כתב:


לגמריי מתגעגע. כיף לשמוע שנהנים ממנו. אין סובארו בפורטוגל (רק ישנות מאוד ובלי רשת מוסכים).

 

בכלל הקטע של הנעה כפולה פה לא ממש קיים. אני מחפש רכב לקנות ולא ממש מתחבר לאף רכב באיזור המחיר שהגדרתי.
נראה לי שאפתח שרשור נפרד להשראה :-)

 

 

מתוך סקרנות נכנסתי קצת לאתרים בפורטוגל, אפשר לקנות טנדרים 4x4 במחירים סבירים כמו מיצובישי L200 עם הסופר סלקט ב37 אלף אירו (בארץ לכיוון רבע מיליון שקל...), אבל SUV כמו לנד קרוזר כבר קופץ למחירים של הארץ ויותר, וראב 4 לא מאוד רחוק ממחירי ארצנו.

 מיצובישי מציעים אאוטלנדר בנזין 2x4 ואאוטלנדר phev שהוא 4x4, אבל זה לא ממש רכב שטח...

יכול להיות שמחירי הטנדרים שמוצגים כוללים איזו הנחה או הקלה במס שעסקים מקבלים?

 

נשמח להתעדכן בשרשור ייעודי, בקיצור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, YaronNahum כתב:

השאלה היא האם בבקר תהיה גם "נעילת דיפרנציאל " או לחלופין "דיפרנצאל לא ננעל " 

 

בקרה אלקטרונית יכולה להיות הרבה יותר חכמה מדיפרנציאל מכני. היא יכולה, למשל, להתחשב בזווית ההיגוי כדי לדעת מה הם יחסי המהירות הרצויים בין הגלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, eladts כתב:

 

בקרה אלקטרונית יכולה להיות הרבה יותר חכמה מדיפרנציאל מכני. היא יכולה, למשל, להתחשב בזווית ההיגוי כדי לדעת מה הם יחסי המהירות הרצויים בין הגלגלים.

צודק, יכולה. 

עם דגש על יכולה. לא חייבת להיות. 

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז שנפתח השירשור הזה אני רוצה לעשות ניסוי.

יש לי רכב הנעה אחורית עם דיפ' מוגבל החלקה. 

כרגע המנוע שלו מפורק ואני ממתין לעוד כמה חלקים קטנים. ב"ה תוך חודש אסיים. 

אני רוצה לייצר מצב שגלגל אחורי אחד באויר, ולראות אם אפשר לנסוע ככה. יש למישהו רעיון איך לייצר מצב כזה?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, amosbmw כתב:

יש למישהו רעיון איך לייצר מצב כזה?

https://www.google.com/search?q=wheel+dolly&rlz=1C1GCEU_en-GBIL861IL861&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=1XzDz0YWZlU38M%2Ce3tBDt8uEon20M%2C_&vet=1&usg=AI4_-kR5VmgqC1__8eWukelaNKBBDHrCzg&sa=X&ved=2ahUKEwiwzYv2nLPwAhWCA2MBHXuiAWUQ9QF6BAgNEAE
משהו כזה אבל מהסוג שבא עם גלגיליות לגלגל עצמו? 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טנק גלגליות כזה מתחת לאחד הגלגלים ולבדוק אם הרכב מסוגל לצאת ממנו בעזרת הגלגל השני. 

 

זו בדיקה  שעושים  למערכות הנעה ברכב 4X4, מציבים כזה מתחת לגלגל אחד, אחרי זה מתחת לשני גלגלים ושלושה ובודקים אם הרכב מסוגל לצאת. 

 

zelenyj559-0.thumb.jpg.2537b18a6a2a058ac7474ecd6a9e0589.jpg

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, amosbmw כתב:

מאז שנפתח השירשור הזה אני רוצה לעשות ניסוי.

יש לי רכב הנעה אחורית עם דיפ' מוגבל החלקה. 

כרגע המנוע שלו מפורק ואני ממתין לעוד כמה חלקים קטנים. ב"ה תוך חודש אסיים. 

אני רוצה לייצר מצב שגלגל אחורי אחד באויר, ולראות אם אפשר לנסוע ככה. יש למישהו רעיון איך לייצר מצב כזה?

קל...

 

תרים את הרכב על ג'ק (אבל לא גבוה מדי...)

 

ET

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי, אני מצטער על דברים שלא עשיתי…"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה למומחים, פיג'ו 2008 (2X4) מגיעה עם מערכת נעילת גלגל אחד על מנת לתת כח לגלגל השני וזה אמור לעזור בנסיעה על עפר.

האם לזה היתה הכוונה של הפותש או שזה רק ניסיון שיווקי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן לזה בדיק וזה לא טריק שיווקי. כמובן לא תחליף ל 4X4 אבל יותר טוב מ 2X4 ללא המערכת. 

 

סביר להניח ש 2008 עם מערכת Grip Control הייתה עוברת את המכשול שתאר פותח השירשור. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המנוע נותן כח שווה לשני הגלגלים, אז בלימה של גלגל אחד לא אמורה פשוט להמיר את הכח לחום? והגלגל השני שיש לו אחיזה יקבל אותו כח?

אם לחדד את השאלה, אם לגלגל אחד יש אחיזה ולשני לא אז למה לא לתת לגלגל השני להסתובב באוויר?

זאת במידה והבנתי נכון שלפיג'ו אין שום מערכת מתוחכמת והיא רק בולמת את הגלגל שבאוויר. כמו abs בעצם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נדבר במושגים של מומנט. מומנט זה עבודה. 
 
מומנט יכול להיות מושקע רק איפה שיש התנגדות. יש התנגדות זאת אומרת יש אחיזה של הגלגל, המנוע משקיע מומנט, הגלגל מזיז את האוטו. 
 
דיפרנציאל הוא רכיב מכאני שמאפשר לגלגלים להסתובב במהירות שונה כשהרכב נוסע בסיבוב. גלגל חיצוני לסיבוב מסתובב מהר יותר מגלגל פנימי.  
 
תופעת לוואי של פעולת הדיפרנציאל היא שאם גלגל אחד נמצא באוויר, אין לו התנגדות ואז רק הוא יסתובב, הגלגל השני יעמוד והאוטו יעצור. 
 
 
אם נבלום את הגלגל שבאוויר, נייצר לו באופן מלאכותי התנגדות, המנוע יצטרך להשיקע מומנט כדי להתגבר על הבלימה ואז לפי עקרון פעולת הדיפרנציאל חלק מהמומנט יעבוד גם לגלגל השני בעל אחיזה והאוטו יזוז. 
 
 



  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Dan786 כתב:

זאת במידה והבנתי נכון שלפיג'ו אין שום מערכת מתוחכמת והיא רק בולמת את הגלגל שבאוויר.

  Grip Control לא רק בולמת את הגלגל שבאוויר. זו מערכת אלקטורנית שאכן אין לה שום רכיבי חומרה נוספים על מה שכבר קיים אבל יש לה כמה מצבי עבודה - כביש רגיל, שלג, חול, בוץ ו ESP Off. 

 

בכל אחד מהם היא מאפשרת מידה שונה של הפרש מהירויות סיבוב בין שני הגלגלים, מאפשרת מידת סבסוב שונה לפני שהיא מפחיתה את כוח המנוע, אם אני לא טועה גם בכל אחד מהמצבים יש מהירות מקסימלית שונה שאחריה המערכת חוזרת למצב רגיל. 

 

ושוב, היא לא הופכת את אותו קרוסאובר 2X4 לרכב שטח משום סוג שהוא אבל נחמד שיש ועדיף על כלום, יכול לעזור במצבים מסויימים. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובהמשך להסברים של בוקי, כפי שציינתי קודם, יש פרק של the grand tour שבו קלרקסון בוחן רכב עם המערכת במסלול ממש לא פשוט. זה בהחלט לא גימיק, וחבל שבארץ סיטרואן לא ציידו את הקקטוס במערכת הכל כך מתבקשת הזו.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1078 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...