Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מודרני שיתן לאבא שלי ראש שקט באזור ה60K


Mr. MAG
שימו לב! השרשור הזה בן 1163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי, אשמח לשמוע את המלצותיכם בהינתן הצרכים המפורטים מטה. הדגשתי את עיקריי הדברים למי שאין סבלנות להיכנס לפרטים.

הדגש העיקרי הוא על מינימום כאב ראש ודאגות - מבחינת מאמץ למצוא אקזמפלר טוב לרכישה, מבחינת אמינות וטיפול, מבחינת בטיחות, וקלות התפעול

תודה!

 

קהל היעד: אבא שלי, קרוב לגיל פרישה, נוהג כל יום מראשון לאזור פתח תקוה\בארות יצחק (עד כ1500 ק"מ בחודש), עובד בעבודה פיזית וסובל מקצת בעיות גב.

 

על מה נוהג היום: יונדאי אקסנט 2008 בגרסה הבכירה לזמנו (1.6 ליטר המאובזרת) עם מעל 200 אלף ק"מ. אוהב שהיא מרווחת יותר (בהשוואה לרכבים שקדמו לה) ויחסית קלה לאחזקה, או לפחות הייתה פעם, ומרוצה מהביצועים. לא אוהב את עלויות התחזוקה שנפלו עליו לאחרונה וההתיישנות הכללית של הרכב, ואת המחסור בטכנולוגיה מודרנית כמו מערכת בידור עם דיבורית ומסך או מצלמת רוורס.

 

תקציב: כ60 אש"ח, אפשר להתגמש למעלה, רצוי להתגמש למטה.

 

צרכים:

רכב אמין ונפוץ שקל לתחזק, ולא דורש מוסכים מיוחדים או חיפוש ארוך אחר חלפים. מינימום זמן ומאמץ על תחזוקת הרכב הם שיקול עליון. 

מודרני ועדכני (החל מ2016) עם מערכת מולטימדיה נוחה לתפעול, מערכות בטיחות מודרניות (רצוי אקטיביות) ככל שניתן להשיג בתקציב

ביצועים סבירים שלא יהפכו נסיעות לירושלים למתסכלות, לא צריך יותר מזה

מרווח פנים שיאפשר לזוג בגילאי 60+ לשבת בנוחות, להעמיס קניות, להסיע נוסעים נוספים, בלי לשבור את הגב - הן מבחינת נוחות המושבים והן מבחינת גישה (תא מטען נוח, לא 2 דלתות)

רכב נפוץ שקל לרכוש אקזמפלר בריא בתקציב ולא דורש חודשים של מעקב וחיפוש

אוטומטי על שלל גווניו (כולל רובוטי וכו' - יש לי הרגשה שעוד כמה שנים יהיה מיותר לציין את זה)

 

לא צרכים:

הגודל לא מאוד משנה, רק שלא יהיה קטן מידי. אין לו דרישות מיוחדות לקטגוריה או מרכב, עם העדפה קלה לרכבים בעלי דלת חמישית (SUV, האץ', סטיישן וכו')

אין צורך בביצועים או התהגות כביש יוצאת מן הכלל לטובה, רק שלא תהיה לרעה

צריכת הדלק לא מאוד קריטית בגלל נסועה נמוכה יחסית

הוא מתכוון לשמור את הרכב לטווח ארוך\עד שהרכב לא יהיה במצב נסיעה, כלומר ירידת ערך (resale value) לא מעניינת אותו, ויותר חשוב לו ק"מ נמוך וזמינות חלפים (=רכב נפוץ בארץ)

 

כמה רכבים שלא על הפרק ואין טעם להציע:

רכבי מיני הקטנים במיוחד, כמו פיקנטו, ואפילו הסוזוקי סוויפט (בעיקר תא המטען שלה קטן מידי)

רכבים עם מחלות נפוצות ויקרות (למשל הבנתי מהדיונים כאן שלסוזוק'י SX4 יש בעיה נפוצה בגיר, לקרוז\אסטרה הישנות יש בעיה נפוצה במנוע ה1.4T וכו')

רכבים עם אבזור, במיוחד אבזור בטיחות, של המאה ה18 (כמו דאצ'יה או מיצובישי אטראז')

 

כמה רכבים שנשקלים לחיוב:

הונדה ג'אז - אחד הרכבים האהובים עליו, אבל ממש קשה למצוא אחת בתקציב עם נסועה של פחות מ100 אלף ק"מ

מאזדה 3 או מאזדה 2 (ה3 בתקציב תיכנס רק 2016 שזה קצת מבאס)

יונדאי i20 או i20 קרוס מהחדשות יותר (2017+)

טויוטה יאריס לא היברידית או אאוריס - האמינות והפופולריות מושכים, אבל התקציב מגביל מאוד בגלל התמחור הגבוה של טויוטה בשוק המשומשות)

 

 

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין האופציות שהצעת המאזדה 2 נראית לי האופציה הטובה ביותר. היא תהיה אמינה יותר מה i20 (אני חושב שבשנתונים האלה יש כבר מנוע טורבו וגיר רובוטי, שיכולים להיות פחות אמינים), חדשה יותר מה3 וכנראה מאובזרת יותר טוב/מהנה יותר מהיאריס. הסייג היחיד הוא שהרכב די צפוף, במיוחד במושבים האחוריים. יותר טוב מרכבי מיני למיניהם, אבל פחות לעומת שאר הקטגוריה.
קח בחשבון שה2 זה רכב שגם נחשב מבוקש בשוק היד שניה וממה שנתקלתי בו אקזמפלרים במצב טוב נחטפים מהר מאוד, במיוחד ברמת הגימור pure white.
אופציה אחרת ששווה לשקול זה ה 208 ברמת הגימור הגבוהה. רכב נוח, מאוד נפוץ ואמין ללא מחסור בכוח, כאשר רק צריך לבצע יישור קו ולהחליף רצועת טיימינג למקרה ועוד לא הוחלפה (יש על זה ריקול עכשיו, אז לא הייתי דואג מבחינת העלות של זה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזוג מזדה 2 במיוחד ברמות אבזור הגבוה pure white תהיה אופציה טובה, ומאובזרת במיןחד.

מצד אחד, שהיא תהיה זריזה המגאז, מצד שני הרבה פחות מרווחת.

הפיגו איפשהו באמצע מבחינת מרווח, אך נהנת מנוחות טובה לצד זריזות, עניין הטיימינג שצוין מצריך בדיקה, אך מעבר לה אחלה תמורה למחיר.

 

היונדאי לדעתי פחות נוחה, מנוע הטורבו הגיע רק ב2019, לפני כן היה מנוע 1.4 די עצל, אך הרכב מרווח מאחור.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האופציה שעונה לכל הקריטריונים שציינת היא הסיטרואן c3 ברמת גימור SHINE PK. רכב מאוד נוח ומרווח, מושב רחב וגבוה, מרגיש קצת כמו ג'יפון. האמינות אמורה להיות בסדר גמור, יחידת ההנעה ותיבת ההילוכים טובות מאוד, מנוע 1.2 מוגדש שמשרת את הקונצרן כבר יותר מ5 שנים ועד עכשיו הבעיה הכי גדולה הייתה רצועת הטיימינג שמתפוררת שאותה הם תיקנו כבר מזמן כך שמבחינת אמינות היא טובה מאוד. הרכב מאובזר מאוד ויש לו את כל אבזור הבטיחות האקטיבי למעט היגוי אקטיבי ובקרת שיוט אדפדיבית.

מודל 2017 יכנס בתקציב ואם תחרוג טיפה ממנו יכנסו גם רכבים עם קילומטר יותר נמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את מה שאומר הפריק היווני. אצלנו יש גם מזדה 2 Pure White וגם C3 Shine Pack חדשה ואני יכול להעיד שמבחינת נוחות נסיעה הסיטרואן 20 קטגוריות מעל המזדה, אך מבחינת תפעול מולטימדיה\מזגן ושאר ירקות המאזדה הרבה הרבה הרבה יותר קלילה. יש לציין שאני ממש לא עתיק במיוחד או מאותגר טכנולוגית, פשוט התפעול בזמן נהיגה ממש הגיוני במזדה לעומת ה-C3 שמרכזת את הכל תחת מסך ולא מתגים פיזיים.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שקול בחיוב את הג'אז. אחלה אוטו שבעולם. בבעלותי קצת יותר משנתיים וכ 60 אלף ק"מ. מרווח, סופר חסכוני, בטיחותי מאוד (יותר מהיונדאי I20) ומחירי ביטוח זולים מאוד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'אז בעליות לירושלים מרגישה חלשה ורועשת. מעבר לזה - יופי של רכב.
לגבי מאזדה 2 - בהודעת הפתיחה רשום שסוזוקי סוויפט רכב צפוף ולכן נפסל. אני לא רואה איך מאזדה 2 תתאים.
אני כן הייתי יורד בשנתון ומחפש אוריס בנזין / מאזדה 3 במצב שמור.
או אולי, אם רוצים שנתון כמה שיותר גבוה, יונדאי I25 מנוע 1.6 ( אחרי אקסנט 2008 שהיו מרוצים מרוב הדברים ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיפזון לפרסם את המודעה דילגתי על כמה מהרכבים שאנחנו שוקלים, אז נעשה רגע סדר והתגובות שלכם יעזרו לנו לנפות מועמדות שאינן מתאימות, ואולי להוסיף משהו שלא חשבנו עליו.

 

מה נפסל לגמרי ולמה:

  • רכבים גדולים מידיי (מנהלים או SUV גדולים) בעיקר בגלל המחיר וכי זה מיותר.
  • רכבים קטנים מידיי כמו פיקנטו, אייגו, i10 - הסיבה שהוספתי לקטגוריה הזו את הסוויפט היא בגלל נפח תא המטען (קטן ב33% משל היאריס והמאזדה 2), מבחינת מרווח לנהג הסוויפט בסדר.
  • רכבים עם מחלות נפוצות ויקרות: סוזוק'י SX4בגלל הגיר, לקרוז\אסטרה הקודמות בגלל מנוע ה1.4T וכו, ואגיות עם DSG מוקדם בגלל הDSG, פוקוס הקודמת מאותה סיבה וכו'
  • רכבים עם אבזור, במיוחד אבזור בטיחות, של המאה ה18 (כמו דאצ'יה או מיצובישי אטראז'\ספייס סטאר) ובכללי רכבים מזעזעים אחרים

 

כמה שיותר מתנדנדים, אשמח לאינפוט:

  • אבא שלי מתעניין ברנו קפצ'ור - אני אישית לא חובב של רנו, מאוד לא התרשמתי מאיכות ועמידות חומרי הפנים של הדור הנוכחי בקליאו ואחיותיה, מאוד לא התרשמתי מאבזור הבטיחות הנחות ב2020, וגם מהשותפות עם ניסאן שגם היא תקועה בשנות ה90 מבחינת אבזור ובטיחות. עוד לךא נהגתי ברנו או ניסאן מהעשור האחרון שהרשימו אותי.
  • רכבי PSA - את ה 208 אני מחבב ובאמת נראה שעם תיבת 6 הילוכים נורמלית ומנוע ה1.2 יש לה פרופיל אמינות סביר. אבל ה C3 עם מכלולים מאותה משפחה, אני יותר חושש, בעיקר בגלל הנטיה של סיטרואן לחדשנות ונסיינות. בשבילי בכיף אבל לאבא שלי נראה שעדיף יותר כפתורים פיזיים ופחות המצאות. אולי יש לי הטיה אבל בעיניי סיטרואן מייצרים מכוניות מגניבות שכן גורמות לכאב ראש אחרכך, לאו דווקא במערכת הנעה שמתקלקלת אלא דווקא בדברים הקטנים כמו פלסטיקים ומסכים.
  • טויוטה יאריס לא היברידית או אאוריס - האמינות והפופולריות מושכים, אבל התקציב מגביל מאוד בגלל התמחור הגבוה של טויוטה בשוק המשומשות)

 

כמה רכבים שנשקלים לחיוב כרגע:

  • הונדה ג'אז - אחד הרכבים האהובים עליו, אבל ממש קשה למצוא אחת בתקציב עם נסועה של פחות מ100 אלף ק"מ
  • מאזדה 2
  • יונדאי i20 או i20 קרוס מהחדשות יותר (2017+) או לחלופין i25 או i30 אם נצליח למצוא אחת טובה
  • שברולט קרוז מהדור החדש (עם ה153 כ"ס) נראית מאוד אטרקטיבית לשנינו אבל אני לא יודע הרבה על האמינות שלה

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך לבדוק סקודה יטי (קיים עד 2017 כולל) 

למרות שזה DSG - רוב רובם של הבעיות נפתרו בשנתונים הרלוונטיים לך
ישיבה גבוהה ונעימה
מידות חיצוניות של הרכב דומות לסופרמיני

 

נכנס בתקציב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייטי היה אכן מאוד מוצא חן בעיניו אבל פשוט לא ניתן להשיג של שנתונים מתקדמים ובקילומטראז' סביר. כרגע ביד 2 רכב אחד בודד החדש מ 2016 והוא עם קרוב ל150 אלף ק"מ. 

אחד מהקריטריונים הוא שיהיה קל למצוא אקזמפלר טוב, אז אני נמנע מלהציע את האופציה הזו כרגע כדי לא לבאס אותו.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם קקטוס? 5 דלתות אומרים שנוח ואמין- לא היה לי כזה תמתין למי שהיה ויחווה דעה מנסיון.

 נראה שתנוחת הכניסה והיציאה מהרכב לא נמוכה (חשוב בכל גיל במיוחד בגילאים האלה). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Mr. MAG כתב:
  • אבא שלי מתעניין ברנו קפצ'ור - אני אישית לא חובב של רנו, מאוד לא התרשמתי מאיכות ועמידות חומרי הפנים של הדור הנוכחי בקליאו ואחיותיה, מאוד לא התרשמתי מאבזור הבטיחות הנחות ב2020, וגם מהשותפות עם ניסאן שגם היא תקועה בשנות ה90 מבחינת אבזור ובטיחות. עוד לךא נהגתי ברנו או ניסאן מהעשור האחרון שהרשימו אותי.
  •  

האחיות לבית PSA עדיפות מבחינת אמינות הגיר והמנוע.

אני מציע לבדוק את ה-C3 שהציעו כאן. גם הקקטוס יכולה לבוא בחשבון. אולי גם 2008.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה אוריס מתיחת פנים 1.6 בנזין (קורולה האצ'בק) תענה על כל הדרישות בצורה מיטבית ותיכנס בתקציב.

אמנם מדובר ברכב נדיר למדי (25-30 יחידות) אך במקרה יש אחת בלוח מ-2016 עם ק"מ מגוחך שווה לבדוק אם עדיין רלוונטי 

(אני חיפשתי במשך חודשים רבים ולבסוף התייאשתי וקניתי משהו אחר)

 

זאת תהיה טעות מרה להמליץ לאבא שלך על אירופאית (או כל רכב אחר לצורך העניין) עם מנוע טורבו קטן נפח ו/או גיר רובוטי במידה ומדובר ברכב להרבה שנים עם חשיבות לאמינות ושרידות לאורך זמן אלא אם אתה מסוכסך איתו או שהוא רוצה לנשל אותך מהירושה.

עריכה אחרונה על ידי gt3rs
  • רעיון טוב! 1

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.2.2021 בשעה 18:29, gt3rs כתב:

זאת תהיה טעות מרה להמליץ לאבא שלך על אירופאית (או כל רכב אחר לצורך העניין) עם מנוע טורבו קטן נפח ו/או גיר רובוטי במידה ומדובר ברכב להרבה שנים עם חשיבות לאמינות ושרידות לאורך זמן אלא אם אתה מסוכסך איתו או שהוא רוצה לנשל אותך מהירושה.

 

איזה ירושה? אני הייטקיסט והוא נגר 😂

אבל ברצינות - למה? התיבה הרובוטית ניחא, אני מבין את החשש אחרי פיאסקו ה DSG של תחילת העשור הקודם והתיבה המקוללת של פורד. מצד שני, יש תיבה רובוטית ליונאי כבר כמה שנים וטרם שמעתי תלונות? בכל מקרה, אני באמת מעדיף (עבורו) תיבה אוטומטית פלנטרית מודרנית כמו האייסין. אבל למה לא מנוע טורבו? לא מדובר פה בטכנולוגיה חדשה, ואני צופה שתקנות צריכת הדלק ופליטת המזהמים רק יחמירו עם הזמן, לא עדיף בנקודה הזו להתקדם למנועים האלה שברור שלא הולכים לשום מקום בקרוב, וכנראה יוחלפו רק כשכולנו ניסע על חשמל?

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1163 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...