Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתוני צריכת דלק במבחן השוואתי של משפחתיות


memilavi
 שיתוף
עוקבים 8

פוסטים מומלצים

במגזין "אוטו" האחרון פורסם מבחן השוואתי בין שלוש משפחתיות: איוניק, אוקטביה וקורולה.

מטבע הדברים, מכיוון ששתיים מהמתמודדות הן היברידיות, ההשוואה המעניינת ביותר היא לגבי צריכת הדלק, אבל במבחן מופיע רק המשפט הסתום הבא:

"צריכת דלק. תוואי המבחן היה מאומץ למדי וצריכת הדלק של שלוש המכוניות היתה דומה על גבול הזהה עם הפרש של ליטר ל-250 קילומטרים."

עכשיו, לא נהגתי על האוקטביה החדשה (וגם לא על הקורולה החדשה, לצורך העניין). מצד שני, אנחנו מחזיקים איוניק כבר קרוב לשנתיים וחצי, וההבדל בצריכת הדלק בינה לבין הקורולה שהייתה לנו לפניה פשוט תהומי: בקורולה הצריכה הייתה בממוצע 1:12, ובאיוניק, באותו תוואי, עם אותו נהג ואותם מאפייני נהיגה, 1:19.

ברור לי שהמנועים לא אותם מנועים, ואין מה להשוות מנוע 1.6 אטמוספרי של הקורולה הקודמת ל-1.0 טורבו של האוקטביה, אבל האם באמת הבדלי צריכת הדלק נעלמו? האם באמת צריכת הדלק של האוקטביה יכולה להגיע ל-1:19?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסתכל על זה מנקודת מבט שונה. ברכב היברידי יש משמעות גבוהה לסגנון הנהיגה בהיבט צריכת דלק, אם מדובר בנהיגה מאומצת כמו בכתבה אז המנוע החשמלי כמעט ולא היה במשחק, רק מנוע הבנזין עבד-ז"א ההשואה הייתה צריכת הדלק של מנועי הבנזין של שני הרכבים. לכן ראו צריכת דלק זהה.
כשאתה משווה נהיגה רגועה בשתי הדגמים צריכת הדלק לא בהכרח תהיה זהה.
מצד שני בשיוט לאוקטביה יש מערכת מיקרו היברידית שמאפשרת לכבות את מנוע הבנזין ולהפעיל מנוע חשמלי קטן.
הנקודה שלי היא שצריך לקחת את הנתונים שהם מציגים בעירבון מוגבל, כל דבר לגופו.

Sent from my IN2013 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כלי רכב היברידיים יהיו חסכוניים מאוד בנסיעה עירונית דווקא. בנסיעה מחוץ לעיר - פחות. 

מכיוון שמבחן כזה נערך בעיקרו מחוץ לעיר, היברידיות מאבדות חלק מהיתרון. 

האוקטביה חסכונית מאוד, ומחוץ לעיר תציג את היתרון הגדול שלה מהמנוע הקטן. 

המערכת המיקרו היברידית היא בדיחה על חשבוננו, וכמעט לא תורמת דבר.

סה"כ - אני לא מופתע מהתוצאות, וכמובן, צריך לקחת בערבון כמעט כל פרסום בתחום. 

 

אגב, באוקטביה דור קודם, מנוע 1.2, הצלחתי לסחוט 27 ק"מ לליטר בנסיעה מערד ללוד, בנהיגה מאוד מתונה. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרו איך היצעו את בדיקת הדלק אבל מהנסיון שלי יש משמעות מאוד גדולה לאקדח המילוי הספציפי בתחנת הדלק 

אני מודד צריכת דלק ע"י מדידת מרחק וחילוק בכמות הדלק הנכנסת עד שהאקדח המילוי קופץ. 

באותם תנאי נסיעה האקדחים השונים קופצים ב 38 ליטר עד ל 42 ליטר. ואם תתרגם את הפער הזה ל 250 קילומטר - אתה יכול לקבל פער של החל מ 1 ל 14 ועד 1 ל-18(!) לאותו רכב באותו סגנון נסיעה ודרך.

בקיצור, מה שאני בא להגיד לך שתיקח כול מבחן בודד בעירבון מוגבל, ואם אתה רוצה לדעת צריכת דלק פחות או קרובה למציאות, תעשה ממוצע בין כמה מבחנים.

  • רעיון טוב! 1

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, memilavi כתב:

אבל האם באמת הבדלי צריכת הדלק נעלמו? האם באמת צריכת הדלק של האוקטביה יכולה להגיע ל-1:19?

נשמע לי הגיוני עם מנוע בגודל של שקית חלב, שני הרכבים האחרים היברידיים.

האוקטביה היא mild-hybrid יש לה מנוע חשמלי קטן עם סוללה.

המנוע החשמלי מתפקד כסטרטר, כשצריך משמש בתור מגבר בתאוצות לפרקי זמן קצרים ובנוסף מאפשר שיוט עם מנוע כבוי(כאשר אין עומס המנוע נכבה).

ובכך חוסך דלק.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, מנועי הטורבו הקטנים של האוקטוביה  מאוד חסכוניים,

וכן יכולים לנוע סביב ה18 ק"מ לליטר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דיסקו, סתם לידיעה, בעיתון אוטו , כתבו בגיליון הקודם, שבניגוד לדעה הרווחת, דווקא מחוץ לעיר נסיעה ברכב חשמלי חסכונית יותר.
אז אני מניח שגם בהיברידי.
ליאור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

ההנחה שלך לא נכונה,

רכב היברידי יהיה חסכוני אולי בפקקים אך בנסיעה בינעירונית הוא לא, ובכלל כל נסיעה מאומצת הוא לא יהיה חסכוני,

הגיוני שרכב חשמלי יהיה חסכוני יותר בבינעירוני, בדיוק מאותה סיבה שרכב בנזין חסכוני יותר בבינעירוני, ששם בכלל יהיה הרבה יותר קל למנוע שמקבל אוויר בשפע ואין האצות חדות, כמובן כאשר מדובר במהירות שפויה וחוקית,

היתרון העיקרי של רכב היברידי הוא לא במאמץ, במיוחד כאשר הנסיעה רובה נשענת על המנוע החשמלי, הבעיה ברכב היברידי היא שכאשר מנוע הבנזין נאלץ להתמודד בעומס לבד ועוד עם המשקל של המנוע החשמלי והסוללות, וזה יכול לקרות בנסיעות בינעירוניות עמוסות, או אפילו בערים הרריות כמו חיפה/צפת/ירושלים וכו...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חשמלי פחות חסכוני בבינעירוני מאשר בעירוני. במהירות גבוהה הסוללה מתרוקנת מהר יותר. 

אפשר להתייחס לעניין של טעינה רגרנטיבית בירידות, שטוענת את הסוללה כמאריך טווח, אבל בשיוט במישור זה לא בא לידי ביטוי.

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, wildlands2019 כתב:

^

לא בכל הערים יש ירידות.

בתוך הערים זה לא הירידות אלא הבלימה הרגנרטיבית. במנוע בעירה פנימית כל אנרגית הבלימה הולכת לאיבוד מבחינת נצילות ובהיברידי לא. עכשיו בעיר אתה בולם הרבה יותר פר קילומטר מאשר כל הירידות בבין עירוני (לא מדבר על נסיעה מירושלים לים המלח).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 49 דקות, Night Driver כתב:

במנוע בעירה פנימית כל אנרגית הבלימה הולכת לאיבוד מבחינת נצילות

 

לא בכל הרכבים, זה אמנם לא לשם הנעה ישירות: אצל במוו קיימת בלימה רגנרטיבית לשם טעינת המצבר.

ציטוט

יש לזכור כי מנועי סדרה 3 עברו עדכון ב-2007 כחלק מתהליך המעבר ל-EfficientDynamics, וכבר אז עברו כל מנועי הבנזין להזרקה ישירה. כל המנועים מקבלים טיפול EfficientDynamics חלקי או מלא, כשהאמצעים כוללים פונקציית דימום והתנעה אוטומטיים בעצירה (Start/Stop), בלימה רגנרטיבית לטעינת המצברים, תצוגת נקודות החלפת הילוכים, ו'אווידרודינמיקה אקטיבית' עם כונסי אויר הנפתחים ונסגרים אוטומטית.

לינק לכתבה

 

והיה זכור לי גם שוולוו עבדו על מערכת שצוברת אנרגיה קינטית בעזרת גלגל תנופה, אני לא יודע אם הם יישמו את הטכנולוגיה בסוף או לא:

 

 

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפריוס שלי באופן קבוע מוציאה צריכת דלק הרבה יותר טובה מחוץ לעיר בנהיגה רגועה במישור מאשר בתוך העיר עם נהיגה רגועה ומישורית יחסית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם הפריוס ודומות לה זה שצריך להיות מאוד מאוד עדין עם הגז, ברמה שממש מעצבנת נהגים אחרים, בכדי להשיג את מלוא פוטנציאל החיסכון שהנעה מסוג זה מאפשרת. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...