Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חלקות מומנט בין הסרנים ברכב 4X4


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1995 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון זה לא אפס, אבל מראש כתבתי שלא מתייחסים לזה בדוגמא שלי. 

 

גלגל שמסתובב באוויר לא משתתף בהזזת הרכב. לא מבצע עבודה הקשורה להזזת הרכב. המומנט שמושקע בעצם סיבוב הגלגל קיים כמובן אבל הוא קטן יחסית למומנט שנדרש להזזת הרכב. 

 

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, Buki כתב:

 

אבל אי אשפר להפעיל מומנט על חלק שמסתובב באוויר, מעבר למה שנדרש בשביל לסובב את החלק עצמו. 

P = ω*T

 

ככה שאפשר, פשוט במקרה הספציפי הזה לא.

אני לא יודע למה אתה שואל את השאלה, אבל כול ההזנחות שלך בסופו של דבר מתווספות לכמות אנרגיה לא קטנה שהולכת לפח.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
P = ω*T
 
ככה שאפשר, פשוט במקרה הספציפי הזה לא.
אני לא יודע למה אתה שואל את השאלה, אבל כול ההזנחות שלך בסופו של דבר מתווספות לכמות אנרגיה לא קטנה שהולכת לפח.
אני חושב שאפשר גם אם אין חיכוך, אבל לא לעד.
כל עוד לחלק המסתובב יש מסה, יש לו גם מומנט התמד - וכדי לשנות את קצב הסיבוב (להאיץ/להאט) דרוש להפעיל מומנט לפרק זמן קצר, עד הגעה למהירות הרצויה.
אם נניח לרגע שבדוגמה של בוקי כל הגלגלים, מכלולי ההינע וכו' חסרי מסה - הוא עדיין צודק.
פורסם
לפני 10 דקות, David32 כתב:

ככה שאפשר, פשוט במקרה הספציפי הזה לא

 

 

עזוב רגע נוסחא. 

 

איך אפשר להפעיל מומנט אם אין התנגדות?

אני באמת לא מצליח לתאר את זה ואם אתה יכולה לסביר, אשמח. 

 

 

כל ההזנחות זה על מנת שיהיה קל יותר להבין את העיקרון. 

 

 

פורסם

50% על כל גלגל אחורי, זה נכון רק בהנחה שלגלגלים האחוריים  יש אותה אחיזה בין הצדדים ואין כלל רדיוס סיבובי. 

פורסם
לפני 24 דקות, Buki כתב:

 

איך אפשר להפעיל מומנט אם אין התנגדות?

קודם כול, יש התנגדות התחלתית, כפי שציין הבחור מעליך.

 

תיאורתית אתה יכול להתחיל לסובב את הגלגל עוד ועוד ועוד, זה בעצם גלגל תנופה. מעשית במקרה שלך - לא (בעיקר כי יש יחס קבוע בין סלד המנוע לגלגל עצמו).

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 26 דקות, danniel כתב:

50% על כל גלגל אחורי, זה נכון רק בהנחה שלגלגלים האחוריים  יש אותה אחיזה בין הצדדים ואין כלל רדיוס סיבובי. 

בהחלט וגם התייחסתי לזה בהודעה הראשונה. 

 

 

פורסם
לפני שעה, Buki כתב:

נכון זה לא אפס, אבל מראש כתבתי שלא מתייחסים לזה בדוגמא שלי. 

 

טכנית כתבת שמזניחים את אבדן הכוח במערכת ההינע, לא את הכוח הדרוש כדי לסובב את הגלגל (שהוא גם חלק מה"תקציב" של הגלגלים שכן מניעים את הרכב) אבל שיהיה, הנקודה שלך ברורה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
לפני 9 שעות, Buki כתב:

בסרן הקידמי יש דיפ' פתוח.

אהה.. פספסתי את זה.
אם זה המצב אז טעיתי והתשובה שלך מדוייקת כמובן.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

הנושא נדון לא מעט באתר ג'יפולוג, בו משתתפים גם כמה אנשים שזה עיסוקים המקצועי. 

אני מצרף את מה שרשם נמרוד בהודעה מס' 27, שיודע דבר או שניים על מה שהוא כותב. 

ובסוף גם לינק. 

 

הביטוי "חלוקת מומנט 50% קדימה 50% אחורה" מושרש חזק וקשה מאד לעקור אותו. אבל בג'יפולוג אי אפשר לתת לו לעבור מתחת לרדאר...

אין דבר כזה חלוקת מומנט חצי או חצי או כל אחוז אחר. יש אמנם גבול עליון למומנט שהמנוע מסוגל לפתח, אבל המומנט בפועל בכל אחד מהגלגלים נקבע על ידי ההתנגדות לגלגול שחווה כל אחד מהם. דיפרנציאלים מסוגים שונים מחברים את צירי הגלגלים כך שמתקיימים היחסים הבאים בינהם.

דיפרנציאל פתוח - המומנט בשני גלי היציאה שלו שווה בדיוק, והמומנט הזה לא קשור לכוח המנוע אלא הוא המומנט שהגלגל בעל הההתנגדות הנמוכה ביותר מסוגל להעביר לקרקע. לכן כשגלגל אחד מאבד אחיזה, והמומנט שפועל עליו הוא אפס, גם הגלגל השני רואה מומנט אפס והרכב לא מתקדם. כששלושת הדיפרנציאלים ברכב פתוחים, המומנט בכל ארבע הגלגלים ברכב שווה והוא המומנט שרואה הגלגל בעל ההתנגדות הנמוכה ביותר, ולכן מספיק שגלגל אחד כלשהו מחליק ושלושת האחרים עוצרים.

בדיפרנציאל נעול או העדר דיפרנציאל -המהירות בני גלי היציאה שווה בדיוק, והמומנט בכל גל הוא המומנט שהגלגל שלו מסוגל להעביר לקרקע. יכול להיות שגלגל אחד מעביר את המומנט המקסימלי של המנוע בעוד שהגלגל השני באוויר והמומנט עליו הוא אפס. וברכב שבו כל הדיפרנציאלים נעולים - מומנט שונה מגיע לכל ארבע הגלגלים בהתאם להתנגדות של כל גלגל בנפרד.

ואם נחזור למערכות האלקרוניות שוב - כאמור, כל מה שהן עושות בשורה התחתונה זה לבלום ולנעול את הגלגלים המחליקים - כלומר לייצר עליהם התנגדות גדולה יותר מאשר על הגלגלים שעל הקרקע, ולכן ההתנגדות של הגלגלים שכן יש להם אחיזה, היא שתקבע את המומנט במערכת.

 

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102117-נעילות-אלקטרוניות/page3

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

×
×
  • תוכן חדש...