Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה יצרני רכב לא מספקים עדכונים למחשב הרכב?


Angelica
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

לפני 32 דקות, David32 כתב:

אוווו בזוסה-סאן, וי וואנט סרבר!

בחייאט, אומנם זאת בעיה, אבל לא בלתי פתירה. אבל אין צורך בבעיה הזאת.

 

כמובן שהיא פתירה, אין מגבלה טכנולוגית בעדכוני OTA לרכבים, עובדתית זה קורה גם אם בסקייל קטן.

השאלה היא כמה כסף וכוח אדם (שהיצרן לא משקיע כרגע) זה יעלה לפתור את הבעיות הללו.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, m3x7r3m3 כתב:

יכולת הזרמת העדכוני OTA למאסה גדולה של רכבים (למשל מה כמות השרתים / Mirrors שצריך בשביל להפיץ עדכון למחשב ניהול מנוע של יצרן קטן כמו מאזדה?), מה השרתים האלה יעשו ביום יום בהנחה שעדכונים מופצים נניח אחת לחצי שנה

קוברנטיס ודוקר צלצלו אליי עכשיו מהחווה של אמזון והם נשפכים מצחוק...

שינויי scale אוטומטיים של פרישת שרתים זה הדבר הכי בסיסי שיש כיום. אתה יכול לעלות ולרדת מאפס משתמשים לכמה מיליונים תוך שניות, בעלות נמוכה להפליא ובלי מגע יד אדם. איך אתה בדיוק מקנפג את הסיפור - זאת האמנות. אבל ממש לא בשמים.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היית רוצה לקבל בסוף חיי הדגם לקבל עדכון שהופך את הרכב לחלש וזללן יותר "כדי להבטיח את חיי הסוללה/מנוע/גיר לאורך זמן" (כמו שקיים בטלפונים)?

 

כי זה מה שיהיה כשיצרנים יתחילו להפיץ עדכוני OTA.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד עניין אותי אם יש סוג של Changelog לעדכונים שהמוסכים מבצעים. מישהו יודע? ספציפית לרכבי VAG. ניסיתי לחפש אבל לא מצאתי משהו מסודר. לפני חודשיים אמרו לי שעדכנו לי את מחשב הגיר אבל לא שמתי לב לשינוי בהתנהגות הגיר.. מעניין לדעת מה באמת משנים מגרסא לגרסא.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 30.10.2020 בשעה 02:40, hans כתב:

קוברנטיס ודוקר צלצלו אליי עכשיו מהחווה של אמזון והם נשפכים מצחוק...

שינויי scale אוטומטיים של פרישת שרתים זה הדבר הכי בסיסי שיש כיום. אתה יכול לעלות ולרדת מאפס משתמשים לכמה מיליונים תוך שניות, בעלות נמוכה להפליא ובלי מגע יד אדם. איך אתה בדיוק מקנפג את הסיפור - זאת האמנות. אבל ממש לא בשמים.

 

תקרא עד הסוף ואני אסביר:

במימוש קלאסי של שרתים OnPrem או שכירת שרתים מחווה באופן קבוע:

  

בתאריך 29.10.2020 בשעה 12:40, m3x7r3m3 כתב:

אפילו לא לזה התכוונתי (למרות שבאופן מובלע כן), עדכוני OTA מצריכים הרבה בדיקות אוטומציה או אופרציית בדיקות גדולה, תשומת לב ייחודית לנושא אבטחת המידע והגנת "סייבר", יכולת הזרמת העדכוני OTA למאסה גדולה של רכבים (למשל מה כמות השרתים / Mirrors שצריך בשביל להפיץ עדכון למחשב ניהול מנוע של יצרן קטן כמו מאזדה?), מה השרתים האלה יעשו ביום יום בהנחה שעדכונים מופצים נניח אחת לחצי שנה (בכלל, לא רק עדכונים למחשב ניהול מנוע)?

 

ובמימוש מבוסס וירטואליזציה, דוקרים, Azure, AWS וכו':

  

בתאריך 29.10.2020 בשעה 12:40, m3x7r3m3 כתב:

וירטואליזציה יכולה לתת מענה לעניין הזה, אבל זה לא בחינם, צריך לפתח את מערכת ה-OTA בצורה שתהיה שקופה לוירטואליזציה.

משמע רגע לפני הפצת עדכון מגדילים את כמות השרתים נניח ל-20, ברגע שהעדכון הופץ בכמות גדולה אפשר להפחית את כמות השרתים ל-5, ובשגרה ל-1.

 

אבל צריך לפתח את המערכות האלה כדי שיוכלו להיפרס באופן שקוף על כמות שרתים שונה כל פעם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני 4 שעות, יבגניפ כתב:

אפילו חברי הטוב מ3מ3מ3

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 30.10.2020 בשעה 18:29, Turbulence כתב:

תמיד עניין אותי אם יש סוג של Changelog לעדכונים שהמוסכים מבצעים. מישהו יודע? ספציפית לרכבי VAG. ניסיתי לחפש אבל לא מצאתי משהו מסודר. לפני חודשיים אמרו לי שעדכנו לי את מחשב הגיר אבל לא שמתי לב לשינוי בהתנהגות הגיר.. מעניין לדעת מה באמת משנים מגרסא לגרסא.

בוודאי שיש, זה נצרב בעדכון תוכנה עצמו של יחידת הבקרה שעוברת עדכון או יחידת המסטר שלה ולעיתים גם אצל היצרן, אם התכנות מחדש מבוצע אונליין, כמו שקורה אצל הרבה יצרים.

 

ברור שיש שינוי , לעיתים הנהג לא ירגיש אותו, כי הוא מתרחש בתנאים בהם הוא בדרך כלל לא נוסע, או הגנות כלשהם שעודכנו, שבאים לידי ביטוח במצבי חירום מסויימים. 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא?

1. אבטחת מידע.  אפשר לתאר מה יקרה כשיגיע עדכון גרסה שלא ממש יהיה עדכון גרסה אלא ניצול פרצה בקוד והכנסת טרויאני חביב שיגרום, נגיד, לנעילת המצערת במצב לחוץ עד הסוף וינטרל את מערכת בקרת המשיכה וכריות האויר.

או נגיד יצפין את כל המידע באמצע הנסיעה

 

2. נגיד שהעדכון כן מקורי אבל באמצע עדכון הקושחה נזכרת ששכחת את הסיר על האש וכיבית את המנועלמרות שכתוב בגדול  לא לכבות. נשארת עם ברזל גדול וכבד שצריך לגרור למוסך לצריבה מחדש.

 

3. נגיד שהקובץ שירד הכיל באג שנועל את האימובילייזר? 

 

4. נגיד שהכל בסדר, הסיר על אש נמוכה אבל אחרי העדכון הרכב פשוט לא מניע?

 

מדובר במערכת קריטית לתפקוד האוטו. זה לא סמארטפון.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...