Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

נוקנוק, זה בעצם די מה שהווירוס עושה לבד, לא?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
41 minutes ago, ChemGuy85 said:

כמעט הכל יוצא מסין בין אם מדובר במוצר מוגמר (Made in China) ובין אם מדובר בחלק/חומר כימי שמשמש כרכיב קריטי בשרשרת ייצור של מוצרים אחרים שאינם Made in China. 

 

העולם פיתח תלות מוחלטת בדיקטטורה. גם אם סין לא הייתה דיקטטורה המצב בו שרשרת אספקה בינלאומית תלויה כל כך במדינה אחת אינו מצב בריא. 

 

מה אני אגיד לך מזל שהאסימון נופל עכשיו ולא במצב חמור יותר. 

 

 

 

שכחת את העובדה שסין יצאה בשנים האחרונות לקניות מטורפת בעולם:

 

הם קנו תחנות כח בארה"ב

הם קנו את תנובה

הם קנו או רצו לקנות חברות ביטוח בישראל 

הם קנו או רצו לקנות נמל בישראל

הם קנו מכרות בעולם.

 

ואין לי מושג מה עוד הם קנו בעולם 

פורסם
4 minutes ago, korola said:

 

שכחת את העובדה שסין יצאה בשנים האחרונות לקניות מטורפת בעולם:

 

הם קנו תחנות כח בארה"ב

הם קנו את תנובה

הם קנו או רצו לקנות חברות ביטוח בישראל 

הם קנו או רצו לקנות נמל בישראל

הם קנו מכרות בעולם.

 

ואין לי מושג מה עוד הם קנו בעולם 

נכון שיש מדינות מטומטמות כמו ישראל שמכרו לסינים (לממשלת סין) חברות ושירותים שאסור למכור לשום ממשלה אחרת כי זה איום אסטרטגי. יישנם מדינות שאוסרות מכירה לממשלת סין חברות מסויימות.

איזה כייף לי :)

פורסם

למי שמחפש הסבר להפרש בין אחוזי המוות בדרום קוריאה ובאיטליה אז קחו את הנתונים מקוריאה (אמנם מלפני כמה ימים):

spacer.png

 

רוב המקרים בקוריאה הן נשים מתחת לגיל 60, כבר ידוע שהוירוס משפיע יותר על גברים ובעיקר בגילאים מבוגרים יותר. באיטליה יש המון קשישים שנדבקו והגיל הממוצע של המתים מקורונה שם הוא 81.

פורסם
1 hour ago, hwgeek said:

מה יקרה לעולם התעופה? הרי גם בלי הקורונה כבר הרבה חברות קרסו- אז מה ישאר לאחר הקורונה?

חברות חדשות ימלאו את החלל הריק שנוצר.

 

אנשים יש.

מטוסים יש .

שדות תעופה יש.

טייסים יש.

 

תוך שבוע יקומו חברות חדשות ומטוסים יטסו.

איזה כייף לי :)

פורסם

זו בדיוק הסיבה שאני תמיד אומר שצריך לחזק את החקלאות בישראל ולעשות שהמדינה תהיה עצמאית מבחינת כל המוצרים והשירותים הבסיסיים לאזרחים.

פתאום כולם קולטים שיש מצבים שבהם אי אפשר יהיהי לקבל עזרה מבחוץ וכולם באותו מצב.

 

פורסם (נערך)

  

12 minutes ago, מרק10 said:

חברות חדשות ימלאו את החלל הריק שנוצר.

 

אנשים יש.

מטוסים יש .

שדות תעופה יש.

טייסים יש.

 

תוך שבוע יקומו חברות חדשות ומטוסים יטסו.

 

 

ממש לא שבוע. 

 

ייתכן ויעברו שנים עד שענף התיירות יתאושש תלוי בחומרת המשבר הכלכלי שיבוא בעקבות הוירוס. 

 

בנוסף, אין שום עדות לכך שהוירוס יעלם בחודשים הקרובים. להפך ישנן סברות שהעולם יעבור מספר מחזורי הדבקה.    

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
54 minutes ago, SlowRide said:

נוקנוק, זה בעצם די מה שהווירוס עושה לבד, לא?

אופס, טעות כתיב - התכוונתי למגן! אוכלוסיה בסיכון.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

מה עם מחירי הדלק אצלינו? הנפט צנח ב50% בשבוע האחרון- מה אנחנו ניראה מזה?

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

זאת הבעיה הקטנה שלנו, הכמה שקלים על הדלק. 

 

אל על רוצים שהמדינה תפצה אותם על ההפסדים , כלומר כולנו נשלם את המשכורות של הטייסות והדיילות שנשארו בבית ולא טסו. 

ברור שאלעל לא תשלם לקבלן שמנקה את המטוסים, כך שהעובדים הנמוכים שמנקים את המטוסים לא יקבלו פיצוי.

ברור שחברות המזון שמכינות את האוכל למטוסים, לא יקבלו כסף מאל על והם יפשטו את הרגל.

 

כל נהגי המוניות שלא מרווחים כסף עכשיו מהנוסעים לנתב"ג יממנו את ההפסדים מכיסים ובנוסף ישלמו גם את המשכורות לטייסים.

 

כל העצמאיים - גם ישלמו לעובדים שלהם שבבידוד וגם ישלמו מיסים שמהם ישלמו לטייסים של אל על.

כל עובדי המדינה ישבו בבית ויקבלו את המשכורות שלהם.

 

למדינה יהיו עוד הרבה הוצאות שקשורות ישירות בטיפול הקורונה, את כל זה צריך לגבות מהציבור דרך המיסים.

מכיוון הפעילות העסקים יורדת , אז ההכנסות ממס הכנסה וממע"מ ירדו משמעותית, אז יצטרכו לעלות מיסים. 

 

  • מבאס 1
פורסם

דיילות, דיילים, טייסים וטייסות מקבלים משכורת לפי שעה.

יש להם מינימום שעות שהחברה מחוייבת לשלם, אבל השכר שלהם כנראה נפגע מאוד.

 

אתה יכול לא להציל את חברות התעופה, לא להציל עצמאים בקיצור לא להתערב ולתת לכולם לשקוע.

נראה מה תקבל מזה בסוף.

 

אתה גם יכול לבצע פעולות שיאפשרו לגופים האלה לשרוד כמו דחיית תשלומים שהם צריכים לשלם, הענקת הלוואות, ערבות מדינה וכו׳ כדי לתת אוויר ולאפשר להם לעבור את המשבר.

 

אם האמריקאים הצילו את GM, AIG ועוד חברות למה נראה לך לא סביר שהממשלה לא תעשה את זה כאן?

 

לגבי הכסף שלנו, אותי יותר מעניין למה המוסדיים נתנו שוב כסף לספר הלאומי מר תשובה, מאשר אם המיסים שלי יצילו פה חברות ועצמאים שתורמים למשק ושיש להם גם משמעות בטחונית, אפ יעשו את זה נכון זה אפילו לא יעלה כסף בטווח הארוך.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

ואולי גם תגמר הסיסמא של "לייבא הכל,  בשביל התחרות". אנשים יתחילו להבין שלשוק החופשי יש חסרונות, אם מדינה מאבדת את כושר הייצור שלה היא תשאר רעבה. למשל העליהום על החקלאים הישראליים, שמתברר שלמרות שאולי הם יקרים ואולי מצריכים סבסוד, חיוניים לכולנו. או אלעל, או עוד כמה גופים שהישראלים אוהבים לשנוא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
19 hours ago, farkash7 said:

כמה היסטריה אמאלה וכל זה כי כמה סינים אוכלים עטלפים.
קודם כל אני לא מבין איך לא התהפכו על סין כבר כל העולם ואחותו. כבר פעם שניה שהחוליגנים האלה מפיצים איזה ווירוס בן אלף כי הם חולי נפש ולא יכולים להסתדר בלי מרק עטלף/סטייק נמיה/שמפו בואש.
שיכנסו כבר באמאמה שלהם ושיגרמו להם לסגור את השווקים המסריחים האלה שלהם, ואל תגידו לי שזה לא אפשרי, זה אפשרי ועוד איך.

אישית אני חושב שההיסטריה מאוד מאוד מוגזמת לפחות ע"פ הנתונים שמציגים.

 

5 hours ago, farkash7 said:


הם אוכלים חיות בר כי זה בתרבות שלהם, בדיוק כמו שהיפאנים אוכלים דולפינים.
יש להם מספיק תרנגולות/חזירים/פרות בשביל לאכול, ומה שאין להם הם מייבאים. להביא לשוק איזה דורבן מסכן דורש הרבה יותר מאמץ מלהביא חזיר מסכן.

 

 

שמע, אלו אמירות אומללות מאוד. אתה כנראה חי במדינה שמגיל 0 העובדה שיש חיות משק בזמינות תמידית ויש בשר טרי בסופר אלו עובדות מוגמרות בשבילך, בא לך להעיף מבט איך נראתה סין בשנות ה 60? אפילו הערים שכיום הכי מודרניות בסין? אני לא מדבר על לפני 200 שנה. אף אחד לא פה לא "חולה נפש", זה פועל יוצא של תרבות מקומית, ואין שום הבדל בין לאכול פרות/תרנגולות/חזירים ללאכול כל בעל חיים אחר, חוץ ממה שהרגילו אותך אליו מהרגע שנולדת.

 

4 hours ago, ChemGuy85 said:

אדמה חרוכה זה מה שישאר. 

 

חברות תעופה לאומיות כנראה ישרדו כי משלם המיסים ירים את החשבון. 

 

לואו-קוסט גמורים. 

הפוך, גוטה, הפוך.

חברות לואו-קוסט מפעילות ציי ענק, יש להן מספיק דברים לנזל כדי לצמצם פעילות ולצלוח את המשבר. זה חלק מהמודל העסקי הגאוני של חברות לואו קוסט, שעושים את זה נכון- הן מאוד עמידות (וויז, איזיג'ט, ראיינאייר בצורה חלקית)

מצד שני, חברות לאומיות קטנות/לגאסי קטנות עד בינוניות שמנסות לחלוש גם על קוים ארוכים, הן אלו שבצרה כרגע.

פורסם (נערך)

פיקה, אני חולק עליך לגבי התרבות. יש הבדל עצום בין חיות משק שמגודלות בפיקוח לבין חיות שניצודות בטבע ואו מגודלות בלי כל בקרה. הסינים סיפקו לנו בשני העשורים האחרים מספר סבבים של קטסטרופות שמקורן בשווקי המזון החי - SARS, שפעת העופות (2-3 סבבים), וכעת ה-CARS-CoV-2. בשווקים מפוקחים ווטרינירת הסיכוי של בעלי חיים נגועים לצאת מהלול\רפת\דיר\כל בית חיות אחר הרבה יותר נמוך.

 

לגבי חברות התעופה - יפגעו חברות מכל הסוגים והמינים, לדעתי כל החברות. השאלה היא מי מהן תצלח את המשבר למרות ההפסדים, אם בזכות המשקיעים ואם בזכות סבסוד. כיוון שמדובר בשירות שמהרבה בחיונות הוא חיוני (לא לשכוח, כל מטוס מביא גם מטען, ולכן הוא חשוב לכלכלה מעבר להולת תיירים ואנשי עסקים), ולכן בהחלט סביר שממשלות יסייעו לחברות התעופה. בכל העולם. כאשר שוק התיירות מתמוטט גם חברות ה-LC היעילות ביותר יפגעו, וקשה. שולי הרווח שלהן אפסיים - ראיתי פעם איזה חישוב שמדובר בפחות מדולר לנוסע לקטע טיסה - כך שירידה של כמה אחוזים בתפוסה תוכל למוטט אותן. גם אם הרווח אינו דולר אלא 5 או 10 עדיין מדובר בשולי רווח זעירים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני ממש לא אתווכח לגבי פיקוח וטרינרי, כיום לאכול חיות בר זה רעיון רע. אבל אין קשר בין לזה לבין ההצהרה של פרקש, שמתעסקת ב-איזה- חיות מדובר.

 

לגבי שולי הרווח של החברות- שוב, הפוך. איזיג'ט/וויז עובדות על שולי רווח גדולים בהרבה לעומת הרוב המוחלט של חברות הלגאסי. ניקח שוב את וויז כדוגמה- כמו כל חברה אירופאית, השיא הוא בקיץ, הנפילות הן בחורף (נובמבר-פברואר)

על פני 5 השנים האחרונות יש להם שולי רווח של 17% בממוצע, משתנה ממינוס אחוזים בודדים בתקופות החלשות למעל 40% בפיקים של הקיץ.

לשם השוואה, הממוצע של אייר פראנס לכל שנת 2018 עמד על פחות מ 5%, וזה נתון ממוצע למדי של חברה יציבה.

×
×
  • תוכן חדש...