Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

חייב לציין, שכשבחרתי שם לשרשור לפני חודש, לא ציפיתי שנגיע למצב שאנחנו נמצאים בו היום.

כמובן שהעולם לא יסתיים. אבל, בהחלט יכול להיות שהמשבר הזה ישנה בצורה משמעותית את העולם, בדומה לאירועים גדולים אחרים בהיסטוריה (נפילת ברית המועצות, 9-11 וכ״ו).

פורסם
On 5.3.2020 at 18:32, ChemGuy85 said:

 

מסעדות, בתי קפה, קייטרינג, אולמות קולנוע, חתונות, אירועים

 

מספר אדיר של עצמאיים הולכים להיפגע מאוד קשה.

לא רק העצמאיים אלא גם אנחנו השכירים כבר נפגעים מזה.

ביום הבחירות נחתכו לי 3 שעות עבודה (שאמורות להיות 6 מבחינת שכר) כי בוטל מופע..

פורסם (נערך)

חייב לציין שגם אני לא ציפיתי שנגיע למצב בו שוקלים לדרוש בידוד ביתי מכל מי שחוזר מחו"ל, כולל מדינות בהן יש פחות מקרים מאשר בישראל (ביחס לאוכלוסיה).

מצד שני, כשהכסף מדבר, אז פתאום אפשר למצוא תירוצים כדי לעקוף את הבידוד (למשל המקרה של מכבי ת"א בכדורסל והמשחק הקרוב שלה, או משחק הכדורגל בו מצאו דרך לאפשר ליותר מ-5000 אוהדים להגיע למשחק).

 

עוד נקודה מעניינת (אותי לפחות) - באיטליה יש כ-6000 חולים וכ-230 מתים, מצד שני, בקוריאה יש כ-7000 חולים וכ-50 מתים מהוירוס.

יש למישהו הסבר להבדלים באחוזי התמותה בין 2 המדינות?

 

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם

יכולת היערכות ונתינת מענה מיידי לבלאגן רחב היקף.

מיטות בבי"ח ל 1000 איש: בערך 13 בקוריאה, 3.2 באיטליה. אפשר לשים לב שמספרי המיטות ל 1000 איש דומים ביפן וקוריאה- וכך גם אחוזי התמותה (הנמוכים מאוד), למרות גיל האוכלוסיה הממוצע, שגבוה מהמערב.

  • מעניין 1
פורסם
5 minutes ago, Pika007 said:

יכולת היערכות ונתינת מענה מיידי לבלאגן רחב היקף.

מיטות בבי"ח ל 1000 איש: בערך 13 בקוריאה, 3.2 באיטליה. אפשר לשים לב שמספרי המיטות ל 1000 איש דומים ביפן וקוריאה- וכך גם אחוזי התמותה (הנמוכים מאוד), למרות גיל האוכלוסיה הממוצע, שגבוה מהמערב.

גם כמות מיטות אישפוז, וגם גיל האוכלוסיה המבוגרת. באיטליה אחוז המבוגרים מעל גיל 65 עומד על 23%, בקוריאה הוא 14%. גיל המתים הממוצע באיטליה עומד על 75+ ממה שהבנתי.

פורסם (נערך)

  

16 minutes ago, Pika007 said:

יכולת היערכות ונתינת מענה מיידי לבלאגן רחב היקף.

מיטות בבי"ח ל 1000 איש: בערך 13 בקוריאה, 3.2 באיטליה. אפשר לשים לב שמספרי המיטות ל 1000 איש דומים ביפן וקוריאה- וכך גם אחוזי התמותה (הנמוכים מאוד), למרות גיל האוכלוסיה הממוצע, שגבוה מהמערב.

 

זה נשמע הגיוני מצד אחד, אבל מצד שני, גם כאשר משווים את איטליה לאירן, בה יש כ-1.5 מיטות ל-1000 איש ורמת רפואה נמוכה יותר (כנראה), עדיין מקבלים אחוז תמותה של כמעט פי שניים באיטליה, עבור מספר דומה של נדבקים (אלא אם מניחים שאיראן משקרת בדיווחים).

עריכה אחרונה על ידי gadik6

פורסם (נערך)

לא רק איכות הטיפול בבית חולים, אחוזי התמותה תלויים גם בהיקפי הבדיקות. 

בקוריאה בדקו מעל 100,000 בדיקות , באיטליה 23,000 

כמעט פי 5 בדיקות , אז בקוריאה מצליחים למצוא את כל החולים , כולל אילו בלי תסמינים.

באיטליה בודקים רק מתחת לפנס, רק את אילו עם תסמינים. 

 

ולכן זה רק כאילו יש אותו מספר חולים בשתי המדינות, כנראה באיטליה יש הרבה יותר חולים. 

 

 

 1916437855_.JPG.2a701d056742861339646c4ffc5800da.JPG

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

מתברר שיש שני זנים של הנגיף - האחד יותר אלים מהאחר. אני לא בטוח שפורסם איזה זן פעיל בכל מדינה או איזור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
14 minutes ago, gadik6 said:

  

 

זה נשמע הגיוני מצד אחד, אבל מצד שני, גם כאשר משווים את איטליה לאירן, בה יש כ-1.5 מיטות ל-1000 איש ורמת רפואה נמוכה יותר (כנראה), עדיין מקבלים אחוז תמותה של כמעט פי שניים באיטליה, עבור מספר דומה של נדבקים (אלא אם מניחים שאיראן משקרת בדיווחים).

 

איראן כל כך מחרטטים במספרים שאין לי דרך טובה לתאר את זה. רק תעיף מבט על מספר המחלימים שם, איכשהו הקצב הוא פי 15 בערך לעומת המדינות עם הרפואה המתקדמת בעולם. איך אמא אמרה פעם- "גם לשקר צריך לדעת"

פורסם

ה 9 למרץ: מדינת ישראל סוגרת שערים ותוקעת את המסמר האחרון בארון הקבורה של תחום התיירות.

 

ה 15-16 למרץ: משרד התיירות נדהם מהמצב העגום של התיירות בישראל, ותוהה מדוע כל חברות התיירות קרסו פתאום.

  • מצחיק 1
פורסם

לא נורא, נתגבר גם על זה. לפחות מספר הנדבקים החולים לא יעלה בצורה מעריכית.

 

מדינת ישראל הייתה במצב הרבה יותר קשה במלחמת יום הכיפורים ככה שקריסה של ענף התיירות לא יגרום למדינה נזק שלא ניתן לתיקון בעתיד.

  • מעניין 2

איזה כייף לי :)

פורסם
10 minutes ago, מרק10 said:

מדינת ישראל הייתה במצב הרבה יותר קשה במלחמת יום הכיפורים

אז לזה אנחנו משווים עכשיו?

 

 

  • לא הבנתי... 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

כמה היסטריה אמאלה וכל זה כי כמה סינים אוכלים עטלפים.
קודם כל אני לא מבין איך לא התהפכו על סין כבר כל העולם ואחותו. כבר פעם שניה שהחוליגנים האלה מפיצים איזה ווירוס בן אלף כי הם חולי נפש ולא יכולים להסתדר בלי מרק עטלף/סטייק נמיה/שמפו בואש.
שיכנסו כבר באמאמה שלהם ושיגרמו להם לסגור את השווקים המסריחים האלה שלהם, ואל תגידו לי שזה לא אפשרי, זה אפשרי ועוד איך.

אישית אני חושב שההיסטריה מאוד מאוד מוגזמת לפחות ע"פ הנתונים שמציגים.

  • לא הבנתי... 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

זה ממש לא בגלל שכמה סינים אוכלים עטלפים.

 

בסין הכל מתחיל ונגמר במדיניות המוניטרית של הממשל, 

אנחנו (כל העולם המערבי) אוהב את סין עם מחירים זולים,   אנחנו אוהבים שהם מרכיבים לנו טלפונים בעלות שכר של 2 דולר ליום.

אנחנו אוהבים לרכוש מוצרים סינים זולים דרך הרשת. 

הממשל אוהב את כמויות המטבע חוץ שנכנסים למדינה, הוא מחזיק את שער החליפין בצורה כזאת שכולם (לפחות רוב העובדים) ישארו עניים.

יעבדו בזול וככה סין תמשיך למכור כח אדם זול לכל העולם (כולל ממש למכור עובדים זרים לענף הבנייה בישראל). 

 

כל זה מוביל לזה שהם כאילו גרים בערים מודרניות אך השווקים עדיין שווקים של עולם שלישי,

הם אוכלים חיות בר , כי זה זול, כי צריך רק כח אדם כדי להשיג בשר של חיות בר.

 

לדעתי אחרי המשבר הזה,  יהיו שינוי מהותי בסין, שיוביל לשינוי מהותי בכל העולם.

מחיר כח העבודה הסיני יקפוץ פי 2 או פי 3 .

המחירים של המוצרים הסינים יעלה בהתאם,  חברות ענק יפזרו את המפעלים שלהם על פני כל העולם ולא רק בסין (צמיחה משמעותית בהודו, מקסיקו, טורקיה).

 

כולנו נאלץ להיגמל מתרבות המוצרים הסינים הזולים, אולי יחזרו לתקן מוצרי חשמל ולא להתייחס אליהם כמוצרים חד פעמיים. 

 

 

ואולי לא,

יכול להיות שהעולם לא ילמד כלום , יכול להיות שכל יגמר תוך חודש וחודשיים.

יכול להיות שהסינים יחזרו לייצר הכל כרגיל ולאף מדינה/חברות לא יהיה אנרגיה לשינוי תרבותי 

ונחזור למצב של עולם כמנהגו נוהג  

 

×
×
  • תוכן חדש...