Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פבל

שוק הרכב נחתך בחצי והנפילה לא עוצרת

Recommended Posts

כל הנתונים האלו קצת חסרי הקשר בלי פילוח כלשהו של מי קנה מה ב-2019 והשנה.

 

אם נניח שחלק לא מבוטל מהרכבים החדשים בתקופה הזו של השנה נקנים ע"י חברות השכרה (לקראת פסח) ונניח המבצע השנתי של חבר או משהו בדומה לזה שנדחה השנה - זה כבר יכול להסביר חלק לא קטן מהירידה במכירות. מעבר לזה, מאי עדיין לא היה חודש מלא של שגרה. וכן, יש גם עוד לא מעט מובטלים.

 

בקיצור - קשה ללמוד הרבה מסתם מספרים כללים של שלושה חודשים קשים. יכול להיות גם שאם כל הוירוסים האלו יצאו עכשיו לאיזו חופשת קיץ, נראה פתאום עליה מטורפת במסירות של כל מי שרצה לקנות אבל פחד לעשות נסיעת מבחן.



For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פו אתה צודק בכל מה שאתה אומר. השאלה מה הסיכוי שהפער הזה יסגר. ללא ממש משנה הסיבות לפער.
התחלנו את יוני, זה משאיר 7 חודשים לסגור את הפער עד סוף השנה. לא בטוח שזה יספיק...


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הקורונה מביאה מיתון ,אבטלה ואי ודאות.

בהתאמה זה גורם לירידה בהוצאות וצריכה, ירידה חדה בהכנסות ולבסוף חוסר רצון להתחייב.

 

לדעתי, התרחיש לא רחוק מ-

פיצוץ בועת האשראי בתחום הרכב. לא לכולם תהיה את היכולת להחזיר את ההלוואה על האיביזה 2019 שקנו ב-100% מימון בשנה שעברה בהלוואת בלון.

השוק יוצף באנשים שלחוצים למכור, המחירון יירד וזה יוביל להורדת שווי ציי רכב של ליסינג שיוביל לבעית אשראי לחברות הליסינג שקונות את הרכבים באשראי בחשיפה ישירה לערך הצי שלהן.

 

התהליך הזה לא קורה ביומיים, כרגע אנשים הקפיאו הלוואות ומשכנתאות לעד 6 חודשים  לאחר מכן, החזר ההלוואות חוזר וההכנסות לא בהכרח יגיעו לאותה רמה לכולם.

 

השוק מקבל סטירה רצינית. לדעתי שוק היד שניה לרכבים בטווח מחירים זול יותר יחווה התעוררות בהמשך בגלל שהרכבים בישראל הם לא בהכרח מותרות ואנשים צריכים את הרכב כדי להמשיך לחיות 

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • תודה 2
  • מעניין 2

מחפש פיג'ו או סיטרואן עם מנוע 1.6THP תקול לצורך שיקום

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@farkash7, אני מניח שלא צריך הסמכה לנביאות כדי לנחש שב-2020 ימכרו כאן פחות כלי רכב מאשר ב-2019.

השאלה היא האם הירידה הזו זמנית ומוגבלת לתקופה הנוכחית, או שהיא תמשיך ללוות אותנו תקופה ארוכה.

 

יש לא מעט פקטורים כלכליים כמו זמינות אשראי וריבית (גם בשוק המוסדי וגם בפרטי), אחוז הלווים שיקלע לקשיים, אחוז המובטלים בחודשים הקרובים וכו'. אני מניח שזה ניתוח קצת מורכב יותר ממה שהפורום מאפשר, וממה שאנחנו יודעים לעשות.

 

כנגד כל המובטלים, הקשיים התזרימים וחברות ההשכרה יש שלל גמלאים, עובדים עם קביעות, עבדי ליסינג וארגונים שלא מוכווני רווח (כמו צה"ל למשל) שימשיכו לקנות רכבים חדשים. ויש גם לא מעט סתם אנשים רגילים שלמזלם ממשיכים לעבוד ולהרוויח את אותה המשכורת שהרוויחו לפני הקורונה. בסה"כ, זה לא שחסרים פה שרשורי ייעוץ בקניית רכב חדש בחודש האחרון.



For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהנתונים של מאי לא ממש יכולים להראות מגמה. דווקא אלו של יוני יתנו את הטון.

צריך לקחת בחשבון כמה גורמים:

 

1. זה שאולמות התצוגה נפתחו זה לא אומר שאנשים מיהרו להגיע אליהם (כמו לחנויות אחרות). לקח לפחות שבוע-שבוע וחצי להסתגל עד שאנשים התחילו לשחרר וללכת למקומות שלא חייבים.

2. חברות הליסינג (בחלקן) עצרו הזמנות עד ל 1.6.2020 והחודש נראה את העסקאות שהם חתמו בפברואר/מרץ מוזרמות לשוק.

3.  חלק גדול מהיבואנים הוציאו עובדים לחל"ת כך שגם אם יש הזמנות לא תמיד יש מי שישחרר אותם וזמני האספקה היו למעלה מ 14 ימי עסקים בחלק מהמקרים (לרכבים במלאי).

 

אחרי שביליתי כמה ימים באולמות החודש, וראיתי המון אנשים שהגיעו (וחלקם גם קנו), יש לי תחושה שיוני יאותת על חזרה לימים עברו.

עריכה אחרונה על ידי GTאי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, eli1801 כתב:

מעניין גם ששוק יד שניה חלש מאוד. הרבה רכבים מפורסמים שוב ושוב. כנראה שיש בעיה יותר עמוקה מזמן אספקת רכב חדש. מגרשי הליסינג עמוסים במכוניות ואין דורש.

אני פרסמתי את הרכב שלי שהוא לא נדיר

ותוך יום היו לי הרבה טלפונים

ו 2 רציניים שרצו לסגור במחירון.

אז זה ממש לא ההתרשמות שלי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלטתי לנסות לתפוס הזדמנות בזמן הקורונה ולקנות רכב יד שניה, פרסמתי את והרכב שלי (אי 20 שנת 2011) ואפילו הצלחתי למכור אותה מעל המחירון. מרגיש לי שישראלים תמיד ימשיכו לקנות רכבים בגלל המצב בארץ.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב שוקי רכב שכן או לא מתאוששים מהקורונה, דוקא בדו"ג המצב יותר טוב. מה זה אומר? לא ברור.



For I am a bear of very little brain, and long words bother me

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נסו למכור רכב בן שנתיים שעולה 100k ואז תתנו לנו רשמים.
רכבים ב20-30k הם לא המדד פה, להפך. כמו שהעירו יש מצב שאצלם השוק רק השתפר.


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 דקות, farkash7 כתב:

נסו למכור רכב בן שנתיים שעולה 100k ואז תתנו לנו רשמים.
רכבים ב20-30k הם לא המדד פה, להפך. כמו שהעירו יש מצב שאצלם השוק רק השתפר.

אני מדבר על רכב בן 3 ב 85

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם רכבים סביב המאה אלף נחטפים כרגיל ואפילו מהר יותר (מדבר על אלו עם השוק, לא על סדרה 7 בת 12).

מהנסיון שלי אני כבר חודש מחפש רכב ואלו שאני הלכתי לראות היו במצב מזעזע ונמכרו תוך ימים אחדים. היו כאלו שנמכרו אפילו באותו יום שהמודעה פורסמה...

השוק יד 2 לא עוצר, שוק החדשות כנראה נעצר גם כפי שציינו בגלל בעיה באספקה. בתחום שלי אני חווה את זה ואני נאלץ להזמין מלאים מיבואנים שלא עבדתי איתם בגלל שליבואן שלי כבר נגמרת הסחורה מתחילת השנה.

  • תודה 1
  • מבאס 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד מוקדם לדעת שכן המשק לא חזר עדיין לפעילות עסקית מלאה. ישנם אנשים שכלל לא נפגעו מהמשבר (כל עובדי המגזר הציבורי לדוגמה) והם כנראה עיקר הרוכשים כיום, אך יש המון אחרים שגם אם נפגעו רק חלקית, חוששים עדיין לבצע רכישה ומעדיפים לראות מה יוליד יום. רק בעוד מספר חודשים נדע את התשובה.

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואולי מהלימון יעשו לימונדה?

פחות רכבים=יותר לחץ על התחבורה הציבורית=שיפור התחבורה הציבורית?

עריכה אחרונה על ידי eladns
  • מצחיק 1

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאין לנו כאן מידע פנם על מלאים אצל היבואנים ואצל משווקי ה-0 ק"מ. אבל אולי מישהו שביקר באולמות קיבל איזה ניסיון לחץ בצורת "נשארו לנו רק שלושה לבנים ואדום אחד? אז עד כמה שזה נשמע כאמצעי שיווק אולי יש מאחוריו גם אמת כלשהי שתרמוז על מצב היבואנים.

 

@eladns אני פסימי בעניין. התחבורה הציבורית במצב ירוד בגלל הרבה גורמים - מצב הכבישים, כמות הציוד ומצבת כח האדם (נהגים). אולי מצב התעסוקה ישפר במשהו את האחרון, אבל הקמת תשתיות ורכישת כלי רכב הן תהליכים ממושכים. ואני בכלל לא מדבר על תחבורה מסילתית שהקמתה אורכת שנים רבות. ומצד שני, בגלל הקורונה הציבור חושש מהצפיפות בתחב"צ, מי שיכול להמנה משימוש בה יעשה זאת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • עצה טובה! 1

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שגם ליכולת האספקה של יצרניות הרכב תהיה השפעה על נתוני המכירות בחודשים הקרובים. למשל היתה השבתה זמנית וחזרה חלקית לייצור במפעלי פולקסווגן, פיז'ו ועוד.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...