Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פבל

שוק הרכב נחתך בחצי והנפילה לא עוצרת

Recommended Posts

בדרך כלל, בימים כתיקונם, אני לא מסקר את נתוני המסירות. זה לא באמת מעיד על שום דבר, וחברת ליסינג אחת שמצליחה להתארגן על עסקה אחת של 10,000 מכוניות יכולה לשנות את תמונת המסירות כמעט מקצה לקצה. נתוני מכירות לא מעידים על מצב השוק, או על טיבם של דגמי מסוימים (להוציא נישות ספציפיות מאוד שנשלטות באופן מוחלט ע"י לקוחות פרטיים, וגם אז זה לא מחייב) או - תכלס - על שום דבר משמעותי באמת. 

 

אבל מה שקורה עכשיו מעיד, יותר מכל דבר אחר, על מצב השוק באופן כללי. שנותן גם הצצה למצב הכלכלה באופן רחב יותר. 

 

אני חייב להגיד משהו שלא חשבתי שאני אגיד כתוצאה ממבט על קובץ אקסל של נתוני מכירות - זה מפחיד. עם כל החזרה המהוססת לשגרה, עם פתיחת בתי הספר והחומוסיות, והחזרה של נסיעות המבחן ואירועי ההשקות הנוצצים - תמונת המצב שעולה מדו"ח המסירות שנחת במייל שלי לפני דקות אחדות היא לא סימפטית בכלל, בלשון המעטה.

 

בחודש ינואר השנה נמסרו בישראל כ-42 אלף מכוניות (המספרים המדויקים יצורפו למטה), בערך 3000 יותר משנה שעברה. עליה יפה, שמונה וחצי אחוזים כמעט, וסימן אופטימי לכל שאולי הירידה של השנים האחרונות מאחורינו.

בפברואר ההבדל כבר עמד על 1% לטובת 2020 עם הפרש של פחות מ-350 מכוניות.

מרץ, ירידה חדה (ומובנת, השוק למערכת היה עצום). 36% פחות מכוניות נמסרו. 

 

באפריל המצב - בגדול - קופץ ראש לבריכה ריקה. פחות או יותר כל האולמות סגורים וכל האנשים יושבים בבית. לא מפתיע אם כך, שאפשר לראות היעלמות כמעט מוחלטת עם כ-2500 מסירות בלבד, ירידה של כמעט 90% ביחס ל-2019.

 

הנתון האחרון, של מאי, מראה התאוששות מסויימת עם 10,347 מסירות. זה פנטסטי ביחס לאפריל, אבל זה עדיין פחות מחצי (48% ליתר דיוק) מהכמות שנמכרה במאי 2019.

למרות שחלק מהאנשים חזרו לעבודה, אולמות התצוגה חזרו לעבוד, ונראה שהשגרה מתחילה לחזור לרחוב הישראלי. 

עד לרגע זה, נמסרו השנה 98,077 מכוניות, 28% או כ-38 אלף יחידות פחות מבתקופה המקבילה אשתקד. 

 

שני הנתונים האלה, של מאי והשנתי, מראים יותר מכל דבר אחר את שינוי התפיסה הדרסטי שלקוחות - בין אם פרטיים או עסקיים - עשו. אם המגמה תמשיך, אפילו אם היא תמשיך עם אותם מספרים ולא תציג ירידה יחסית נוספת, אנחנו עשויים לראות שינויים מרחיקי לכת בשוק הרכב הישראלי שיכולים ללכת פחות או יותר לכל כיוון. החל - בצד אחד של הסקאלה - בחיתוכי מחירים דרסטיים של מכוניות חדשות שיביאו לקריסת שוק היד שניה (שגדול בהיקף העסקאות שלו בערך פי שניים מזה של שוק המכוניות החדשות) וכלה - בצד השני של הסקאלה - בעליה דרסטית בביקוש לרכבים משומשים שתעלה את מחירם באופן מהותי.

 

  2020 2019 יחס (%) הפרש
מאי 10347 21401 -51.65 -11054
אפר
2562
22725
-88.73
-20163
מרץ 18595 29123 -36.15 -10528
פבר 24861 24520 1.39 341
ינו 41712 38475 8.41 3237
סה"כ 98077 136244 -28.01 -38167

 

 

בקובץ המצורף, כל גיליון מייצג מסירות מצטברות עד אותו החודש (1-ינואר, 2-פברואר וכן הלאה).

 

 

mesi-2020.xlsx

  • עצה טובה! 1

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מפתיע. מסירות הם נגזרת של הזמנות קודמות


ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אסור לשכוח שלמעלה ממיליון אנשים עדיין נמצאים במעגל האבטלה,

ובנוסף הפחד מגל שני בעזרת התססה של התקשורת לא תורם

 

הייתי רוצה לקוות שהירידות הללו יביאו גם להוזלה במחירוני הרכב, אבל אני לא רואה את זה קורה...

נחכה לראות הערב את פרופסור לס ופרשנותו בארץ נהדרת

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה גם שהסוכנים מתאמצים למכור.

מניסיון.

כנראה בגלל הקורונה גם אין הרבה רכבים במלאי.

2008 פרימיום רק בספטמבר

כנל קאמיק 1.5 סטייל.

גם בשוק ה0 קמ לא ראיתי שמתאמצים למכור.

עריכה אחרונה על ידי avi 1234

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 דקות, avi 1234 כתב:

כנראה בגלל הקורונה גם אין הרבה רכבים במלאי.

2008 פרימיום רק בספטמבר

להטיס לאדוני במיוחד?

זה מראה על זה שסוכנים לא מתאמצים למכור?


עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 דקות, David32 כתב:

להטיס לאדוני במיוחד?

זה מראה על זה שסוכנים לא מתאמצים למכור?

קצת הבנת הנקרא:)

1.הייתי בכמה סוכנויות וההרגשה היתה שלא מתאמצים למכור.

2. אולי זה בגלל שבין כה אין רכבים במלאי.

ע"ע 2008 וקאמיק סטייל שעליהם בררתי.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה להטעס? למה שסוכן ישחית את זמנו כאשר הרכב לא צפוי להגיע לפני הסתיו? ידבר 20 דקות, ואז, כאשר יענה לשאלה על זמן האספקה יאלץ להודות בעובדות והלקוח יעבור לסוכנות הבאה.

 

דרך אגב, לפני מספר שבועות, כאשר חיפשתי רכב, זמן האספקה היה קרטריון מוביל, ואחת השאלות הראשונות ששאלתי בכל סוכנות. הרכב שנרכש נמסר לאחר 11 יום (קלנדריים).

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • עצה טובה! 2

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לקחת בחשבון לאור זמן אספקה של 14 ימים המסירות עד סוף החודש משקפות את ההזמנות עד אמצעו. נכון שלפעמים דברים קורים יותר מהר והמערכת לא עמוסה, אבל מצד שני היבואנים הוציאו עובדים לחל"ת. נקבל תמונה מלאה יותר בעוד חודש.

בנוסף אני מעריך שחברות הליסינג מעדיפות לדחות החלפות רכבים על מנת שלא להוציא לשוק הרבה רכבי יד שנייה. אולי אחרים שעובדים במקומות עם צי רכב ליסינג גדול יכולים להעיד טוב ומדויק ממני, אבל יוצא לי לראות על הכביש לא מעט רכבים 2016 שעדיין נושאים מדבקות חברה וליסינג. כנראה יש מגמה להאריך חוזים.

 

שי 


פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 52 דקות, avi 1234 כתב:

לא נראה גם שהסוכנים מתאמצים למכור.

מניסיון.

כנראה בגלל הקורונה גם אין הרבה רכבים במלאי.

2008 פרימיום רק בספטמבר

כנל קאמיק 1.5 סטייל.

גם בשוק ה0 קמ לא ראיתי שמתאמצים למכור.

 

 

יש משהו במה שאתה אומר, עוד לפני הקורונה קצת לפני שהתחיל הסגר והעוצר, הסתובבתי עם אבא שלי שחיפש רכב בכל מיני סוכנויות, נכנסנו לאחת מהן בחיפה שמציגים בה את הקאמיק שציינת, סוכן אחד היה עסוק עם לקוחות ועוד אחד הסתכל עלינו 2 דקות, נכנס לרכב שלו ונסע הביתה. כנראה הפסיקו לשלם להם עמלות.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הובא לתשומת ליבי שהייתה טעות בחישוב הנתונים שלי.

באפריל נמסרו 2562(!) בלבד ולא 12 ומשהו אלף. אז אמנם אפשר להגיד שיש התאוששות, אבל מאידך, אם לא הייתה התאוששות אחרי חודש עם 2500 מכירות, כנראה שעכשיו כבר היינו יושבים מסביב למדורה ומתקשרים בנהמות. 

הנתון השנתי, וזה של מאי, לא השתנו, ועדיין מציגים פחות מחצי ופחות משליש בהתאמה ביחס ל-2019. אז המסקנה אמנם קצת פחות מורבידית, אבל עדיין לא אופטימית. 

 

הפוסט המקורי עודכן עם הפרטים הנכונים.


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין גם ששוק יד שניה חלש מאוד. הרבה רכבים מפורסמים שוב ושוב. כנראה שיש בעיה יותר עמוקה מזמן אספקת רכב חדש. מגרשי הליסינג עמוסים במכוניות ואין דורש.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם מישהו באוצר היה חכם, היה מחזיר את הגריטה תמורת 3000 שח, ו 1000 שח לגרוטאה בלי טסט. רק זה יציל את שרשרת המזון של אספקת הרכבים החדשים

עריכה אחרונה על ידי tinoki
  • עצה טובה! 1

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים ועסקים באי וודאות כלכלית, ולא רק כלכלית. 

 

כרגע יש איזו תחושה של שיפור, אז יש התעוררות כלשהי. אבל יתכן שהשפל הזה ימשך לא מעטו זמן.בסופו של דבר יש תחושה של גל נוסף של המגיפה, שיכול להחזיר לא מעט אנשים לסגר או הפחת עבודה במידה זו או אחרת, אז לא יתחייבו.

עריכה אחרונה על ידי sperial

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים חוששים מגל שני ושומרים את הכסף קרוב אליהם,

או לוקחים פחות מימון.


Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהמיתון לא?

אני מנסה לראות את הצד חיובי, האטה בכמות הרכבים בכבישים שגם ככה עמוסים יתר על המידה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...