Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

@EvGriga אני מאמין לך.

ברגע שאמרת שועד הבית שלך חתם עם ספק חיצוני, הבנתי את נקודת המוצא שלך.

מול רכב היברידי הכדאיות קיימת אבל קטנה יותר.

 

אני משלם על קוט"ש 61.45 אג', אבל מזה יש כמה אגורות פחות כי עברתי לספק חשמל חיצוני. 

אצלי בבית יש כמה כלי רכב, אחד מהם לנדקרוזר ארוך שמשמש רק לשטח, שהיה לאורך שנים הרכב ה'משפחתי' לנסיעות ארוכות.

מאז שנחתה האיוניק 5 בבית, אין אפילו מחשבה להניע אותו לטובת נסיעות משפחתיות, ויש לי משפחה קרובה שגרה בגליל 150 ק"מ ממני לכל כיוון. רק האיוניק. 

הייתי איתו בכל נקודה בארץ, רק כדי ללמוד על החסרונות בנסיעות ארוכות. גם עם רכבי מבחן חשמליים הייתי בכל הארץ. דווקא עם רכב ספורט טהור שצורך דלק 98 בלבד כמעט נתקעתי בלי דלק בדרום, ועשיתי סיבוב של 150 ק"מ רק כדי לתדלק אותו ואז לחזור להמשיך את הדרך. 

 

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 7 שעות, discoTD5 כתב:

בוא ננתח את מה שרשמת. 

ניקח רכב בנזין, נניח טוסון 1.6 פרסטיג' , שעולה כ 180.0 אש"ח. 

צריכת דלק רשמית 6.9 ליטר ל 100 ק"מ (לא WLTP). נוריד 15% נקבל 12.3 ק"מ לליטר.

 

ניקח תח"ש (תבנה חלום שלך) אטו 3 שעולה 170.0 אש"ח.

צריכת חשמל 16.0 קוט"ש ל 100 ק"מ. נוריד את אותם 15% (כאן מוסיפים) יוצא 18.4 קוט"ש ל 100 ק"מ

 

נניח שברישוי - אין הבדל, למרות שיש מדרגה ב 179.0 אש"ח

 

נסעת 10,000 ק"מ בשנה.

עלות בנזין - השתמשת ב 813 ליטר ל 10,000 ק"מ שעלותם נניח 8 ש"ח לליטר - עלה לך 6504 ש"ח

עלות חשמל - 1840 קוט"ש שעלו לך 1130 ש"ח. רוצה לשחק עם המספרים, יאללה תעגל ל 1500 ש"ח כי הטענת בכמה עמדות ציבוריות בדרך. (אני בשנתיים עם רכב חשמלי עוד לא הגעתי ל 400 ש"ח בטעינה ציבורית, אבל אוהב מספרים עגולים להפשטה של סוגיה)

 

עכשיו תוסיף 15 אג' לכל ק"מ בתח"ש - עלה ל 1500 (שהגזמנו) ועוד 1500 ש"ח מס נסועה. עלה לך 3000 ש"ח. 

עדיין פחות מחצי.

ואף מילה על טיפולים או אחריות ל 8 שנים / 200,000 ק"מ לתחש.

 

אבל ה 15 אג' יתחילו רק מ 2026, והאגרה הגבוהה רק מ 2025, אז יש לך שנה וחצי בה אתה נוסע בזול מאוד, עוד חצי שנה האגרה מעט מתייקרת, ועוד שנה וחצי אתה תגיע לעלות שהיא אחרי כל העליות, עדיין פחות מחצי מעלות בנזין.

 

עכשיו אם אתה לא נוסע 10,000 ק"מ אלא 20,000 ק"מ בשנה - תעשה את המכפלות בעצמך. 

 

לעניין הביטוח - כל המכוניות התייקרו, לא רק החשמליות, אז קשה להשוות.

הביטוח על התחש אטו 3 לא שונה מהותית מהטוסון. תנסה לבטח לנדקרוזר ישן או ג'יפ רנגלר, או איוניק 5. 

 

כמה קל לזרוק סיסמאות ריקות מתוכן, וכמה עוד יותר קל לעשות חישוב כלכלי.

 

 

 

 

Byd atto 3 רכב נחות מאוד לדעתי. (איכות נסיעה)

ההשוואה בינו לבין הטוסון לא רלוונטית כל כך.

על מנת לעשות חישוב כלכלי, תשווה תפוחים לתפוחים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, discoTD5 כתב:

כמה עוד יותר קל לעשות חישוב כלכלי

החישוב עוד יותר קיצוני אם משווים בין עלות החזקה כוללת של רכב היברידי משומש(גיל 10 שנים, הרכב כבר איבד 70% מערכו) לרכב חשמלי חדש, במקרה של החזקה של 5 שנים הבאות (ירידת ערך של 13% כל שנה ממחיר של היום לרכב משומש ו 11% בשנה לרכב חדש.)

אבל  זה חישוב אמיתי, למי שזה מעניין אותו, זה קל מאוד לעשות חישוב כלכלי אמיתי.Screenshot2024-04-19203912.png.056d7f8981d6bac3403a0d0b33b03f8a.png

בחישוב מצורף - ביטוח צד ג' לרכב משומש וביטוח מקיף לרכב חדש.

לשני הרכבים יש פחת של 6.5% בשנה של המצברים.

אגרת רישוי לפי קבוצות -כמו שיהיה מ 2025

אפשר לשחק עם הפרמטרים ב EXCEL כזה וליצור מצבים שונים.

עלות חשמל/דלק/מס נסוע ל 15 אלף ק"מ בשנה כמו שיהיה מ 2026

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה משווה רכב משומש לרכב חדש? תשווה פיקנטו 2012 לטסלה לונג ריינג' חדשה.

הפער עוד יותר גדול.

מה עם להכניס עלות סוללה חדשה בלקסוס שהרי ברור שהיא עוד מעט מסיימת את החיים, בעוד שהסוללה של הטסלה תחחיה בערך לנצח, אבל בוודאי לא תצטרך החלפה בעשור הקרוב. 

בכל השוואה בין רכב משומש לרכב חדש, מכל סוג, המשומש יותר 'כלכלי', אבל העיוותים יותר גדולים - תיקונים, בלאי שבר וכד' - שאין לרכב החדש שנהנה כמובן מאחריות.

ההשוואה שעשיתי היא לשתי מכוניות מאותו סגמנט.

רוצים לעשות השוואה אחרת - בכיף. ראשית תעשו את ההשוואה שמתאימה לכם, אבל אם אתם מפרסמים משהו, תשוו כלי רכב באותו הסגמנט.

אין שום משמעות שאני אביא את המספרים בהן אני משווה את הספורטאז' 1.6 2015 שהיה לאישתי לפיאט 500 החשמלית שיש לה היום. שתי מכוניות שונות. 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, discoTD5 כתב:

יש לי משפחה קרובה שגרה בגליל 150 ק"מ ממני לכל כיוון. רק האיוניק

 

גם אני מבין אותך, בגלל יוניק עם טווח נסיעה גדול. הרכב החשמלי של אשתי - אורה 3 PRO300, עם טווח נסיעה אמיתי של 280 ק"מ גג, אם נוסעים לאט :)

אבל המחיר של יוניק היום הוא כ-240 אש"ח, אם אני לא טועה, כפול ממחיר של אורה בסיסית.

זה מחיר של רכב יוקרה כמו מרצדס, לקסוס או ב.מ.וו מלפני מספר קטן של שנים.

כאשר מס קניה יעלה בעוד כמה שנים זה יהיה 300 אש"ח, מחיר של רכב יוקרה היום.

ירידת ערך שנתית משחקת כאן תפקיד הרבה יותר גבוה מעלות החשמל, בנזין או מס נסועה.

המחיר של יוניק מרחיק אותו מאדם הממוצע בארץ שבשבילו גם טויוטה קורולה היברידית ב 160 אש"ח זה מאוד יקר. 

זה רק מחזק את הטענה שלי שרכב חשמלי עם טווח נסיעה גדול זה לא מוצר עממי והשוק שלו יהיה מוגבל לשוק היוקרה שהוא כ 5% משוק הרכב כולו.

עד 25% מהשוק עוד יכולים לתפוס רכבים חשמליים עממיים, אבל מוגבלים בטווח.

אולי מחירי הסוללות יירדו בעתיד, כמו שאומרים, אבל ללא שיפור ב KWH/KG של הסוללות ששוקלות היום בין 400 ל 600 ק"ג רכבים חשמליים עממיים עדיין יהיו מוגבלים בטווח הנסיעה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, discoTD5 כתב:

ההשוואה שעשיתי היא לשתי מכוניות מאותו סגמנט.

לדעתי ,שני הרכבים האלה הם מאותו סגמנט - סדאן "ספורטיבי" הנעה אחורית, בערך אותו גודל.

שניהם רכבי יוקרה, אם לשפוט לפי מחיר רכב חדש.

עם עליית מס קניה, בעוד מספר שנים טסלה מודל 3 בסיסית תעלה כ 300 אלף שקל.

רק אחד הוא חשמלי והשני היברידי.

לקסוס בן 10 שנים, שמתוחזק טוב, אמין כמו טסלה חדשה, אולי יותר אמין. וזה מנסיון אישי.

אני כן לוקח בחשבון פחת של הסוללות מדי שנה - זה בטבלה "מצברים" - זה גם 12V וגם TRACTION BATTERY.

הסוללה של טסלה גם לא תחזיק בממוצע יותר מ-15 שנים כי יש התיישנות כימית טבעית של כל הסוללות, גם LFP וגם NMC שלא קשורה רק למחזורים של טעינה/פריקה.

אבל הסוללה ההיברידית של לקסוס הרבה יותר קטנה וזולה ( כ-20 אש"ח עלות החלפה לסוללה החדשה) ודיין אני נותן לה משקל של חצי עלות שנתית מול סוללות טסלה.

יש מי שיטען שבגלל אחריות העלות של סוללה ברכב חשמלי חדש זה 0 ש"ח, אני בדעה אחרת, אתה יכול להחליט לעצמך.

הטבלה הזאת זה רק דוגמה לחישוב שלי אישי שרציתי לחלוק עם חברי הפורום, לכל מי שיהיה מעוניין.

בסופו של דבר לכל אחד יש את השיקולים שלו ואני לא כופה את הדעה שלי על עף אחד שלא מעוניין.

אני לא ראיתי שמישהו פירסם חישוב כזה משלו, אז עשיתי את שלי.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה גם משווה ירידת ערך ברכב חדש לרכב משומש זה לא רלוונטי.

תשווה רכב חדש לרכב חדש. תשווה את הטסלה מודל 3 לאיזה רכב מנהלים חדש במחיר דומה.

רכב בן 10 כבר חווה את רוב ירידת הערך שלו ככה שזה לא כוחות. אפילו רכב בן 3-4 שנים כבר איבד לא מעט וזה גם לא כוחות.

סוללה לטסלה עולה כ-40 אלף ש"ח כמדומני, ככה זכור לי מאחד השרשורים האחרונים.

 

ביטוח צד ג' במקום מקיף, WAT?

 

השוואה מעוותת.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, dorsht כתב:

השוואה מעוותת.

לא אם אתה שואל את עצמך את השאלה הנכונה.

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

למה אתה משווה רכב משומש לרכב חדש?

כי בחיים האמיתיים אתה לא רק בוחר בין שני רכבים חדשים או שני רכבים משומשים.

אתה גם יכול לבחור בין רכב משומש ורכב חדש.

יכול להיות שרכב משומש יהיה יותר מתאים?

האם זה באמת יותר זול להחזיק רכב משומש מאותו סגמנט אבל קצת שונה?

בכמה יותר זול? האם זה שווה את הסיכון שברכב משומש?

שאלות מעניינות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EvGriga כתב:

1. יכול להיות שרכב משומש יהיה יותר מתאים?

2. האם זה באמת יותר זול להחזיק רכב משומש מאותו סגמנט אבל קצת שונה?

3. בכמה יותר זול?

4. האם זה שווה את הסיכון שברכב משומש?

1. בהחלט כן

2. בהחלט כן

3. בכמה יותר זול - לעולם לא תהיה תשובה אחידה. אתה ואני נקנה פיקנטו 2012 משומשת ויהיו לנו הוצאות שונות על הרכב. 

4. לדעתי כן. אבל העובדה היא שקניתי רכב חדש. גם לאישתי. יש שלב בחיים שלחסוך הוצאות הוא לא השיקול העיקרי. לבת שלי קניתי רכב משומש במסגרת חריגה קטנה מהתקציב שהוגדר, ובכל רגע נתון אם אנחנו לא צריכים את המכוניות, אנחנו מקפידים שהיא תיקח את האיוניק 5 או הפיאט 500

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, EvGriga כתב:

 

היברידי סדאן שלי נוסע 16 ק"מ\ליטר , 15,000 ק"מ בשנה יוצא 3,600 ש"ח בשנה לדלק.

מצד החשמלי נקח לדוגמה טסלה מודל 3, שהיא מאוד חסכונית בחשמל, 13.2 קוו"ש/100 ק"מ WLTP

מס נסועה יקר עד פי 3 מעלות החשמל לק"מ.

+ 15 אג' לק"מ מ-2026 יוצא 3,800 ש"ח בשנה. 

תסביר בבקשה, איך יצא לך חישוב של 3600₪ דלק לרכב היברידי, 

אם בשביל לנסוע 15000 ק״מ נדרשים 1000 ליטר דלק במחיר מעל 7₪/ליטר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, gollu כתב:

אם בשביל לנסוע 15000 ק״מ נדרשים 1000 ליטר דלק במחיר מעל 7₪/ליטר?

מחיר ליטר בנזין 95 עולה 7.94 ש"ח בשירות מלא, 7.72 ש"ח לליטר בשירות עצמי. 

בחישוב שלו, 15,000 ק"מ, לפי 16 ק"מ לליטר, הוא ישתמש ב 937.5 ליטר בנזין, שעולים בשירות עצמי 7237.5 ש"ח. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, היה לי טעות בנוסחת החישוב לצורך השווה, כי למכונית ההיברידית שלי לקחתי טווח נסיעה בפועל ,של כ-7,500 ק"מ בשנה, ולא 15K כמו לאחרות.

מצד שני זאת לא ההיברידית הכי חסכונית בעולם כי היא כבדה, מנוע 2500 והנעה אחורית :)

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, EvGriga כתב:

אתה חייב להחליף שמן מנוע + פילטר שמן פעם בשנה גם אם לא נסעת בכלל.

וגם צמיגים אחת ל-3 ואפילו מצברים לא מחזיקים לנצח.

לפני 20 שעות, EvGriga כתב:

עדיף להחליף פעם בחצי שנה, אם אתה רוצה לשמור על המוע או נוסע בפקקים, בלי קשר לכמה נסעתה.

זה מוגזם. עדיף להשתמש בשמן מעולה ולהחליף בזמן מאשר בשמן נחות ולהחליף הרבה. 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיחה המהירה במכירות מכוניות חשמליות נבלמת ברחבי העולם וגם בטסלה, והענף עומד בפני טלטלה וניעור ■

חברות ביטוח בכמה מדינות בוחרות לגרוט מכוניות חשמליות גם בעקבות נזק קטן ■

הסיפור של הרץ, שקנתה 100 אלף טסלות ונכוותה קשות, בולט במיוחד

 

https://www.themarker.com/wallstreet/2024-04-15/ty-article/.premium/0000018e-e034-d09b-afff-ee3deaae0000?gift=762f84ec2a5f436bba482cfb13443eea

 

לאנשים ששוכרים מכוניות חשמליות, בניגוד לבעלי מכוניות כאלה, אין עמדת טעינה משלהם. מי שיצאו לטיול משפחתי למרחקים של מאות קילומטרים חששו לשכור מכונית שצריך לטעון אותה השד יודע איפה. בנוסף, הרץ החלה לצבור עלויות תחזוקה גבוהות בהרבה מהצפוי. הסיבה: הנהגים השוכרים היו מעורבים בתאונות רבות בגלל התאוצה החזקה והבלימה החדה של המכוניות החשמליות, שלא היו רגילים לה.

כשהרץ ניסתה למכור את המכוניות הלא רצויות כדי לצמצם נזקים, קרתה לה תקלה נוספת: ב-2023 החל אילון מאסק להוריד את מחירי מכוניות טסלה בהדרגה. השווי של הנכסים של הרץ צנח. החברה נאלצה לרשום ירידת שווי מאזנית.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בארץ חברות השכרה מתחלחלות מהמחשבה להחזיק חשמלית בצי ההשכרה, בניגוד לצי הליסינג.

עסקית אני חושב שאפשר למצוא לזה פתרונות עסקיים רווחיות ללקוח ולחברה, אבל החברות מחזיקות בהרבה הבנה של העולם הזה שלנו אין. 

מלכתחילה נראה שהמחשבה להטיל את כל המשקל על כלי רכב חשמליים בציי השכרה נלקחה מהשיקולים הלא נכונים. אבל קטונתי. זה מאוד מורכב. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...