Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2621 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כאשר אדם שלא יודע שהרכבים הללו בעייתים קונה את הרכבים הללו ניחא. הוא לא ידע, הוא לא מהתחום, הוא הסתנוור מהמחיר וכו'. אבל כאשר אדם יודע מראש שהרכבים הללו לא אהודים ואני מניח שהריץ חיפוש על הסיבות שבגינם הם לא אהודים ועדיין רוצה לקנות אותם?! את זה אני כבר לא מסוגל להבין.

 

דווקא לא בהכרח.

אלו בגדול רכבים ממש בסדר שנמכרים במעות חנוכה. אם ירידת ערך זה לא משהו שמעניין אותך(מסיבות כאלה ואחרות) ואתה מוכן לקחת סיכון של להתקע ולהוציא x כסף תמורת לנסוע ברכב כזה, אז לא רואה מה הבעיה.

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

308 \ C4 עם מנוע 1.2 ליטר + גיר אוטומט 6 הילוכים של אייסין.

הרכבים נמכרים במחירים נמוכים ומהווים תמורה מעולה למחיר הנמוך בו הם נסחרים.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

אני מבין לחלוטין את הרעיון של לקנות אוטו לא פופולרי במחיר נמוך ('סתכל בסמלון).

אבל למה לקנות רכב שהמוניטין המחורבן שלו מוצדק? זה לא "לא פופולרי", זה קן צרעות של תקלות.

יש מספיק מכוניות לא פופולריות שאפשר לקנות באחלה מחירים שאין להן טיימר השמדה עצמית של מנוע/גיר/טורבו/מע' קירור. אז אולי הן לא יהיו עד כדי כך זולות, אבל הן עדיין יהיו עסקה טובה.

 

כמו למשל אותה 308, או אפילו יותר ממנה ה-c4, פוקוס חדשה יותר עם גיר נורמלי, דאצ'יה כלשהי, שברולט קרוז (אם אני זוכר נכון היה איזה דגם אחד בלי בעיות קטסטרופליות). לא חסר. למה בכח לקנות תקלות? כנראה שיש סיבה שהמכוניות האלה שוות את משקלן בלחם אחיד. כנראה שכל מה שאתה חוסך בקנייה, תוציא אחר כך בתיקונים עם ריבית בדמות בזבוז זמן.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

יש לי אסטרה טורבו 2013, אנחנו יד 2, האוטו שלנו 3 שנים וחודשיים. נקנה עם 30,000 ק״מ עכשיו עם 72,000 ק״מ.

מבחינת נוחות ושקט בנסיעה הוא מעולה.

 

הוחלפו חלקים במערכת הקירור בעקבות נזילה איטית, באחד הטיפולים השנתיים.

הוחלפו בולמי זעזועים, אחוריים ושנה אחרי קדמיים.

 

לאחרונה הלך המנוע ולשמחתי זה לא עלה יותר מדי - https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?669608-%D7%91%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-2013

 

אכן יש לדגם מחלות ידועות כמו מערכת הקירור.

 

למרות כל זה אני חושב שאנשים קצת נסחפים, אני רואה הרבה יותר אוקטביות ואיביזות תקועות מאסטרות (כולל שלי בפעם היחידה שעלתה על גרר בעקבות מנוע גמור)

פורסם
כאשר אדם שלא יודע שהרכבים הללו בעייתים קונה את הרכבים הללו ניחא. הוא לא ידע, הוא לא מהתחום, הוא הסתנוור מהמחיר וכו'. אבל כאשר אדם יודע מראש שהרכבים הללו לא אהודים ואני מניח שהריץ חיפוש על הסיבות שבגינם הם לא אהודים ועדיין רוצה לקנות אותם?! את זה אני כבר לא מסוגל להבין.

 

הסיבה היא כפי ש-

davemustaine8 ועוד כמה כתבו, אם בסה"כ הרכב בסדר ויש לו תקלה ידועה ואני לוקח בחשבון שאני עלול לשלם עליה בעתיד סכום מסויים שאני שלם איתו, וכך מתאפשר לי לקנות רכב שאני אוהב ובדר"כ בעל איכות נסיעה ורמת אבזור טובה יותר אז לדעתי זה סיכון ששווה לקחת.



אני מסכים שיש מקרים שאולי עדיף שלא להתעסק לדוגמא אני לא מוכן לקחת את הסיכון של קניית גולף 2011 ואולי לשלם על בעיות הגיר למעלה מ8000 ש"ח. לאחר מה שנכתב כאן אני גם קצת חושש לגבי האסטרה ובנתיים ירדתי ממנה.

 

תודה לכולם על התשובות, החכמתי :)

פורסם
יש לי אסטרה טורבו 2013, אנחנו יד 2, האוטו שלנו 3 שנים וחודשיים. נקנה עם 30,000 ק״מ עכשיו עם 72,000 ק״מ.

מבחינת נוחות ושקט בנסיעה הוא מעולה.

 

הוחלפו חלקים במערכת הקירור בעקבות נזילה איטית, באחד הטיפולים השנתיים.

הוחלפו בולמי זעזועים, אחוריים ושנה אחרי קדמיים.

 

לאחרונה הלך המנוע ולשמחתי זה לא עלה יותר מדי - https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?669608-%D7%91%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-2013

 

אכן יש לדגם מחלות ידועות כמו מערכת הקירור.

 

למרות כל זה אני חושב שאנשים קצת נסחפים, אני רואה הרבה יותר אוקטביות ואיביזות תקועות מאסטרות (כולל שלי בפעם היחידה שעלתה על גרר בעקבות מנוע גמור)

 

שמע -

אתה איש חיובי...

 

אני אחרי המנוע כבר הייתי עושה לה טקס קבורה במגרש הקרוב אליי.

פורסם
שמע -

אתה איש חיובי...

 

אני אחרי המנוע כבר הייתי עושה לה טקס קבורה במגרש הקרוב אליי.

 

עד כדי כך שהיית רץ להוציא עשרות אלפי ש״ח על החלפת רכב?

פורסם

לפות"ש, בקניה של רכב עם מחיר נמוך אבל פוטנציאל לבעיות אני חושב שאפשר לדרג את זה ככה (למשל):

 

אסטרה\קרוז (אותו מנוע, אותו גיר וממה שאני יודע גם אותה מערכת קירור) - סיכון גבוה יחסית, המחיר בהתאם עם עדיפות מחיר לקרוז ממה שאני זוכר

308/C4 - סיכון בינוני (רצועת טיימינג מתפרקת?), מחיר בינוני

טויוטה\מאזדה\הונדה\יונדאי - יפנאומטית שכנראה תהיה אמינה אבל יקרה

 

תכניס למשוואה הזו שהרבה מהרכבים הזולים הגיעו במקור מליסינג ואפשר פחות או יותר להסיק מכך ש:

יש סיכוי לא נמוך שחלק מהתקלות הידועות והמוניטין הבעייתי מגיעים מכיוון המון רכבי ליסינג שננהגים בפראות יחסית ע"י בעליהם הזמניים (ניסיון לגבי פראות על ליסינג מגוף ראשון בעבר הלא רחוק)

 

עד כאן הנתונים. זה פחות או יותר כמו לבחור בין השקעה עם סיכון ורווח גבוהים לבין סיכון ורווח נמוכים. לשיקולך לחלוטין.

 

אסטרה\קרוז:

 

קנית והיו אמינות - הרווחת בגדול!

 

נפלת בתקלה "סבירה"? יצאת תיקו או מורווח קצת - מה שתשקיע על התקלה יהיה יכול להיות קרוב או שווה ערך להפרש בקניה מרכב אמין אבל יקר, אבל מצד שני גם רכבים יקרים ועם מוניטין אמינות גבוה עשויים לסבול מתקלות

 

נפלת עם המון תקלות ורכב זבל - הפסדת בגדול

 

אם זו הייתה החלטה שלי במצב שלך הייתי קונה אסטרה\קרוז כי זה מה שאני מאמין בו - הרבה אוטו בקצת כסף! אבל אני לוקח בחשבון שיש אפשרות ליפול עם תקלות. מניח שזו לא האופציה הכי טובה לכל אחד ואולי אפילו לא לרוב האנשים שמעדיפים רכב אמין קודם כל.

 

בהצלחה!

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
אולי עדיף על השקעה בקיים....

 

לקנות ולתקן רכב זה בזבוז כסף,לא השקעה בשום צורה.

לקנות רכבים כאלה זה לקדש את השנתון,רד שנתיים אחורה קח רכב עם רקורד אמינות מוכח.

 

אימפרזה נמכרת במחירים נמוכים גם הלאנסר.

 

להתחיל להתעסק עם תקלות זה מבאס גם כלכלית,גם מנטלית (ימי עבודה) וגם פסיכולוגית(חוסר אמון ברכב).

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
אולי עדיף על השקעה בקיים....
צורמת לי המילה "השקעה" בהקשר הזה.

 

עבור אדם פרטי רכב זאת הוצאה בדיוק כמו שכר דירה, אוכל או חשבונות, שלא תחזור אליך.

 

בטח לא תיקון של אוטו ישן, שבסופו של דבר אתה עדיין נשאר עם אוטו ישן, שלך תדע מתי הוא יתחרבן עליך שוב.

 

רכב זאת לא השקעה, זאת הוצאה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

בפורום רכב - זאת השקעה .

למוטי השכן - הוצאה .

לרבקה מהחנות - הוצאה .

 

לי זו השקעה , אבל אני פדנט ברמה חולנית... אני לא דוגמא.

פורסם (נערך)
צורמת לי המילה "השקעה" בהקשר הזה.

 

עבור אדם פרטי רכב זאת הוצאה בדיוק כמו שכר דירה, אוכל או חשבונות, שלא תחזור אליך.

 

בטח לא תיקון של אוטו ישן, שבסופו של דבר אתה עדיין נשאר עם אוטו ישן, שלך תדע מתי הוא יתחרבן עליך שוב.

 

רכב זאת לא השקעה, זאת הוצאה.

 

ברור שעצם אחזקת רכב זו הוצאה כי רכב זה מוצר מתכלה (אמנם באיטיות יחסית אבל מתכלה).

 

מצד שני דווקא המילה "השקעה" כן מאוד שייכת בהקשר של דילמה בין להשקיע ברכב ישן עם תקלה לעומת זריקתו לטובת קנית חדש. אתה משקיע מעט כסף יחסית ברכב ישן על מנת להימנע מהוצאה נוספת עכשיו בשביל רכב חדש יותר שבוודאות תשאיר אותך עם הרבה פחות כסף בכיס. ובגלל שאין "המדריך למתי צריך להחליף רכב ישן בחדש יותר" אז עקרונית כל שניה שאתה מחזיק ברכב הישן מעל הממוצע, זה רווח שלך, ולכן ההשקעה שלך כדי להמשיך להחזיק בו עשויה באיזשהו שלב לכסות את עצמה בתלות בפרק הזמן שחלף "מעל הממוצע".

 

ענין של סמנטיקה והגדרות (ממש לא התחום שלי) אבל מקווה שמה שניסיתי לומר מובן איכשהו.

עריכה אחרונה על ידי yonisi

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

אתה לא משקיע.

אתה מבצע הערכת סיכונים כלשהי שלפיה מחליט אם להשאר עם הרכב או להתקדם לאחד אחר.

 

מקס,זו עדיין הוצאה,ואפילו הרבה יותר מסתם הוצאה.

הרכב ייקח אותך ממקום למקום גם בלי האקסטרה הזו שאתה שם כי בא לך.

"השקעת" ברכב בשביל שהוא ינייד אותך ממקום למקום,כל השאר זה בזבוז.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25


×
×
  • תוכן חדש...