Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זה התחיל ממש רע, ומשם ממש, אבל ממש התדרדר.....קומדיה הזויה של טעויות בכיכוב E55 AMG (הצפת מחשב מנוע)


edan82
שימו לב! השרשור הזה בן 1878 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי הרבה זמן שלא כתבתי פה החלטתי לשתף אתכם בתקלה חמורה ברכבי הקשיש ואיך מהרגע שהופיעה התקלה התחילה סדרת שיבושים הזויה....

 

הסיפור מתחיל בסוף אוגוסט, 21 לאוגוסט ליתר דיוק, היום שבו עברנו לדירה שכורה חדשה, הכל בלגן, השעה מאחרת, 22:00 ואני נוהג ברכב שעמוס בציוד בדרכי לדירה החדשה.

מתחיל גשם זלעפות, ממש ממש גשם חזק, אבל בקטנה, אני 2 ק"מ מהבית.

נוסע בזהירות, צולח איזו שלולית באיטיות, הכל תקין.

400 מ' מהבית, בבת אחת נדלק לי אורגן נורות אזהרה בלוח שעונים כשבמקביל אני מרגיש שדוושת הדלק לא מגיבה.

איכשהו מצליח לדדות עם הרכב למשך דקה וקצת עד שהוא החליט שהספיק לו וכבה באמצע הדרך פחות מ-200 מ' מהבית....

כולי עצבים, מילא תקלה, דווקא עכשיו במזג אויר כזה? דווקא ביום מעבר דירה?

יוצא מהרכב,ממתין איזה 3 דקות שתגיע מונית, נוסע הביתה כדי להביא רכב של חבר שלי כדי לרוקן את הציוד מהרכב שלי כדי שאוכל לנסות לבדוק מה קורה.

נכנסתי הביתה, החלפתי בגדים זריז וטסתי חזרה לרכב (פחות מ-10 דקות מהרגע שעליתי למונית ועד שהגעתי חזרה לרכב).

photo.php?fbid=10157080395599962&set=a.10150312929579962&type=3&eid=ARB39HixfQHBtgYQGn3dRyHDJecBWAwUDEjcAsdYWTyhMyaCXXpISngycvXFoGQL8qLSlrcHt2R7Rra-

photo.php?fbid=10157080395599962&set=a.10150312929579962&type=3&eid=ARCxsxlpeiQorRbIVwP_4DyLDEIWKID5dspmTqxicBpEgWAITNv1CB_vSWHZ8ZsuR9GbW1eZPPc6lIyC

photo.php?fbid=10157080395599962&set=a.10150312929579962&type=3&eid=ARB39HixfQHBtgYQGn3dRyHDJecBWAwUDEjcAsdYWTyhMyaCXXpISngycvXFoGQL8qLSlrcHt2R7Rra-

 

מפה הדברים מתחילים להשתבש........

רואים את הניידת משטרה ברקע?

הסיבה שהיא שם היא שהרכב שלי "חנה במקום אסור", ולא ממש עניין את השוטר שאני לא חונה, אני פשוט תקוע......השוטר האדיב פינק אותי בדוח חנייה שבכלל העלה לי את הסעיף....

ניצלתי הפסקה של הגשם כדי לפתוח מנוע, ומיד כשעשיתי את זה הבנתי שהמצב בעייתי מאוד.

מסיבה לא ברורה, קופסת הפיוזים שבתא המנוע, שבתוכה יושב עם המחשב ניהול וכן יחידת ה-SAM הקדמית- היתה מוצפת לחלוטין במים.

שיט, זה הולך להיות לא פשוט בכלל.

 

למחרת בבוקר הזמנתי גרר כדי העביר את הרכב את 200 המטרים המפרידים בינו לבין הבית שלי, כמובן שסירבו להתחשב במרחק הזעום שנדרשו לגרור וחייבו מחיר מלא.

מוביל את הגרר אל הבניין שאליו עברתי, הגרריסט עושה תמרון כדי להכנס לחניה ברברס, ואז אני שומע חבטה...

מתקדם חזרה לכיוון הגרר ורואה את זה:

 

לא ברור לי אם אני עצבני על כך שגרירה פשוטה של פאקינג 200 מ' מסתיימת בפגיעה ברכב או שאני דווקא אדיש כי מסיבה לא מובנת זה נראה לי די הגיוני שהרכב ייפול מהגרר ממש שניה לפני שהוא יורד מהגרר שסחב אותו מרחק מטורף של 200 מ'.

הגרריסט הדביל לא הבין את סירובי להצעה הנדיבה שנתן כדי לסגור את הפינה של התקלה שלו ("שלם לי רק חצי מעלות הגרירה").

הסברתי לו בחוסר סבלנות שהוא יכול לשכוח מתשלום עבור הגרירה ושאני מוכן לסתפק בפיצוי בגובה 1000 שקלים לטובת תיקון במידת הצורך.

במידה ולא מסכים אז אפנה לביטוח.

הדביל חשב המון ולבסוף לקח את אופציה א'.

 

בחזרה לרכב, חיברתי סורק תקלות שהקפיץ לי עשרות תקלות שונות.

כמו תמיד, התחלתי לחקור תקלות דומות באינטרנט, הבנתי שלמעשה יש 2 דרכים אפשריות לסיים את התיקון:

1.אם המזל יהיה לצידי יכול להיות שהחלפת מחשב תפתור את הבעיות.

2.מנגד, יתכן מאוד שהחלפת המחשב תחשוף בפני שורה ארוכה של חלקים כאלה ואחרים שנדפקו וזה יהפוך לסיפור מורכב מאוד ובעיקר- זה יעלה לא מעט....

התקשרתי ל-2 מכונאים שאני סומך עליהם, שניהם ענו לי תשובה שהתרגום שלה לעברית זה משהו כמו "אל מלא רחמים.....".

שניהם אמרו לי לקנות רכב חדש ולזרוק את המרצדס כי לא אצליח לתקן אותה.

פניתי למוסך נוסף לחוות דעת 3 ואחרונה ממי שאני מגדיר כסמכות הכי מקצועית לרכבי AMG- סדנת EUROCHARGED שבעבר שיפרתי בה את רכבי.

הבחור הסביר לי שהוא מאמין שיהיה ניתן לתקן את הרכב, שזה יקח לא מעט זמן ויעלה לא מעט, ושהוא מציע לשקול החלפת רכב במקום תיקון והסביר לי שחברות הביטוח עצמן משתדלות להמנע מתיקון רכבים שניזוקו מהצפה וכו'.

סיימתי איתו את השיחה שבמשפט אגבי שנאמר במהלכה נתנה תפנית חדה לתקלה שלי.

 

מיד חייגתי אל סוכן הביטוח שלי שעוד לפני שהספיק להגיד שלום יריתי עליו שאלה- "הביטוח שלי מכסה נזקי כח עליון??"

הוא לא הבין מאיפה נפלתי עליו עם השאלה, אז הסברתי בקיצור- נסעתי בגשם מאוד חזק, המים הציפו את הקופסת חשמל שמכילה מחשבים והרכב מושבת".

הוא ענה שהביטוח לא מכסה את זה שכן זה לא נזק תאונתי.

עניתי לו שלדעתי הוא טועה ביקשתי שיבדוק ויחזור אלי.

כעבור יומיים הוא חזר אלי ואישר שאכן טעה ושאני מכוסה וביקש שאגיש לו את הניירת הדרושה בתוך 14 ימים ממועד התקלה.

מהי הניירת הדרושה?

1.טופס הגשת תביעה ביטוחית

2. הצעת מחיר לתיקון התקלה

3.צילום רשיון הרכב.

 

את התשובה של סוכן הביטוח קיבלתי במהלך טייפון שהשבית את העיר כאשר יש לרשותי 3 ימים בלבד עד פקיעת 14 ימים מדוברים.

יום למחרת שלחתי את הרכב למוסך של חבר, הסברתי לו את המצב וביקשתי בפשטות- תן לי הצעת מחיר לתיקון שתראה ריאלית מבחינת הביטוח והכי חשוב, היא צריכה לגרום לכך שחברת הביטוח תעדיף להשבית את הרכב או לחילופין, לשלם לי סכום גבוהה בהגזמה שבוודאות יכסה את כל העלויות תיקון אליהן אדרש.

הבחור קלט עניין וניפק לי הצעת מחיר בסך 87K דולר הונג קונגי (44K שקלים).

אממא.......לא באמת חשבתם שהכל יזרום חלק, נכון?

סחבק יורד לרכב לקחת את רשיון הרכב לטובת שכפול לביטוח, ואז חשכו עיניי.....

עם כל הוואג'רס של המעבר, לא שמתי לב שתוקפו של רשיון הרכב פג 4 ימים לפני התקלה!!!!!!!

אז מה עכשיו? הלכה האופציה הביטוחית? אולי אפתח את העניין עם הסוכן ביטוח שהינו חבר שלי מקבוצת הנהיגה?

 

אחרי התלבטות קשה אני מקבל החלטה לא להזכיר את עניין התוקף ולקוות שאף אחד לא יעלה על זה.

 

שלחתי את הכל לביטוח והמתנתי לתשובתם.

כעבור שבוע התקשר אלי שמאי של הביטוח שנתבקש לבדוק את הרכב, הבחור הגיע, צילם כמה תמונות של הרכב, ביקש להניע, עניתי לו שהוא מוזמן לעשות את זה אבל קודם שיכתוב לי שאם יגרם נזק כתוצאה מההנעה הוא ישא בהוצאות התיקון.

בקיצור, צילם את הרכב מבחוץ ואישר לחברת הביטוח שהרכב מת.

 

אז הם בישרו לי שהתביעה שלי מאושרת.

 

מיד התחלתי לחפש מחשב חדש, בחנתי מעל 20 מחשבים שונים ולבסוף רכשתי את היחיד שמצאתי שכלל אחריות לשנתיים (בדיעבד הסתבר שהוא חדש לחלוטין).

עם הגעתו שלחתי אותו בצירוף המחשב שקיפח את חייו בצלילה אל סדנת EUROCHARGED כדי שיעבירו את כל מה שצריך מהמחשב הישן אל זה החדש ויקודדו אותו כנדרש.

המחשב הגיע, בוצעו הקידוד והקינפוג הנדרשים והגיע רגע האמת לחבר אותו לרכב ולראות אם מניע.

המחשב חובר, מסובב את המפתח....................וכלום.

אין סטרטר, אין את הרעש המוכר של תזוזת פרפר המצערת, הרכב מת.

 

מבואס, מנסה להבין מה קורה, מתייעץ עם 3 מוסכים, אין להם מושג והם גם אומרים בפירוש- לא יכולים לטפל ברכב שלך!

הולך לישון, לוקח לי זמן להרדם כי אני טרוד עם התקלה המעצבנת הזאת!

 

ואז, פתאום משום מקום, ב-2:30 בלילה פתאום קיבלתי "הארה", נראה לי שהבנתי למה הרכב לא מניע וזה הטריף אותי ברמה שיצאתי מהמיטה וטסתי לרכב.

פיוז ההצתה יושב באותה קופסה שהוצפה, מה הסיכוי שהוא לא נשרף???

מאתר אותו, שולף, בום!! הוא שרוף.

מחליף אותו מיד, ניגש למושב הנהג, מסובב ו...............הרכב מונע!

 

בערך.

המנוע עובד על 4 צילינדרים, הסרק מתייצב על 2300 סל"ד גבוהים שיחד עם עבודת מנוע לא חלקה ובצירוף מערכת פליטה קרבית ומאוד ווקלית יצרו רעש בלתי נסבל ברמה שאנשים ברחוב סתמו את האוזניים והפנו לי מבטים זועמים......

 

שוב הלכתי לעשות שיעורי בית כדי להתקדם עם פתרון התקלה, ממה שקראתי הבנתי שיחידת ה-SAM הקדמית היא זו שככל הנראה אחראית ליתר התקלות.

אז מה זה SAM?

Signal Acquisition Module' , בפשטות- היחידה הזאת מקבלת את הנתונים משלל החיישנים של המנוע ומנתבת אותם אל מחשב המנוע ויתר המחשבים המשניים (בלימה, גיר וכו').

מכאן אתם יכולים להבין ש-SAM תקול יפגע בתפקוד הרכב מהסיבה שמחשב הרכב לא יקבל את כל הנתונים של החיישנים.

 

בנקודה זו חיפשתי חשמלאי רכב וגיליתי שאין כאלה בהונג קונג.

כדי להקשות עוד יותר, אף מוסך מתוך מעל 20 שביקרתי, לא הסכים לקבל את הרכב לעבודה (אין פה רמה מקצועית סבירה בכל הקשור לאלקטרוניקה וחשמלאות רכב, אז כשמגיע רכב שכולו עמוס מחשבים ואלקטרוניקה מסובכת הם לא מקבלים אותו).

הבנתי שאין מנוס, אני אקח את הרכב למוסך היחיד שלא יכול לסרב לטפל ברכב- מוסך היבואן.

בנהיגה אל מוסך היבואן גיליתי עוד תוצר של התקלה- המצערת של הרכב תקועה במחשב במצב של 35% לחיצה.....ומנוע בעל 525 סוסים ו-80 קג"מ...........לצורך ההמחשה- הרכב עשה 0-100 בפחות מ-10 שניות ללא נגיעה בדוושת הדלק, הוא גם טיפס בקלילות ל-175 קמ"ש ללא נגיעה בדוושת הדלק.....

מסוכן ומתיש אבל עבר בהצלחה.

 

מסרתי את הרכב, דרשתי לבצע ניקוי קפדני של קופסת הסאם, אמרו שיעדכנו בתוך כמה ימים.

כעבור שבוע הגיעה התשובה:

צריך להחליף מחשב מנוע (שכאמור הוחלף כבר)

צריך להחליף מעל 30 חיישנים שונים שכביכול תקולים (על סמך הסריקת תקלות שביצעו)

צריך להחליף מצערת

 

אלה היו הדברים המרכזיים שהמוסך ביקש להחליף, שלא חלילה תחשבו שזה הכל.

שאלתי את הנציג אם ביצעו פירוק וניקוי ייסודי של הסאם כפי שדרשתי?

הסביר שלא כי אין צורך, קטעתי אותו די מהר בעצבנות וביקשתי שיסביר לי איך הוא יכול לקבוע שצריך להחליף את כל מה שציין ללא ווידוא תקינות SAM? איך אתה מצפה שהמחשב יציג ערכים תקינים כשהמערכת שמזרימה לו את הנתונים לא מספקת לו נתונים תקינים?

הוא ניסה לתת לי עוד הסברים מטומטמים אבל עצרתי אותו ואמרתי לו בפשטות-

דרשת 4600HKD עבור הבדיקה, אז אני דורש שתפרק ותנקה את היחידה הזאת, לא מעניין אותי שום דבר אחר.

ענה שיבצע זאת.

 

יומיים לאחר מכן הגעתי לאסוף את הרכב שבאורח פלא נפתרו כל בעיותיו ללא החלפת חלקים, רק ביצעו את מה שדרשתי.....

בשלב זה הגיעה חבילה גדולה לביתי, זה היה הפיצוי עבורי- KW V2 שיחליפו את הקויילאוברים המאכזבים שהתקנתי בעבר.

 

בסופו של דבר, עלות התיקון של התקלה הסתכמה בפחות מחמישית מגובה הפיצוי של חברת הביטוח, הוחלף מחשב מנוע, דוושת מצערת ופיוז מערכת ההצתה.

 

אגב, לא חשבתם שהחלפת הקויילאוברים עברה חלק, נכון?.....

 

אז בתוך וידוא הריגה של הסבלנות והעצבים שלי, הסט קויילאוברים שלי הגיע עם קפיצים אחוריים לא מתאימים שגרמו לחלק האחורי להיות נמוך בקיצוניות (5 ס"מ מתחת למינימום).

זה גרם לרכב להיות ממש לא נוח, פגע קשות בהתנהגות וכדי ממש לעצבן - זה מנע ממני את השימוש בחנייה ששכרתי בבניין פשוט כי הרכב לא יכל לעלות את הרמפות בין מפלסי החניה, הוא היה נמוך ופשוט גירד את כל הרצפה בכל אחת מהרמפות (כפול 8).

 

נסו לדמיין את הפקידה במשרדי KW בגרמניה כשבוקר אחד פתחה אימייל זועם של לקוח שמתלונן שמאז התקנת הסט שלהם הוא לא יכול לחנות בחניה שלו ונאלץ לחנות בבניין אחר......

 

מקווה שתלאותיי שיעשעו אתכם, אם יש שאלות אשמח לענות

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אפשר, מה עלות התיקון של הרכב ביחס לפיצוי שקיבלת מהביטוח? מה עם הסיכוי שהאלקטרוניקה תתחיל להתקלקל בגלל הטבילה במים בהמשך?

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הסיבה שמים נכנסו לשם מלחתחילה?

תקלות כאלו אני זוכר מפיאסטות ישנות, הזוי שAMG לא יכולה להתמודד עם קצת גשם

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבת אחת נדלק לי אורגן נורות אזהרה בלוח שעונים כשבמקביל אני מרגיש שדוושת הדלק לא מגיבה.

איכשהו מצליח לדדות עם הרכב למשך דקה וקצת עד שהוא החליט שהספיק לו וכבה באמצע הדרך פחות מ-200 מ' מהבית....

יפה שנגמר בשלום.

אם אפשר, ברשותך:

א. למה המשכת לנסות לנסוע כשראית אורגן נורות אזהרה שלם מהבהב?

ב. מה זה "לדדות" עם דוושת גז שלא מגיבה? שואל ברצינות- איך התקדמת?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סיפור,מבאס לשמוע שגם בחו"ל מוסך יבואן ישר רץ לפתרון הפשוט של להחליף חצי רכב.

הSAM היה מלא בלחות או מים?

ביוטיוב יש בחור עם רכב זהה לשלך והוא כמוך עשה המון שיפורים נחמדים.

https://www.youtube.com/channel/UCT-2OPZT6P8j4nEKW3DXpOA/videos

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע שהתגברת על התקלה אבל תיבת פיוזים רטובה?

 

תעיף את האוטו לפני שהכל יתחיל שם להחליד ויתחילו לך אין סוף שיהוקים, גיהוקים, ניתוקים ושאר מרעין בישין שאין סיכוי שתצליח להתגבר על כולם.

 

למכור, וישא"ק!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם הסיכוי שהאלקטרוניקה תתחיל להתקלקל בגלל הטבילה במים בהמשך?

בתור פדנט ברמה קיצונית בכל מה שנוגע לתחזוקת הרכב עברתי בעצמי על כל חוט\מחבר ווידאתי את תקינותו, וזו היתה עבודה מעצבנת וסזיפית- נקודת המוצא ממנה התחלתי היא כאמור קופסת הסאם.

בכל פעם ניתקתי צמת חוטים אחת (בכל צמה יש 6-18 חוטים וקונקטור שמרכז אותם בסדר מסויים), חלצתי את החוטים מהקונקטור וחיפשתי סימני רטיבות\קורוזיה על המחברים שבקצה כל חוט.

דבר נוסף שבדקתי- תקינות הצבע של כל חוט, בדקתי כל חוט ב-2 נקודות שונות על פני ה-7 ס"מ הראשונים.

חוט שלא נראה תקין נגזר על לנקודה תקינה ובמקומו הולחם חוט בעל ערכים זהים.

עם החיווט שמתחבר ישירות אל המחשב מנוע (6 קונקטורים ועשרות חוטים) החלטתי שאני לא מתפשר והחלפתי את כל החוטים.

 

נראה לי שהבנת את רמת הפדנטיות שעוזרת לי להיות רגוע בעניין תקינות החשמל.

 

מה הסיבה שמים נכנסו לשם מלחתחילה?

תקלות כאלו אני זוכר מפיאסטות ישנות, הזוי שAMG לא יכולה להתמודד עם קצת גשם

כפי שציינתי, קופסת הפיוזים לא היתה סגורה כמו שצריך ונוצר רווח בין הקופסה לבין המכסה שלה, הגשם החזק הציף את תעלת הניקוז שבתחתית השמשה ומים זלגו על הקופסה שממוקמת בדיוק תחת תעלת הניקוז.

אם הקופסה היתה סגורה כמו שצריך לא הייתם קוראים את הפוסט שלי.

בפיאסטות ישנות מערכת החשמל כללה בערך 4 מטר חוטים, 3 מפסקים, 8 פיוזים.

פנס חזית בודד ברכב שלי משתמש ביותר רכיבים חשמליים ממה שיש בפיאסטה ישנה.... (:

 

ובכל מקרה, אל תזלזל, המרצדס בסופו של דבר צלחה את האתגר וקיבלה סיכת צוללן. עכשיו אני מתלבט אם לשלוח אותה לקורס צניחה...

 

יפה שנגמר בשלום.

אם אפשר, ברשותך:

א. למה המשכת לנסות לנסוע כשראית אורגן נורות אזהרה שלם מהבהב?

ב. מה זה "לדדות" עם דוושת גז שלא מגיבה? שואל ברצינות- איך התקדמת?

 

תודה.

א. לא היה לי ממש ברירה אחרת, המיקום היה בעייתי מבחינה בטיחותית ובמיוחד בגשם שירד באותו זמן, הייתי חייב למצוא מקום שבו יהיה בטוח יותר לעצור גם אם זה מסכן את המנוע.

ב. בשלב זה עוד הצלחתי להוציא פולסים חלשים מהמצערת, הם הספיקו כדי לגרום לרכב להמשיך בזחילה בקטע הכביש המישורי.

 

מה עם הנזק כתוצאה מהגרירה?

 

הרכב בנוי כמו נגמ"ש, לא נגרם שום נזק.

 

הSAM היה מלא בלחות או מים?

https://www.youtube.com/channel/UCT-2OPZT6P8j4nEKW3DXpOA/videos

 

מוצף, הכל היה שקוע בבריכת מים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע שהתגברת על התקלה אבל תיבת פיוזים רטובה?

 

תעיף את האוטו לפני שהכל יתחיל שם להחליד ויתחילו לך אין סוף שיהוקים, גיהוקים, ניתוקים ושאר מרעין בישין שאין סיכוי שתצליח להתגבר על כולם.

 

למכור, וישא"ק!

 

לא חושש מזה למען האמת, עברתי שם על כל בורג.

 

מעבר לזה, ניתן להחליף את כל הקופסה קומפלט בעלות נמוכה כך שלא מוטרד מזה.

 

דבר אחרון, ללא קשר אני לא מתכנן להחזיק ברכב לנצח כך שאני רגוע.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

משעשע לקריאה זה לא. כל הכבוד על הפדנטיות וההשקעה בפיתרון הבעיה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה סיפור,מבאס לשמוע שגם בחו"ל מוסך יבואן ישר רץ לפתרון הפשוט של להחליף חצי רכב

 

ושגם הגרריסטים בHK , כמו בארה"ק חסרי זהירות וכבוד לרכוש של אחרים.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד המעניינים שהיו פה לאחרונה (בדר"כ הכל בנאלי עד משעמם).

שאפו על ההתעקשות ! (תוכל להיות אולי גם חלוץ בחשמלאות רכב שם...?)

אתם קוראים לו למכור - אבל ההחור לא מיצה עדיין את הקויילאוברים שהזמין.

קניתם פעם עוגה לעצמכם (!) או כל דבר אחר שאתם אוהבים (בדגש על זה שזה נועד לכם ולא "טעמתם" ממנו) וסתם ככה העברתם אותו הלאה ?!

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1878 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...