Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרופורציות של שאננות...


עכבRון
שימו לב! השרשור הזה בן 6941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אכנס, לא יכנס.

אגיד, לא יגיד.

 

מתי תקלטו?!

 

אם כבר מחקר, אז על הקשר בין גיל הכותב לבין השגיאות שיש לו בעברית.

לא יאמן שבמדינת ישראל עדיין לא מלמדים תלמידי תיכון עברית תקינה.

מה אכפת לך איך אני כותב תתרכז בהודעות שלך אם יש לך משהו להגיב בנושא תכתוב ותוך כדי אתה יכול לתקן אותי אם רשמתי עם שגיאת כתיב, אתה בא בדיבור של אחד שחושב שהוא יותר טוב אף אחד לא מושלם וגם אתה לא.

נ.ב: היום ראיתי בחור מבוגר רוכב על טי מקס עם גופיית ערסים ומכנס רגיל וקסדה פתוחה, באמת רק לחשוב שהוא נופל במהירות הכי נמוכה אפילו כל היד שלו חתכים ושריטות שלא נדבר על מכות פנימיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כזכור לי בפעם הקודמת, בדקת אצל הסמכות ולא שוכנעת.

 

את מצב הסטטיסטיקה אתה יודע לא פחות טוב (ואולי יותר טוב) ממני, ובהעדר מחקר מסודר, אפשר לכאורה לטעון כל טיעון שהוא ביחס לקשר בין מיגון לתוחלת הפיצוי במיקרה של פגיעה.

 

אבל לא תמיד צריך להיות בעל תואר שלישי כדי לדעת דברים פשוטים... ובכל מקרה, השאלה נוגעת לא רק למיגון, אלא גם לכל אספקט אחר: כל זמן שמחייבים אותי להכלל בקבוצה מסויימת (בעלת ביטוח מסויים), באופן שההתנהגות של אחרים משפיעה על הכיס שלי - אני מבין מכך שהמדינה העניקה לי גם את הזכות להתערב בענייניהם (ככל שזה נוגע לעניין הכיס שלי).

 

אני לא מוכן לשלם בשביל השטויות והאידאולוגיה של אחרים. לא מכיסי.

 

תודה.

שלמה, עצוב לגלות שאלו הדעות של מי שעוסק בנושא הביטוח.

כפי שאמרת כאן, כל בעל רכב מסבסד את השטויות של רוכבי דו"ג, האם אתה בעד ייקור פרמיית הביטוח לכל בעלי הדו"ג?

הפער בין הסיכון הנובע מעצם הרכיבה לבין ההסיכון ברכיבה ללא מיגון, כנראה זניח לעומת הסיכון שבעצם הרכיבה. על פי הלוקיגה שלך יש להשית על אופנועים את מלוא הסיכון הביטוחי, האם זה מה שאתה טוען בפני הרשויות?

 

דרך אגב לא שלא שוכנתי, פשוט המחקר אותו ציטטת לא עסק בנושא.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלמה, עצוב לגלות שאלו הדעות של מי שעוסק בנושא הביטוח.

כפי שאמרת כאן, כל בעל רכב מסבסד את השטויות של רוכבי דו"ג, האם אתה בעד ייקור פרמיית הביטוח לכל בעלי הדו"ג?

הפער בין הסיכון הנובע מעצם הרכיבה לבין ההסיכון ברכיבה ללא מיגון, כנראה זניח לעומת הסיכון שבעצם הרכיבה. על פי הלוקיגה שלך יש להשית על אופנועים את מלוא הסיכון הביטוחי, האם זה מה שאתה טוען בפני הרשויות?

 

דרך אגב לא שלא שוכנתי, פשוט המחקר אותו ציטטת לא עסק בנושא.

לא ממש סקוטר.

 

אבל העלות האמיתי של אופנוען היא מעבר ל10,000 ש"ח.

אז מה שאנחנו נשלם את זה?

לא.

 

אבל מעניין למה הם רוצים שנשלם יותר...

 

אז מה הפיתרון?

פשוט, פחות תביעות.

עניין התביעות מקושר באופן ישיר למיגון, אם ניקח בחשבון שהמון תאונות בעצם הם תאונות קלות של החלקות קלות וחבלות שהיו נמנעות בקלות אם היו לובשים מיגון נאות.

אני אישית מעדיף שחברת הביטוח תממן לי מעיל חדש או סתם מיגונים (עוד כפפות וקסדה) מאשר תשלם על פציעות כאלה ואחרות, שבועיים בבית, חודש פיזיוטרפיה, אובדן כושר עבודה, סבל, מכאובים, טחורים וכאלה.

 

אז כן. יותר מיגונים אצלי בראש מתקשר לפחות תביעות ופחות כסף שחברות הביטוח ישלמו לנו בכלליות השנתית.

זה מצריך יותר השקעה מצד הרוכבים, אבל זה משתלם (לפחות לכל מי שמעריך את העור שלו והעצמות שלו).

 

כמובן שמקרי תאונות קשות ישארו ואין מה לעשות. לא נכנס לזה כלל.

 

אגב, כל זה מתוך ניסיון של מספר החלקות קלות בעבר, עם מיגון ובלי. כאשר ההחלקות עם המיגון והתאונה עם המיגון הסתכמו בהרבה פחות נזק לי ורובן לא תבעתי כי לא היתה לי סיבה.

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלמה, עצוב לגלות שאלו הדעות של מי שעוסק בנושא הביטוח.

כפי שאמרת כאן, כל בעל רכב מסבסד את השטויות של רוכבי דו"ג, האם אתה בעד ייקור פרמיית הביטוח לכל בעלי הדו"ג?

הפער בין הסיכון הנובע מעצם הרכיבה לבין ההסיכון ברכיבה ללא מיגון, כנראה זניח לעומת הסיכון שבעצם הרכיבה. על פי הלוקיגה שלך יש להשית על אופנועים את מלוא הסיכון הביטוחי, האם זה מה שאתה טוען בפני הרשויות?

 

דרך אגב לא שלא שוכנתי, פשוט המחקר אותו ציטטת לא עסק בנושא.

אני טוען שהעובדה שדרך חישוב הפרמיה מעוותת, וגורמת לכך שפרמיית הסיכון הטהור תהיה בלתי אפשרית ("פרוהיביטיבית", זוכר?) ושכתוצאה מכך החליט האוצר על סבסוד (לא מספיק ביחס לעיוות) של הנ"ל - הנה לא רלוונטית.

 

בכל מקרה, פרמיית הביטוח הנה פונקציה גם של מספר התביעות וחומרת התאונות. ואת מחיר התביעות משלמים כלל המבוטחים (אי צדק במקום אחד לא מקנה זכות למי שחווה אותו לפעול באופן בלתי צודק בזירה אחרת).

 

מיגון מקטין חומרת פגיעות. איזה פגיעות ? הייתי שמח לדעת את התפלגות חומרת הפגיעות (בסיווג רפואי), ביחס לשאלת המיגון (למרות שלפי דעתי המחקר אליו הפנתי אותך עוסק גם בשאלה זו) -- ונדמה לי אפילו שיש לך יכולת אמיתית לתרום לתשובה בנושא.

 

אבל בכל מקרה, אם אני אמור לשלם על השטויות של מישהו אחר, אני רואה לעצמי זכות לפחות להעיר לו על כך במידה מסויימת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שמסקרנת אותי - מה אם מיגונים היו מחוייבים בחוק?

אני יודע שקשה לכמת את היעילות של מיגון, אבל נניח שהחוק היה מגדיר חובת לבישת כפפות רכיבה, מעיל עם מיגונים (בלי להכנס להגדרה של מיגונים, אלא פשוט כדי שלא יצאו ידי חובתם בלבישת דובון) או כמינימום - חובת רכיסה של הקסדה.

ובתמורה לכך, המיסוי על אביזרי בטיחות כאלו היה יורד למינימום.

אני יודע שמייד השוק היה מוצף במעילים סיניים עם מרפקיות פלסטיק אבל זה עדיין יותר טוב מגופיה, לא? אני יודע שהיו כאלו שהיו מתעצבנים אם היו עוצרים אותם על קסדה לא רכוסה, אבל זה יכול להציל את החיים שלהם, לא?

 

מה התגובה של קהילת האופנועים להצעה כזו?

 

להזכירכם - כשהתחילו להחיל את חובת חגירת חגורות הבטיחות ברכב הרבה נהגים חשבו שזו התערבות מיותרת של הממשלה בהחלטות הפרטיות של האזרחים, למעשה אפילו חיים קורפו שר התחבורה היה נגד ואמר ש"מספיק לתת קונטרה עם הידיים בהגה".

היום - קשה למצוא מישהו שלא מכיר בערך החיובי של התקנה הזו ולא תומך באכיפה שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה התגובה של קהילת האופנועים להצעה כזו?

כפרט אני בעד חוק שכזה.ולפי דעתי האישית יש ללחוץ בחקיקה על הרוכבים שמסכנים את עצמם .אולי כך תצתמצם כמות הנפגעים (או לפחות חומרת הפציעות ).

 

אבל חקיקיה כזו אלולה להיות הרסנית כלפי קהילת הרוכבים .וזות כי חלק גדול מהרוכבים בוחרים בכלי רכב זה בגלל החופש שהוא מיצג ,"וחניתה" של הרוכב נגד רצונו תפגע קשות בדימוי זה .(היאה מעבק דומה במדינות שונות בארה"ב נגד חוק הקסדה).

 

אני כפרט בעד אבל נראה לי שכחלק מה קהילה אני צריך להיות נגד.

 

שאלה אחרת האם אפשר ליצור הוזלת ביטוח כנגד התחיבות לבישת ציוד מגן מלא (או יקור במקרה של אי התמגנות ).בדומה ל"משחקי" מחירים בתחום ביטוחי הרכב .

Dead but dreaming

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי חובה כזאת תרחיק הרבה רוכבים עירוניים מהתחום,אני מדבר על כאלה שהדו"ג הוא לא חלק מהחיים שלהם .התרחקות זו תוביל לירידה במחירות ועלית מחירים ....

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוק כזה יתקבל בברכה בחוגים מסויימים...

אלו שכבר עכשיו רוכבים עם מיגון...

 

חלק מאלו שלא רוכבים עם מיגון יתחילו לרכב עם מיגון... וחלק ימשיכו בלי...

בהתאם להגדרת החוק לגבי מיגון...

מצד אחד זה פועל יוצא מרכיסת הקסדה וחגירה של חגורת בטיחות.

לעשות את המקסימום כדי להגיע למינימום פגיעה במקרה של תאונה מבחינת הגנה "פסיבית".

זה יכול להיות צעד אחד בהורדת שכיחות וחומרת נזקי התאונות בדו"ג.

תאונות קטלניות הן סיפור אחר כמו שהוזכר לעיל אבל תאונות החלקה "קטנות" ייגמרו בתקווה לנזק

לכלי בלבד.

אישית הייתי תומך בהצעת חוק כזו שהרי היא באה להעלות את המודעות למיגון וחשיבותו.

אבל בל נשכח, שמיגון הוא רק חלק אחד בבעייה שלנו.

חינוך לנהיגה/רכיבה נכונה הוא הפתרון מנע הכי יעיל להורדת מס' התאונות.

 

הצעת חוק מסוג זה היא עוד צעד קדימה, לדעתי האישית בלבד, למודעות לרכיבה ונהיגה בארץ.

 

כמובן שיבואו המתנגדים בתביעות של היכן חופש הבחירה שלנו...

אבל בנושא מיגון, קרי, שמירה על גופנו, בריאותנו ואיכות חיינו בהמשך (גם לאחר תאונה) בתור רוכבים החשופים

פי כמה וכמה מנהגי הארבע גלגלי לנזקים על סוגיהם, יש עדיפות במקרה הזה לחוק

המחייב לבישת מיגון.

-tPR:ReDesign

-"We Do Better at 45°"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אחד (בלי להזכיר שמות) שהקיק שלו הוא לקפוץ מבניינים גבוהים, הוא משכנע את כל העולם שזה לא מסוכן, שהוא שולט במצנח ומקסימום הוא רק יזיק לעצמו.

 

זה שמידי פעם הוא נוחת באמצע צומת סואן עוצר את התנועה, גורם לפקקים ופאניקה או סתם נופל על אנשים נחשב למשהו זניח בעיניו, משהו שצריך להתעלם ממנו.

 

 

במקום להתרכז בחיפוש בניינים גבוהים ומאתגרים לקפיצה, יש לבחור הזה שגעון נוסף, לצאת נגד אלו שקופצים מאנטנות, לדעתו אלו שקופצים מאנטנות ממש לא אחראיים. בניגוד לו שעוסק בקפיצה בטוחה ומבוקרת, הם עלולים להתחשמל בדרך למטה. בניגוד לו, אלו שקופצים מאנטנות מוציאים שם רע למקצוע הקפיצה בכלל.

 

כשיש לו זמן פנוי הוא גם משסה בקופצי האנטנות את הרשויות והמשטרה, מעודד חקיקה שתקשה על הפעילות שלהם, אבל הוא עצמו תמיד היה בלב הקונצנזוס.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את ההמשלה ,scoot....

 

אבל..., כמו בעניין שלנו.., זה לא מדויק...

 

זה הכל פה תחומים אפורים...

ואתה יודע

אני לא רואה את עצמי כמשול לאותו בחור שקופץ מבניינים גבוהים.., או אנטנות...

אפשר גם לקפוץ מהבניין גם מבלי ליפול על אנשים..., מבלי לעצור את התנועה ומבלי לגרום לפאניקה...

 

המיגון הוא שולי..., החינוך והעידוד ל"תרבות נהיגה/רכיבה נכונה"..., הוא המפתח...

 

וחוץ מזה..., תמיד יש קפיצה מצוקים...

-tPR:ReDesign

-"We Do Better at 45°"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר אחרון לפני שהשרשור הזה הופך לארכיוני....

ניסיתי לחשוב על השואה לא אופנוענית והדבר הכי קרוב שמצאתי הוא אולי זה:

האם צריך להכליל בסל התרופות תרופות לחולי איידס שנדבקו בגלל שהימרו והעדיפו לא להשתמש בקונדום? האם בגלל "שאידאולוגית" הם נגד תחושות מגבילות המדינה צריכ לסבסד את ההרפתקנות המינית שלהם?

זו שאלת המדרון החלקלק.

נניח שהתשובה לשאלה שאתה שואלה היא לא.

עכשיו בו נלך צעד קדימה, האם צריך להוציא מהסל תרופות לסרטן הריאות בגלל הקשר עם עישון?

האם אח"כ נוציא מהסל תרופות ליתר לחץ דם וכולסטרול גבוה בגלל הקשר עם אורח חיים לא בריא?

האם צריך להוציא מהסל תרופות לילדים החולים במחלה גנטית (שהובחנה בהריון) בגלל שההורים בחרו שלא לבצע הפלה?

 

בקיצור עדיף לא לשאול את השאלות כיוון שאתה לא רוצה להיות במקום אליו עלולות התשובות להוביל אותך.

 

(כרובי סליחה שאני מנצל את הבמה לרגע קצר של אתיקה ובריאות, תרגיש חופשי למחוק)

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה..., השאלה של עכברון לא מדוייקת..., כי כמו איידס או כל מחלה אחרת בעצם...,

לא כולם מקבלים את המחלה בגלל חוסר זהירות או הרפתקנות מינית כמו שעכברון ציין...

 

כמו שמיגון לא מונע פציעה ב100%...

---------------------------------

 

ואני כן ארחיב...

 

כמו שאורח חיים בריא לא מבטיח חיים ללא בעיות.., אבל מקטין את הסיכונים...

כמו שקונדום לא מבטיח הגנה מושלמת, אבל עדיין מקטין את הסיכויים משמעותית להדבקות במחלות מין...

 

וכן..., גם אנשים בריאים וצעירים לקו בהתקפי לב...

וגם אנשים שמו קונדום ונקרע להם...

 

כך גם המיגון..., לא 100% אבל מקטין משמעותית...

וכמו שנאסר לעשן באיזורים ציבוריים, לא רק בגלל אי נוחות של החלק הלא מעשן...

אלא גם בגלל תופעת ה"מעשנים הפאסיבים".

חוקים על כמות זיהום אוויר מותרת...(גם בשביל שתוכל לנשום אוויר נקי יותר ולא תקבל סרטן גם מזה.

חוק של רכיסת קסדה..., חגירת חגורות בטיחות על כל נוסעי הרכב...

כל אלו ואחרים..., נועדו כדי להקטין את הנזק שיכול להיגרם לך, או לסובבים אותך...

 

אז כן..., יש אח גדול... הוא מסתכל ומתבונן..., אבל לפעמים הוא גם דואג לך...

-tPR:ReDesign

-"We Do Better at 45°"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אחד (בלי להזכיר שמות) שהקיק שלו הוא לקפוץ מבניינים גבוהים, הוא משכנע את כל העולם שזה לא מסוכן, שהוא שולט במצנח ומקסימום הוא רק יזיק לעצמו. ...

כשיש לו זמן פנוי הוא גם משסה בקופצי האנטנות את הרשויות והמשטרה, מעודד חקיקה שתקשה על הפעילות שלהם, אבל הוא עצמו תמיד היה בלב הקונצנזוס.

אם אתה חושב שנהגים ורוכבים לא נמצאים באותה גיגית, אתה סתם מנסה לסכסך (או שלחלוטין לא הבנתי את המשל שלך, שזו גם אופציה).

השאלה שהעליתי היא האם הרוכבים הרציניים (בהנחה שאני מדבר לכאלו כעת), יתמכו בתקנות שהם גם כך ממלאים אחריהן, כדי שרוכבים לא רציניים יאולצו למלא.

בהנחה שאתה רוכס את הקסדה ושאתה רוכב עם מעיל וכפפות גם בלי שיכריחו אותך, לא היית מעוניין בפרמיות זולות יותר ובמוצרי מיגון מופחתי מכס בזכות העובדה שמכריחים את החאפרים לשמור על עצמם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה חושב שנהגים ורוכבים לא נמצאים באותה גיגית, אתה סתם מנסה לסכסך (או שלחלוטין לא הבנתי את המשל שלך, שזו גם אופציה).

השאלה שהעליתי היא האם הרוכבים הרציניים (בהנחה שאני מדבר לכאלו כעת), יתמכו בתקנות שהם גם כך ממלאים אחריהן, כדי שרוכבים לא רציניים יאולצו למלא.

בהנחה שאתה רוכס את הקסדה ושאתה רוכב עם מעיל וכפפות גם בלי שיכריחו אותך, לא היית מעוניין בפרמיות זולות יותר ובמוצרי מיגון מופחתי מכס בזכות העובדה שמכריחים את החאפרים לשמור על עצמם?

אם ראית בהודעה שלי איזה נסיון לסכסך אז כנראה שהיא אינה מובנת.

אני לא חושב שמי שרוכב עם מיגון הוא רוכב "רציני" ולהיפך. אני חושב שנסיון לכפות על מישהו ציוד מגן הוא שערוריתי והתערבות גסה בתחום הפרט, במיוחד שהסיכון היחסי הנובע מהעדר ציוד מגן כנראה קטן בהשוואה לסיכון שברכיבה עצמה.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...