Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע PSA 1.2 PureTech השרשור המרוכז לגבי עניין האמינות של רצועת התזמון הטבולה בשמן.


Alkash
מעבר לפיתרון נפתר ע"י אורן שרותי רכב,

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, ST12345 כתב:

הרצועה התפוררה ב 89,000 ק"מ, לפני כשבועיים. הרכב נגרר. תיקון / ניקיון והחלפה בוצע במוסכי הליסינג.

איך התפוררה (לגמרי?), הרכב נגרר ולא הלך ראש מנוע?

אתה מתכוון ששמעת רעש ועצרת בצד?

כשרצועת תזמון מתפוררת לגמרי או נקרעת, תמיד הולך ראש מנוע, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 18 שעות, אליה כתב:

בהחלט! שמן כל 7 זה הסטנדרט שלי ברכבים משומשים מאז ומעולם.

אני מסתמך על הגיון בריא, דבר שלא כ"כ מכירים במדינה הזו

בסדר, אבל אתה מגזים. 

זה לא הגיון בריא לרכב רגיל, זו החמרה קיצונית.

מנגד, יש רכבים מועדים לפורענות, ושם מה שאתה מציע זו אחזקה מונעת סבירה ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, DAHUJI כתב:

כשרצועת תזמון מתפוררת לגמרי או נקרעת, תמיד הולך ראש מנוע, לא?

למה שילך ראש מנוע? ומה אתה מתכוון ראש מנוע?

אם אתה מתכוון לאטם ראש- למה שילך?

אם אתה מתכוון לבוכנות ולשסתומים שפגעו אחד בשני- יש מנועי non-interference שבהם בשום מצב הבוכנות לא יפגעו בשסתומים, ואז מה הבעיה?

נכון שברוב המקרים זה אומר שפגעו אחד בשני ואז השסתומים יתעקמו.

כל זה מסברות שלי, אשמח להארות אם יש.

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, פריג'י כתב:

בסדר, אבל אתה מגזים. 

זה לא הגיון בריא לרכב רגיל, זו החמרה קיצונית.

מנגד, יש רכבים מועדים לפורענות, ושם מה שאתה מציע זו אחזקה מונעת סבירה ביותר.

 

אני מכיר מישהו שמחליף שמן כל 2500 ק"מ ברכב שלו כי הוא נוסע בעיקר במסלול, אז הבלאי על השמן גבוה משמעותית. הכל תלוי באופי השימוש.

 

עד כמה שהתרשמתי כאן, גם תדירות גבוהה של טיפולים והחלפת רצועה עדיין משאירים סיכוי שתהיה בעיה עם הרצועה, הרבה מעבר לתחום הסביר.

אם זה היה רכב שמצדיק את זה (אספנות/ספורט/שטח/נישה אחרת) - ניחא. אבל רוב כלי הרכב עם המנוע הזה הם סתם רכבים עממיים עם מתחרים באותו מחיר ופחות בעיות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, 308 סטיישן זה אוטו נחמד, עם איכות נסיעה מעולה, אז זה יכול להיות עסקה טובה על פניו.

למשל יש ביד 2 אחד 2016, שהוחלף מנוע חדש באחריות יבואן לפני שנתיים, ב-18 אלף, ובטח אפשר עוד להוריד קצת..

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, nadavd4 כתב:

 

אני מכיר מישהו שמחליף שמן כל 2500 ק"מ ברכב שלו כי הוא נוסע בעיקר במסלול, אז הבלאי על השמן גבוה משמעותית. הכל תלוי באופי השימוש.

 

עד כמה שהתרשמתי כאן, גם תדירות גבוהה של טיפולים והחלפת רצועה עדיין משאירים סיכוי שתהיה בעיה עם הרצועה, הרבה מעבר לתחום הסביר.

אם זה היה רכב שמצדיק את זה (אספנות/ספורט/שטח/נישה אחרת) - ניחא. אבל רוב כלי הרכב עם המנוע הזה הם סתם רכבים עממיים עם מתחרים באותו מחיר ופחות בעיות.

ההבדל בין יפנית לצרפתית מאותו שנתון גדול, למשל יאריס 2019 וסיטרואן c3 בערך 15 אלף.

מעבר לעובדה שהצרפתיות לרוב עדיפות בחלק מהקטגוריות מהרכבים שנחשבים אמינים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב התריע על לחץ שמן נמוך, הדליק מנורה התרעה צהובה ואחכ אדומה והפעיל ניתוק לדוושת הגז. להבנתי, זה אומר שההתפוררות חסמה חלק ממעברי השמן, ולא סתמה אותם.

ברגע שירד לחץ השמן - אין לי מושג אם החיישן מתריע בירידה של 20 אחוז, 50 אחוז וכו'...

לאחר עצירה, כיבוי ונתנעה, כבתה הנורה. 

המשכתי לאט לאט ללא שום נורות/ התראות למקום שאפשר לחנות והזמנתי גרר. כשהנענו שוב לגרר, הנורה לא דלקה והרכב עלה לגרר בלי שום בעיות. בקריאת התיקון התרעתי על פוטנציאל תקלת הרצועה, וכשהרכב הגיע למוסך, התקשרו אליי לוודא את כל הפרטים, ואכן התפוררה הרצועה, אך לא נקרעה. החליפו רצועה וביצעו את כל הטיפול הסטנדרטי של הניקיון של האגן ומעברי השמן, והחלפת החלקים הרלוונטים. יש לי את הרשימה באוטו.

הרכב נוסע ממש אחלה עכשיו.

Screenshot_20241224_192835_WhatsApp.jpg

עריכה אחרונה על ידי ST12345
  • אהבתי 2

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעקוב אחרי צריכת שמן.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, יגיל כתב:

למה שילך ראש מנוע? ומה אתה מתכוון ראש מנוע?

אם אתה מתכוון לאטם ראש- למה שילך?

אם אתה מתכוון לבוכנות ולשסתומים שפגעו אחד בשני- יש מנועי non-interference שבהם בשום מצב הבוכנות לא יפגעו בשסתומים, ואז מה הבעיה?

נכון שברוב המקרים זה אומר שפגעו אחד בשני ואז השסתומים יתעקמו.

לא ממש רוצה לגנוב את השירשור הזה לצד הטכני של מה קורה כשנקרעת רצועת/שרשרת תזמון... מן הסתם שהתזמון בין חלקי המנוע השונים הולך פייפן (אני חושב בעיקר על בוכנות = Pistons ושסתומים = Valves, כן?).

מה שגורם נזק כמעט וודאי לבוכנות/שסתומים או לאחד מהם, ממה שאני יודע (אני לא יודע), קוראים לזה בעממית "ראש מנוע".

יהיה צריך כמעט בוודאות לפתוח את המנוע ולטפל בו, מה שנקרא "להחליף ראש מנוע" (הכוונה לא להחליף את הבלוק - החלק העליון).

ניסיתי להסביר מה שאני בערך יודע, מתנצל מאוד מראש בפני כל מי שקורא ובאמת מבין ונחרד ממה שכתבתי בלי גוגל.

 

לפני שעה, ST12345 כתב:

הרכב התריע על לחץ שמן נמוך, הדליק מנורה התרעה צהובה ואחכ אדומה והפעיל ניתוק לדוושת הגז. להבנתי, זה אומר שההתפוררות חסמה חלק ממעברי השמן, ולא סתמה אותם.

ברגע שירד לחץ השמן - אין לי מושג אם החיישן מתריע בירידה של 20 אחוז, 50 אחוז וכו'...

לאחר עצירה, כיבוי ונתנעה, כבתה הנורה. 

המשכתי לאט לאט ללא שום נורות/ התראות למקום שאפשר לחנות והזמנתי גרר. כשהנענו שוב לגרר, הנורה לא דלקה והרכב עלה לגרר בלי שום בעיות. בקריאת התיקון התרעתי על פוטנציאל תקלת הרצועה, וכשהרכב הגיע למוסך, התקשרו אליי לוודא את כל הפרטים, ואכן התפוררה הרצועה, אך לא נקרעה. החליפו רצועה וביצעו את כל הטיפול הסטנדרטי של הניקיון של האגן ומעברי השמן, והחלפת החלקים הרלוונטים. יש לי את הרשימה באוטו.

תודה רבה על התגובה ועל ההסבר המפורט!.

בתור בעל מנוע הנ"ל למדתי משהו עכשיו גם אדע ממה להיזהר ואיך להתנהל במקרה וחלילה...

בכלל לא מכיר שיש או שקיים אפילו סיטרואן C4 ספייסטורר. ממך למדתי שקיים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ה C4  ספייסטורר ( לשעבר גראנד פיקאסו  7 מושבים  אבל כמעט זהה) שווק עם המנוע 1.2 מסביבות 2019, כאופציה זולה / ליסינג 7 מושבים. בדגם ה 2022 יש מפרט בטיחות עשיר ומלא פינוקים, אני ממש אוהב את הרכב. כמו שכתבתי, יש לי גם 208 שנת 2019 עם אותו המנוע, ולדעתי האישית יש להחליף רצועה לפחות כל 3-4 שנים או 40,000 קמ. גם פעם בשנתיים, להוסיף 2000 ש"ח לטיפול הסטנדרטי, עדיין יתן לך רכב מפנק, כיפי לנהיגה, במחיר בדיחה. כמובן שזו רק דעתי האישית.* איש הישר בעיניו יעשה.

 

 

*שומר לעצמי את הזכות לשנות את דעתי עוד שבועיים...(;-

  • אהבתי 2

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, DAHUJI כתב:

לא ממש רוצה לגנוב את השירשור הזה לצד הטכני של מה קורה כשנקרעת רצועת/שרשרת תזמון... מן הסתם שהתזמון בין חלקי המנוע השונים הולך פייפן (אני חושב בעיקר על בוכנות = Pistons ושסתומים = Valves, כן?).

מה שגורם נזק כמעט וודאי לבוכנות/שסתומים או לאחד מהם, ממה שאני יודע (אני לא יודע), קוראים לזה בעממית "ראש מנוע".

יהיה צריך כמעט בוודאות לפתוח את המנוע ולטפל בו, מה שנקרא "להחליף ראש מנוע" (הכוונה לא להחליף את הבלוק - החלק העליון).

ניסיתי להסביר מה שאני בערך יודע, מתנצל מאוד מראש בפני כל מי שקורא ובאמת מבין ונחרד ממה שכתבתי בלי גוגל.

בסדר גמור. רציתי להבין מה אתה ספציפית מתכוון כשאתה כותב "ראש מנוע". יש הרבה אי דיוקים בביטוי הזה. שמעתי לא מעט פעמים שאמרו "ראש מנוע" כשהכוונה היא רק לאטם ראש (כשבמקרה של כשל ברצועה לא רואה שום סיבה שיהיה בו בעיה).

זה מה שניסיתי לדייק.

במקרה של כשל ברצועת התזמון בהחלט התזמון ישתבש, השאלה למה זה יגרום. מצד אחד כמו שכתבתי, יש מנועים שבהם זה לא יגרום כלום חוץ מהחלפת הרצועה עצמה (וכמובן כיוון התזמון), ומצד שני, יש מנועים שבהם זה יגרום לפגיעה בבוכנות או בשסתומים (ויכול להיות גם במובילים ו/או הקאמשאפט). ממש ממש לא בטוח שצריך להחליף את הראש, אפשר פשוט לטפל בו (החלפת שסתומים וכו'), השאלה מה יותר משתלם (אני למשל קניתי רכב לפרויקט, שנקרעה לו הרצועת תזמון, ואני מטפל בו עכשיו).

כמובן שיכולים להיות כשלים יותר רציניים (למרות שזה כשלעצמו אירוע לא פשוט).

דיוק זה חשוב😄 כמובן לא בביקורת אליך, אלא בניסיון להבין.

  • אהבתי 1

מאזדה 3 2009 האצ'בק, 2000 סמ"ק

סיטרואן c אליזה 2013, 1600 סמ"ק, מנוע EC5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, yulianx כתב:

ההבדל בין יפנית לצרפתית מאותו שנתון גדול, למשל יאריס 2019 וסיטרואן c3 בערך 15 אלף.

מעבר לעובדה שהצרפתיות לרוב עדיפות בחלק מהקטגוריות מהרכבים שנחשבים אמינים.

 

אולי כרכב מזדקן ההבדל גדול מההבדל בירידת הערך שנותרה + עלות התחזוקה. אני לא יודע את המספר המדויק, אבל ירידת הערך של יאריס תהיה נמוכה יותר אחוזית, ככה שאתה צריך מחיר קנייה מאוד נמוך לצרפתייה כדי לפצות על זה.

 

עבור רכב חדש אני לא רואה שום סיבה לקנות פיורטק עם הרצועה, אלא אם אתה סבבה עם לבקר יותר במוסך (מבחינת זמן ו"טיילת") ומוכן לקחת את הריזיקה שעדיין ילך מנוע.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...