Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'יפון חדש ולוהט נולד להורה ABT


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2755 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בהזדמנות הקרובה אני הולך להסריט איך אני מגיע אחרי הכיכר ל100 קמ"ש תוך שניה וחצי.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מ 40 קמ"ש תוך שניה וחצי תהיה לכל היותר ב 60 קמ"ש.

אם אני לא טועה, (סטודנטים הרגישו חופשי לתקן ): גם בנפילה חופשית עם האאוטלנדר , נגיד שאתה קופץ איתו מהגג של עזריאלי, בממוצע תוך שניה וחצי תהיה במהירות של 15 מטר לשניה (9.8 מטר לשניה) שזה בערך 54 קמ"ש. יחד עם ה 40 קמ"ש שהיית בהם זה 94 קמ"ש...עדיין לא 100.

אבל יש מצב שאני טועה ואכן תוך שניה וחצי תהיה ב 100 קמ"ש בתנאים חסרי כבידה, חיכוך ורכב מנועי.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם (נערך)

אוקיי זה מוזר, בספירה שלי זה יצא 3 שניות אבל לפי הסירטון זה בערך 8... :-P

 

https://twitter.com/blabla9788/status/1069681089420124161

 

https://twitter.com/blabla9788/status/1069683159913111554

עריכה אחרונה על ידי outlander

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

פורסם

חזק ! זה לא פייר שאתה משתמש לבד. שחרר גם לנו קצת ...(;-

1. בהנחה שאתה יוצא מהכיכר ב 40 קמ"ש (אפשר גם ב 50 ו 60 ) בסרטון הראשון לוקח בדיוק 11 שניות עד שהסרטון נעצר ב 95 קמ"ש. אבל תשמע, רואים שהאוטו טיל, אין ספק. איך מחוג הסל"ד מזדקר לו ברגע ל 4000 סל"ד וחותם שם קבע, טונות של אדרנלין אחינו.

מי צריך קופרה אטקה משופרת כשיש לך את הכלי הרצחני הזה בין הידיים. רק סע בזהירות ובדרכים טובות.

2. אחרי מחשבה רבה ויתרתי על 2.

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם
אוקיי זה מוזר, בספירה שלי זה יצא 3 שניות אבל לפי הסירטון זה בערך 8... :-P

 

https://twitter.com/blabla9788/status/1069681089420124161

 

https://twitter.com/blabla9788/status/1069683159913111554

 

[video=youtube;nGA-GCq7JWM]https://www.youtube.com/watch?v=nGA-GCq7JWM

 

 

***בצחוק, בהומור, לא אכפת לי ממה כל בנאדם נהנה. יותר מזה, אני שמח שאנשים שונים נהנים מדברים שונים.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
אוקיי זה מוזר, בספירה שלי זה יצא 3 שניות אבל לפי הסירטון זה בערך 8... :-P

 

מה מוזר? אתה באמת חושב שיש לך פרארי? או אפילו אטקה ABT?

אין לי ספק שאתה טרול.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

ואחרי כל זה אני חוזר לכאן ושוב רק מראה שרוב האנשים רואים רק נתון אחד כשזה מגיע ל"ביצועים" וזה מיאוץ מ0 ל100

 

מה שהסדנאות האלה עושות זה מדע ואמנות ואומנות לשמן כולן יחדיו.

 

אם ככה אתם מביטים על זה אז דינה של אאוטלנדר כמעט זהה לדינה של פיקנטו ספורט ודינה של פיקנטו ספורט כמעט זהה לדינו של רכב שטח עם מנוע 4 ליטר שמגיע מ0 ל100 ב10-11 שניות.

 

וזה עצוב מאוד לראות שאף אחד לא לוקח בחשבון נתונים כמו "מומנט" או נתונים כמו סוג ההנעה, יחס העברה, בסיס גלגלים ושיווי משקל בהעברות משקל של הרכב, זווית גלגלול ועוד אלף ואחת דוגמאות.

 

לאחותי - יש פיקנטו - היא נוסעת המון בתוך העיר וגם א-ב לעבודה - היא חולה על הרכב.

 

נתון מיאוץ משהו כמו 12 שניות למאה מעמידה אבל המומנט 9 קג"מ בערך

 

לי יש רכב אחד (סובארו לגאסי) עם 150 סוסים מאוד לא מרגשים אבל בערך 20 קג"מ מומנט אם אני זוכר נכון - מנוע בוקסר עם מרכז משקל מאוד נמוך וAWD כשכל זה מחובר לגיר רציף שמסרס את ביצועי המיאוץ של הרכב הזה ו"חבל" אני בכוונה רושם "חבל" אח"כ תבין למה.

 

והרכב ה"שני" שלא מזמן עשיתי עליו סיקור הוא ג'יפ שבילים הזוי ומטופש אבל מגניב כמו אני לא יודע מה - עם מנוע 3.7 (אטמוספרי גם כן) ובסביבות ה34 קג"מ מומנט.

 

הסובארו מזנקת מ0 ל100 ב11 שניות אולי קצת פחות.

הדודג' מזנק (כן זה גבר גבר) מ0 ל100 בערך ב10.5 שניות

הפיקנטו מזנקת שוב - בערך ב12 שניות.

 

לפי מה שהולך בשרשור הזה הן כולן בעלות ביצועים זהים נכון? בכולן לא כיף לנהוג או כיף לנהוג באותה המידה בוודאי

 

אז זהו שעכשיו בוא ניקח עוד כמה נתונים לדוגמא -

 

הדודג' עם 210 סוסים ו34 קג"מ על מרכב גבוה - הנעה אחורית בד"כ ואפשר להפוך אותה ל4X4 בלחיצת כפתור - לא AWD אלא 4WD לובש צמיגי AT

 

הסובארו עם 150 סוסים ו20 קג"מ על מרכב מאוד נמוך - הנעה כפולה סימטרית קבועה (אפשר להפוך אותה לFWD לצורך גרירה ע"י הוצאת פיוז) - מנוע בוקסר שטוח ונועלת צמיגי חסכון של מישלן.

 

הפיקנטו עם - עזוב אותך, לא מעניין כמה כוחות סוס יש לה :-P מנוע - בעעך 4 באנגר על גיר אוטומטי פלנטארי וצמיגים ממה שאני זוכר של קומהו אפילו לא הנקוק קינרג'י (עם הציורים של הפרחים בחיי) אם אני זוכר נכון.

 

 

שלושתן כאמור מגיעות ל100 קמ"ש בזמנים מאוד דומים - רק ש...

 

בפיקנטו אתה מרגיש שהרכב עוד רגע מזדכה על הציוד.

בסובארו - אתה לא מרגיש כלום - הרכב שקט כמו לקסוס (אחרי שבודדתי אותו) וגם רעש המנוע ככל שהוא ייחודי לסובארו - הוא לא משהו באמת מרגש - זה לא באמת עושה לך משהו חוץ מאולי לפתח כלפי הרכב סלידה.

בדודג' - משום מה... עולה לך חיוך שטני על הפרצוף וזה במידה והרכב לא נכנס לTORQUE STEER עצבני אם בכלל הצלחת לשלוט עליו בנסיון לצאת מהמקום בקו ישר.

 

בפיקנטו כשאתה מגיע ל100 - אתה מרגיש קצת עייף - כאילו ואתה התאמצת ביחד עם הרכב להגיע לשם.

 

בסובארו - אדישות מוחלטת.

 

בדודג' - אתה מקשקש בזנב כמו ילד מפגר.

 

 

עכשיו חשוב לבין מאיפה ההבדלים האלה -

 

בפיקנטו אתה מגיע בזמן דומה לשאר הרכבים בגלל שהרכב קל משקל וקטן - אבל המנוע עדיין מנוע חלש שלא מייצר הרבה כוח ולא מצמיד אותה לכביש וזה מרגיש שהרכב פשוט מתאמץ לסגור את המיאוץ שלו - ביחס לשני האחרים כמובן.

 

איפה הפיקנטו פורחת? איפה הייתי מעדיף אותה על פני שני הרכבים האחרים? - בתוך עיר, איפה שהקלילות שלה מתורגמת לזריזות, נוחות - היא מתמרנת טוב באזורים צפופים, קלה לחניה - מאובזרת בסאן רוף נחמד ושאר דברים - הרכב תכלס נראה טוב, ממש טוב. אני אעדיף את הפיקנטו בסביבה עירונית על שתי הבהמות האחרות בכל רגע נתון.

 

אבל - תנסה לעלות עם הפיקנטו את הקסטל - על רכב ריק! ואתה תבין פתאום שיש לך בסה"כ מומנט של זבוב עם 10 קג"מ.

 

תנסה להכנס עם הפיקנטו מהר לסיבוב ולצאת ממנו מהר ואתה תבין שהיא פשוט לא נועדה לזה - אתה מרגיש שהרכב פשוט נמרח על המתלים שלו כאילו ששפכת חמאה על בורקס רגע לפני שהכנסת אותו לתנור.

 

עכשיו ניכנס לסובארו -

 

לא הרכב עדיין לא מאיץ בשום צורה דרמטית - אבל אתה מרגיש פתאום שיש לך הרבה יותר כוח ביציאה מהמקום ולמען האמת הזינוק מהמקום מאוד אגרסיבי - וזה הודות לAWD - הנה שחקן אחד שנכנס למשחק הזה והולך לטרוף לך כאן את כל הקלפים - לא רק הגידול במומנט.

 

כמה גדלנו כאן במומנט לעומת הפיקנטו? פי 2!!! וזה דרך אגב עוד סיבה שאתה כל כך אוהב את האאוטלנדר - ובצדק!

 

בנוסף לפי 2 כוח שיש לך לעומת הפיקנטו יש לך גם פי 2 אחיזת כביש!

וגם מרכז הכובד שלך נמוך יותר!

וגם יש לך גיר שאמנם (אמרתי לך שנחזור לCVT) לא ממש כיפי במיאוץ - אבל אתה יודע מה - תנסה לקחת כיכר ותראה איך הדבר הזה עושה דאון שיפט ואפ שיפט בצורה פשוט מבריקה בכל פעם שאתה משנה באופן חד את המהירות של הרכב ואת ההיגוי שלו - פשוט נהדר איך הCVT הזה יודע לעשות את הדברים האלה!

 

תוסיף לזה מרכז כובד נמוך גם של השלדה וגם של המנוע בוקסר הזה ואתה תמצא את עצמך ברכב המשפחתי ה"אנמי" הזה - פשוט מחפש את הפיתול הבא ואת הכיכר הבאה בכביש - למה? כי הדבר הזה בכל זאת קורץ לך - אני סובארו! וזה מה שלימדו אותי לעשות. גם על מנוע 2 ליטר אטמוספרי על בודי של בהמה עם מיאוץ בקו ישר של טרקטור. תוסיף לחגיגה הזו גם בלמים מאוד פרוגרסיביים שמספקים לך שליטה סבירה ביותר גם על בלימה בנהיגה נמרצת - זאת חגיגה, אמנם קטנה אבל עדיין חגיגה לעומת המלנקוליות שאתה מקבל מכל משפחטומטית אחרת.

 

ועכשיו נחזור למבחן העליה לירושלים עם הסובארו - היא לא תאיץ אותה כמו חיה רעה אבל זו כן תהיה חוויה סבירה וזה עם 4 בגירים בתוך הרכב - אתה תגיע לשיא המומנט שלה די מהר ותיתקע על מהירות שלא תעלה על 100-120 קמ"ש בעליה לירושלים אבל אתה עדיין במהירויות שהן לא חוקיות חלק מהזמן ואתה עדיין בעליה.

 

ועם כל זה אתה גם מקבל רכב משפחתי נוח בצורה בלתי רגילה - וכאן אתה גם מאוד מאוד מעריך את האאוטלנדר שלך - ובצדק!

 

ועכשיו ניכנס לרגע לדודג' -

 

שוב - מגיעים ל100 קמ"ש בערך באותו הזמן - אבל!

 

אתה מגיע לשם בזמן שאתה מוריד כבר פי 3.5 מומנט לכביש מהפיקנטו ופי 1.5 מהסובארו או האווטלנדר.

אתה מגיע לשם כשאתה נדחף לגמרי מהגלגלים האחוריים והדרייב שאפט והמנוע V6 מייצרים רעד וכוחות הצמדה כל כך גדולים שזה עובר לך בעצמות בתחושה.

אתה מגיע לשם כשהרכב הזה בגלל הגובה שלו מאיים לאבד שליטה בנסיעה בקו ישר כבר ביציאה מהמקום.

 

אתה מגיע לשם עם חיוך! וזה בסה"כ 210 כוחות סוס וזה בסה"כ גיר פלנטרי וזה בסה"כ רכב שטח חסר כל ביצועי כביש - אתה לא יכול ולא רוצה להכנס או לצאת מהר עם הדבר הזה לכיכרות ופיתולים - פשוט בגלל שאתה תסיים אותם על הצד והכוונה כאן היא לא לדריפט אלא אתה פשוט, תתהפך!

 

ואם אתה רוצה לקחת את זה יותר בקיצוני? - אתה בכלל לא רוצה להגיע ל100 קמ"ש - זה לא מעניין אותך (אותי) אתה נוסע ב60-80 קמ"ש וכל מה שאתה מרגיש זה כוח, המון כוח! אתה מרגיש רעש מנוע ורעד מנוע וזה מספק - באמת, זה מספק - לא מעניין אותך כמה מהר הדבר הזה יכול נסוע וגם כשכן - הוא יכול וזה כיף.

 

העליות לירושלים? - אתה בולם את הרכב - באמת, אתה פשוט נאלץ לבלום אותו בגלל שיש לו יותר ממספיק מומנט בשביל לשייט במהירות לא חוקית את העליה וזה עם משפחה שלמה ברכב ותא מטען מלא.

 

 

וכולם - כל שלושת הרכבים האלה - כשאתה "מלטף" את דוושת הגז בפקק - אתה תיכנס ברכב שמלפניך.

וכולם מאיצים בערך באותו הזמן מאפס למאה.

 

אבל שלושתן חיות אחרות לגמרי ואין בכלל מה להשוות ביניהן וגם הסובארו וגם הדודג' וגם האאוטלנדר שלך מיותרים לגמרי אם אתה בוחן את הביצועים שלהן לחיי היום יום - אפילו לפיקנטו בשביל מה ש"צריך" יש עודפים!

 

אתה עדיין חושב שרכב עם 350 כוחות סוס ו50 קג"מ זה משהו שמישהו קונה בגלל שהוא צריך את זה???

 

או שאתה פשוט לא מסוגל לשפוך את הדליים של הצבע הירוק מהעינים שלך?

 

בוא נאמר את האמת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
עכשיו ניכנס לסובארו[...]הודות לAWD[...]יש לך גם פי 2 אחיזת כביש!

 

לא.

 

אולי יש לך פי שתיים משיכה (traction) ויציבות ב-overrun.

 

אולי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

צודק - זה הרבה יותר קשור לצמיגים תכלס - הAWD תורם לזינוק במקצת ותורם גם לאחיזה.

 

איפה שזה באמת ממש נותן תרומה מאוד מורגשת זה בנוחות - אבל זו לא הנקודה שרציתי להעביר כאן לגבי מה מגדיר ביצועים של רכב.

 

לא רק להביט על כמה מהר אני מגיע מ0 ל100 אלא על איך אני מגיע לשם ועם מה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם (נערך)
הAWD תורם לזינוק במקצת ותורם גם לאחיזה.

 

לא תורם כלום ושום דבר לאחיזה, מלבד השפעות עקיפות (כמו השפעתה של מערכת ההנעה הכפולה על משקל הרכב וחלוקתו).

 

הנעה כפולה מאפשרת לנצל את אחיזת הרכב בצורה יעילה יותר לשם האצה (יכולת זו קרויה משיכה - Traction) או לשם בלימת מנוע. זה, בתורו, עשוי להשפיע על יציבות הרכב. לא על האחיזה עצמה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)
אוקיי זה מוזר, בספירה שלי זה יצא 3 שניות אבל לפי הסירטון זה בערך 8... :-P

 

https://twitter.com/blabla9788/status/1069681089420124161

 

https://twitter.com/blabla9788/status/1069683159913111554

 

 

8 שניות מ-60 קמ"ש.

 

סתם בשביל הידע הדי מעניין ולסבר את האוזניים על כוח ויכולות של מכוניות...

 

בוגאטי ווירון ב-6.5 שניות 0-200 קמ"ש / 13.5 שניות 0-300.

 

קופרה ליאון - 0-100 קמ"ש ב-6 שניות.

עריכה אחרונה על ידי adamL

אין צורך בחתימה....

פורסם
8 שניות מ-60 קמ"ש.

 

סתם בשביל הידע הדי מעניין ולסבר את האוזניים על כוח ויכולות של מכוניות...

 

בוגאטי ווירון ב-6.5 שניות 0-200 קמ"ש / 13.5 שניות 0-300.

 

קופרה ליאון - 0-100 קמ"ש ב-6 שניות.

 

מיצושיבי אאוטלנדר 40 ל100 קמ"ש בשניה וחצי

 

הנה, תיקנתי לך את הרשימה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
מה מוזר? אתה באמת חושב שיש לך פרארי? או אפילו אטקה ABT?

אין לי ספק שאתה טרול.

 

לא, מה שבאתי להגיד זה שהרכב עונה על הצרכים שלי ויותר מזה, מגיע ל100 קמ"ש בתוך העיר במהירות קצרה מאוד (גם 10 שניות נשמע כאילו המון אבל זה עובר מאוד מהר) וכבר צריך לבלום בכיכר או ברמזור הבא. ואם היה לי רכב ספורט, אז רק הייתי יותר מתוסכל שאין לי מה לעשות עם כל הכח הזה.

 

שלא לדבר על בין עירוני - הרכב שלי מטפס ל150 עוד לפני ששמתי לב, ואני תמיד צריך להוריד את הרגל מהגז.

 

אמנם אין לי יציבות בסיבובים כמו רכב ספורט, אבל אני יכול לקחת סיבוב במהירות של 120 קמ"ש וזה סבבה לגמרי, דוקא הרכב מרגיש יציב יותר מהרכבים שהיו לי לפניו.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 


×
×
  • תוכן חדש...