Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2856 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מה הטעם לקנות חדש או מפירוק - אם יש אתו הכשל בתכנון, ו הבעיה שוב מופיעה.

נסה להבין מה הבעיה - יש משפצים אשר יודעים לפי דרישה, להתקין גשרי דיודות ווסתים מחוזקים.

 

אבל.. קודם ללמוד את הנושא, ולהבין מה הבעיה.

 

 

אייל.

א. אלטרנטור שמתחיל לזייף הוא בתוחלת חיים של 10 שנים.

ב. ברוב האלטרנטורים הבעיה שהפחמים בין הרוטור לאלטרנטור נאכלים ע"י חיכוך שנוצר עם הזמן. בד"כ הוסת גשר דיודות שתפקידו לישר גל. כלומר זה רכיב מאוד אמין.

ג. יש תופעה מעניינת באלטרנטור הזה והוא הפקת מתח יתר (17-18 וולט). לפי סרטונים, החלפת וסת פותרת את הבעיה. כנראה שהוסת באלטרנטור הספציפי הזה הוא לא רק מישר גל ע"י דיודות.

ד. אמנם באף קניה של חלק מפירוק לא מצוין מה אורך החיים של האלטרנטור (לפחות מהיכן שאני וחברי קנינו), אבל ההאלטרנטורים שנקנו מפירוק חיים טוב. האלטרנטור האחרון שהולף הוא לפני שנה. לכן פתרון טוב ומהיר הוא החלפת אלטרנטור מפירוק.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אין שום דבר נדיר או מיוחד באלטרנטור הזה, ובסה"כ הכללי הוא אלטרנטור מצויין.

בעיות חוזרות באלטרנטור מקורן בד"כ בשיפוץ באיכות נמוכה או שמדובר באוייב הגדול ביותר של האלטרנטור.

 

האוייב הגדול ביותר של האלטרנטור (ולא רק שלו, אלא של כל חלק) הוא החום - ומאחר ובגרסאות ה 1600 (מנוע NFU) הטוסיק של האלטרנטור צמוד לסעפת הפליטה - החגיגה בעיצומה.

בגרסאות ה 2000 סמ"ק הוא לא קיים - כי שם הסעפת יניקה היא זו שצמודה אליו ואין סכנה של חום (הסעפות ב RFN\RFJ הפוכות ביחס ל NFU\KFW\KFX ושות'). זו אחת הסיבות שבמנועי 2000 סמ"ק אחרי השיפוץ הראשון - נדיר שהבעיה חוזרת. בנוסף, חשוב לציין, שמלכתחילה (לדעתי האישית) היה איזה פגם בווסתים של האלטרנטורים הללו, שגם בגרסאות ה 2000 סמק הפגינו אורך חיים דיי קצר.

 

בקסארה 1.6 (שזה בדיוק אותו הדבר כמו ב C4_1600 מנוע NFU) היה לי מגן חום מקורי על החלק האחורי של האלטרנטור, הוא גם היה של וולאו והחזיק כמעט 220,000 ק"מ ולזכרוני היה בן 13 שהלך לעולמו - מספרים שהם בסדר ג-מ-ו-ר.

 

יש צורך לוודא הימצאות מגן חום (Alternator protector, מקט 5733A3) עבור האלטרנטור.

אם השיפוץ איכותי ויש מגן חום, הוא יחזיק את הקדנציה הבאה עד שהרכב עובר לגריטה\השבתה.

תתפלאו לשמוע שלפי מערכת היצרן, חלק מגרסאות ה NFU ב-C4 הגיעו ללא המגן חום הזה.

 

איציק

alternator.jpg

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

החלטתי לפרק את האלטרנטור של סיטרואן C4 ולהשוות את ההרכבה מול אלטרנטור של גטס (שחברת VALEO מיצרת את האלטרנטור).הוסת בגטס הוא מורכב כאילו כחלק חיצוני מהאלטרנטור, לעומת האלטרנטור של מיצובישי מורכב בתוך האלטרנטור. כלומר, צריך לפרק את הסטטור מהרוטור, ואז להגיע אל הוסת, לעומת בגטס יש לפרק מספר ברגים והסת יוצא.

דבר נוסף: הוסת של סיטרואן מחובר אל הסלילים ע"י חיבור זכר ונקבה, רק לאחר שהחיבור, מכופפים את הזכר ומלחימים. לצערי לא הצלחתי להוריד את הבדיל (או שזה חומר אחר), ולכן לא הצלחתי להפריד את הוסת.

 

בנוסף, הארה של איציק היא מאוד הגיונית: לדיודה יש מתח סף של פעולה (בסיליקון מתח פריצה הוא 0.7 וולט בטמפרטורה החדר). ככל שמגדילים את הטמפרטורה, מתח הפריצה קטן, ולכן שהמתח ביציאה של האלטרנטור יהיה גבוה יותר.

אני לא יודע מה הסיבה שהיצרן חשב שזה רעיון טוב לשים את האלטרנטור במצב הזה, ולמה אחרי שהבין שהמיקום לא טוב, לא הוציא ריקול. לכן לכל הנהגים בעלי סיטרואן C4 שקוראים את ההודעה, אני ממליץ להתקין את המגן שאיציק פירסם. אולי בעקבות ההגנה הזו, הטמפרטורה של האלטרנטור תהיה נמוכה יותר.

פורסם

אם מישהו רוצה יכול לתת בחינם למטרות מחקר אלטרנטור תקול ל C4 שהפסיק להטעין, נמצא בפרדס חנה, דרך אגב מפירוק עלה לי לאחרונה כולל הרכבה 400 שקל בבאקה.

פורסם

אני לא יודע מה הסיבה שהיצרן חשב שזה רעיון טוב לשים את האלטרנטור במצב הזה, ולמה אחרי שהבין שהמיקום לא טוב, לא הוציא ריקול. לכן לכל הנהגים בעלי סיטרואן C4 שקוראים את ההודעה, אני ממליץ להתקין את המגן שאיציק פירסם. אולי בעקבות ההגנה הזו, הטמפרטורה של האלטרנטור תהיה נמוכה יותר.

 

תשמע, היצרן שם מגן חום. זה אומר שהוא מודע לנושא התיכנון והרגישות של האלטרנטור לנושא הזה.

בנוסף, אינני יודע מה קורה אחרי הפירוק הראשון במוסכים הארצישראליים (שכידוע, נהנים בצדק ממוניטין נמוך מאוד בכל מה שקשור למקצועיות ואיכות).

 

הלכתי לבדוק ומצאתי ש:

לפי מספר השלדה של הרכב הקודם שלי, לא ראיתי שיש מגן חום בשירטוטי המערכת - אבל בפועל היה - ומקורי כמובן.

אולי ב C4 (בלי קשר למה שמופיע בשרטוט) יש מגן כזה - אבל בפירוק הראשון של האלטרנטור (שכאמור, מלכתחילה הווסתים בסדרות האלו היו "לא משהו") במוסכים פשוט מעיפים את המגן ומחזירים את האלטרנטור המשופץ ללא המגן ? (שזו, אגב, הסיבה הכי הגיונית שאני יכול לחשוב על כשלים חוזרים באלטרנטורים ששופצו, גם כאלה ששופצו בחלקים טובים).

 

נושא הרגישות לחום ידוע לכל יצרן באשר הוא. אני זוכר שלפני איזה 20 שנה שיפצתי אלטרנטור של פיאט אונו 1995 (שנמצא בין המנוע לקיר אש), ושם בחלק האחורי היה כונס אויר עם יציאה לצינור אויר לחזית הרכב. מיותר לציין שאת הצינור הזה פירקו במהלך השנים והאלטרנטור ננשאר ללא קירור יעיל בנסיעה (השלמתי אחרי השיפוץ).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic


×
×
  • תוכן חדש...