Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב - מפגר טורבו (או קניתי דודג' ניטרו SXT שנת 2008)


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1477 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סוג של סגפנות אבל בגלל זה כולנו כאן לא? :?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

פרוייקט התקנת מערכת סטריאו יוצא לדרך - PROJECT MALIGNANT

 

הבאסה - יום לאחר ההתקנה, עם כל הגשמים - עוד פעם יש נזילה בפינה אחת אבל של הסאן רוף - צריך לבדוק את הנושא, סה"כ ירדו גשמים בכמות נדירה וגם לאחר שהכל יתייבש שם אני כבר יודע איך לנקות אז ככה שזה כבר פחות מדאיג או צורם לי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

יום שבת האחרון היה פשוט שיר של לו ריד

 

קמנו בבוקר, שמש, נעים - החלטנו לקחת את הילדים ספונטנית לטיול ונזכרתי במשהו שרציתי לראות וזה מטוס הנורד ביער המגינים - חצי שעה נסיעה מהבית.

 

עולים על הרכב כ6 קילומטר אחרי מיני ישראל פנינו ימינה באמצע הכביש - ניווט בWAZE במסך 10 אינטש זה פשוט תענוג - למי שרוצה לראות תביטו בלינק הודעה אחת למעלה בפרוייקט התקנת מערכת.

 

ואני קולט שיש גם קצת בוץ ביער - מנתק את בקרת האחיזה, נותן שתי תנועות קטנות עם ההגה וגז קבוע והתוצאה - שני ילדים שלא מפסיקים לצחוק במושב האחורי :-P:-P:-P

 

תפסנו זוג פרפרים באמצע זיווג בהליכה למטוס (הגענו למטוס מהצד האחורי כי היה יותר מידי בוץ בשביל להגיע מקדימה לא ברגל ולא ברכב).

ראינו זלדה ממש ליד ואנדרטה וקצת יער.

 

אח"כ נסענו למיני ישראל והילדים פשוט נסעו שם על האופניים שלהם.

 

אחרי שחזרנו הביתה לקחתי את הרכב מיד לשטיפת גחון מכל הבוץ בשביל למנוע החלדה מיותרת.

 

לגבי הנזילת מים מהסאן רוף - מצאתי שהתפר שעשיתי שם עם דבק גומי לא החזיק - סיליקון שחור וזהו חזרנו למוטב.

 

 

גיליתי עוד כמה פיצ'רים נחמדים כמו למשל שאם אני מאותת ונוסע ישר למשך יותר מדקה בערך הרכב יתריע על כך ויצפצף - גם מונע הירדמות במצב כזה וגם מונע איתות מיותר.

 

 

 

לגבי הגבהות - לא רוצה קומבינות, רוצה משהו חוקי ולאחר הרבה מאוד בירורים האופציה היחידה שלי זה SPACCER - מבאס אבל יעשה את העבודה בשביל הטיולים שאני רוצה לעשות עם הרכב הזה - אחרי החורף.

 

ולגבי שמן 5W20 הוא פשוט דליל מידי - בטיפול הקרוב עובר ל5W30 לפחות.

 

אוהב את הרכב הזה - פוחד ממנו.

f3f8cbee-c16e-4874-bfbb-f5a2a02b6868.jpg

97b3b5d1-b974-446f-a008-cb06ec78ac3c.jpg

51fa1161-d370-485c-b354-11047c067dfe.jpg

6c20aa48-a468-4231-9c14-176591217941.jpg

6b75073f-f71f-4387-a759-4ae21aa91680.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שאתה מאד נהנה מהשהייה ברכב, לפחות על פי המהירות בה אתה נוהג בדרך הביתה :lol:

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שאתה מאד נהנה מהשהייה ברכב, לפחות על פי המהירות בה אתה נוהג בדרך הביתה :lol:

 

אם שנינו שוהים על כביש 5 אז כן - הרכב הזה או אולי הסוג מרכב הזה קצת יותר קשה לנהיגה מסדאן או האטצ'בק נורמטיביות וגם כמו שציינתי מקודם העובדה שהמומנט קיים כל הזמן מוריד ממך את התחושה או יותר נכון את הצורך\רצון להאיץ ואתה פשוט מוצא את עצמך על 80 קמ"ש רוב הזמן לפעמים אפילו 60 עד שאתה קולט עד כמה לאט אתה באמת נוסע.

 

כמה פעמים יצא לנו לראות רכבים חזקים נוסעים ממש לאט על הכביש? בייחוד SCLASS שגם בנוסף למנוע חזק, מבודדות לגמרי מהכביש - הרבה נכון?

 

זה בדיוק זה. על הסובארו אם אני לא מתיישר על 100 קמ"ש אני פשוט מרגיש שאני עוד רגע נרדם - משום מה בדודג' זה לא קורה.

 

בסובארו או כל סדאן אחר גם הרבה יותר קל לי להתרכז ולהגיב לכביש. לנסוע בתוך עיר עם הדודג' יכול להיות מורט עצבים כי עד שאני בטוח שאני לא פונה לתוך רכב אחר ותוך כדי זה לא לתת לחיצה שפשוט תעיף אותי על הרכב הזה - איך לאמר, זו חוויה הרבה יותר גסה, לא חלקה כמו בפרייבט.

 

לטוב ולרע - לא סתם רשמתי שאני פוחד מהרכב אבל חולה עליו.

 

זה צריך להיות רכב סופשים באמת למשפחה לטיולים בשבילי קק"ל או רכב סופר פרקטי לשימושים שונים כמו גרירה, תחליף למסחרית וכו' - זה לא ממש הבחירה הנכונה לדיילי דרייבר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

ועוד "שיפור רכב" בוצע - מבחינתי זה שיפור רכב מבחינת היכולת לקבל מידע מועיל.

 

בעקבות התקנת המערכת ברכב יש לי עכשיו יתרון של מסך 10 אינטש ומערכת הפעלה אנדרואיד אז למה לא לצרף לזה מקלט OBD BT ננסי (כזה שלא מפריע להתקין אותו ללא כבל מאריך) ולקבל 10 אינטש של TORQUE PRO?

 

עכשיו רק צריך לראות אילו שעונים ניתן לייצא חוץ מהקיימים כרגע.

 

חום שמן, לחץ שמן - גיר, תמסורות - מה שאצליח לייצא.

 

זה סוג המידע שיכול להיות מאוד מועיל לא רק לנסיעות ספורטיביות אלא לנסיעות שטח בתנאים שמאמצים את המנוע, תיבת ההילוכים וגם לתנאי גרירה.

 

וכמובן סריקת תקלות וניטור של שאר מערכות הרכב.

 

אפרופו - לקח לי זמן להבין איך לכל הרוחות אני מחבר את הHU אנדרואיד לסורק OBD

בהגדרות אין מסך לניהול הBT

מתוך התוכנה לא הצלחתי

מתוך הגדרות מפתחים גם לא

 

בסוף מצאתי בארגז כלים שיש אפשרות לעשות תיאום OBD.

 

אה כן והאייקון של הSUV נראה ממש כמו הנייטרו :-P

a0874eb0-40b4-4b5b-99c7-3d40a0153566.jpg

3ed1bbbc-7831-4963-80d0-55875e3a1c7e.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבר טסט?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה עבר טסט, במכה אחת! עדיין בהלם.

 

מה שעוד יותר הפתיע זה האגרה, 1500 שקלים לכל המפלץ הזה.

 

יצא שביטוח וטסט לניטרו עלה לי כמו ביטוח בלבד לסובארו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה עבר טסט, במכה אחת! עדיין בהלם.

 

מה שעוד יותר הפתיע זה האגרה, 1500 שקלים לכל המפלץ הזה.

 

יצא שביטוח וטסט לניטרו עלה לי כמו ביטוח בלבד לסובארו.

 

עם איזה נורות תאורת חזית?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

H4 ונורות חניה חוקיות.

 

8 ברגים, 2 דקות ואתה מוציא את הגריל ויש לך גישה מלאה לפנסים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

בוקר טסאח!

 

למי שאין כוח לקרוא - דלגו לסיכום. לסגפנים שנהנים מזה למרות הכל - תפדלו: :-D

 

אז חשקה נפשי לעדכן קצת את השרשור - הטיפול האחרון, סטטוס הליקויים\תקלות וקצת יותר מאוחר גם חוות דעת לאחר שמונה חודשי בעלות על המפלץ.

 

נתחיל בזה שהרכב עבר טסט בינואר האחרון ללא שום בעיות כלשהן - הייתי די בהלם אני חייב לציין.

 

טיולי שטח - ללא ממש, לא מוצא את עצמי עם חשק לקום בשבת ולהתרחק מהמשפחה או לחבור לקבוצות או לטייל לבד ולאכול אבנים או בוץ - אני כן רוצה מתישהו בחודשיים שלושה הקרובים לעשות איזה מסלול לים המלח עם גיסי והרוביקון שלו כאשר אני המקרה הטיפולי שנגרר מאחור :-D אבל זה לא בוער לי כרגע.

 

אבל כן יוצאים עם המשפחה לטיולי סוף שבוע - הינו בכנרת, הינו ברמות מנשה ובקרוב מתכוונים לצאת לקמפינג קצר של לילה ואח"כ להמשיך משם אולי לנופש צימרים קצר.

 

הרכב התחדש לבינתיים בגגון עריסה שהרכבתי בעצמי דרך רכישה מgagon.co.il עוד לא היה לי באמת צורך להשתמש אבל נחמד שיש, הצורה האווירודינמית של הדבר הזה, זה פחות או יותר הדבר היחיד ברכב שהוא אווירודינאמי :-P אז לא מרגיש שום הבדל בצריכת הדלק.

 

ציוד שטח - מע"ץ

 

הצטיידתי בחבלי גרירה - כי אני מאמין שאם אני אכנס לשטח בינוני עם הרכב הזה - יש סיכוי לא קטן שאצטרך פוש קטן פה ושם או יותר נכון - משיכה קטנה.

 

קניתי במקום שפאלות - סוג של רצועות אחיזה מחוליות שמורכבות מגומי קשה - אין לי נעילות אחורה או קדימה ואני ממש לא אתפלא אם הדבר הזה יציל אותי כמה וכמה פעמים - יש לי גם כוונה לרכוש שפאלות מסוג WAFFLE BOARD שממש מאפשרות להשתמש בהן כגשר - יותר מאוחר.

 

עט חפירה, ערכה לתיקוני תקרים וגם בוסטר התנעה - בעצם כל מה שבאמת צריך בשביל לעבור מסלול שטח מבלי לשפר את הרכב.

 

טיפול - סטטוס תקלות - תוספות ותחזוקה

 

לגבי הגג שמש - עדיין יש לי קצת נזילות והן אך ורק בפינה של הקורה הימנית העליונה - או שיש עדיין אבנים בתחתית צינור הניקוז או שיש שם מרזב שבור.

 

בקרוב אני הולך להחליף את נגד המהירויות של המאוורר ואת מנוע המפוח אז גם על הדרך אני הולך לנסות שוב לבדוק את צינור הניקוז רק הפעם מצידו התחתון.

 

 

פנסים ומתג פסנתר (4 חלונות) - החלטתי שהפנסים של הרכב ממש לא לעניין והזמנתי את הפנסים האלו - כאן.

 

יש אמנם דגם של פנסי אנג'ל אייז עם נורות H7 לד - אבל הוא לא חוקי לארץ ואני מהסוג שאוהב את הרכב שלו חוקי לגמרי ולכן הלכתי על פנסים תואמי מקור עם נורות H4 ורפלקטורים - אבל עם רקע פנימי שחור.

 

את הפנסים המקוריים אשלח לשיוף וליטוש במידה ואזדקק להם - 80 שקלים סה"כ בשביל לחדש אותם אבל אני פשוט מעדיף כבר פנסים חדשים. אז הוזמן.

 

מתג הפסנתר של הניטרו הוא ללא הכיתוב AUTO במתג של חלון הנהג - הוא נדיר יותר וקשה למצוא אותם - אז החלטתי להזמין אחד לפני שהנוכחי מתקלקל ואני נשאר תקוע - בנוכחי אשתמש כספייר.

 

יגיע בערך בתחילת מאי - שילוח ימי - לאט ובסבלנות, לא בוער.

 

ABS

 

שבועיים אחרי שהזמנתי את הפנסים, מסיע בבוקר את הילדה לבית הספר ואיך שאני פונה בצומת שמאלה מהרחוב - נדלקת לה נורית ABS ביחד עם ESP וBAS וגם נורית בלם היד דלוקה קבוע.

 

מיד עוצר לרגע בצד בודק שבלם היד לא מורם - הוא לא...

 

בודק תגובת בלמים - הכל תקין הרכב בולם רגיל - פותח מכסה מנוע ובודק מפלס נוזל בלמים - הכל תקין.

 

מפה לשם מבין שהרכב נוסע בסדר אבל יש בעיה כלשהיא במערכת הABS ואין לי דרך לסרוק אותה כי סורקי הOBD הרגילים והתוכנות שלהם לא ממש קוראים תקלות של תיבות הילוכים, מערכות בלמים וכך הלאה - הם אך ורק קוראים תקלות של הECU עצמו - מחשב הרכב הראשי.

 

אז הזמנתי את הדבר הזה:

 

 

ומתברר שיש גם את הדבר הזה:

 

 

אבל כבר הזמנתי את הבלו דרייבר אז לא מתלונן - עדיין - תיכף תבינו למה ובסופו של דבר תבינו גם למה לא.

 

 

הבלו דרייבר מגיע - אני מחבר אותו ומוריד את כל התקלות של הרכב ו - חושכות עיניי!

 

לא רק שיש לי תקלה במודול ABS - יש לי שלל תקלות נוספות שתיכף אגיע אליהן.

 

לגבי הABS - לא מדובר בתקלה באחד החיישנים ולכן לא מדובר בנאבות, למען האמת החיישנים האחוריים מאוד קלים להחלפה - לקידמיים צריך לפרק צלחות בלם - אבל שוב החיישנים תקינים.

 

התקלה מדווחות כלפי המודול של הABS.

 

מביט בצלחות בלם - שלמות ותקינות, מביט ברפידות (לא צריך לפרק גלגלים בדודג' בכדי לראות את מצב הרפידות - החישוק והקליפרים מאפשרים קו ראייה ברור לרפידות גם קדימה גם אחורה.

 

פותח את הTPIM - שזו בעצם קופסאת הפיוזים הראשית במנוע ובודק את שני הפיוזים של משאבת ומודול הABS - תקינים.

 

מנתק מצבר ובודק הארכות לקונקטור ABS - הארכות תקינות מה גם שלא נראה שזו תקלת צמה כי הרכב מתנהג יציב ולא משתגע בד"כ כשיש תקלת צמה - דברים פשוט מתחרפנים באופן לא יציב.

 

ומתחיל לברר מה צריך לעשות בכדי להחליף את המודול - הפירוק מאוד פשוט, ארבעה ברגים וקונקטורים.

 

אבל!

 

מודול ABS בחו"ל עולה 1700 שקלים (כולל מיסים ומשלוח) - מקורי של MOPAR

בארץ - 3300 ואפשר להשיג רק אצל הסוכנות.

 

מה הבעיה?

 

שצריך לאתחל את המודול החדש - לצרוב לתוכו את הVIN של הרכב הנוכחי ואז לעשות לו איפוס מול חיישן מיקום הגה ולאשר דרך הסורק נסיעת מבחן.

 

אם הייתי מזמין את הJSCAN אולי אולי המפתח היה יכול להכניס לשם את היכולת לקודד את הVIN ולאתחל באיפוס מול חיישן מיקום ההגה - אבל לא הוא וכמו שזה נראה מכל פורום אפשרי של דודג' ודודג' ניטרו וג'יפ ליברטי שבדקתי - את ביצוע נסיעת המבחן אפשר לעשות אך ורק עם סורק של WITECH שעולה בערך 2K דולרים!!!

 

מצאתי את הסורק של MOPAR (סורק OBD) ותוכנה לPC בערך ב160 דולר - אבל אז כבר העלויות הכוללות כבר שוות לרכישת מודול חדש בארץ וביצוע אתחול שלו וקבלת אחריות על כך בסוכנות - עלויות כוללת באזור ה4K שקלים - לא תענוג.

 

עושה עוד קצת שיעורי בית -

 

ואני מגלה שברוב המקרים תקלות במודול ABS הן סה"כ הלחמות קרות שהתפוררו בגלל מחזורי החום של כיבוי והדלקת המנוע עם השנים וב90 אחוז מהמקרים אם יש לבן אדם מספיק ביצים טוב נו - וגם מלחם - ניקוי והשמת בדיל חדש בממסרים ובאלקטרודות הראשיות של המודול - יתקנו את הבעיה.

 

אז אמרתי לעצמי - נתפוס סוף שבוע חמים ונעים לפרק את המודול עצמו ולנסות לתקן אותו

 

ואז ביום שישי האחרון אני מתניע את הרכב ומשום מה - התקלה נעלמה :shock:

 

אין לי אשליות אני בטוח שהיא גם תחזור מתישהו השאלה רק מתי - כרגע אני עוקב אחרי הרכב - כל עוד התקלה לא חוזרת. במידה ותחזור אנסה לבצע את התיקון.

 

רק שתבינו התקשרתי לכל מיני בעלי עסק בארץ שמתעסקים בABS - אף אחד למעט הסוכנות לא רוצה לגעת בקרייזלר - לא מתעסקים עם זה.

 

אבל לאור כל הדיאגנוסטיקה שביצעתי בעצמי - אני בוודאות גבוהה מאוד שאלו הן אכן הלחמות בתוך המודול ABS אז אם התקלה תחזור או שזה יעלה לי 0 שקלים או שזה יעלה לי בסביבות ה4K שקלים אלא אם כן אחליט להסתכן ולקנות מודול מקורי מחו"ל ורק לאבחן ולאתחל אותו בסוכנות - האמת, בשביל השקט הנפשי והאחריות אני לא חושב שזה יהיה שווה את זה במקרה הזה.

 

שלל התקלות האחרות שאובחנו ברכב

 

תקשורת לרדיו

 

לאחר סריקה גיליתי שיש הרבה מאוד תקלות שקשורות לאבדן תקשורת מול הרדיו המקורי - מהדלתות, מיחידת האקלים וכך הלאה - סה"כ הרדיו המקורי היה נותן חיווים על חגורות בטיחות שלא מהודקות, דלתות פתוחות או סגורות ועוד כל מיני דברים שהם בעיקר מטרד.

 

אם אני רוצה להעלים את הקודים האלה אני צריך או להחזיר את הרדיו המקורי (שהבעלים של הרכב השאיר לי - משום מה כנראה היה מודע לזה ולא אמר מילה) או להתקין מתאם לרדיו אפטר מרקט לרכבים אמריקאיים - לא מתכוןן לעשות את זה - לא מזיק, לא מפריע.

 

 

בנוסף לכך מופיע קוד תקלה על האימובלייזר שהוא לא מאשר את המפתח - אבל הרכב מתניע :-D

 

אם אגש לסוכנות אבקש לאשר את הקוד הזה דרך הסורק שלהם - יתכן והJSCAN את זה גם היה מסוגל לעשות.

 

כאשר רכשתי את הרכב החלפתי את הצ'יפים של האמובלייזר כי יצרתי מפתח חירום שיהיה בבית לכל מקרה - כנראה שזה קרה אז.

 

 

צריכת זרם גבוהה על מעגל מנוע מפוח - הכוונה היא למפוח של יחידת המיזוג והחימום ברכב.

 

תקלה זו לאחר בדיקה מצביעה על אחד משלושה דברים אפשריים -

 

נגד מהירויות - הוזמן מחו"ל ובקרוב אשלח לארץ.

מנוע מפוח - כנ"ל.

 

וגם יכול להיות תקלה בHVAC - שזו יחידת בקרת האקלים - לא מאמין כל כך ששם התקלה יותר הגיוני שזה או הנגד או המפוח ולכן אחליף את שניהם - סה"כ להפיל את הכיסוי לבד מתחת לתא הכפפות ולפרק חמישה ברגים, שני קונקטורים (שאחד מהם עלול להיות מולחם במידה והנגד המיס אותו - צריך להיות מוכן לכך נפשית).

 

תקלה נוספת שלא מופיעה בסורק בגלל שמדובר במשהו מכאני - ציוץ מאזור רצועת האביזרים בהתנעה קרה בבוקר קר

 

זה התחיל ביחד עם הגעת החורף - מתברר שזו מחלה של הרבה מאוד רכבי דודג' וג'יפ שיש להם את אותו מותחן אוטומטי - הגלגלות שלו (פולי) עשויות מפלסטיק והן מתחילות לצרצר כל כמה שנים - מותחן כזה של גייטס שהוא היקר יותר עולה 50 דולרים ושל חברת דור-מן שמייצרים הרבה חלפים (כולל חיישני ABS) לקרייזלר עולה 40 דולרים - הזמנתי את האחד של גייטס - לא דחוף לא בוער - לימים נעימים יותר. בקרוב אשלח לארץ.

 

בהתחלה הייתי בטוח שזה מגיע מהמאוורר שמורכב על הפולי של משאבת המים - מה שנקרא FAN CLUTCH וכמו דביל רצתי והזמנתי רכיב חליפי מקורי של MOPAR ב150 דולר כולל מלשוח - ורק אח"כ הבנתי שבכלל לא אבחנתי נכון את מקור הרעש ולא אבחנתי נכון את הFAN CLUTCH מתברר תקין לחלוטין :evil: לא נורא, יש לי חלק חליפי במחסן - סה"כ לומד תוך כדי תנועה וחייב לציין שהרכב הזה הוא אחלה בית ספר :-D

 

:|

 

טיפול תקופתי - 181,750 קילומטר

 

פילטר אוויר מנוע - שום בעיה, פותחים שני קליפסים, מוציאים את הישן, מכניסים את החדש,סוגרים.

 

שמן - זה בכל זאת SUV והמרווח גחון הוא גבוה - זוחל מתחת לרכב, שולח יד, בוקסה 13 - מרוקן, סוגר חזרה ל40 ניוטון.

 

פילטר מזגן בדרך מחו"ל אז זה יבוצע בשלב מאוחר יותר אבל סה"כ מדובר על פילטר שמורכב משתי יחידות ששולפים אחת אחרי השניה - פירוק תא כפפות, שני קליפסים מפלסטיק - נגמר הסיפור.

 

אבל! הנה מגיעה הבומבה - פילטר שמן!!!

 

בדודג' ניטרו ובג'יפ ליברטי KK הפילטר שמן ידוע לשמצה. זה נחשב אחד הרכבים הכי קשים לביצוע של החלפת פילטר שמן וכבר קראתי בפורומים בחו"ל על כמה חברה שהלכו להם מנועים בגלל שהם גילו שבמוסך\סוכנות מעולם לא החליפו להם פילטר שמן.

 

ואתם יודעים מה? - אני חושב שגם אצלי בניטרו הפילטר שמן לא הוחלף איזה שנתיים שלוש לפחות - וכן, בטיפול יישור קו שעשיתי חייבו אותי על החלפת פילטר (אין לי שום כוונה להלחם בתחנת רוח אבל אני בטוח לא חוזר למורשה יבואן הספציפי הזה לעולם).

 

בשביל להחליף פילטר שמן בדודג' ניטרו אתם צריכים -

 

או לפרק מיכל החזרים (משולב עם מיכל וישרים) שזה לא תענוג גדול כי קשה מאוד להגיע לשני ברגים מלמטה, זה מיכל פלסטיק שמחזיק בתוכו נוזלים ועדיף להניח לו לנפשו.

 

או לזחול מתחת לרכב ולהתחיל בנוהל "פרוקטולוג פילים"

 

פילטר השמן בניטרו נמצא תכלס באמצע גובה המנוע מימין למשאבת המים ומתחת לפילטר יש קורת רוחב מאוד עבה ומעליה הSWAY BAR - בכדי להגיע לפילטר אתם חייבים לשלוח את היד שלכם בתנועה מעגלית ממש מעל הקורה ומוט הפיטול ואז בשארית הכוחות שלכם לחלץ אותו משם ולהתפלל שהוא לא תפוס באיזה 10K ניוטון לבית הפילטר ואז גם להתפלל שהאטם יצא ביחד עם הפילטר.

 

ואם זה לא מספיק גרוע - יש שם מרזב שקולט את השמן מהפילטר אחרי שהוצאתם אותו שמוברג לדיפרנציאל הקידמי מצד אחד ומצד שני עם תפס בטחון.

 

פירקתי את המרזב בכדי שאוכל להכניס גם את היד השניה ובכך לסייע להעברת כלי להסרט פילטרים (בנד עם הברגה) וככה אחרי מאבק של חצי שעה הצלחתי לחלץ את הפילטר.

 

מה שעשיתי בכדי לא לסבול מהסיוט הזה שוב זה לרכוש פילטר מיוחד של K&N שפותח במיוחד לרכב הזה - הפילטר הזה מגיע עם הברגה לראצ'ט 1 אינטש - ועדיין עם בוקסה אי אפשר להגיע לשם - רק עם מפתח ברגים נורמטיבי או מפתח שבדי - אבל זה עושה את העבודה וזה קל פי 1000 מאשר לעשות את זה עם פילטר רגיל.

 

בכדי להבין על מה מדובר לחצו -> כאן.

 

יצאתי מתחת לרכב כשאני שבור, גמור - נתפסו לי שרירי הבטן, גב והצוואר במהלך כל הסופש פשוט סבלתי - אבל הפילטר הוחלף ולעולם יותר זה לא יקרה שוב כל עוד הרכב הזה בחזקתי שלא ניתן יהיה להחליפו בקלות. :twisted:

 

נזילות

 

מעבר לזה יש נזילת שמן ממש מינורית ממה שנקרא באנגלית MAIN REAR SEAL שמסבירה למה נעלם לי שמן מהמנוע בקצב של חצי ליטר עד ליטר לחודש.

 

כל עוד זה בקצב הזה אני מעדיף פשוט להמשיך לעקוב אחרי השמן ולמלא פעם בחודש לפי הנדרש - השמן זול, התיקון יקר.

 

אני שוקל אוטם נוזלי שקיבל ביקורות מעולות מבית BLUE DEVIL.

 

אפרופו רק בכדי שתבינו מה זה מינורי - אין שום סימני נזילה נראים לעין על רצפת החניה - כלום. צריך ממש לזחול מתחת לרכב בכדי להבחין בהזעה באזור האטם האחורי. עוקב.

 

סיכום!

 

למי שאין כוח לקרוא את כל מה שנכתב - בקצרה

 

אסטתיקה - הוזמנו פנסים חדשים ומתג פסנתר. בדרכם לארץ יגיעו עד תחילת מאי.

 

תקלת ABS - כרגע לא מופיעה - אם תופיע שוב, חיזוק הלחמות בתוך מודול ABS ונשיאת תפילה לבורא בקרים.

 

תקלות נוספות - נגד בורר מהירויות מאוורר ומאוורר-מפוח - בדרכם לארץ ביחד עם מותחן רצועת אביזרים של גייטס.

ווידוא מרזב ימין של הסאן רוף וניקוי ריפוד הגג באזור הזה עם APC.

 

טיפולים שממתינים לחלקים - החלפת פילטר מזגן אוויר והחלפת נוזל טרנספר מרכזי. החלקים בדרכם לארץ, שמן ATF+4 כבר אצלי במחסן אבל הודות לתפיסת השרירים - הטיפול ברכב נדחה לסופש הבהיר הבא.

 

יותר מאוחר היום או במהלך השבוע אתן חוות דעת על בעלות של SUV קשוח למשך שמונה חודשים.

58804078-ae99-48fe-9292-a040084efc68.jpg

124d9708-76c2-4ead-a994-1ee9f4d5bc97.jpg

44d7edc9-673b-4eca-9334-317714b745e4.jpg

10e50628-aea1-484c-981b-f07489ad11bd.jpg

4d31c83b-1c31-430f-8a4c-6e825a8ba092.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא לבעלי לב חלש אני אגיד את זה ככה, בעדינות.

 

הקרייזלרית הזאת לא מזדקנת בכבוד כמו רכב יפני למשל שתוכנן בצורה סופר מוקפדת ונבנה עם חומרים שנועדו לשרוד מלחמת אטום.

 

דוגמאות נהדרות לכך יהיו מנגנוני הרמת השמשות שלה שהן בעצם אוסף של גלגלות עם חוטי ניילון - כאילו מה הסיכוי שמנגנון כזה לעומת גלגל שיניים ממתכת - ישרוד בכבוד? לא גבוה.

 

שעון הגה שהתפגר - אמנם לבעלים הקודם זה עלה 3500 שקלים אבל סה"כ מדובר בעבודה של שעה, לא קשה במיוחד - יש מלא סרטונים ביוטיוב.

 

הרכב נותן תמורה יפה מאוד בשביל מה שהוא - אבל אם אתה רוצה להחזיק באחת כזו אתה צריך להיות מוכן או להוציא כל תקופה מסויימת סכומים לא נעימים על תיקונים - או לסירוגין להיות מוכן ללכלך את הידיים ולתקן בעצמך.

 

יותר מאוחר אתן חוות דעת קצת יותר מקיפה על הבעלות בתקופה שהוא אצלי.

 

שכחתי גם להוסיף החלפה של נורית אור בלם אחורי - 5 שקלים :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא את מה שעובר עליך ומגיע למסקנה אחת : אתה פשוט אוהב את ההתעסקות עם הרכב.

 

אני יכול להבין אם הוא היה רכב אספנות

אני יכול להבין אם הוא היה איזה אקסמפלר מיוחד

רכב ספורט אולי

 

 

אבל כאן לא מבין.

 

 

ובכל זאת, מוריד בפניך את הכובע .

 

אגב, מאיפה הידע המדהים במכונאות ?

 

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1477 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...