Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב - מפגר טורבו (או קניתי דודג' ניטרו SXT שנת 2008)


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המשלוח יקרררר אבל אתה לא תצליח להגביהה את הרכב עם קיט בולמים וקפיצים במחיר זול בהרבה - בדקתי בכמה סדנאות את המחירים וזה נמדד בין 7.5 ל9K שקלים בכל מקרה.

 

חייב לציין לטובת הסדנאות כאן שהן גובות מחיר שהוא לא בפער ניכר מאשר להביא בעצמך קיט מחו"ל - אם הייתי יכול בוודאות להמנע מכך הייתי עושה זאת אבל במקרה שלי זה לא הסיפור.

 

זה לשנה הקרובה, אכיר את הרכב עוד יותר, אעבור איתו עוד קצת שטח ואם זה יספק אז כנראה ששם גם אעצור אם ארצה עוד יותר אז אשקול גם להוסיף נעילה אוטומטית מאחורה - לא סיפור יקר וההתקנה היא די פשוטה, יש לי את כל הכלים בכדי לעשות זאת - שווה את המאמץ.

 

ויש לי גם את האפשרות לפרק לה את כל הטמבון הקידמי ולהחליף אותו בטמבון של רנגלר בעזרת ריתוך תושבות - אבל עד שאני לא אדע אם אני בכלל רוצה לקחת את הדודג' לכוון הזה אני בטוח שלא אעשה את זה - למה? כי זה יהיה כבר ממש לפגוע לה בעיצוב החיצוני - שאני מאוד אוהב למרות הטיפשות הרבה בו כשמדובר בשטח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שמדובר ברכב עם IFS קיט ההגבהה יכלול הרבה יותר פריטים ויעלה בהתאם. המחירים שציינת לא יקרים במיוחד אך גם לא זולים.

אוהב את התגלגלות הפרויקט ונהנה מאוד לקרוא במיוחד עכשיו שנראה שנכנס לך הג'וק של השטח.

שאלה תמימה, האם לרכב יש נעילת דיפ מרכזי? או אפילו תיבת העברה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקיט שקניתי הוא עם בולמי שמן מאחורה - אפילו לא משולבי גז נתרן.

 

הסיבה לכך היא שאני ממש לא בקטע של "שטח" במובן של לקחת מעלה או לזחול סלעים ובטח ובטח שלא מעברי מים\בוץ.

 

שבילי קק"ל אם פה ושם פזילה אולי פעם\פעמיים בשנה למעלה שהוא ממש לא מתקרב בשום צורה למושג "אקסטרים" - הרכב הוא דיילי דרייבר ולכן צריך להיות בראש ובראשונה נוח ובטיחותי - ופעם פעמיים בעונה לעשות איתו איזה מסלול נחמד - יערות, מעיינות, חוף, הרי מדבר ונקודות תצפית.

 

הסיבה להגבהה ולשינוי לבולמים רכים היא בגלל שהטמבון הקידמי של הרכב הזה הוא נקודת כשל עם זווית גישה לא טובה - אני רוצה להיות שקט ובטוח גם כשאני לוקח שביל שאני לא אשבור את הטמבון או אפגע ברדיאטור.

 

אני לא זקוק למיגונים ולא לנעילות דיפרנציאל בשביל סוגי השטח שאני מתכנן לרכב.

 

מה כן יש במקום זאת?

 

יש תיבת טרנספר שמחלקת בלחיצת כפתור את הכוח במקום 100 אחוז גלגלים אחוריים ל50\50

יש צמיגי AT ואני מתכנן להחליפם לMT בכדי לנסות להרוויח עוד קצת גובה וגם דפנות חזקות יותר.

יש סרן אחורי חי דנה 35

ויש לרכב הזה יחס העברה נמוך ויכולת גרירה של 2 טון

וו גרירה

 

איך אני מתכוון להתגבר על השטח? - עם גישת OLD SCHOOL

 

עט חפירה, שפאלות (יש זוג שפאלות טובות של TRED - מאוד מאוד חזקות וגם ניתן להשתמש בהן לגישור הרכב כמעט כמו WAFFLE BOARDS), פסי אחיזה, רצועות גרירה, מכשירי קשר.

 

אני מתכוון גם להזמין כננת ידנית וערכת חילוץ במהלך הזמן.

 

עשיתי הרבה מאוד שיעורי בית לגבי סוגי נעילות - שקלתי אולי להביא קיט של נעילת LUNCHBOX לדיפ האחורי אבל זה יפגע באיכות הנסיעה של הרכב, ירעיש וגם יהפוך אותו לפחות בטיחותי - זה רכב דיילי וגם אני מסיע בו את הילדים ובאמת בשיא הכנות - אני לא רואה את עצמי עושה שטח שיצריך ציוד כזה, מקסימום עבודות מע"ץ שבמקום מסויים גם נותן חוויה הרבה יותר מספקת כי זה דבר אחד להתגבר על השטח עם הרכב אבל זה דבר אחר להתגבר על השטח - עם השטח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

סיכום שנה של פיגור שכלי מוגדש

 

כן! עברה שנה, לא להאמין אבל עברה שנה - יולי 2018 ואנחנו ביולי 2019

 

נתחיל דווקא בדברים הרעים - הדברים שקשה לי איתם

 

1. צריחת דלק - כן כן, צריחת דלק - זה פשוט מטורף לשלם שקל או אפילו יותר על כל קילומטר שאני נוסע.

 

הרכב עושה בממוצע 1:6 בנזין 95

 

הרכב הוא הדיילי דרייבר שלי ואני עושה כל יום לפחות 40 קילומטר באמצע שבוע וכשאנחנו מטיילים אז הוא יכול לעשות מיכל שלם רק על סוף שבוע.

 

רבע מיכל מספיק ל100 קילומטר בנסיעה של פקקים 130 עד 140 קילומטר בנסיעה פתוחה.

 

כואב - אבל לא נורא, הכלכלה שלי יכולה לאפשר לי את זה ובספטמבר הילד נכנס לגן עיריה אז בכלל - הדלק לא שיקול למעט שזה מפריע לי מצפונית - זו נסיעה לחו"ל פעם בשנה או פשוט חסכון שהולך לזיהום אוויר.

 

לא סגור על זה שהרכב הבא גם יהיה רכב גדול או לא - בגלל הדלק ורק בגלל הדלק.

 

2. התנהגות הזויה של תקלות במחשבי הרכב - תקלת הABS פשוט נעלמה כלא היתה ואני בטוח שתחזור ואם תחזור זה גם יהיה ביחד עם הESP

 

הESP היא תחליף לנעילת דיפרנציאלים - אם המערכת הזו כבויה כאשר אני בשטח עם הרכב הזה היכולת שלי להחלץ ממצבי הצלבות ללא עבודות מעץ ועזרים חיצוניים היא אפסית.

 

3. הרכב עם טמבון נמוך מידי וזווית גישה וגישת גלגל פשוט גרועות - עוד מעט תראו איך אני תוקף את הבעיה הזו.

 

4. אני מחפש צידוק לבעלות על הרכב - זה פשוט באופי שלי, אני מתקשה מאוד עד לא יכול כמעט להלחם בזה אבל אני חייב הצדקה לכל דבר שאני עושה ואני לא מצליח למצוא הצדקה לרכב הזה - לא לצרי"ח"ת הדלק שלו, לא לרכב משפחתי גדול שני בבית ופשוט קשה לי לבוא ולהגיד - כן, זה פשוט רכב גדול עם מנוע חזק שמתאים לשטח רך (למרות שיש לו מכלולים של רכב שטח קשוח) ואני פשוט אוהב את הרכב. קשה לי להצדיק את זה.

 

5. אכילת שמן - הרכב מנדף בין חצי ליטר לליטר שמן בחודש - אין נזילה אלא פשוט הזעה מהאטם ראשי אחורי של בלוק המנוע, כל עוד זה יציב ואכילת השמן נשארת אותו הדבר אני לא מתכוון לטפל.

 

והדברים הטובים -

 

1. לרכב הזה יש עיצוב הן חיצוני והן פנימי שהם פשוט UBER COOL - אי אפשר להתכחש לזה.

2. צליל מנוע - לא, לא צליל אגזוז, צליל מנוע! פשוט תענוג - ממכר.

3. מומנט - גם תענוג - הרכב לא בדיוק אצן אבל גם ממש לא מרגיש אצל, אפילו רחוק מלהרגיש עצל - בשביל הגודל והגובה שלו הכוח שיש לו אפילו שזה רק קצת מעל 200 סוסים ו34 קג"מ - זה באמת מורגש.

4. למדתי לנהוג רגוע בגלל הרכב הזה והתענוג שמרגישים את הכוח שלו בכל מהירות ובכל רגע נתון זה פשוט בונוס - כל כך התרגלתי לזה שבסובארו אני כבר נוסע רגוע.

5. הפרקטיות - היכולת פשוט להעמיס מה שבא לי, תא מטען, גג, נגרר - ולצאת לדרך בין אם זה לטיול משפחתי או הובלה של רהיטים או גינה.

 

מה קורה כרגע

 

כרגע על 186 אלף קילומטרים ובטיפול הקרוב ב190 אלף אני מתכנן בנוסף לדברים הרגילים (שמן, פילטר שמן, פילטר מזגן, פילטר מנוע, בדיקת גומיות בלמים ורצועות) אני מתכוון להחליף שמן דיפרנציאל קידמי.

 

יש במחסן כל מיני חלקי ספייר שבסוף הגעתי למסקנה שאין לי מה להתקין אותם כעת כי החלקים שהם אמורים להחליף נמצאו תקינים (אבחון לא נכון שלי) - פאן קלאץ', מותחן אוטומטי (סה"כ מרעיש קצת כשקר בחורף לכמה דקות בודדות - רצועה תקינה, טעינה תקינה), נגד מהירויות מאוורר ומאוורר (צריכת זרם יתר שדווחה ע"י המחשב של הרכב נעלמה לאחר מילוי גז במזגן ואין שום סימני שריפה בקונקטורים)

 

ויש מתג חלונות ראשי שהוזמן מבעוד מועד היות ויש כפתור "רוקד" במתג הקיים - כשיתקלקל אם יתקלקל אחליף.

 

מה הולך לקרות בזמן הקרוב?

 

1. הוזמן והגיע קיט הגבהה לרכב של SKYJACKER שיגביה את הרכב 2 אינטש מאחורה ו2.5 מקדימה גם בשביל להעביר את הרכב לבולמים שמיועדים לנהיגה רכה יומיומת וגם בכדי לעבור איתו שטח רך ורך בינוני בלב שקט יותר.

 

הקיט שהוזמן - הוזמן עם בולמי שמן - יש אפשרות לבולמי שמן משולבי חנקן ויש להם בולם דואלי גם ובולם שנועד לHEAVY DUTY - לא רציתי באף אחד מהם - אמנם מתאימים הרבה יותר לנסיעה בשטח אבל ההגבהה נועדה לא בכדי לנסות עם הרכב הזה שום אתגר - אלא פשוט בגלל שהטמבון כפי שהוא נמוך מידי וכן גם בשביל נוחות נסיעה ונוחות טיפול ברכב.

 

2. אני נרשם לחוצה ישראל שיערך בסוכות - הכוונה שלי היא לקחת את החצי הצפוני, שנה לאחר מכן את החצי הדרומי.

 

כמה זמן אני מתכוון להחזיק בפלצת? מה המחשבות שלי לרכב הבא?

 

עוד שנתיים וחצי אני מסיים הלוואה שלקחתי בגלל מעבר הדירה האחרון שעשינו ואז אני בהחלט מתכוון להחליף את הדודג'

 

גם בגלל צריכת השמן, גם בגלל התקלה המוזרה בABS ובגלל שסה"כ לא מדובר ברכב חדש שאני מעוניין להזדקן איתו.

 

אם הרכב הבא יהיה רכב משפחתי גדול אז אני מתכוון לעשות את מה שרציתי לעשות לפני רכישת הניטרו - גרנד צ'רוקי מהדגמים של 2011 ואילך עם מנוע 3.6

 

אבל אם הרכב הבא יהיה משהו קטן שישרת אותי כדיילי לעבודה וחזרה - כנראה שאלך על ג'ימני חדשה שעד אז כבר יהיו ממנה רכבים שהם 2-3 על הכביש.

 

 

קטגוריית השטח מתאימה לי - גם כי זה מכריח אותי לנהוג רגוע וגם כי אני אוהב לנהוג רגוע וגם כי הערך המוסף של הרכב יותר מדברת אליי ממהירות או התגרזנות וגם בגלל שכל כך יותר קל וכיף לטפל ברכב שהגחון שלו גבוה.

82822dc1-9942-4bc0-aa09-ab0b1f2e0f57.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בא לצאת לכוון הבית מהעבודה אתמול בערב, מניע ושואל את עצמי לרגע אם ההתנעה היתה חלשה? קצת.

מגיע הביתה - עולה לראות קצת את הילדים, אבא שלי בא בדיוק לביקור קצר - רואה את כולם - מתארגן ויוצא אחרי מנוחה קצרה לעשות קניות - מניע - וואלה התנעה קצת חלשה.

 

יוצא מהקניות - הרכב כמעט ולא הצליח להניע ואני מבין - מחר בבוקר אני עם מצבר מת.

 

אכן - היום בבוקר הנעתי עם הבוסטר - עוצר בדרך לעבודה בכפר ומבין שהם באיזה יום חג - מניע שוב עם הבוסטר ומגיע למוסך הראשון שמצאתי פתוח עם שלט של מצברים - אממה - מתברר שההדקים במצבר של הניטרו הפוכים ואין לו מצבר.

 

הבוסטר כבר לא מצליח להניע את הרכב - הניע לי עם המטען שלו.

 

מגיע לחנות חלפים שבדיוק פתחה והבן אדם מביא לי מצבר של וולטה רק שהוא 80 אמפר שעה במקום 65 - קצת יותר זמן עבודת אלטרנטור אבל המערכת סטריאו אומרת תודה - יאללה, 550 שקלים, מצבר חדש, תעודת אחריות ויצאתי לדרכי.

 

אני מתכונן לקראת הגבההת הרכב על הקיט שנרכש - יכול להיות שבמהלך השבועיים הקרובים יהיה עדכון מאוד עסיסי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

אז גם אני יצאתי מפגר טורבו וגם אני רכשתי לי דודג' ניטרו (2009) למטרות שטח והנאה.

 

ראיתי שכתבת שסידרת במוסך מורשה מנורת חגורה ויש לי גם בעיה דומה ואני כבר כמעט חצי שנה (!!!!) מחפש תשובות ומנסה להימנע מהמורשה ככל הניתן (מחיר מטורף!)

 

נורת כרית אוויר דלוקה לי קבוע והצופר לא עובד מגלגל ההגה (כן עובד בלחיצה על השלט משמע הצופר עצמו תקין) כמו כן שום כפתור על ההגה לא עובד. הבנתי שיש חלק בהגה שנקרא SPRING CLOCK ושהוא הגורם לבעיה אבל קראתי גם שהוא צריך לבוא עם 'מוח' ואני לא מוצא שום אזכור של זה בשום מקום. אני מאמין שהבעיה שסידרת זו גם הבעיה שלי אתה זוכר להגיד כמה לקחו? ואולי אתה יודע משהו על אותו SPRING CLOCK בעל המוח האבוד?

 

ועוד שאלה... איך אתה מתמודד עם ההתחמות של הגיר? אני עושה עליות יחסית פשוטות (חניתה, פרצים) והגיר מתחמם בטירוף!

 

שאלה אחרונה קראתי שצריך לשים שמן 5W20 והדעות חלוקות לגבי זה או 5W30.. על מה אתה הלכת?

 

סליחה על עודף השאלות פשוט הנושא בוער בי המון זמן :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תתחדש או תתיישן בעצם...

 

אני משתמש ב5w20 אבל די בטוח שגם 30 יהיה בסדר גמור. ההמלצה במוסך מורשה היתה על 20 וגם בחנויות החלפים כרגע נשאר אך יתכן ובקיץ הבא אעבור ל30.

 

שעון ההגה עלה לבעלים הקודם כ3500 שקלים אצל מורשה יבואן בזמן שמדובר בחלק שעולה גג 100 דולרים ועבודה של שעה, יש מלא סרטונים ביוטיוב שמראים כיצד לבצע. שוד לאור יום וזו אחת המחלות של הדגם בין אם זה ניטרו או ליברטי.

 

לשטח כשאתה מבצע עליות תוריד את ההילוכים להכי נמוך ותלחץ על כפתור הגרירה, זה מוריד את התיבה להילוך ראשון קבוע ביחס העברה נמוך ואל תיסע למעלה מ35 קמש.

 

תקפיד על צמיגים עם אחיזה טובה.

 

מהשטח שעשיתי עד עכשיו הרכב לא הזיע בכלל, בקרוב אני אמור להגביה את הרכב ולפרק את מגן הרוח השחור אבל עדיין, אני לא מחפש שטח אתגרי בשום מובן עם הרכב הזה, בעיקר טיולים משפחתיים ופה ושם נסיעה.

 

אחרי ההגבהה אני מתכוון לקחת את המפלץ למעלה הלבן ולמעלה יאיר אבל זה פחות או יותר המקסימום שאני מתכנן לסוג השטח לרכב הזה וגם לא רוצה יותר מזה.

 

בסוכות עדיין חושב לעשות חצי משביל ישראל עם הרכב, נראה איך הדברים מתקדמים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן סליל ההגה זאת מחלה של הדודג'ים,

החזקתי ג'ירני 2009 - 7 שנים.

אני החלפתי המורשה.. ודי שחטו אותי (זכור לי משהו בסביבות ה 2,000 ש"ח),

אצלי זה היה רק הצופר שלא עבד ורק בזויות מסויימות של ההגה.

 

הג'ירני היה אצלי 7 שנים.. 108 אלף ק"מ .. וטופל רק ב 5W20 .. לא היו בעיות במנוע עם הצמיגיות הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

80 אמפר זה תענוג, גם אני החלפתי.

לגבי הCLOCK - מחלה בהרבה רכבים, כדאי לחפש באיביי חלק מקורי כמו שהבחור אמר בסביבות ה100 דולר, ולחפש מדריך להתקין לבד.

חשוב מאוד לעבודה כזו לנתק מצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב אז נעדכן קצת?

 

שבוע שעבר - ביום שלישי - חבר מהעבודה ואני תפסנו קצת זמן פנוי והחלטנו לנסות להתקין את קיט ההגבהה.

 

איך זה הסתיים?

 

דודג' 1 : לאנוספורס ושות' 0

 

:-P

:-D

:?

 

אז מה קרה בעצם? לחבר מהעבודה יש רוביקון פלצת שהוא משפר בעצמו מפה ועד הודעה חדשה - הבן אדם חי את תחום רחבי השטח והוא לא מסוגל לעשות משהו ברגוע - הכל אצלו באקסטרים והכל אצלו DYI - הוא בגישת "פשוט" ואין דבר כזה לא יכול.

 

מגיע אליו לבניין - תופס לו את החניה - אין לו בעיה כי יש עוד מלא חניות לא מאויישות בבניין שלו :-P

 

ומחליטים להתחיל מהקשה - הגלגלים הקידמיים.

 

לדודג' מאחורה יש סרן אחורי חי דנה 35 - הקפיצים והבולמים לא אחודים שם ולא מגיעים בתצורה של סטראט\קוייל-אובר אלא קפיץ ובולם בנפרד וזה יחסית קל ופשוט לבצע - אז אמרנו שנשאיר את זה לסוף.

 

מקדימה לדודג' יש IFS שזה בעצם מערך בלומים ומתלים בלתי תלויים עם מוט מייצב שמקשר בינם.

 

התחלנו בשש בערב - מהר מאוד הגענו למצב שאנחנו מפרקים את הגלגל, את הלינק מהמוט המייצב ומנסים לפרק את הבול ג'ויינט - וואלה לא ממש רוצה לזוז המנובל - החלטנו לנסות להמשיך לפרק את הסטראט מבלי לפרק את הבול ג'ויינט וכאן בעצם היתה הטעות שלנו תיכף תבינו למה.

 

מפרקים את התושבת של הסטראט מהמזלג שהיא יושבת עליו, מפרקים את הבורג של המזלג מהנאקל - יותר נכון זרוע שליטה תחתונה.

 

מפרקים את הסטראט מהמגדל שלו לאחר הסרת קופסאת פילטר האוויר ומחלצים את הסטראט ע"י הנמכת זרוע השליטה ואז... שומעים ק-נ-א-ק!

 

אני נבהל - לא מבין מה בדיוק קרה אבל הכל נראה שלם וטוב, אין נזילות או משהו - מוציאים את הסטראט.

 

החבר עולה למעלה לאיזו עבודה יזומה שהיה צריך לטפל בה - משהו שמראש הוגדר כשעת עבודה וזה כבר שמונה בערב - כן עברו שעתיים!

 

אני לבינתיים מפרק את התושבת העליונה של הסטראט עם מכווצי קפיצים פשוטים מעלי אקספרס שחבר אחר לעבודה הביא לנו (הייטקיסטים - חברה אוהבים לטפל ברכבים בעצמם - לא מעט מתברר)

 

ומתחיל בלהעביר את התושבת העליונה לקפיץ ולבולם של קיט ההגבהה -אפרופו הקפיץ בקיט הזה יושב מתכת אל מתכת בתושבת התחתונה - הוא שטוח מלמטה - בחיי - עיצוב קצת רעשני לדעתי אבל זה הקיט.

 

ואז מגלה בצורה מאוד לא נעימה - שהמכווץ קפיצים לא מצליח לאחוז בקפיץ של קיט ההגבה כי הקוטר שלו צר מידי והופס! כן... השתחרר :shock:

 

אל תדאגו לא קרה שום דבר - גם כשהוא השתחרר זה לא ממש היה בכוח רציני והוא לא עף לשום מקום למזלי הטוב אבל ככה לצערי הבנתי שהמכווץ הזה לא מתאים וגם יותר בחיים אני לא מתעסק עם מכווץ שאין לו ניצרה מאבטחת.

 

מתקשר לחבר ואומר לו תקשיב - ROLL BACK - צריך לחזור אחורה - מישן אבורט - אין מה לעשות, אין לנו איך לכווץ את הקפיץ של ערכת ההגבהה.

 

ואז אני מבין גם מה היה הקנאק - כשהוצאנו את הסטראט הורדנו קצת את הג'ק עגלה מתחת לזרוע שליטה והמזלג שעליו ישב הסטראט - נלחץ בכוח! אל מתחת לזרוע השליטה ממשקל הרכב.

 

זה לקח לנו בערך שלוש שעות נוספות עד שהצלחנו לחלץ את המזלג ולהרכיב הכל חזרה ולטרוק את הברגים כמו שצריך... 23:00 בלילה אנחנו מתחילים לסדר את כלי העבודה.

 

00:00 אני חוזר הביתה ומפזר את כל הכלים למחסן חזרה ומרוב שאני ספוג זיעה. תשוש בקושי מצליח להוריד מעצמי את הבגדים ונכנס למקלחת.

 

 

לסיכום - ניסיון הגבהה כושל

 

שמעו - גיליתי עד כמה זה מתיש לעבוד על מכלולי היגוי ומתלים בייחוד ללא ליפט!

 

הייתי מותש לגמרי - ממש על גבול אפיסת כוחות ואם אתם שואלים מה זה גבול אפיסת כוחות - החבר רץ להביא לי משהו לאכול ואחרי ביס אחד ירקתי את האוכל ואמרתי לו שאני מרגיש שאני מסוגל להקיא באותו הרגע מרוב תשישות ואם זה קורה - אני כנראה אתעלף וזה עלול להגמר בחדר מיון - עד כדי כך הייתי מותש - רק שתיתי מים, הרבה מים.

 

איפה טעינו? הבול ג'ויינט!!!

 

עכשיו - במהלך העבודה בכדי להרכיב הכל חזרה - הבנו שבכדי לפרק את הבול ג'ויינט יש ממש נקודה מסומנת שבה נותנים מכה או שתיים עם פטיש והוא פשוט נפרד. אם היינו עושים את זה - במידה והיה לנו מכווץ קפיצים מתאים - כבר היינו אחרי הגבההת חלקו הקידמי של הרכב.

 

לקח להמשך

 

תראו - אין ספק שהרכב עשה לנו בית ספר - אבל גם אין ספק שלמדנו.

 

אם ננסה לעשות את זה שוב - אני ב-ט-ו-ח שתוך 45 דקות לגלגל אנחנו נבצע את העבודה הזו.

 

אבל בעיני לפחות - זה לא שווה את המאמץ וזו מסוג העבודות שאני ממש אעדיף לשים את הרכב אצל בעל מקצוע טוב ולשלם לו.

 

המחיר שזה גבה ממני היה -

 

שרירים תפוסים יום למחורת - גב, אמות, רגליים וגם כאבי ברכיים - תשישות מוחלטת במהלך סופשבוע (יום למחרת באתי לעבודה כמו גדול)

6 שעות שבהן לא ראיתי את הילדים ביום שהייתי בו בחופש

חבר שמוכן וגם רוצה לעשות את זה שוב ולהצליח - אבל זה גם 6 שעות שגזלתי ממנו ואותו מהמשפחה שלו.

 

לא בכל מחיר.

 

אני כרגע בבירור מול מספר מכונים וסדנאות והרכב הזה הולך להיות מוגבה ויהי מה - למשך השנתיים הקרובות אשאר עם הרכב ואח"כ נעבור לדבר הבא.

3151760e-4ed6-40bf-88fa-faebf725d085.jpg

9944ff3c-5684-455e-8d04-f15842dc137e.jpg

708deb49-cb50-4e6e-94ec-be0d75cb24e3.jpg

6da2ece0-5329-4b7a-8130-50d901f8b680.jpg

0cee159d-4526-461c-a3f6-18b399d1718f.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיהיה בהצלחה.

אני נהגתי על הדודג של הבחור ויכול להבין את הרגשיות בקניה לא רציונלית שכזו.

עם זאת, לפני כמה ימים יצא לי לטפל ולנהוג ברוביקון ידנית מיובאת ומוגבהת, לא רוצה לדעת מה הגבהה כזו תעשה ליציבות של הדודג20190827_150509.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגבהה של 2.5 מקדימה ו2 מאחורה כשבפועל המשקל של הרכב לדעתי יוריד את זה לכוון ה2 מקדימה ו1.5 מאחורה - לא ממש יעשה הבדל גדול ליציבות

 

בפועל הגבהה ייעודה העיקרי הוא לאפשר לרכב לתמוך בגלגלים גדולים יותר - זו ההגבהה האמיתית של כלל חלקי הרכב מהרצפה.

 

קיט ההגבהה בעצם מגביה את מרכב הרכב אך אינו משנה דבר לכל מה שיושב בקו הסרנים.

 

במקרה שלי הרצון להגביה את הרכב נועד בכדי להגביה את גובה קולר הגיר(החלק התחתון של הרדיאטור בחזית הרכב) ולאפשר גם את הדבר השני שהגבההת מרכב מאפשרת וזה שיפור של זוויות הגישה והנטישה.

 

ואז בנוסף לזה בחרתי קיט עם בולמי שמן מאחור בשביל להפוך את הנסיעה ליותר רכה ונעימה - אבל הרכב יהיה פחות מתנהג זה בטוח.

 

לרנגלר יש גובה גחון רציני בהרבה מהרכב שלי וזה מן הסתם מתבטא בחוסר יציבות ואחיזה נוספים - אבל יכולת השטח של הרכב הזה לא רואה ממטר את אלו של הSUV שלי - אני ממש לא רוצה רנגלר - אפילו לא מתכוון לעבור בטוואי שטח שכאלו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי נכנס באמא שלו (של הדודג' במיוחד שכבר בוזבז זמן וזמן ילדים).

אני בדברים מסויימים חושב הרבה פעמים אם לעשות או לא במיוחד כשזה בא על חשבון הזמן עם הילדים זה מקבל משמעות כפולה.

 

מחכה כבר לראות את הרכב מוגבה!

 

אני בד''כ שאני אומר שאחזיק את הרכב עוד שנתיים זה מסמל אצלי שנמאס לי מהרכב ואני רוצה להחליף אותו. עם הייטי נשאר לי עוד שנה ו 11 חודשים כהתנהלות כלכלית נכונה.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Citroen C4 Grand Picasso 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי את הדודג' מלחתכילה בתור רכב "נסיוני" לתקופת אחזקה של עד שלוש שנים.

 

לאמר לך שנמאס לי מהרכב - אני חושב שמכל רכב יימאס לי די מהר - השאלה היא רק עד כמה האמון שלי ברכב חזק בכדי להחזיק אותו לתקופה ארוכה יותר.

 

את הסובארו שנמצאת אצלי כבר 4 שנים - בעצם בקרוב תשלים אצלי 5 שנים - אני מתכוון להחזיק עוד כ6 שנים נוספות עד שתגיע לגיל 15 ואצטרך לרוץ גם להביא אישור בלמים בטסטים - אז כבר אני חושב שלא ארצה להמשיך ולהחזיק בה וזו תהיה סיבה טובה להחליפה.

יש לי אמון ברכב הזה, הסובארו הכוונה.

 

בדודג' לא - יש שם יותר מידי רכיבים חשמליים שכבר היו בהם תקלות, הרכב צובר בלאי יותר מהר מהסובארו וידוע מראש שתכנון הרכיבים בו ואיכות הרכיבים בו פחות טובה - זה לא רכב שאני רוצה להחזיק לתקופה ארוכה.

 

עכשיו תוסיף לזה צריכת דלק פשוט נוראית.

 

ותוסיף לזה שהמטרה לשמה הרכב נרכש - לא מתממשת וגם אם תתממש - יש לי חשק לצאת עם הרכב לטיול אולי פעם בכמה חודשים וזה לצאת לטיול הזה לבד אז עד שאני מגיע לזה - זה בעצם כרגע לא קורה.

 

אני מקווה שלאחר ההגבהה עם קצת יותר ביטחון לקחת שבילים - אני כן אצא לטיול פה ושם.

 

נכון לעכשיו מה שאני באמת נהנה ממנו זה המנוע, הכוח של המנוע.

הפרקטיות של הרכב שאני יכול להחנות אותו במקומות שבד"כ עם רכב נוסעים אני לא יכול לטפס אליהם.

הפרקטיות של הרכב להעמיס ולהוביל דברים - מאוד נוח.

המראה של הרכב - אי אפשר להתעלם מזה.

 

אבל אני לא באמת צריך את זה - מה שאני באמת צריך זה רכב קטן, פשוט לתחזוקה, אמין יותר שמורכב מרכיבים איכותיים יותר וכך גם יהיה לי אמון להחזיק ברכב לתקופה ארוכה, חסכוני בדלק ובכל זאת שיענה על אלמנט מסויים של פאן בין אם מדובר בשטח או בכביש.

כן חשוב לי שהילדים ישבו גבוה יותר מהנורמה אם כבר רכב קטן.

 

אני שוקל - באמת שוקל, להחליף אותה לג'ימני.

 

ואז אני מתניע והכל נעלם :-P

 

אבל זה ההבדל בין להיות מאוהב ברכב לבין לאהוב את הרכב

 

בדודג' אני מאוהב

את הסובארו אני אוהב

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...