Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב - מפגר טורבו (או קניתי דודג' ניטרו SXT שנת 2008)


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1484 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל יצא טוב לא? 

 

גם באמת שהייתי נורא עסוק בחודש האחרון ואם זה לא היה מספיק גרוע אז לא, אני לא בחל"ת אני עובד רוב הזמן מהבית ופה ושם מהמשרד ואנחנו בטרפת של עבודה ותוסיף על זה את הילדים. אנחנו מספקים ניתוב עומסים ואבטחת מידע כמעט לכל גוף עסקי, ממשלתי ובידורי בעולם - ואנשים בבית, עובדים מהבית, קונים מהבית, משתגעים מהבית ומגדלים ילדים - מהבית. ים עבודה. 

 

וזה גם סוג של GAG שהוא גם אנטי-GAG - זה קצת שונה מהנורמה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, lanosforce כתב:

אבל מה ששמתי לב זה... שכבר אין לי כוח וגם לא חשק להתחיל להתעסק עם זה כל כך מוקדם מהצפוי.

 

ואז בעצם הגיע המסמר פחות או יותר האחרון בארון הקבורה – קם בבוקר, בא להניע ואין כלום... לא סטרטר, לא משאבה סוויץ'? מצבר? סוגר אזעקה מכניס קודנית והופס מניע בנגיעה – עכשיו... אחרי כמה ימים זה שוב חזר רק שהפעם לא קודנית ולא נעילה של האזעקה אלא פשוט הוצאתי הכנסתי מפתח והניע בנגיעה – אז זה אימובלייזר? זה סוויץ'?

...
 

אז איך הגעתי להחלטה שהגיע הזמן?

פשוט מאוד –

ראיתי שאני לא ממש יוצא לשטח.

התחלתי להשתמש ברכבת בכדי להגיע לעבודה בכדי לחסוך דלק וזמן.

ואני הולך לאכול עוד צרור של תקלות ואני עייף – פיזית ומנטלית – יותר נכון, מותש!

 

אמרתי די –


אני יכול להזדהות איתך ב 100% כי זה בדיוק מה שהרגשתי ב 2019 עם ה C4.
אוטו מזדקן זה לא דבר רע, אבל לפעמים הצרות באות בצרורות וזה באמת יכול להיות מתיש (באופן כללי, כשהסערה מתחילה וזה מתחיל להיות מתיש - תחזיק חזק, כי בסופו של דבר הסערה נרגעת).
הגיר תיסכל אותי במשך חודשים אבל המזגן היה המסמר האחרון בארון הקבורה (שבסופו של דבר, תיקנתי והוא עובד *טיל* עד לרגע זה).
זה בדיוק מה שדירבן אותי לקנות את הפיקאסו עם דגש על: כמה שיותר חדש\צעיר, כמה שפחות קילומטרים, ושהיה במצב *חדש*.

בנוגע לתחזוקת ה THP156 - כמה אנקדוטות שאספתי במרוצת השנים גם באמצעות שיחות עם חברי פורום יקרים וגם ברחבי האינטרנט:

1. השרשרת והמותחן עברו אין ספור עידכונים ושיפורים. אם לא בוצעה אצלך החלפה בשנה-שנתיים האחרונות - כדאי לך להתקין את הסט החדש ביותר (השרשרת החדשה משופרת הן מבחינת החוזק והן מבחינת יכולת השימון -> היא מכילה חרירים קטנים בכל חלק לצורך חדירה של שמן פנימה).

2. מכסה שסתומים - כשמתקלקל - כדאי לבדוק הזמנה מחו"ל ו/או להחליף יזום. למיטב זכרוני בדגם הזה כבר קיים מק"ט מחליף משופר (יחד עם עוד איזה צינור סיחרור אדי שמן).

3. בהמשך לסעיף 1 - יש גם GUIDES\מובילים חדשים עם מק"ט חדש (משופר) לשרשרת עצמה. כמדומני יש גם גלגלות קאמשאפט עם מק"ט אחר לדגם שלך, תבדוק הכל לפני אם אתה נכנס לפרוייקט כזה.

4. עיקר בעיות הפיח הן תוצר של התארכות השרשרת. הסיבה שב 165 כ"ס יש פחות בעיות היא *גם* בגלל מכסה שסתומים שונה וגם בגלל שהשרשרת שם כבר היתה ברביזיה המי-יודע-כמה יותר חדשה מאלו הראשונות שהיו ב 156 כ"ס.
בדגמי ה 200+ כ"ס יש שרשרת שונה לחלוטין ושם *אין* בעיות שכיחות של פיח בשסתומים מהסיבה הפשוטה שהשרשרת לא מתארכת (!) ואין איתה בעיות.

5. פלאגים מחליפים כל 40K ק"מ אבל אפשר להחמיר אפילו ל 30K ק"מ (המחיר בארץ נפל לשפל, אל תקנה מחו"ל ותסתכן בחלקים מזוייפים. סט של מצתי איריודיום זה עניין של 300 שח, לא נורא בכלל).

6. משאבת דלק לחץ גבוה ידועה כבעייתית בדגמי ה 156 כ"ס. כמדומני גם כאן יצא כבר דיי מזמן מק"ט חדש משופר. בדגמי ה 165 כ"ס מדובר במשאבת דלק שונה לגמרי וחזקה יותר (אין איתה בעיות).

7. עכשיו כשאתה עם טורבו, יש סיכוי שתתמכר ולא תוכל לחזור אחורה. ראה הוזהרת. 1600 עם טורבו זה סטייל אחר לגמרי ממנוע מגודל - שלא לדבר על צריכת דלק שפויה בהרבה ממה שהורגלת עד היום (אם אתה לא לוחץ עד הברזל) וזמינות כח אגדית.

8. עדיין לא מאמין שחזרת לצרפתיה - אבל לאור העובדה שבעברך רנו מגאן 2008, כמו שאני מכיר אותך, אצלך הכל יכול להיות...

תתחדש !

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכנוס פתחתי שרשור על הDS - בימים הקרובים אני אגיע ליישור הקו שלה ואני חושב שאתה תבין עד כמה ההודעה שלך עוד תעזור לי כאן בעתיד. 

 

ביחס לדודג' אני לא מרגיש כאן משהו ממכר - דווקא הV6 של הדודג' ביחד עם הנאה אחורית היה ממש ממכר ובגלל זה אולי דווקא כאן האפקט של מנוע גודש - פחות משפיע כי נכון, אמנם ה1.6 הזה מגייס כוח מאוד מוקדם והוא זמין וגמיש בצורה פשוט פנטסטית אבל זה ביחס למנועים 2-2.5 ליטרים אטמוספריים - ואני עברתי למנוע הזה מ3.7 ליטר 

 

הדודג' היתה פרא, אכזר באופי שלו הDS מרוסנת היטב - המנוע הזה פשוט נעים בליגות אחרות - במובן התכנון כן, בעייתי. במובן החוויה - מעורר פליאה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל V6 יש אופי שונה לגמרי מ-4 צילינדרים. לא רק שהוא חלק יותר והרבה פחות רועד, הוא גם נותן זמינות כח מצויינת בסל"ד נמוך.

 

אבל להשוות V6 למנוע 4 צילינדרים זה לא כח.

תשווה את ה 2.0 ל' מהסובארו ל 1.6T של ה DS ואז תבין שהאחרון רועד פחות (חלק יותר) ומגייס כח בסל"ד נמוך.
במקרה שלך קשה לי להתייחס באופן נקודתי לעניין צריכת הדלק כי ה 165 כ"ס אצלי נחשב ליותר חסכוני וגם יותר חזק.

לזכרוני ה 156 כ"ס האחרון שנהגתי בו היה על 3008 דור ראשון והוא הרגיש לי דיי חלש ויחסית מסורס (זמן לא רחוק לאחר מכן הוא נדרש לתיקונים מאסיביים במנוע ולדעתי הוא פשוט פיתח עם הזמן סוג של דעיכה בהספק שמקורה לא ידוע לי [פיח ? התארכות שרשרת ? בעיה אחרת ?] ).

שים לב שתיבת ההילוכים דורשת הסתגלות (בנהיגה רגועה הילוך 1+2 הם ללא נעילת ממיר מומנט, והחל משילוב להילוך 3 אתה כבר על ממיר מומנט נעול ושם גם מרגישים בד"כ את הדחיפה של הטורבו). אם אתה לוחץ - בהילוך 2 מעל איזור ה 2500 סלד הממיר מומנט ננעל.

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה - לגבי איזה מנוע להשוות אותה - אל תשכח שלסובארו יש מנוע בוקסר שמאזן את עצמו באופן טבעי ותוסיף לזה גיר רציף מאוד מאוד חלק ותוסיף לזה מושבים שהם גם שיא הנוחות ותוסיף על כל זה מתלים רכים ומאוד נעימים. 

 

בסופו של דבר אם אתה שואל אותי איזה רכב הוא נוח יותר לנהיגה - הסובארו מנצחת. ואל תשכח את תוספת בידוד הרעשים ברמת מחלת נפש שהוספתי לסובארו.

 

אבל אם אתה שואל אותי איזה רכב הוא נעים יותר לנהיגה - הDS מפליקה לה בישבן - המנוע פשוט "בשרני" בצורה שאי אפשר להשוות וכן הוא מגייס את הכוח מאוד מוקדם ולא מתאמץ בטווח הנסיעה המנהלתי - בעצם אף פעם! 

 

ותיקח את מידות הצמיגים של הDS שהם סוג של הזיה - 235 על 45 על 18 אבל עזוב - אני אגיע לסיקור מלא של הרכב במהלך הימים הקרובים. 

 

בוא נאמר שההשוואה היותר נכונה בין הצפרדע לנינג'ה תהיה לזו של אבא שלי - B4 שנת 2015 עם מנוע 2.5 בוקסר אטמוספרי - זה שם, זה באזור הזה - ועדיין - ה1.6T פשוט נעים יותרררר.

 

ומבחינת צריכת דלק - תשמע, הפתעה לרעה היא כרגע צרכה לי על המיכל הראשון 1:8.5  אבל זה תדלוק ראשון עם שהיה במוסך ליישור קו ותמהיל פקקים גבוה למדי. 

 

וכן תיבת ההילוכים הזו דורשת הסתגלות מסויימת שארחיב עליה אח"כ. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע, אני לא עף על מנועים ענקיים במיוחד עם תיבה 4 הילוכים עתיקה. 

 

אני מתנייד במקביל עם יונדאי טוסון V6 2.7 שאמנם חלש מהנייטרו שהייתה לך אבל גם קל ב-400(!) קילו. והרכב לא חלש אמנם, אבל אין מה להשוות למנועי טורבו עם תיבת הילוכים נורמלית. 

 

ועל צריכת הדלק בכלל אין מה לדבר. איפה שמנוע 1.6 עם 6 הילוכים עושה 1 ל-15. הבהמה עושה 1 ל-8.

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לעוף על מנועים גדולים - מבין את זה לחלוטין. 

אבל לא יכול להכחיש בשום צורה את מידת ההנאה שהפקתי מזה - אני חושב שהרשיתי לעצמי להיות חזיר לתקופה במובן הביטוי GAS HOG אבל בגדול זה גם משהו שלא ממש מסתדר ביום יום עם העקרונות הבסיסיים שלי - אבל ברגע שהייתי מתניע החיוך של הF.THAT היה בלתי מחיק. 

 

שמח בסופו של דבר שזה כן חלום שהוגשם.

שמח גם שנגמלתי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו? אפשר לנעול 🤔 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1484 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...