Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב - מפגר טורבו (או קניתי דודג' ניטרו SXT שנת 2008)


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1484 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פורסטר זה רכב נהדר אבל זה כרגע ב"כל כך לא" מה שאני רוצה - לא בא לי עוד סובארו - יש לי אחת.

 

זה באמת יהיה או להחליף אותה לגרנד צ'רוקי בהמשך במידה ועדיין אוכל להרשות לעצמי כלכלית או להחליף אותה לג'ימני וזה עוד שנתיים וחצי שלוש מעכשיו.

 

להפוך את הניטרו כרגע למשהו שהיא לא (וגם לא חוקית) כמו להוריד לה את הפנדרים בצדדים ולהתקין לה פגוש ברזל ולהגביהה אותה - אני גם ככה לא מתכוון לעשות איתה שטח שידרוש את השינויים האלו אז למה להשקיע את כל האלפים האלו.

 

במידה והייתי נשאר איתה וגם רוצה לעשות איתה שטח קשה הייתי מגביהה אותה עם קיט של OLD MAN שמתאים לליברטי KK + נועל אותה נעילה אחורית + ממגן גחון -> הדברים האלה אמורים להיות חוקיים.

 

לאחר מכן שוקל באמת טמבון ברזל עם כננת ולהוריד את הכנפיים

 

אבל אני ממש לא מאמין שלהשקיע בה כל כך הרבה (זה השקעה שיכולה להגיע ל30K שקלים מה שרשמתי מעלה) בשביל רכב שאני פוחד שהמערכות האלקטרוניות שלו וגם כמה אטמים מאוד חשובים - לא ישרדו את השנים, כבר עדיף לי להחליף אותה בג'ימני - גם ככה לשטח קשה אני כנראה אסע לבדי אז בשביל מה???

 

 

אפרופו - לראות פרוייקטים יפים על רכבים וגם על ניטרו כיף ממש להכנס ל DRIVE2RU

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לתקופה הקרובה אני קורא לזה "שישי תחזוקה" :-P

 

את הסופש הזה בילינו בבית אז כבר החלטתי שאם כבר קניתי ATF+4 בכדי להחליף את הנוזל של הטרנספר המרכזי - ניגש למלאכה.

 

החלפת שמן טרנספר מרכזי

 

עבודה מאוד פשוטה - שני ברגים, מילוי וריקון.

שניהם עם אותה בוקסה בידיוק - 9.5 מילימטר כוכב.

 

בחלק הראשון אני יורד אל החניון עם -

 

מיכל איסוף

ראצ'ט רגיל

ראצ'ט עם זווית משתנה

מגבת מיקרופיבר בכדי לתפוס את הנזילה של השמן במידה ופספסתי במיקום של מיכל האיסוף.

קופסה של בוקסות T

לק לציפורניים :-P

מפתח מומנט

 

תיכף תבינו למה לק לציפורניים אני בטוח שרובכם מרימים גבה.

 

זוחל מתחת לרכב - שולח יד לבורג המילוי קודם כל! אם אני לא מצליח לפתוח את הבורג הזה אין בכלל מה לדבר על לפתוח את בורג הריקון כי אני אשאר עם רכב מושבת.

 

במשיכה אחת בלי יותר מידי מאמץ והופס הוא משתחרר בקליק - נותן עוד כמה נגיעות קטנות ומניח לו לנפשו.

 

עובר לבורג הריקון וכנ"ל זה משתחרר בקלות - מניח את מיכל האיסוף ומתחתיו מגבת מיקרו - ומרוקן את הנוזל.

 

למרבית הפלא הנוזל שיצא - יצא נקי! אדום נקי וברור.

פקקי המילוי והריקון שנראים זהיים - נקיים לחלוטין! בלי שום גילוחי מתכת עליהם - נקיים כאילו הרגע הרכב יצא מהמפעל.

 

לק לציפורניים

 

אז כן - במקום לקנות THREAD LOCKER מוכר כמו LOCKTITE פשוט לקחתי לק ב4 שקלים (או יותר נכון לקחתי מהמגירה של האשה :-D ) ושמתי על בורג הריקון וטרקתי אותו ל30 ניוטון מטר (לפי מה שכתוב בפורם של דודג' ניטרו לגבי ספציפיקציות של סגירת ברגים)

 

זה טיפ קטן שלמדתי מאבא שלי - החומר הבסיסי, הכימיקל הבסיסי שממנו עושים את כל נועלי הברגים - הוא אותו החומר המצוי בלק לציפורניים - אז לא מחוזק בגומי ויכול להיות שהדבק קצת יותר חלש אבל בגדול לק לציפורניים מספק את הסחורה.

אבא שלי עבד שנים בתדיאראן במחלקת קשר ואחכ גם היה יועץ חיצוני שלהם ושל תעשיות בטחוניות נוספות בארץ - באחת המלחמות היה להם מחסור בלוקטייט ולא היה מאיפה להזמין וככה הם הגיעו ללק לציפורניים. זו לפחות הגרסא שאני זוכר לסיפור שלו כשביקשתי ממנו לקנות לי לוקטייט.

 

עולה חזרה הביתה - לוקח את המיכל של הATF+4 - קניתי חמש ליטר - לוקח בקבוק ליטר של שמן ATF שרוקנתי לתוך בקבוק ישן של ג'ל כביסה

 

*** אפרופו - לרוקן שמנים של רכב לתוך מיכל ג'ל כביסה זה אחלה כי זה ממש מנטרל את הריחות של השמן :-P:-P:-P

 

ולאחר העברת הנוזל לבקבוק הקטן אני שם עליו פיה שנקראת SPOUT - וזה משהו קטן, טיפ נורא מועיל שלמדתי מלא אחר "סקוטי קילמר"

 

תגידו מה שתרצו - כן הוא צועק, כן הוא לא נעים במיוחד וכן הוא אפילו ברמת הטרול כשזה מגיע לרכבים גרמניים - אבל כשהוא נותן טיפ טוב, זה טיפ טוב!

 

הפיה הזו מתלבשת על בקבוקי ליטר עם פיה גדולה ועל בקבוקי ליטר עם פיה קטנה - סופר יעיל, צוואר מתארך שמתאים לכל זווית.

 

מותח את הצוואר של הפיה - מכניס לפתח המילוי - מרים את הבקבוק לחלק גבוה יותר ברצפת הרכב והנוזל ATF מתחיל לזרום לתוך הטרנספר.

 

נאלצתי למלא את הבקבוק מחדש בעוד כ800CC ולאחר מכן תיבת הטרנספר החלה לנזול מפתח המילוי.

 

פקק מילוי - לק לציפורניים - טורק ל30 ניוטון

 

מנגב את כל סרחי השמן והמשימה הושמלה.

 

נסיעת מבחן ומסקנות - המשך תוכניות תחזוקה

 

השמן ATF יצא ממש נקי וזה אומר אחד משניים -

 

או שתחזקו את הרכב הזה והחליפו לו נוזלים בזמן וזה כנראה משליח גם על הדיפרנציאל האחורי והקידמי ותיבת ההילוכים.

או שנסיעה מנהלתית פשוט לא מדגדגת לרכב הזה וה182KKM שהוא כבר עבר לא ממש שחקו שם שום דבר.

 

כמו שזה נראה לי כרגע - אני פשוט אבזבז אנרגיה אם אחליף עכשיו את הנוזלים בגיר האוטומטי ובשני הדיפרנציאלים - הרכב נוסע חלק חמאה!

 

יכול לחכות ל200KKM וזה בעוד 18 אלף קילומטרים אז אני מעדיף לפנות את האנרגיה שלי לתחזוקה של דברים אחרים ברכב.

 

השבוע אני צריך לקבל במשלוחה את החלקים הבאים:

 

נגד מהירויות מאוורר

מנוע מפוח HVAC

פילטר אוויר מזגן

 

זו התחזוקה שאני כרגע כנראה באמת צריך לבצע בכדי למנוע את הדיווח על צריכת זרם יתרה במעגל החשמלי הזה.

ביחד עם זה אני אבדוק את חלקו התחתון של צינור המים של גג השמש בצד ימין של הרכב - במידה והכל תקין שם לצערי יש לי כנראה מגש פינוי מים סדוק או שבור בפינה של הקורה הימנית הקידמית.

 

ביחד עם החבילה הזו שכרגע נמצאת בשלבי אישור מכס (חברת בלדרות) יש גם מותחן חדש לרצועת אביזרים - לא דחוף - הימים החמים מתחילים והדבר הזה בקושי מרעיש ומתח החגורה תקין לחלוטין.

 

 

*** בנוסף לזה היתה לי תקלה במערכת סטריאו - המגברון (אינטגרטור) הראשי לא נדלק - לאחר אבחון - הידקתי את כל החוטים, הוצאתי והכנסתי את הפיוז, הכל חזר לעבוד.

f0a68300-3482-4815-8fe7-44df20a31d7f.jpg

12454f86-15f1-4d0c-95cb-95a6bd80061e.jpg

9054d209-1f60-470b-87e2-e1c391f426e6.jpg

51b321cb-35d9-454a-b81f-0f965ee5fc5b.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על העדכון הכפול היום - רק סיימתי לכתוב את הפוסט הראשון הגיעה הודעה מחברת הבלדרות - שעתיים אחרי זה - ארגז מלא בגודיז!

 

פילטר מזגן, נגד מהירויות, מנוע מפוח ואסמבלי מותחן רצועת אביזרים.

 

לרצועת האביזרים אני אחכה קצת שיגיע כלי שהזמנתי מעאלק-המהיר - לא באמת חייב אבל זה גם יתן לי קצת "טיימר" לנוח עם כל התחזוקה וגם יעשה לי חיים קלים יותר.

 

אז - שישי תחזוקה? תחזוקת ערב לאור אממ.... לד?

 

:-P

a5f6c4f1-0361-4b88-a810-d1e9f517a91f.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חג בחירות היה אתמול :-P

 

אז מתישהו במהלך היום לקחתי את הסובארו שעכשיו נמצאת בשימוש יומיומי של אשתי, לשטיפה בקסם ואח"כ עשיתי לה "קצת" דיטיילינג - כל הסלון מבפנים עם תחליב לניקוי עור, אח"כ מעבר על כלללל הפלסטיקה והגומיות ברכב עם G6 של CG.

 

אחרי זה לקחתי APC מדולל של CG ביחס 1:20 והורדתי תכלס במעבר של פחות מ10 שניות עם מגבת מיקרופיבר כתמים מריפוד הגג שהיו שם עוד כשהרכב היה אצל אבא שלי.

 

ולבסוף ביצעתי ציפוי מגן עם OPTI SEAL. קמתי בבוקר הסובארו נוצצת כמו יהלום בתחת של עיזה :-P

 

סה"כ חצי שעה עבודה.

 

ואז עברתי אל הדודג'

 

מה נעשה בדודג'?

 

פילטר מזגן

 

בזמן האחרון המזגן לא ממש מקרר - בקושי בקושי - מתחיל כשהוא דוחף קצת קור ואז פשוט אוורור. חשדתי בפילטרים של המזגן כי לא היה זכור לי בטיפול הענק שעשיתי לו שהיה רשום שם שהחליפו.

 

באמת, הוצאתי את הפילטרים של המזגן - שתי יחידות כאשר אחת מוחלקת הצידה לאחר ההכנסה שלה - לחלץ אותה היה קל כי יש לי סט כלים לשליפת O-RINGS וזה בעצם דוקרנים עם כל מיני זוויות מוזרות - לקחתי אחד עם זווית 90 מעלות ושלפתי את הפילטרים של המזגן בעניין של שניות בודדות.

 

בתמונה אתם תראו את הפילטר שיצא - הוא היה על גבול הסתום וזה גם היה פילטר מקורי של מופאר.

 

ואז לידו אתם רואים פילטר חדש.

 

נסעתי הבוקר לעבודה והמזגן עובד בסדר גמור - מערכת האקלים ברכב הזה קצת מוזרה אבל סה"כ בחוץ עדיין היה קר באמת אז תוך זמן קצר המזגן מיתן מאוד את הקירור שלו.

 

נגד מהירויות מאוורר

 

אופס! - הסרתי את תא הכפפות והיתה לי גישה ישירה לנגד מה שהיה קצת תמוהה כי בסרטון ביוטיוב שראיתי, הייתי אמור לפרק את הכיסוי בד מתחת לתא הכפפות ואז גם ראיתי שיש שני קונקטורים של הנגד ולא אחד וכאן כבר התחלתי לחשוש שהזמנתי את החלק הלא נכון.

 

שולף את הנגד ואכן - האחד שקיים ברכב שונה לחלוטין מזה שהזמנתי :evil:

 

ואז אני מביט בכלל אם יש טעם להמשיך ולראות אם אני יכול להחליף את המפוח גם וראיתי שזו יחידה שונה לחלוטין ממה שראיתי ביוטיוב אז עצרתי כאן וגם לא המשכתי אפילו לניסיון לנקז את המרזב של הסאן רוף.

 

אבל כן פירקתי את הנגד סה"כ - הקונקטורים נקיים לגמרי ואין עליהם שום סימני שריפה והמעגל החשמלי של הנגד נראה נקי לחלוטין - עדיין, אני חושד בנגד ולכן אזמין חודש הבא את האחד הנכון ואחליף. המפוח-מאוורר ישאר בצד לכל מקרה שיהיה לי צורך להחליף - רק שאני לא בטוח שזה יהיה משהו קל במיוחד לביצוע - אבדוק כאשר הנגד הנכון יגיע.

 

החזרתי הכל למקום וניגשתי לתחזוקה האחרונה לעשרת אלף הקילומטרים הקרובים.

 

דיטיילינג - הסרת כתמים מריפוד הגג בפינה ימנית עליונה

 

כאמור, היה לנו חורף גשום במיוחד ועדיין לא פטרתי לחלוטין את הבעיה בסאן רוף (גם לא בטוח שאפתור אותה אם אכן מדובר בסדק במגש כנראה שאמשיך כך עם הרכב) ונוצרו לי כתמים ממי גשמים שהתערבבו עם אבק.

 

העבודה כל כך קלה לביצוע שאני פשוט לא חושב שזה יהיה כדאי לבצע תיקון בגג הרכב.

 

לקחתי APC של CG - מדולל 1:20 בתוך בקבוק ריסוס, מגבת מיקרופיבר ובדיוק 5 דקות מהזמן הפנוי שלי.

 

בתמונה מס' 1 אתם תראו את המצב "לפני".

תמונה 2 - ריסוס וניגוב - מעבר ראשון.

תמונה 3 - מעבר שני.

תמונה 4 - מעבר שלישי.

 

הכל בהפרשים של חצי דקה עד דקה בין מעבר למעבר.

 

מגיע בבוקר לרכב - הגג התייבש והוא נ-ק-י!

 

להנאתכם.

 

מה הלאה?

 

אזמין את הנגד הנכון ביחד עם אטם לדיפרנציאל אחורי וכשיגיעו אסיים את עבודות התחזוקה באזור תא הכפפות.

 

בטיפול הבא כבר אחליף נוזלים בדיפרנציאלים ובתיבת ההילוכים - יתבצע במוסך בכפר - כנראה גם אחליף רפידות בלמים באותה הזדמנות - לפי צורך.

 

אבל זה בעוד 10-12 אלף קילומטרים - יש זמן - חצי שנה לערך.

4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg

8b95b162-606a-4862-af6d-66e0b9e7bcf6.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה, העיקר אני הייטי מבסוט שהספקתי לנקות את הבית מצערת (רבע שעה עבודה) :roll:

 

תוכל לתת קישור לחומר ניקוי פנים? נראה שהוא עושה עבודה ממש יפה!

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על ALL CLEAN של CG.

 

לחידוש הפלסטיקה אני גם משתמש בתכשיר שלהם שנקרא G6.

 

ולשמירה על עור אני משתמש בתחליב של סנו - פשוט זול ועושה עבודה נהדרת.

 

ומה רע בלא להיות מבסוט על עבודת DIY שעברה בהצלחה? יישר כוח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז? שישי תחזוקה? - כן, ולא רק שישי תחזוקה גם ראשון תחזוקה :evil:

 

וכו@##$@*&ע#@! עם המכס

 

אז מה קרה? למה יומיים תחזוקה?

 

הפנסים - המזגן

 

נתחיל בפנסים - הפנסים שהזמנתי לניטרו לצערי נתקעו במכס ולא עברו אישור מפקח - הם דורשים אישור מכון התקנים ולא מוכנים להסתפק באישור משרד התחבורע שאותו עוד איכשהו אפשר להשיג כי סה"כ מדובר בפנס תואם מקור, רק שהרקע שלו שחור במקום כסוף. להוציא עבודת מעבדה למכון התקנים - עולה פי כמה וכמה מהפנסים ולכן וויתרתי עליהם.

 

הייתי בטוח שאת הפנסים הנוכחיים לא ניתן להציל בגלל סוג ועומק השריטות שהיו בהם (אפשר לראות באחת התמונות) אבל יום שישי אמרתי פאק-איט אני לא מסתכן עכשיו בעוד הזמנה של עוד פנסים ואין לי כוח לבקש טובות בעבודה שיבריחו לי פנסים שיכולים למלא טרולי קטן - אחכ זה להיות חייב למישהו משהו. וכן - גם לא בא לי להבריח סחורות, לא הקטע שלי, אני מאלה שעוברים מרצון באדום במכס.

 

אז פירקתי ביום שישי את הגריל ואת הפנסים - הרבה יותר פשוט ממה שחשבתי.

 

אופן הפירוק

קודם כל ניתוק הפנסים הוא מאוד קל - כל הנורות זה בית בהתקן BYONET - פשוט מסובבים רבע סיבוב והנורה יוצאת - הנורה הראשית זה פלאג - מושכים ויצא.

 

ויש את הפלג הראשי של הפנס שאותו קצת חששתי כי לא היה ברור לי איך לנתק - סה"כ לוחצים שם על קפיץ מתכת והופס שולפים כלפי מעלה.

 

 

הגריל עצמו - תפוס בארבעה מהדקי ניילון ובארבעה ברגים.

 

הפנסים - שלושה ברגים והופס יצאו החוצה.

 

נוסע לכפר קסם ומשאיר את הפנסים לליטוש אצל "אדם פנסים" - חייב לאמר שאפו! לבן אדם כי הוא לא רק הציל את הפנסים, הם פאקינג נראים חדשים - לא להאמין - ובעבור כמה שקלים אתם שואלים? 80 שקלים! סה"כ 80 שקלים. הבן אדם עובד גם שישי, גם שבת - נוח, נגיש

 

לקה - כן או לא?

 

בניגוד לכל מה שהייתי רגיל בנושא ליטוש פנסים, שבסוף שמים לקה שקופה על בסיס מים - הבחור המליץ ועמד על כך בתוקף שלא שמים שום שכבת לק - זה חוסם חלק מהאור של הפנס ובסופו של דבר כן על בסיס מים, לא על בסיס מים הפלסטיק של הפנס ידהה בכל מקרה ואז צריך שוב לשייף את הלקה במקום פשוט לעשות פוליש וגמרנו - ובאמת אם זה סה"כ לעשות פוליש פעם בשנה - מה אכפת לי? מתפרק ב10 דקות ויש לי את כל הציוד בבית או מקסימום 80 שקלים.

 

ובלי שום קשר יש לי תכשיר בשם OPTI SEAL שהוא דוחה UV ושקוף לגמרי - נשים.

 

המזגן -

 

אני נוסע לי לכפר קסם ביום שישי ואני מרגיש שהמזגן כבר בקושי בקושי מקרר.

יום שבת המשפוחה באו להתארח אז קפצתי עם גיסי לקנות בשר - חשבנו שאנחנו עוד רגע מתים - אין מזגן, היה יום ג'יפה עם אוויר חם.

 

פאק - המזל שלי שלקחתי את יום ראשון חופש בשביל לקחת את הילדה לסיור במפעל בקוקה קולה (שלא קיבלו אותנו כי היא עדיין לא בת 7 אפילו שזה כמה ימים לפני אין להם ביטוח - אז זה נגמר בבובה בקניון פתח תקווה :-P )

 

קם בבוקר יום ראשון ונוסע לכפר קסם - יש שם מזגניסט טוב בצמוד לצמיגי תיק תק (הם אחים) - נכנס, הבחור בודק את מערכת המיזוג - הכל תקין למעט גז שאיבד את התכונות שלו - המכשור של הבחורצ'יק כולו של BOSCH באמת מערכת דיאגנוזה יפה ויעילה - 10 דקות, שואבים בוואקום את הגז הישן, מכניסים גז חדש - מקפיא! הבעיה הסתדרה.

 

לבינתיים מאחורי העסק שלו יש פחח - ואני קולט בזווית העין יפהיפיה אמיתית ומהממת - סובארו פשע לאונה - 1800GLF אמיתית!

 

הפנסים, הג'אנטים, הריפוד - היא נוסעת - איזה דבר מגניב - הייתי חייב לצלם.

 

שיפורים לשטח -

 

משם המשכתי לתוכנית המקורית של יום החופש - חצי יום בשבילי וחצי יום בשביל הילדה (את החצי השני כבר רשמתי בקטנה)

 

שם את היעד לבאר יעקב - כן, נסעתי למוסך של גתוס לברר אם יש להם הגבהה על בסיס החלפת מיתלים של אולדמן אמו - וכן יש להם רק שזה יעלה לי הון קטן לבצע את זה דרכם כמובן זה כולל כיוון פרונט, רישום.

 

אז קניתי שפאלות :-P

 

TRED IRON MAN - במחיר שבאמת היה זול באיזה 700 שקלים מלהביא אותן מחו"ל וכשיש כזאת הזדמנות זה פשוט - SHUT UP AND TAKE MY MONEY

 

והן תומכות בשימוש כגשר והן אמורות לשאת את משקל הרכב בשיפוע קטן אז יאללה הלכתי על זה.

 

פנינה קטנה לסוף - לאוהבי הכדורגל בינינו (אני לא ממש בקטע - יותר מסרגות וכאלה)

 

עצרתי לאכול בבאר יעקב ומצאתי איזה בורקס - מקום קטן ונחמד שהוא גם קונדיטוריה ואני שם לב שזה משהו איכותי, מוקפד.

 

למקום קוראים אוננה בורקס וכן שייך מתברר לשחקן כדורגל לשעבר ומאמן כדורגל לשעבר בשם משה אוננה.

 

הבן אדם כבר עוד רגע 70 ורואים שהוא "שמור היטב" - האוכל מאוד מוקפד, טרי, טעים והקונדיטוריה היא פרטית שלו - הכל נאפה במקום - קניתי גם פס עוגות לבית - סוג של פנינה היסטורית ובאמת נחמד לראות כדורגלן שהוא גם בן אדם איכותי, כי תסלחו לי אבל כדורגל ישראלי משדר את זה בכל כך ההפך מזה.

 

מומלץ! אם אתם גרים באזור או במקרה עושים מילואים בצריפין - זה במרחק נגיעה משם.

 

 

מה הלאה? - חודש הבא אזמין בכל זאת את נגד המהירויות הנכון ואחליף ליתר בטחון. בדיקה של תעלת ניקוז סאן רוף וכשיגיעו הכלים לעבודה על האזור הקידמי של המנוע אחליף את המותחן בכל זאת. ואחרי זה - אני מתפלל ל10KKM של שקט נפשי.

 

ולבניתיים גם לא שמתי לב לאכילת שמן כלשהיא - אולי זה היה הפילטר בכלל? לא יודע... לא נראה לי.

subi3.jpg

subi2.jpg

subi1.jpg

onena2.jpg

onena.jpg

d5.jpg

d4.jpg

d3.jpg

d2.jpg

d1.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באסה על הפנסים שלא עברו. היה להם תו תקן?

בזמנו הזמנתי פנס לבראבו דור ראשון ולגולף דור ראשון זוג, היו עם תו תקן ועברו חלק.

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז? שישי תחזוקה? - כן, ולא רק שישי תחזוקה גם ראשון תחזוקה

 

,,,,, - (נהנתי לקרוא הכל - :wink: )

 

פנינה קטנה לסוף - לאוהבי הכדורגל בינינו (אני לא ממש בקטע - יותר מסרגות וכאלה)

 

עצרתי לאכול בבאר יעקב ומצאתי איזה בורקס - מקום קטן ונחמד שהוא גם קונדיטוריה ואני שם לב שזה משהו איכותי, מוקפד.

 

למקום קוראים אוננה בורקס וכן שייך מתברר לשחקן כדורגל לשעבר ומאמן כדורגל לשעבר בשם משה אוננה.

 

הבן אדם כבר עוד רגע 70 ורואים שהוא "שמור היטב" - האוכל מאוד מוקפד, טרי, טעים והקונדיטוריה היא פרטית שלו - הכל נאפה במקום

- קניתי גם פס עוגות לבית - סוג של פנינה היסטורית ובאמת נחמד לראות כדורגלן שהוא גם בן אדם איכותי,

כי תסלחו לי אבל כדורגל ישראלי משדר את זה בכל כך ההפך מזה.

 

מומלץ! אם אתם גרים באזור או במקרה עושים מילואים בצריפין - זה במרחק נגיעה משם.

 

 

מה הלאה? - חודש הבא אזמין בכל זאת את נגד המהירויות הנכון ואחליף ליתר בטחון.

בדיקה של תעלת ניקוז סאן רוף וכשיגיעו הכלים לעבודה על האזור הקידמי של המנוע אחליף את המותחן בכל זאת.

ואחרי זה - אני מתפלל ל10KKM של שקט נפשי.

 

ולבניתיים גם לא שמתי לב לאכילת שמן כלשהיא - אולי זה היה הפילטר בכלל? לא יודע... לא נראה לי.

 

וכמובן, כייף לקרוא ומסכים לאבחנות שלך..

הייתה הנאה, לראות את אוננה משחק.. ולאכול "סמי בורקס" בשדרה ליד המזרקה..

והיום - אפשר להנות מ "בורקס אוננה .. בכייף"

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא הכי אהבתי את השוקו בבקבוקי זכוכית אצל סמי בורקס בשדרות ירושלים - הרבה פעמים אבא שלי היה לוקח אותנו אחרי ביקור אצל סבתא ז"ל לאכול שם.

 

אח"כ היתה תקופה שעבדתי ברחוב רזיאל, שלוש שנים למען האמת והייתי קונה שם מתוך נוסטלגיה.

 

הפנסים - לא חשבתי לרגע שיהיו ללא תו תקן כי הזמנתי דגם תואם למקור - עם פרוג'קטורים ולא עם עדשות - לא שיערתי לנפשי שהרקע השחור יהווה בעיה.

 

הם רוצים אישור טכניון - פיזדץ בקיצור.

 

כואב מאוד - לא נעים, לא נורא - שאלו יהיו הצרות שלי הלוואי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם מסקרנות האם המוכר הזהיר שיש תו תקן tuv? תמיד בדקתי שיש את זה מבלי באמת להתעמק מה זה וכל דבר עם זה כולל קויילאוברים שהוזמנו עבר חלק.

 

אגב המכס מחזיר את החבילה חזרה למוכר? תקבל החזר כספי?

 

Sent from my MI 8 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבירורים מול חברת הבלדרות - לדעתי זה אבוד כי לא הזמנתי משלוח גלובלי אלא דרך בלדר ובעצם המשלוח הגיע מיעד אחד ליעד אחר.

 

וכל פעולה שאני עושה דרך הבלדר כרוחה בתשלום נוסף - בקיצור, אין לי לא כוח ולא חשק לכאב הראש, עשיתי טעות, שילמתי, תיקנתי - ממשיך הלאה.

 

ובנימה נוספת - מה שיותר מגניב אותי היה לגלות כאשר פירקתי את הגריל הקידמי היה לראות את הדודג' במערומיה ופשוט להבין שמסתתרת לי שם באמת ג'יפ ליברטי לכל דבר ודבר - יהיה משעשע מאוד להשיג גריל, טמבון וכנפיים קדמיות של ליברטי וגם פנסים כמובן ולהמיר את הדודג' לאחותה.

 

סתם - נחמד לקרוא על התקן TUV - תודה!

 

אני שוקל בהחלט להגביהה אותה לשנה הבאה ועושה כרגע הרבה מאוד שיעורי בית ונעזר בחבר לעבודה שמקושר בערך לכל עולם שיפורי השטח ואחותם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אז נעדכן קצת -

 

עברו כ3K קילומטרים מאז הטיפול האחרון ובזמן הזה שעבר אני עשיתי הרבה מאוד שיעורי בית לגבי הגבההת הרכב.

 

כן, הדודג' תעבור איפה שכל סובארו פורסטר תעבור - אבל עם קצת הגבהה וביטול של מגן הרוח בטמבון הקידמי והיא צריכה להיות בכלל בקטגוריה של רכב שטח קשוח. יש לה סרן אחורי חי של דנה 35 (יכול להיות שזה 30 אבל אני זוכר 35 משום מה) ודיפרנציאל של TJ אבל היא מוגבלת בטמבון הקידמי.

 

מביחנת נתונים הניטרו SXT חולקת את מירב מכלוליה עם ג'יפ ליברטי KK

 

הבעיה - אין אף תיעוד בשום מקום שמישהו הגביה דודג' ניטרו עם קיט הגבהה של אולדמן או דובינסון בפורומים של ניטרו או ביוטיוב.

 

כל מה שהצלחתי למצוא זה ספייסרים ואת זה אני לא רוצה כי בעצם ספייסר לוחץ על הקפיצים כלפי מטה ומקשיח אותם ופוגע בחוויית הנסיעה של הרכב שגם ככה על שיבושים קטנים נוטה להיות נוקשה.

 

ניגשתי לסדנאת שיפורים מוכרת - הבעיה היתה שהם אמנם יכולים להביא קיט מתאים של אולדמן אבל הם לא יכולים לבצע רישום ברישיון כי אף אחד עוד לא העביר דודג' ניטרו בארץ תקינה בעמדה מס' 1 וזה לא שווה להם את ההתעסקות.

 

מפה לשם מבררים לגבי תקינה - משיג מכתב רשום גם מARB וגם מדובינסון שקיטים שמיועדים לליברטי KK יתאימו גם לדודג' ניטרו, משיגים קשר לעמדה מס' 1 ודווקא מהבחינה הזו לא אמורה להיות בעיה של רישוי, על פניו.

 

מתקשרים לסדנא אחרת (בכוונה לא רושם שמות בכדי להמנע ממידע שעלול לפגוע) ומשיגים את הקיט - הקיט נשלח למכון פרונטים מסויים ואני מגיע לאחר סיכום על מחיר כולל הקיט, כוון פרונט, התקנה ורישום.

 

הבעלים של מכון הפרונט בודק את הבולם הקידמי לאחר שאמרתי לו שאני הראשון בארץ שעושה את זה וממש מהסס כי הוא חושב שהרכב לא יוגבה מספיק וגם התושבות לא ממש מתאימות ב100 אחוז - לאחר קריאה נוספת בחוברת של ARB אני רואה שממש רשום שיתכן שבדגמים מסויימים של ליברטי (גם ניטרו) יתכן ובקושי תושג הגבהה.

 

כל זה מצלצל לי בפעומני אזהרה בראש - ההתקנה מבוטלת והקיט מוחזר לאחר כבוד אל הסדנא - הדבר המצחיק הוא - שהרישום ברישיון כבר בוצע :?

 

לא נורא - לפחות הלכו כמה מאות שקלים בודדים ולא כמה אלפים.

 

**** עריכה - אני רק רוצה לאמר שמכון הפרונטים, הבן אדם היה סופר כנה וסה"כ השירות היה מדהים.

 

גם לגבי ARB שיושבים באוסטרליה - רק מזה שביררתי דרכם על קיט הגבהה באופן יזום היבואן כאן בארץ יצר איתי קשר ועזר לי ככל יכולתו - שירות לא פחות ממדהים!

 

אבל האם זה נגמר כאן? חשבתי לתומי שכן אבל לא...

 

כמה ימים אחרי זה סתם עשיתי קצת שיטוטים במרשתת (אינטרנט יא ראבאק) ובמקרה הגעתי לפורום שמתעד קיט הגבהה של חברה שלא ממש הייתי מודע לזה שיש לה קיטים - חברה בשם SKYJACKER

 

ההתקנה בוצעה על דודג' ניטרו - ההגבה היא 2 אינטש מאחורה ו2.5 אינטש מקדימה וזה קיט שלם לרכב כאשר יש להם ארבעה קיטים:

 

lib258k-h

lib258k-n

lib258k-m

lib258k-b

 

כל ההבדל בין קיט אחד לאחר הוא הבולמים האחוריים - הH מרמז על בולם הידרו כלומר בולם שמן - שנותן נסיעה רכה ונועד לשימוש לשטח פעם בתקופה ולא לשטח טכני קשה.

 

הN מציין בולם שמן משולב גז חנקן - נועד לשימוש יותר HEAVY DUTY בשטח אבל הנסיעה שלו נוקשה

 

הM - הוא בולם פרפורמנס שמיועד לשטח אתגרי וכך גם הB והם מאוד נוקשים.

 

 

אני הזמנתי את הקיט עם בולם הH - אממה? איך אני מזמין ויודע בוודאות שהדבר הזה לא יעצר לתקינה כמו שעצרו לי את המשלוח של הפנסים?

 

ואז גיליתי שלUSHOPS יש חברת צד קטנה עם רישיון לייבוא מסחרי של חלקי חילוף לרכב והם יכולים לקבל על כל דבר אישור! כולל הפנסים שהייתי צריך להזמין דרכם מתברר... בקיצור הקיט בדרך לארץ הקודש.

 

 

מעבר לזה - נרשמתי לראלי חוצה ישראל במהלך סוכות הקרוב - הכוונה שלי היא לעשות את החצי הצפוני של המסלול - עד אז אם אספיק להגביה את הניטרו - מה טוב.

 

קישור לקיט הגבהה - SKYJACKER LIB258K-H

 

פנסים פנסים ושוב פנסים - רק עכשיו קצת לגבי הסובארו ולא רק הדודג'

 

 

טוב אז לדודג' היה פנס ערפל בצד ימין שהיה מלא במים וגם רציתי להפטר מנורות הלד שהיו שם תקראו לי משוגע או יחיד סגולה במובן הזה.

 

ולסובארו שלפני שנתיים שייפתי לה בעצמי את הפנסים אך בטעות שמתי לקה מט - הגיע הזמן לתקן טעות כי את הטסט האחרון בקושי בקושי הצלחתי לעבור אחרי שהבוחן ממש עשה שימיניות להעביר לי את הרכב.

 

יום שישי חמש וחצי בערב - יורד למטה לחניון ומפרק מהסובארו את הטמבון הקידמי - 14 מהדקי ניילון סה"כ, 15 דקות עבודה והטמבון מפורק - שני קליפסים חשמליים של פנסי ערפל והוא על הרצפה.

 

שישה ברגים ותושבת על כל פנס, קליפס חשמלי ראשי לכל פנס והופס הפנסים בתא מטען של הדודג'.

 

שבת בבוקר - קופץ לאדם פנסים בכפר קסם

 

120 שקלים הבחור התקין לי בעניין של 30 דקות פנסי ערפל חדשים בדודג' (את פנסי הערפל רכשתי בעאלק אקספרס ב30 דולרים כולל משלוחה) הפנסים מגיעים עם נורות ובתי נורות - תיק תק, פלאג אנד פליי הכל מתאים ועובד פיקס.

 

על הדרך מגלה שיש פיצ'ר שלא ידעתי עליו וזה שבידית תאורה - התאורה ששולטת על עצמת תאורת לוח המכוונים אם מביאים אותה עד הסוף - מדליקה את התאורה של תא הנוסעים גם הקידמיים וגם האחוריים - נייס!

 

חוזר הביתה לוקח את המשפחה לקאנטרי בחולון - 16:00 בצהריים עוברים חזרה דרך קסם - אוספים את הפנסים המלוטשים - הבן אדם מביט עליי מוזר, כאילו לקסיקון שלם של קללות עבר לו בראש :-P ואז יוצא לו מהפה - איזה לקה שמת על הפנסים האלה??? 20 פעם שייפתי אותם עד שהצלחתי - וואללה הפנסים נראים כמעט חדשים לגמרי - השמאלי קצת יותר טוב מהימני אבל סה"כ למצב שהם היו בו הבן אדם עשה עבודה מדהימה ולקח סה"כ 80 שקלים.

 

חזרנו הביתה - הרכבתי הכל חזרה ב30 דקות, שמתי ציפוי ננו על הפנסים להגן עליהם מקרינת UV - בבוקר הם פשוט הבריקו!

 

 

 

בקטנה - מצב נוכחי

 

יש לי הרבה חלקים של הרכב במחסן -

 

נגד מהירויות מאוורר ומנוע מפוח - אחרי שמילאתי גז במזגן התקלות של צריכת זרם יתר גם כן נעלמו כלא היו! כנראה שהמזגן התאמץ מאוד לקרר ומילוי גז תיקן את העומס החשמלי שהוא יצר.

 

פאן קלאץ' - כמו מפגר בלי לאבחן באמת מאיפה הגיע הרעש - רכשתי - טוב, אני לומד עם הזמן - שוכב במחסן אם יהיה צורך אשתמש.

 

מותחן רצועות אביזרים - הרעש נעלם ביחד עם הימים הקרים - כל עוד מתח הרצועה תקין ואין שום בעיות - שומר במחסן, כאשר יהיה צורך להחליף רצועת אביזרים או מותחן - אשתמש בחלף החדש.

 

מתג חלונות ראשי - גם כן כל עוד המקורי עובד מעדיף לשמור את החלף למקרה שאזדקק.

 

הוזמנו רמקולים 8 אינטש לדלתות הקידמיות - זה לפרוייקט אודיו, יתכן ואתקין את מתג החלונות החדש במידה ופשוט יתחשק לי שיהיה חדש ויפה ונעים למגע.

 

תקלות שהיו ונעלמו או שפשוט כרגע אני לא סובל מהן - הסאן רוף בצד ימין - לקראת החורף אנקז שוב את התעלה שלו ואבדוק אם אין סדקים במגש.

 

ומודול הABS שנכון לעכשיו - תקין.

 

 

כתבתי ה-מון - ניתן קצת תמונות.

 

 

כמעט שכחתי - טיפ קטן לגבי מהדקי ניילון - אלו שהיו בחלקו התחתון של הטמבון היו ממש מלוכלכים, לא שבורים אמנם אבל תקועים - כוס מים חמה, שתי דקות והם כמו חדשים! בנוסף יש לי תמיד תפזורת של מהדקי ניילון מכל הסוגים שאני מזמין מעאלק המהיר לכל צורך (הרבה מהם נשברים וכשהתחביב הוא אודיו לרכב הרבה פאנלים מפלסטים בקבינה וגם במנוע נדרשים להחלפה פה ושם).

e97bae5e-7880-469e-9f33-50f9b240c4f2.jpg

e84c8b68-4759-466e-a616-f2273ba453eb.jpg

d43a6e2f-5b8f-45c2-bb6a-c3e0458bbadf.jpg

971295cb-b49a-4c5a-9788-acd6184a50fe.jpg

06972f46-90d4-4af3-9cc9-ea2c679bee66.jpg

92dd6ab7-4f4d-4df5-9a3a-42f861703814.jpg

49e044b9-13e2-4937-9b45-d7a834ee9957.jpg

036fafef-1a8e-459b-a65a-f73ef5ac41c5.jpg

19d93e28-d771-43c4-9168-2fac208fee67.jpg

3e25bb47-de37-468e-8214-b76ad6c4f0a8.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את עגלת הכלים שלך , פרטים אפשר? שמתי לב גם למעצורי הגלגל, האם אלה שלך או חלק מהסדר החניה בחניון הבניין?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העגלה היא עגלת "שטח" של CAMP&MORE - יכולה להעמיס 75 קילו (רשום 100) ועולה 300 שקלים - ניתן להשיג אותה בכל תחנת דלק "מנטה".

 

מה שהרכב עמד עליו (הסובארו) זה RHINO RAMPS - לא מדובר במעצורים אלא רמפות - כשאתה רוצה לבצע טיפול ברכב ואתה לא צריך לפרק גלגלים - פשוט יותר להסיע את הרכב על הרמפות במקום להרים אותו על בוקים - ככה אתה גם מקבל את הגובה של הראמפה וגם את הגובה של הצמיג.

 

אחרי ההגבהה של הדודג' אם אני לא מפרק גלגלים הרמפות יהיו מיותרות תכלס ועם הרמפות אני פשוט יכול להחליק על עגלת המוסך (הכתומה לא בטוח שרואים אותה בתמונות) מתחת לרכב בלי חשש.

 

אחת הסיבות שרציתי לעבור לקטגוריית של רכבי שטח היא הגובה של הרכב - זה פשוט קלסטרופובי להכנס מתחת לסדאן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1484 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...