Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3067 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תתחדש!

 

אתה יכול לעשות אולי הסבה לגז, לשים מיכל גז קטן במקום הגלגל הרזרבי וכך לשלב בין התכונות שרצית ב- xv לחסכון בעלויות הנסיעה (בעבר היבואן של סובארו מכר רכבים כאלו מוכנים עם אחריות, אולי יש להם עדיין הסדר דומה או לפחות הם נותנים אחריות למתקין שהם מאשרים).

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
בנסועה של 30K לשנה העלות של XV2.0 היא הרבה יותר מ-600 ש"ח לעומת קיה נירו למשל.

רק בעלות של הרכב ההפרש בינהם 20K, ל-3 שנים זה יוצא 550 ש"ח לא כולל הריבית!

צריכת הדלק של הנירו טובה יותר ב-30% לפחות, בנסועה של 2500 ק"מ לחודש ההפרש בעלות יהיה 60-70 ליטר לחודש. ולא דיברתי על הביטוח של XV שהוא הרבה יותר יקר.

ככה שהבדל בעלויות הוא לפחות 1000 ש"ח בחודש, 12K לשנה, 36K ל-3 שנים.

 

החישוב הנכון של עלויות ההפרש בין המחירים הוא ירידת הערך על אותו הפרש.

 

נניח ששני הרכבים מאבדים בממוצע 10 אחוז לשנה ממחירם כחדשים (בשנים הראשונות לפחות) אזי ה- xv יפסיד יותר מהנירו כל שנה סך של 2,000 ₪, שהם 166 ₪ לחודש ולא 550 ₪ לחודש.

 

כמובן שאם ה- xv מפסיד יותר מהנירו (ויש לי הרגשה כזאת, לא בדקתי) אז ההפרש יהיה גדול יותר.

 

כמובן שיש הפסד תשואה על ה- 20 אלף ₪ או תשלום ריבית אם לוקחים הלוואה, אבל לאור סביבת הריבית הנמוכה מדובר בסכומים נמוכים.

 

אני חושב בכל מקרה שאם ארז פותח השרשור עובר מאוריס היברידית ל- xv כנראה שהוא עובר גם ממערכת שיקולים שהדגש שלה על חסכון בעלויות למערכת שיקולים שהדגשים שלה הם אחרים.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

בעיקרון אתה צודק לגבי ירידת הערך, אבל כיוון שהוא דיבר על ההפרש בעלויות לחודש, ובהנחה שהפער בין העלויות של שני הרכבים הוא ע"י מימון ל-3 שנים, התייחסתי להפרש בהוצאה החודשית.

כמו כן חיזוי ירידת ערך הינו השערה בלבד, ובמיוחד כשמדובר ברכבים שהם עדיין חדשים בשוק, מה גם שבנסועה של 30K לשנה ירידת הערך תהיה גדולה מהממוצע בלי קשר לסוג הרכב.

פורסם

לגביי חישוב העלויות - מדובר על ממוצע של 5 שנים:

באובדן ערך נלקחו בחשבון 16% בשנה הראשונה ו-14% בכל שנה אח"כ. הנחתי שבשוק החופשי אמכור את האוטו ב-10% מתחת למחירון. מכיוון שבסובארו יש לי התחייבות לקנייה במזומן במחיר מחירון - לא נלקחה ההפחתה הנוספת הזו בחשבון.

מימון - הנחתי 1.3% לשנה.

צריכת דלק: 17 ק"מ לליטר לנירו, 12 לסובארו. רוב רובה של הנסיעה שלי היא בינעירונית. המהירות הממוצעת שלי היא מעל ל-80 קמ"ש בשגרה (57 ק"מ לכיוון ב-35-40 דקות).

מכיוון שלסובארו אחריות ארוכה יותר, אך צמיגים יקרים יותר - עלויות התחזוקה כמעט התאזנו.

ביטוחים חישבתי לפי וובי.

החשבון שערכתי כולל את כל ההוצאות והגעתי ל-3250 לחודש לנירו ו-3850 לסובארו.

מאז הקנייה קיבלתי הצעת מחיר לביטוח מהסוכנות ב-1000 שח פחות מזו של וובי. כך שההפרש בביטוחים פחות גבוה מהצפוי.

פורסם

האם לקחת בחשבון שסובארו יפחיתו לך כמה אחוזים טובים מהמחירון בגלל שתגיע להם עם קילומטראז' של 150K?

מה באמת ההפרשים בעלויות הביטוח בין שני הרכבים?

פורסם

האוריס הלך באבדן להלכה בדיוק אחרי 5 שנים, והורידו לי בשמאות 11.5% על ק"מ עודף.

האחוזים שאני חישבתי מניחים שירידת הערך תהיה אפילו יותר גבוהה מזו שהיתה לאוריס.

בעיקרון התכנון, אם הכל ילך כשורה היא להפוך את הסובארו לרכב שני במשפחה אחרי 3 שנים ואז להחזיק אותו עוד מספר שנים. בסופו של דבר הוא כנראה ירד לממוצע קילומטרים רגיל.

(האוריס היתה אמורה להפוך לרכב שני עכשיו, ונשארנו עם פריוס בת 11 כרכב שני. נסחוב איתה עוד 2-3 שנים ונקנה רכב נוסף)

 

לגביי הביטוח, את החישוב עשיתי לפי 4200 שקל לנירו ו-5300 לסובארו (מה שהיה לפני שבועיים בוובי). כאמור אחרי הרכישה, קיבלתי הצעת ביטוח מסוכנות סובארו ב-4400.

×
×
  • תוכן חדש...