Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3184 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה אמור להיות רשום בספר הרכב.

מאמין שמדובר בסדר גודל של 5 ליטרים. ג'ריקן 5 ליטר עם נוזל מקורי (SLLC) עולה בסביבות ה 250 שקלים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

וגם אם תגלה שבאמת צריך 5.1 - את ה 100 מ"ל החסרים תשלים עם מים מזוקקים או מים שעברו הרתחה וסינון אבנית.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מספיק לפתוח את בורג הריקון התחתון. המחמירים ירצו שטיפה או שתיים עם מים רגילים אבל זה לא MUST.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

נכון, זו הנחיית היצרן המעודכנת, ההחלפות הבאות אחריה הן כל 5 שנים.

 

לא יודע, אני לא קונה את זה. נשמע לי מוזר מאוד שנוזל הקירור מצליח לשמור על תכונותיו 10 שנים. ונגיד שכן, למה היצרן מנחה שההחלפות הבאות יהיו כל 5 שנים ולא כל 10?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם (נערך)
נשמע לי מוזר מאוד שנוזל הקירור מצליח לשמור על תכונותיו 10 שנים. ונגיד שכן, למה היצרן מנחה שההחלפות הבאות יהיו כל 5 שנים ולא כל 10?

 

כי שמחליפים ללא שטיפה נשאר אחוז לא קטן של נוזל ישן (ואם עושים שטיפה נשאר אחוז לא קטן של מים - ומכניסים נוזל קירור מדולל= מוכן לשימוש)

לדוגמה בהונדה סיויק R18A1 גיר אוטומטי: כמות נוזל לאחר אוברול 7.1 ליטרים - כמות נוזל להחלפה: 5.5 ליטרים.

בקיצור: כאשר הרכב חדש יש 100% נוזל קירור חדש.

לאחר החלפה הראשונה יהיה ערבוב של חדש עם ישן.

אז לא יחזיק כמו חדש.

אוטו פרינציפ להחלפת שמן גיר אוטומט.

עריכה אחרונה על ידי adddiaz
פורסם

חשבתי על זה גם, אבל אני לא חושב שזה הנימוק ההנדסי לזה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לדעתי

א - תמיד נשאר נוזל ישן במערכת, מאחר והוראות ההחלפה אומרות ריקון הרדיאטור בלבד.

+ יורד עוד קצת מהצנרת הקרובה, אבל כ 2-3 ליטר נשארים במערכת הקירור הכללית.

ב - לאחר 5-10 שנים, מקדם היעילות של מערכת הקירור יורד קצת.

הרדיאטור קצת מלוכלך וסתום, המאווררים קצת יותר חלשים וכו' - לכן מחמירים יותר.

ומבקשים החלפה למחצית חיי נוזל הקירור - כ 5 שנים ועד 100.000 ק"מ.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אני לא בטוח שתמצאו נימוק משכנע מכיוון שקיימים ייצרנים הכותבים שאין צורך בכלל להחליף את נוזל הקירור במהלך כול חיי הרכב.

 

אחת הסיבות כנראה הפחתת זיהום סביבתי כתוצאה מהחלפות מרובות.

איזה כייף לי :)

פורסם
חשבתי על זה גם, אבל אני לא חושב שזה הנימוק ההנדסי לזה.
אני דווקא חושב שזו הסיבה היחידה. כשממלאים נוזל קירור 100% נקי למערכת חדשה, זה דבר אחד, כשממלאים נוזל קירור למערכת שנשאר בה נגיד 20%-30% נוזל ישן, איכות התערובת היא לא כמו נוזל חדש ולכן זמן החלפה שניה ומעלה מקוצר.

 

לא מצליח לחשוב על שום סיבה אחרת.

 

 

פורסם
קיימים ייצרנים הכותבים שאין צורך בכלל להחליף את נוזל הקירור במהלך כול חיי הרכב.

 

תוכל לתת דוגמה? (יצרן, דגם רכב ושנת ייצור)

האם אין בכלל המלצה להחלפה או יש כתוב בפרוש שאין צורך להחלפה?

×
×
  • תוכן חדש...