Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה CX5 2014 - להשאיר או לקנות חדש?


Alon BenHarosh
שימו לב! השרשור הזה בן 2211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

וואלה?

פ'ז'ו סחיר יותר מפורד לדעתך?

אם לשפוט על פי הפוקוס, פיאסטה וקוגה האחרונים, אז הן סחירים בערך כמו פיג׳ו.

לפני מספר חודשים רציתי להחליף את הרכב לאישה (שלבסוף התחרטה), מדובר על פיאסטה בת שלוש בדיוק (בזמנו) עם ק״נ נמוך ובמצב סופר שמור.

במחירון (המגוחך) הוא 50,000₪, על רכב שעלה כחדש 100,000₪.

הרכב היה מפורסם שבועיים ואף אחד בערך לא התעניין.

לבסוף ביטלנו את המכירה אך מתוך עיניין התחלתי לגשש קצת סביב הדגמים של פורד ומסתבר שכולם קיבלו מכה חזקה במחירון.

תבדוק למשל מה מחירה של קוגה בת שנתיים-שלוש או פוקוס (אפילו כזו לאחר מתיחת הפנים).

 

לדעתי הסיבה לחוסר האטרקטיביות של פורד בשוק היד-2 זה לא רק בגלל בעיות האמינות (שגם הן עוזרות).

הסיבה לדעתי היא שהיבואן הזניח את המותג, לא מייבא מספיק דגמים (הפסיק למכור מונדאו, פיאסטה, smax ועוד) ולא משקיע מספיק בפרסום.

בסופו של דבר זה עושה את שלו ופורד היום לא בתודעה של הציבור (מלבד אולי מי שמחפש suv ענק).

 

אז אולי הפיג׳ו לא תהיה סחירה יותר מפורד (למרות שלדעתי היא כן תהיה) אבל הן יהיו קרובות, ובמצב כזה אני בהחלט חושב שעדיף את ה-3008 על פני הקוגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והמוכר באמת צדק יש רק הבדל של מעלה אחת +- בין רכב שחור ללבן אם חום זה מה שמדאיג אותך.

 

 

המוכר טעה ומטעה את הרוכש בהבדלי הטמפרטורה שבין הרכב הלבן לרכב השחור.

 

בבדיקה שנערכה בעבר הרחוק באחד מירחוני הרכב בישראל

שבוצעה ברכב טיוטה קרולה.

 

נמצא כי היה הבדל בטמפרטורה שנמדדה בצהרי היום בין הצבעים הבאים:

צבע לבן לעומת צבע כסף מיטל 6 מעלת צלציוס.

צבע לבן לעומת צבע ירוק 12 מעלות צלסיוס.

 

כך שסביר שטמפרטורה ברכב שחור לא תפחת מהרכב בצבע הירוק שנבדק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור תוצאות מחקר שבוצע בקליפורניה -

נמצא כי מכוניות כהות סופגות חום יותר ממכוניות בהירות.

 

להלן קישור לכתבה - http://cars.walla.co.il/item/1873971

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

ראשית, תודה לכולם על העצות. ממש תשובות בוגרות ולעניין.

בפעם האחרונה הייתי לפני נסיעת מבחן בפורד קוגה טיטניום.

אתמול הגענו לנסיעת מבחן קצרה בטיטניום עם אישתי. להפתעתי אישתי השתפנה ורק אני עשיתי נסיעת מבחן.

בהתרשמות הלא מקצועית שלי לא הרגשתי שעיצוב הדשבורד מיושן. דווקא סבבה לגמרי. איכות ההרכבה היתה טובה וגם החומרים הרגישו איכותיים. בהתחלת נסיעה עם רגל כבדה על הגז אכן מורגש רתיעה של ההגה (שכחתי את המינוח) אבל בהנחה שלא כל רמזור אני יעשה מרוץ עם השכן בנתיב ליד אז זה די נסבל. אישתי קצת נרתעה מהגודל אבל אחרי שהעמדנו את הקוגה בחניה ליד המאזדה CX5 היא דיי קלטה שהם בעלי אותם מימדים (אח"כ גם הראתי לה במפרט שאין ממש הבדל, בשביל השקט שלה. נשמה :)). מפה לשם חזרנו לאולם תצוגה והתחיל דין ודברים עם האישה למה לא גרסת טרנד איקס? בכל זאת פער של 11 אלף שקל. והיא גם הוסיפה שהיא לא מתלהבת מהגג החשמלי (אני אהבתי ביותר..). נראה לי שאצליח לשכנע אותה שהתוספת משתלמת ושווה את האיבזור הנוסף, הבטיחותי ואיבזורי הנוחות. היה שם גם קונה נוסף שהגיע עם כיסאות ילדים ומכיוון שלי זה גם רלוונטי אז פיטפטנו והחלפנו דעות על הקוגה וגם על רכבים נוספים. בסך הכל, בהנחה שאני לוקח מימון מלא, 60 חודש, 40% בלון, יוצא הפרש של כ 120 שקל בערך בתשלום בין הטרנד איקס לטיטניום (1750 מול 1630, בערך). אז אני דיי סגור על לרכוש את הפורד קוגה טיטניום, בצבע בהיר ולא כהה בגלל הפרשי המעלות (מדינה מדברית אמרנו?) ובגלל שנתנו לי להבין שאם אזמין עכשיו אוכל לקבל את מחיר המבצע ולקבל את האוטו רק בינואר 2018 (אני מעדיף בגלל חישוב מכירה עתידי) בכלל פצצה. נשאר לראות האם באמת. כי אם לא אין טעם לרכוש עכשיו כי המבצע לא כזה משמעותי. סדר גודל של אלפיים שקל במחיר.

עוד נקודה, שאלו פה למה לי בכלל להחליף. שהרי אני מפסיד כסף בגלל ירידת הערך. אנסה להסביר בקצרה את נקודת מבטי. היה לי רכב בליסינג מהחברה. כל חודש שמתי 4300 נטו על האוטו (יונדאי I35). כשהחזרתי את האוטו נשארתי עם הכסף החודשי "פנוי" אז קניתי אוטו באופן פרטי. מכיוון שהרכב במימון מלא ופרוש למקסימום (5 שנים, 40% בלון) אז אני מתייחס לעסקה כמו ליסינג. תשלום חודשי על הברזלים. בחישוב דקדקני שערכתי בשלוש שנים שהCX אצלי יצא ששלמתי עליו הלוואה+דלק+ביטוח+טיפולים+בלאי+חלקים שהחלפתי כ 3750 ש"ח בחודש (לעומת הליסינג "הרווחתי" 500 ש"ח בחודש, שלא לדבר על טיב האוטו, והיתרונות שבבעלות על הרכב). למעשה אם אני מוכר את הCX אני מכסה את ההלוואה ועוד נשאר עם עודף (תיאורטית, על פי המחירון, עוד לא מכרתי בפועל) ככה שבהתחלה הרכב לא היה שלי (100% מימון) וגם עכשיו, 3 שנים אחרי, אני מוכר ונשאר בלי כלום. אז מה שבעצם עומד מולי זה האם להמשיך לשלם 1800 על הCX מודל 2014 או לסיים ולשלם כ 1800 על הפורד מודל 2018.

מישהו שאל האם תיאורטית, לפי ההסתכלות הזו אני צריך להחליף רכב כל שנה, או חודש. אז הוא צודק. אפשרי. אילולא הטירטור...

עריכה אחרונה על ידי Alon BenHarosh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אוהב לחזור על עצמי פעמיים, ולכן לא אאריך.

 

החשבון שלך בטעות יסודו (הוא נכון מבחינת תזרים המזומנים, לא נכון מבחינת דו''ח רווח והפסד)

 

אין לי בעיה עם זה שאתה זורק עשרות אלפי שקלים על ירידת ערך. זכותך. קטונתי.

יש לי בעיה עם זה שאתה לא יודע את זה (וחושב שכן).

 

בעצם גם עם זה אין לי בעיה. מי אני.

רק לטובת הקורא העתידי.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לענות במקום: זה נורא פשוט.

 

מה היתה ירידת הערך של המאזדה שלך בשלוש השנים האחרונות? מה היא צפויה להיות בשלוש השנים הבאות, אם תישאר עם הרכב? מה צפויה להיות ירידת הערך של קוגה חדשה בשלוש השנים הבאות?

 

עכשיו, האם ירידת הערך של קוגה חדשה גדולה מירידת הערך של CX5 בת 3? כן, משמעותית. גם אם תוסיף את הטיפולים הצפויים במאזדה (מעבר לטיפולים הצפויים בקוגה חדשה, וזה די זניח). ההפרש הזה הוא ההפסד שלך.

 

לא משנה איך אתה מממן את זה, רכב חדש יהיה יקר יותר מרכב משומש בן 3 (בהנחה שהמחיר ההתחלתי של שניהם קרוב).

 

האם זה משתלם לך? זו כבר שאלה אישית. לרכב חדש יש אחריות, אבזור בטיחות עדיף (בחלק מהמקרים) ובאופן כללי כיף להתחדש. האם זה כלכלי? לא. בשום צורה שלא תסתכל על זה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשום לך רק שירידת הערך של הקוגה הולכת להפתיע אותך.

סמן את השרשור הזה ותחזור אליו בעוד שלוש שנים.

אני מעריך 50%, mark my word..

 

תעשה לעצמך טובה ותבדוק גם את ה-3008 פרימיום אם אתה כבר הולך על רכבים שלא שומרים מחירון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לקודמי: סביר להניח שמחירון הקוגה ומחיר המכירה בפועל יצנח משמעותי מול המאזדה, ולמי שיגיד שאי אפשר לדעת מה יהיה העתיד אז התשובה שכעת בכל אופן זה המצב העדכני, מאזדה קל למכור במחירון או קרוב למחירון ופורד לא (לא כל כך משנה הדגם...)

 

בכל אופן במידה ואתה הולך על העסקה כמובן תן לפורד את המאזדה כי תקבל מחירון מלא + מחיר מבצע, מה שייתר לך את המכירה של המאזדה.

 

כמו כן מה רע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2014 זהו רכב עדיין חדש יחסית בשבילי, 3 שנים ראשונות יורד הערך באחוזים גדולים יותר

משנים מאוחרות יותר. כלכלי זה לא בעליל והפורד תאבד יותר מהמאזדה. לפחות 5 אחוז יותר

לשנה.

מצד שני זהו רכב חדש ומוצלח , למה למכור?

מהלך של "רוצה למכור" ולא בגלל ש"צריך למכור", אם אתה מהסוג הזה, אז כן תמכור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

קראתי בעיון את ההודעות שלכם בעניין הכדאיות הכלכלית ולא מצאתי שם דברים לא הגיוניים בעליל :-D

אבל צורת ההסתכלות שלי היא אחרת.

ראשית יש לשלב בין הצד המאזני/בספרים, כפי שחלקכם מכירים ממאזני חברות ו/או הקורס בחשבונאות. לבין הצד של דוח רווח והפסד.

אם נסתכל על המאזן (באלפי שח) אז לפני שלוש שנים היה לי בצד הנכסים : רכב=160. בצד ההתחייבויות היה: הלוואה=160. בצד ההון העצמי: 0 (נכסים פחות התחיבויות)

היום המאזן נראה כך: נכסים 110 (ע"פ לוי יצחק) התחייבויות 100 (ע"פ בנה"פ) הון עצמי 10 (יש!)

אם אשאר עם המאזדה לעוד שנתיים אני מעריך כי המאזן יראה כך: נכסים 89 (לפי יד2, 2012) התחייבויות 65, הון עצמי 24 (יש!)

אם נסתכל על דוח רווח והפסד (באלפי שח) עד כה בשלוש שנים הראשונות נראה: הכנסה = 0 (הרכב לא עובד:-D), הוצאות = 125

אם נסתכל על דוח רווח והפסד בשנתיים הבאות נראה כי: הכנסה = 0 הוצאות שווה 90 (לקחתי את ההוצאה של השנה האחרונה, הכפלתי ב 2 והוספתי 8%)

סה"כ ב5 שנים הוצאתי 125+90 = 215. מוריד מזה את ההון העצמי כלומר הוצאתי ב 5 שנים כ 205 אלף שח על סעיף רכב.

מה יקרה אם אקח את הקוגה?

החלק של השלוש שנים הראשונות ישאר ללא שינוי.

המאזן ישתנה כך בנקודת המכירה/קניה: נכסים 160 (קוגה בא CX הולך) התחייבויות: 150 (לוקח הלוואה עם מימון מלא ומקזז את ההון התיאורטי שנשאר ממכירת ה CX). הון עצמי 10

שנתיים אחר כך המאזן יראה כך: נכסים 138 (מחירון יד 2 מודל 2016, אני אקבל את הקוגה בינואר 2018 8) התחייבויות 130 (קוגה 2016), הון עצמי: 8

מה קרה בדוח רווה והפסד? שלוש שנים ראשונות אותו דבר. שנתיים לאחר מכן: הכנסות = 0 הוצאות = 79 (מניח כמו המאזדה)

סה"כ ב5 שנים הוצאתי 79+125 = 204 מוריד מזה את ההון העצמי, כלומר ב5 שנים הוצאתי כ 194 אלף שח על סעיף רכב.

הבדל של כ 10 אלף שח ב5 שנים בין להשאיר או להתחדש לטובת להתחדש!. כ 500 ₪ בחודש.

אם נסתכל רק על השנתיים הבאות אז ההבדל הוא 90-24+10 שווה 76 עם המאזדה לעומת 79-8+10 שווה 81 עם הפורד. כלומר המעבר לפורד חסך לי 5 אלף בשנתיים.

מי שמסתכל רק על הצד של המאזן אז השארות במאזדה תניב לי 14 אלף שח והמעבר לפורד יניב לי מינוס 2

אבל חובה לשקלל גם את הרווח והפסד שמעביר אותנו לרווח של 5 אלף שח לטובת המעבר.

אשמח לתגובות.

עריכה אחרונה על ידי Alon BenHarosh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נסתכל על דוח רווח והפסד בשנתיים הבאות נראה כי: הכנסה = 0 הוצאות שווה 90 (לקחתי את ההוצאה של השנה האחרונה, הכפלתי ב 2 והוספתי 8%)

פה נעוצה הטעות הבסיסית שלך. הוצאות על רכב בן 3 יהיו נמוכות יותר מאשר על רכב חדש. ירידת הערך שלו תהיה נמוכה משמעותית. העובדה שאתה פורס את ההוצאות האלו בצורת הלוואה כזו או אחרת לא משנה את העובדה שהרכב הפיסי מפסיד פיסית הרבה פחות מערכו בשנה הרביעית מאשר בשנה הראשונה.

 

אם אתה רוצה ניסוח יותר חשבונאי, אתה יכול להגיד שאתה משלם יותר על ההלוואה, אבל חלק מהתשלומים האלו "נצבר" לסוף התקופה, מכיוון שירידת הערך של הרכב נמוכה יותר מתשלום הללוואה שלך. בגלל זה גם חישוב המאזן שלך מראה רווח.

 

אם אתה מסכים שירידת ערך של רכב חדש גבוהה יותר משל משומש (ואם לא, יש לנו בעייה בסיסית), זה פשוט לא הגיוני שעולה פחות להחזיק רכב חדש. לא משנה באיזו אלכימיה פיננסית תשתמש.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2211 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...