Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מובילי הדעה לומדים לנהוג - קורס נהיגה ספורטיבית ב-DriveLogic


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תומר ורוני, איזה כיף לקרוא את חוות הדעת שלכם! שמח שנהנתם ולמדתם כמה טריקים חדשים. למען האמת, נהנתי בעצמי, כנראה שלא פחות ממכם ;)

 

מקווה לפגוש אתכם שוב בקרוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טיזר לקראת ההדרכה הבאה ביום רביעי.

 

אני מתלבט בין שני סירטונים.

 

או שיצא צל"ש

 

 

או שיצא טר"ש

 

עדכונים ברביעי :-)

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסרטון השני רואים שיושב שם גבר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז לא הגעתי להדרכב עם דה שבו, אבל ללא ספק הגעתי עם היורשת המודרנית שלה, דאציה סנדרו סטפאוויי 900 טורבו ידנית.:wink:

dacia_sandero_stepway_black_001__1000.jpg

 

 

אז מה היה לנו?

כבר בשיחת ההכנה הטלפונית אמרתי לאביאל בדיוק מה המצב, עברתי הרבה הכשרות נהיגה מרשימות, השתתפתי בארץ ובחו"ל במירוצים, אממא-מה, כל זה היה לפני 25 שנים ומאז לא עברתי שום הדרכה או ריענון.

 

להוסיף חטא על פשע, בעשור האחרון גם אין לי רכב ספורטיבי בבעלותי כך שגם מה שעוד זכרתי, לא תירגלתי (חוץ מכמובן שמירה על קוים נכונים עם העגלה בסופר).

 

נפגשנו בבר-בהר, קצת שיחת הכרות ויאללה, ללוזית.

 

אביאל בחור מקסים, נהג משובח והכי חשוב מהכל, יש לו את האינטואיציה הטבעית להיות מורה טוב (כי לא כל נהג/בעל מקצוע יכול להיות גם מורה מדריך טוב).

 

נהיגה עצמית ראשונית שבה הוא "בוחן" את כישוריי הסתיימה בנימה נימוסית של "טוב, בא נתחיל לעבוד" כאשר יכולת טלפטית מופלאה שלי גורסת שמה שבאמת רץ לו באותו רגע בראש היה בסיגנון של "יש מצב שאולי תחת כל החלודה הזאת הבן אדם כן יודע לנהוג" :lol:

 

 

באותו כביש מדובר, הצלחתי מצד אחד להוכיח לעצמי שמה שלא מתרגלים, לא זוכרים!

(והרבה יותר גרוע, אתה שוקע כל הזמן למין הרגלונים קטנים שבאין מתקן, נהפכים עם השנים להרגל שגוי שקשה להתנער ממנו).

 

אבל אחרי הרבה תירגולים, המון סבלנות מצד אביאל, המון הסברים ושוב, הרבה סבלנות (כמה פעמים אפשר להעיר להורד ידיים ל 3-9 בחמש דקות בלי להרגיש קרציה...ראה עניין ההרגלים המעצבנים) פתאום זה נהיה דומה מאוד לרכיבה על אופניים.

 

אחרי 20 שנה שאתה לא עולה על אופניים, אתה מג'עג'ע איזה חצי שעה אבל פתאום קורה הקליק והכל (טוב, נו, הרוב...) חוזר אליך במכה, פתאום תנועות ההגה הרבה יותר הרמוניות וזורמות, פתאום שמירה על קוווים זה לא משהוא שאתה צריך להקפיד עליו אלא בא טבעי ואינטואיטיבי וכו'.

 

בקיצור, המון המון תודה אביאל.

 

מאוד מהנתי, מאוד השכלתי ושמחתי בכמה שעות של תירגולים לקבל את רוב כישורי הנהיגה שלי בחזרה, אמשיך לתרגל עצמאית ונמשיך גם להפגש.

 

 

אה, ומילה לסיכום על הדאציה, אני הגעתי איתה להדרכה בתור בדיחה, חד וחלק.

בסופו של יום היא נתנה הצגה מרשימה ומפתיעה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז גם תורי הגיע. למרות שעברתי די הרבה קורסים וימי מסלול בארץ ובעולם, אני עדיין מנסה להשתפר כל הזמן, ומאחר והייתה הזדמנות לנסות עוד מדריך שטרם ניסיתי, וגם עניין לראות איך זה עובד עם מודרכים קצת יותר מנוסים.. הלכתי על זה.

אז הגעתי באותו יום עם בגירה, הכרות קצרה עם אביאל ונכנסנו לרכבים. אחרי ראן אחד עם אביאל הוא הודה שאין לו הרבה מה לתרום לי, בטח לא בכביש ציבורי. זה בהחלט ראוי להערכה - לא כל מדריך היה מסוגל להודות בזה.

אז עשיתי כמה ראנים בכביש המאאד מהנה שעליו בוצעה ההדרכה (לוזית), ואז הצטרפתי כנוסע להדרכה של בגירה.

אני 'יודע את התורה' אבל ממש לא יודע להדריך, ולא יודע לזהות בזמן אמת טעויות אצל אחרים. ובזה אביאל מעולה - וראיתי ממש איך בגירה משתפר מראן לראן כשהוא מקשיב לטיפים של אביאל. ההבדל בין הנהיגה שלו בהתחלה ובין הנקודה שבה עזבתי (הם המשיכו עוד אחרי) - היה ענק. אז בהחלט מומלץ בחום !

אהבתי את השיטה שבה נוסעים על קטע כביש לא ארוך, מאד מעניין ומהנה, וגם פנוי יחסית. זה מאפשר להגיע להכרות מעולה עם כל פניה ולהתרכז בטכניקה עצמה. זה עדיף על נסיעות מייגעות אחרי שיירות בכל האיזור בנס הרים וחבריו, ומצמצם את הסיכוי להתקל בגורמים לא רצויים או בהפתעות אחרות.

 

37a8d0f8c70abee8bc73b6479b366e23.jpg

עריכה אחרונה על ידי misterb

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

היום הגיע תורי (ותור מוביל נוסף, שבטח יגיב בקרוב) לעבור את ההדרכה, והיום התחיל דווקא ממש לא טוב - ברבהר החליטו לשפץ בדיוק כשתורי להגיע, כך שהיום התחיל בלי קפה. מצד שני, האויר היה טוב כך שאת החלק התיאורטי עברנו שם. אביאל ראה שיש עם מי לדבר, כך שהחלק התיאורטי עבר מהר, חלק וקולח. בכלל, זה מוטיב שבמקום שיחזור הרבה בסיכום שלי, עדיף להוציא אותו עכשיו - הנקודה אולי הכי חשובה שאני מצאתי אצל אביאל, היא יכולת ההתאמה שלו למודרך. בלי X חומר להעביר, בלי בבל"ת חובה - רואה שאתה שולט במשהו? נקסט, נעבור למה שאתה צריך עזרה בו. אף על פי שזה נשמע מובן מאליו, זה לא, ומגיע על זה כל הכבוד. אם תפשפשו בפוסטים הקודמים, תראו שאני לא היחיד שחושב ככה.

 

בלי קפה אי אפשר, אז בדרך ללוזית בכל זאת עצרנו לאספרסו, ויאללה לעבודה. גם כאן - סיבוב ראשון אביאל נוהג, אחרי זה אני בסיבוב מנהלתי ואחרי זה מגבירים את הקצב לאט, בהדרגה. עבורי זה היה מעולה, כי לפני כן נהגתי בכביש פעם אחת, אולי פעמיים. היום נוספו עוד משהו כמו 10 ראנים הלוך-חזור בנהיגה, ואותו מספר בישיבה מאחור. עם כל סיבוב ההערות שקשורות לכביש עצמו ("ניווט") פחתו, ועברו להערות שקשורות לנהיגה עצמה. נהיגה מתקדמת וספורטיבית לא זרה לי - עברתי כמה קורסים, ג'ימקאנות, הקפדתי לפקוד את כוכב-יאיר זצ"ל ואני משתדל לא להיעדר גם ממסלולי הקארטינג יותר מדי ועדיין, היו לי כמה נקודות שהרגשתי שחייבות שיפור וליטוש. לשמחתי, אביאל עלה בדיוק על הנקודות האלה ועזר לי אתן, הן בהתייחסות ספציפית והן תוך כדי שטף הנהיגה הכולל. עם כל סיבוב וסיבוב הנקודות התחדדו, הדיוק עלה והמהירות עלתה כפועל יוצא ובאופן טבעי ביותר.

 

חלק שלי עזר באופן מיוחד היה דווקא הישיבה מאחור. כשאתה לא נוהג, אתה יכול לבחון דברים שקשורים לכביש שקשה לך לקלוט כשאתה אמור גם לבלום וגם לפנות וגם לראות רחוק ולחפש מוקדי סכנה, ולאחר כל ראן במושב האחורי שלווה, מן הסתם, בניתוח משותף של החיובי והשלילי, מצאתי עוד משהו קטן ששיפר והחליק לי את הנהיגה. מעולה.

 

סיכומו של דבר - גם נהנתי, גם השתפרתי וגם מצאתי מדריך שהיה מאד לרוחי - מעבר להיותו איש שיחה נעים, הוא ידע לתת בדיוק את האינפוטים הנכונים ולזהות את הנקודות שדרשו טיפול. מצד שני, כשהוא קלט נקודות חוזקה, הוא ידע לאפשר לי לרכב עליהן ולפתח אותן. מבחינתי, זה בדיוק סגנון ההדרכה שאני צריך ושאני רוצה. מומלץ בחום, ובתודה רבה!

 

נקודה אחרונה לגבי הכביש - כביש קשה, טכני, מאתגר וכזה שדורש לימוד והכרה. כביש טוב מאד ללימוד, כי הוא דורש ביצוע טכני מדויק כדי להיות טוב ומהיר בו. כאחד שפונק בכבישי נהיגה ברדיוס 20-30 ק"מ ממקום המגורים שלו, נחמד לגלות פנינים כאלה גם הרחק מהצפון (אם-כי עדיין, אין על התמהיל שיש פה, קל"ב :-D).

 

IMG_20170627_103616.jpg

עריכה אחרונה על ידי RK

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב גם תורי הגיע

 

נתחיל בתמונה שהעלה מיסטרB

 

המקומיים מתעקשים לקחת את העקומות האלה כאילו מדובר בכביש ישר שהקו הלבן הוא המלצה בלבד.

 

ציינתי כי זה די כיף ככה והתשובה הייתה טוב אז בוא ניסע על האיילון.

 

בר בהר היה בשיפוצים אז נהנינו רק מאויר ההרים הצלול כיין ועוד לא היה חם.

 

בן הזוג שלי היה רומן הידוע.

 

עברי הספורטיבי כלל יום בסילברסטון שם אנשים נוסעים עם הגה בצד' הלא נכון ידית ההילוכים באמצע אבל היד המפעילה אחרת. וכל זה היה לפני 41 שנה.

 

אז אמרתי לאביאל שצילצל יום לפני , שאני טבולה ראסה.

 

באותה שיחה ביקש בדיקת נוזלים לחץ אויר, ביגוד נוח נעליים סגורות והחשוב מכל לישון טוב ולבוא מרוכזים ונינוחים.

 

בפגישה התיאורטית מסביר בצורה נינוחה , העברות משקל, קוים, אייפקסים, על גבי שרטוטים / שרבוטים ולדרך. עוד לא

 

מה עכשיו הוא רוצה

 

האא תנוחת נהיגה, שיפצור עדין כאן תזוזה קלה כאן ועכשיו לדרך.

 

נהג כמו שאתה רגיל, כאן אביאל לומד אותך , נדמה כי הוא קורא אותך כמו בספר עם ניקוד.

 

עושים הפסקת קפה במקום אחר והוא עובר לרומן, הקלה.

 

מגיעים למקום שצולמה התמונה של מיסטרB זו נקודת ההתחלה.

 

אביאל מתיישב על ההגה ובנסיעה מינהלתית מתחיל להסביר בכל עקומה מתי לבלום מתי לרדת על הגז מה הקוים, נותן בהם סימנים כאן העץ כאן התמרור. הלוך 4 ק"מ חזור עוד פעם 4 ק"מ רק הכל הפוך.

 

פעם ב... עוברת מכונית מקומית , יתרון גדול, והמסלול ברובו הגדול טכני, לא אתחיל לפרט את כולו, אבל בדיוק מתאים ללימוד.

 

ואז כל אחד בתורו נוהג , אביאל כמו שנווט במירוצי ראלי מנחה אותך מה לעשות בדיוק, וככל שעובר היום וההיכרות עם הכביש גדלה הוא הולך ומשתתק, ומאחור הפרטנר, רואה את הדרך שומע את ההערות רואה את ביצועי הבן זוג.

 

ואז דיון מה היה טוב איפוא טעית בין השלישיה. פורה ומלמד.

 

והס מלדבר על מהירות או על הצצה במד המהירות, היא מגיעה לבד.

 

ואז בסשן שרומן שלא יודע לנהוג , גז ברקס גז ברקס אני מבקש לעצור בצד. רוצה להקיא ולא הולך. חוזרים בנינוח ואני בסשן של הפסקה.

 

קצת , קצת הרבה פוגם בחוויה אבל לאחר הפסקה חוזרים לשסן סיום, משם חזרה לברבהר סיכומים ומגלגלים קצת שיחה על הרינג האמיתי.

 

מתחיל לעבוד בכיוון , נראה לי מתנה מתאימה ליום ההולדת 70.

 

תודה לרומן ולאביאל על הפינוקים ומתנצלת על האי נעימות שנגרמה.

 

ממליץ בחום

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך אסור היה לכתוב על זה, לי מותר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיברסטון ועוד איך ההגה בצד הנכון!

עובדה, גם האיטלקיות של לפני מחהע - ההגה שלהן שם.

איפה אתה רוצה לשבת במסלול? בצד הפנימי של הסיבוב כמובן.

כל המסלולים נעים עם כיוון השעון (עד כמה שידוע לי, אבל אני לא יודע הכל..)

 

נהיה לי להקיא רק מאיך שתיארת את הנהיגה של רומן. תלמד לנהוג רומן! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקומיים מתעקשים לקחת את העקומות האלה כאילו מדובר בכביש ישר שהקו הלבן הוא המלצה בלבד.

כמה צחקתי כי זה כלכך נכון :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיה לי להקיא רק מאיך שתיארת את הנהיגה של רומן. תלמד לנהוג רומן! :)

 

[emoji23] [emoji23] [emoji23]

 

אותי לימדו שכשבולמים, עושים את זה חזק. אני הייתי מרוצה, אביאל היה מרוצה, ישה היה מרוצה פחות. בגדול, 2:1 [emoji1]

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיבור הגיל של שני הזאטוטים האלה ואני בפור אדיר עליהם.:mm_yeah:

 

נצחון בנוק אאוט

 

קרי אני באאוט

 

אבל אני סולח לשניהם כי הם פעלו על פי הספר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...