Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מובילי הדעה לומדים לנהוג - קורס נהיגה ספורטיבית ב-DriveLogic


פבל
 שיתוף
עוקבים 7
שימו לב! השרשור הזה בן 1006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן, סבבה, הם "מובילי דעה" והכל, אבל זה לא אומר שהם יודעים לנהוג. נכון? מזל שנקרתה בדרכנו האפשרות לוודא את זה.

אביאל יעקובי, מקים ומפעיל חברת DriveLogic להדרכות נהיגה, יצר איתנו קשר והציע לנו להעביר את מובילי הדעה שלנו קורס נהיגה ספורטיבית מזורז של כחצי יום - טעימה מהקורס המלא שהוא מציע ללקוחותיו (שאורכו יומיים).

 

נהיגה ספורטיבית, חולי הגה. מה כבר יכול להשתבש?

מה רבה הייתה הפתעתנו כשהסבב הראשון של מובילי הדעה חזר ובכלל לא דיבר על נהיגה ספורטיבית אלא על... נהיגה בטוחה?

 

פה יפרסמו המובילים שהשתתפו את מה שהם חושבים. הישארו מעודכנים, דעות נוספות ימשיכו להתפרסם מידי כמה ימים.

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני ראשון!

 

בתור ישראלים, אנחנו מכירים יפה מאד את זה: אנחנו הכי טובים.

הכי טובים בהייטק.

הכי טובים בספורט.

הכי טובים על הכביש.

לי אישית לא יצא לבדוק את שני הראשונים, אז פבל, עורך התוכן של CARSFORUM שלח אותי לבדוק את השלישי.

במסגרת שיתוף פעולה של CARSFORUM ביחד עם DRIVELOGIC, יצאנו, אני ומקסים הידוע בכינויו מקסים לעשות יום הדרכה לנהיגה מתקדמת/ספורטיבית אישית עם המדריך אביאל יעקובי.

(יהיו עוד ימי הדרכה לעוד חברים ממובילי הדיעה שירשמו בהמשך את התרשמותם)

למען הסדר הטוב, רוב המדריכים וחברות ההדרכה עושים את הקורס הזה ביום אחד, על פני 8 שעות בערך.

בדריבלוג'יק החליטו לפצל את ההדרכה לשני ימים, לאחר שהבינו שרמת הקשב והריכוז של המודרכים נעלמת לאחר חצי יום ושאר היום פשוט הולך לאיבוד.

היום הראשון מוקדש לנהיגה נכונה מבחינה טכנית. (בלימות/האצות והדמיה של איבודי אחיזה שונים במגרש סגור)

היום השני, שלרוב יתקיים לאחר שבוע או יותר, מוקדש לנהיגה ספורטיבית.

אנחנו עשינו את היום השני.

כדרך אגב, וסתם כזה לא קשור, החלטתי לאתגר את אביאל ובחרתי להגיע להדרכה הספורטיבית עם...אאוטלנדר. (סתם. זה מה שקיבלתי בעבודה.)

מקסים הגיע עם קליאו ספורט. חוכמה גדולה..

אביאל קצת היסס בטלפון ולמען האמת אני מבין אותו. אאוטלנדר זה..אממ..קצת לא קשור לנהיגה ספורטיבית. אבל מהר מאד הוא ואני הבנו שזה יהיה סוג של ניסוי. האם האאוטלנדר יישר את הכביש או שמא הכביש יישר את מיטב התוצרת המיצובישית.

הבוקר התחיל בפגישה נעימה ב"בר בהר" באיזור נס הרים, מה שרימז על העתיד לקרות.

ישבנו וקיבלנו שיעור עיוני על כניסה ויציאה נכונים לסיבובים, בלימות, העברות משקל, השפעת המערכות האלקטרוניות ברכב על צורת הנהיגה ועוד.

החלק הזה לקח כחצי שעה.

ואז נכנסנו לרכבים והגענו ל"מסלול" הנהיגה. מדובר בקטע של כ 3 קילומטרים, ריק כמעט לגמרי, עם פיתולים וסיבובים מתהדקים ונפתחים ואספלט ברמה טובה וראות מצויינת. בהחלט מקום טוב ללימוד.

יש לציין שמדובר בהדרכה אישית, כלומר בכל סשן המדריך יושב ליד הנהג ומתקן את הדרוש תיקון, מעיר וגם לוקח שליטה על ההגה אם יש צורך.

הסיבוב הראשון נעשה ע"י אביאל, שעבר על כולו בנהיגה איטית הלוך וחזור תוך דגשים והסברים על איך לקחת פניות נכון, מאיפה להכנס לסיבוב, איך לצאת ממנו, לאן להפנות מבט ומתי הזמן לבלום ולהאיץ.

 

לאחר מכן כל אחד עשה את המסלול הלוך ושוב עם הרכב שלו.

אביאל התגלה כבחור חביב ונעים שיחה ועם זאת, שום דבר לא נמלט מעיניו.

הוא ידע בכל רגע נתון לאן הסתכלתי, כמה חזק לחצתי על הבלמים או על דוושת התאוצה, ואם היה צורך, הוא לקח שליטה על ההגה והפנה אותו לאן שצריך. ההסברים שלו היו ברורים ומדויקים.

ההדרכה נמשכה כ 4 שעות מתוכן חצי שעה הפסקה. בזמן הזה עברנו על המסלול כ 12 פעמים הלוך ושוב עד שגם אני וגם האאוטלנדר חולמים עליו בלילה.

על המסלול כן?

מה אני חושב?

אני רואה את יום ההדרכה הזה כמשהו מחויב המציאות לכל אחד מנהגי ישראל.

כידוע לכולנו, בשיעורי הנהיגה אנחנו לא לומדים לנהוג אלא לעבור טסט ורובנו יוצאים לשדה הקרב שנקרא כביש בלי ידע מינימלי בנהיגה נכונה, בשליטה על הרכב ובהבנת הכוחות המשפיעים על הרכב ועלינו בזמן הנהיגה.

אני ממליץ לכולנו לקחת את הקורס הזה במתכונתו המלאה, לא רק בגלל שמדובר על נהיגה ספורטיבית, אלא בעיקר בגלל שלומדים כאן לנהוג נכון. אישית, הרגשתי שלאחר היום הזה, אני שולט ברכב בצורה הרבה יותר נינוחה, הרבה יותר בטוחה ולא פחות חשוב, יודע לצפות מראש קדימה ולהבין מה קורה בכביש הרבה יותר טוב משהגעתי אליו. ואת כל זה העביר אביאל בכישרון ובהנאה. היום ממש עף.

שורה תחתונה?

אביאל מדריך מצויין, הקורס הזה פשוט נהדר והוכיח לי, שיש מה ללמוד, והלימודים האלו חשובים מאד. אבל מאד.

עופו על זה.

 

אגב, שאלתם מה נגמר בסוף עם האאוטלנדר? אל תדאגו. הוא היה ממש גיבור. אפילו אביאל התפעל ממנו. מוסר לכם ד"ש...

 

 

17760017_10155133594989707_1197438273613752278_n (2).jpg17834266_10155238404099461_2314360529394353776_o.jpg

עריכה אחרונה על ידי ceyal
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שעבר מספר הדרכות עם אביאל,כשכל הדרכה מתמקדת בנושאים אחרים ובמאפיני שטח שונים.אני ממליץ בחום על ההדרכות.ההדרכה שיפרה ללא הכר את יכולות הנהיגה שלי,ולמדתי לנצל בצורה יותר טובה את יכולות הרכב תוך ידיעת מגבלותיו.

אביאל מדריך בצורה מיקצועית וזה היה מדהים לראות את קצב הנסיעה עולה כאשר הכל מרגיש טבעי וזורם כשמקפידים על כללי הנהיגה הנכונים.

וכמובן אי אפשר בלי שיעורי בית..אחרי כל מפגש יוצאים עם נקודות לשיפור שצריך לעבוד עליהם באופן עצמאי.

השיפור בנהיגה בא לידי ביטוי לא רק בנהיגה ספורטיבית אלא גם בנהיגה מנהלתית וזה אפילו יותר חשוב ליום יום.

לדעתי להדרכות כגון אלו יש ערך מוסף רב והן הופכות אותנו לנהגים יותר טובים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עליי אייל דיבר בהודעה הקודמת.

 

בטח שאני יודע לנהוג! גם גדלתי באיזור וגם יש לי מכונית ספורטיבית, בטוח שאני יודע לנהוג! אז זהו שלא.

 

משפט הפתיחה מתאר חלק מאוד גדול מהנהגים בארץ. אמנות הנהיגה היא אמנות לכל דבר וצריך ללמוד אותה. תמיד רציתי לעשות קורסי נהיגה ותמיד משהו צץ, הפריע או שהיה לחץ. לכן, מיד כשהעורך הציע לעשות כתבה על קורס של חברת DriveLogic קפצתי על ההזדמנות.

מחקר על החברה הביא אותי לבחור בשם אביאל, מסתבר שיש לנו לא למעט חברים משותפים והמלצות הרבה יותר. הרף בשבילו כבר היה גבוה. למרות גילו הצעיר יחסית יש לו ניסיון רב. הקורס המסודר שעוברים בדרייבלוג'יק, הוא אישי. מסיבות מובנות אנחנו נעשה את ההדרכה בזוגות כאשר כל אחד ינהג ברכב שלו בתורו.

יום חמישי בבוקר, נפגשים במקום מוכר לכל חובב נהיגה ורכיבה ממונעת ומפודלת הלא הוא בר בהר. אחרי היכרות קצרה, הבנה של הרקע של כל אחד מאיתנו. אביאל מסביר לנו כי הקורס אצלו מחולק ליומיים: יום הדרכה על נהיגה מתקדמת ושליטה ברכב במצבי קיצון וחצי יום מוקדש לנהיגה ספורטיבית בהמשך ליום הקודם. אחרי מספר סליחות אנחנו לומדים את החלק התאורטי:

מתחילים ממעגל אחיזה. מה זה? איפה נמצא משקל הרכב בכל מצב נסיעה, כיצד ניתן לשלוט ולנהוג ברכב בעזרת שינויי המשקל.

נהיגה בפיתול, סוגי אייפקס וכיצד לשלב בשיקיינים. קצר, פשוט וברור.

נוסעים למקום בו עושים את ההדרכה המעשית, חצי מהדרך אביאל יושב איתי וחצי עם שותפי לכתבה, הוא בוחן את אופי הנהיגה: אחיזת הגה, מבט והתנהלות בכללי.

מתחילים את החלק המעשי, אביאל חוזר ומדגיש כי מה שחשוב לו הוא הטכניקה, הדיוק וההבנה של מה שלמדנו, משפט המפתח שלו הוא "תנהג נכון, המהירות כבר תגיע מעצמה". אין כל סיבה להאיץ כל עוד לא יודעים את הבסיס ואכן אחרי מספר ניסיונות הקצב עולה, אביאל מסביר, מכוון ומייעץ לאורך כל הדרך אבל בצורה מאוד חברית ונוחה, משרה תחושה של ביטחון ודואג שנהיה רחוקים מההגבלות והסכנה.

בסיום הדרכה אני מדבר קצת עם אביאל, לומד יותר מה הרקע שלו, במה החברה שלו מתמקדת ואיזה הדרכות הוא מעביר. נכון לעשות ב-DriveLogic אפשר למצוא קורסים לנהיגה מתקדמת, אימון נהיגה ספורטיבית, קורס נהיגה ספורטיבית של 2 מפגשים (אנחנו עשינו את החצי השני שלו) ועוד.

הסיבה שקל ונוח להתחבר וללמוד מדרייבלוג'יק מוצגת כנראה באחד המשפטים שאביאל אמר לי: "אין לי ״היסטוריה מפוארת״ של מירוצים ותחרויות. אני חושב שזה דווקא מה שגרם לי להבין מה נהגים צריכים, כי אני בא מאותו רקע".

עריכה אחרונה על ידי In Flames

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יוזמה יפה. לאף אחד לא יכול להזיק אימון.

 

טוב לשמוע שאיכות ההדרכה אצל מאמנים פרטיים נוספים כמו אביאל כל כך גבוהה.

 

מתחילים ממעגל אחיזה. מה זה? איפה נמצא משקל הרכב בכל מצב נסיעה, כיצד ניתן לשלוט ולנהוג ברכב בעזרת שינויי המשקל.

 

מודל מעגל האחיזה ו״מודל״ העברת המשקל שנלמד בקורסים בארץ - סותרים זה את זה, במיוחד בכל הקשור לנהיגת כביש. איך אביאל מיישב ביניהם?

 

בכל אופן, לשניהם כאחד יש מגרעות להבנה של דינמיקת הרכב בנהיגת כביש. עדיף ללמד נהגים כיצד הרכב משנה כיוון ואילו כוחות מפעילים הצמיגים במהלך הפניה וכיצד למקסם אותם.

 

הסיבה שקל ונוח להתחבר וללמוד מדרייבלוג'יק מוצגת כנראה באחד המשפטים שאביאל אמר לי: "אין לי ״היסטוריה מפוארת״ של מירוצים ותחרויות. אני חושב שזה דווקא מה שגרם לי להבין מה נהגים צריכים, כי אני בא מאותו רקע".

 

זה הגיוני. זה לא שכולנו עוברים הדרכה בלגלח עשיריות שניה מזמן ההקפה כמו שנהגי פורמולה 1 עוברים. מה גם שנהג מירוצים זה בדרך כלל ״טיפוס״ שלא לכולם קל להסתדר איתו.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, מחמם את הלב לקרוא את הביקורות שלכם! שמחתי ונהנתי להדריך אתכם!

 

חן, שאלה מצויינת! ברמת העקרון, אתה צודק, אכן קיימת סתירה בין המודלים. מסיבות ברורות, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להסביר על גבי הפורום את המודל שלי כדי לעשות סדר בדברים, אבל אני כן אציין שמודל מעגל האחיזה שאתה מתייחס אליו שונה לחלוטין מהמודל שאני מעביר בהדרכות למרות שהשם שלהם זהה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
חן, שאלה מצויינת! ברמת העקרון, אתה צודק, אכן קיימת סתירה בין המודלים. מסיבות ברורות, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להסביר על גבי הפורום את המודל שלי.

 

לצרכים שלך, אני חושב שאתה יכול לגשת לנושא מעגל האחיזה כמו שאד דליס עושה: פשוט להפוך אותו. אז לפחות הכוח שאתה מפעיל על הרכב הולם את הכיוון של העברת המשקל.

http://youtube.com/watch?v=_rr0rQaPfzQ

דרך יוטיוב

ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

זה עדיין לא פותר את הבעייתיות, בכל הנוגע לנהיגת כביש, ולעניות דעתי עדיין עדיף להסביר לאנשים את האופן שבו הרכב משנה כיוון וכיצד ניתן להשתמש בהאטה, ודווקא בעיקר בהאצה, כדי לסייע לו.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יוזמה יפה. לאף אחד לא יכול להזיק אימון.

 

טוב לשמוע שאיכות ההדרכה אצל מאמנים פרטיים נוספים כמו אביאל כל כך גבוהה.

 

 

 

מודל מעגל האחיזה ו״מודל״ העברת המשקל שנלמד בקורסים בארץ - סותרים זה את זה, במיוחד בכל הקשור לנהיגת כביש. איך אביאל מיישב ביניהם?

 

בכל אופן, לשניהם כאחד יש מגרעות להבנה של דינמיקת הרכב בנהיגת כביש. עדיף ללמד נהגים כיצד הרכב משנה כיוון ואילו כוחות מפעילים הצמיגים במהלך הפניה וכיצד למקסם אותם.

 

 

 

זה הגיוני. זה לא שכולנו עוברים הדרכה בלגלח עשיריות שניה מזמן ההקפה כמו שנהגי פורמולה 1 עוברים. מה גם שנהג מירוצים זה בדרך כלל ״טיפוס״ שלא לכולם קל להסתדר איתו.

 

לא מכיר את המודל שאתה כתבת עליו

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ולעניות דעתי עדיין עדיף להסביר לאנשים את האופן שבו הרכב משנה כיוון וכיצד ניתן להשתמש בהאטה, ודווקא בעיקר בהאצה, כדי לסייע לו.

 

אז תפתח בית ספר לנהיגה מתקדמת ותסביר למי שיבוא אליך לפי מיטב הבנתך.

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לצרכים שלך, אני חושב שאתה יכול לגשת לנושא מעגל האחיזה כמו שאד דליס עושה: פשוט להפוך אותו. אז לפחות הכוח שאתה מפעיל על הרכב הולם את הכיוון של העברת המשקל.

http://youtube.com/watch?v=_rr0rQaPfzQ

דרך יוטיוב

ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

 

תודה ידידי, מעריך את זה. בכל מקרה, המודל שאני עושה בו שימוש הרבה יותר קליל ופשוט להבנה כך שנכון לעכשיו, אני לא רואה סיבה לשנות אותו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לצרכים שלך, אני חושב שאתה יכול לגשת לנושא מעגל האחיזה כמו שאד דליס עושה: פשוט להפוך אותו. אז לפחות הכוח שאתה מפעיל על הרכב הולם את הכיוון של העברת המשקל.

http://youtube.com/watch?v=_rr0rQaPfzQ

דרך יוטיוב

ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

זה עדיין לא פותר את הבעייתיות, בכל הנוגע לנהיגת כביש, ולעניות דעתי עדיין עדיף להסביר לאנשים את האופן שבו הרכב משנה כיוון וכיצד ניתן להשתמש בהאטה, ודווקא בעיקר בהאצה, כדי לסייע לו.

 

ביהדות

 

יש מושג שנקרא עשה לך רב

 

כלומר קבל הוראות מרב אחד כי הרב השני יכול לחשוב קצת שונה.

 

הנהלת הפורום בחרה עבור מובילי הדעה להקשיב לרב אביאל .

 

כבודם של שאר הרבנים במקומם מונח.

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה דף?

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1006 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...