Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מובילי הדעה לומדים לנהוג - קורס נהיגה ספורטיבית ב-DriveLogic


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2284 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, אז אני הגעתי להדרכה עם אביאל דווקא בידיעה שיש לי מה ללמוד, בתור בחור צעיר שמעולם לא עבר קורסים או הדרכות כלשהן (פרט להדרכות בצבא על סופה 2 שראתה ימים יפים יותר), אני לא אומר שחשבתי שאני לא יודע לנהוג, תמיד האמנתי שביומיום אני נהג סביר פלוס בסה"כ, אבל הנחתי שעל "אומנות הנהיגה" יש לי עוד דבר או שניים ללמוד.

אז ביום ראשון בבוקר פגשתי את אביאל, בדיוק כמו קודמיי ב"ברבהר", רק שבמקרה שלי (בניגוד למובילי הדיעה האחרים) התמזל מזלי וקיבלתי הדרכה אישית עם אביאל, בדיוק כפי שהוא מעביר ללקוח שעובר את הקורס בן היומיים שלו ביום ה2.

כפי שכתבו קודמיי, ואשתדל שלא לחזור על דבריהם, לפני שניגשים אל הרכב, אביאל פותח בהדרכה תאורטית על שליטה ברכב ומסביר מגוון של מושגים, בליווי שרטוטים שהוא משרטט במחברת, ובהתאם לידע הקיים של המודרך.

לאחר ההדרכה התאורטית ניגשים אל הרכב, אביאל מוודא שנבדקו דברים כמו לחץ אוויר תקין בצמיגים ומפלסי נוזלים, אני משיב לו בחיוב, ואז הוא ממשיך בבדיקה של הישיבה שלי ברכב, ומוודא שאני אכן יושב בתנוחת נהיגה נכונה, ומסביר למה חשוב לשבת כך, מתחילים בנסיעה לכיוון הכביש שבו נבלה את השעות הקרובות, אביאל מבקש ממני לנהוג כפי שאני רגיל, בכדי לבחון את ההרגלים והיכולות שלי .

מגיעים לכביש המפותל שאותו נלמד "ליישר" היום, תחילה אביאל נוהג בקצב איטי יחסית, מסביר על כל עיקול ועיקול בכביש, ומפרק אותו לגורמים תוך כדי ציון סימני דרך שנעזר בהם בהמשך, לאחר מכן אנחנו מתחלפים, אני מתחיל לנהוג, וכאן מתחיל ה"תכלס" של איך מיישמים את כל מה שעברנו עליו עד עכשיו, בהתחלה מתמקדים בכל סשן בדבר אחר, יותר במבט או יותר בקווים, כשתוך כדי אביאל מתקן, ומסביר בצורה נעימה ומובנת את הכל, עד שמרגישים שלאט לאט מבלי לשים לב, הקצב מתחיל לעלות והחיוך מתחיל לגדול :-).

כמובן שלאחר כל כמה סשנים ישנה הפסקה, בה אנחנו מתחקרים את הנהיגה, מה יותר טוב, ואיפה ישנו עדיין מקום לשיפור לסשן הבא.

לקראת הסוף, אביאל שולח אותי לסשן כשאני לבד ברכב, בו הוא מבקש ממני לחקור את הנהיגה של עצמי, כאשר בסופו אנו נפגשים ועוברים על הטעויות שהבחנתי שעשיתי בסשן הזה, כאשר המטרה של אביאל בתרגול הנ"ל, היא שאוכל לדעת היכן הטעויות שלי גם כאשר אמשיך לתרגל לבד לאחר ההדרכה איתו.

לסיכום, כשהגעתי בבוקר הייתי בטוח בכך שאני מכיר היטב את המגבלות של ה208 שלי, ושכבר מיציתי לחלוטין את הפוטנציאל של הרכב הזה, ולאחר 4 שעות עם אביאל, הבנתי שבכלל לא היה לי מושג למה שהרכב הזה מסוגל (כן כן, למרות שיש לו רק 82 סוסים באורווה), ויותר מכך למה שאני מסוגל בתור נהג.

אני ממליץ בחום על הקורס של

דרייבלוג'יק, אביאל מדריך ונהג מעולה, ובנוסף על כך אציין שגם המחירים שלו הוגנים מאוד, בהשוואה לחברות אחרות שיצא לי לברר עימן על קורסים בעבר, וכבונוס יש לו גם הצעה מעניינת עבור לקוחות שמעוניינים להמשיך ולתרגל.

3258820f8e8633dcaafe03218065c9bf.jpg

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

קצת מפתיע אותי שחובבי רכב ונהיגה מגיעים לנושא נהיגה מתקדמת בשלבים מאוחרים. חשבתי למשל שמובילי דעה/נושא יהיו בעלי נסיון מעשי אמיתי ופחות תיאורטי ( זכור לי שמישהו כתב שהוא קורא הרבה על רכב ועל כן ראוי להיות מוביל דעה) אין לי ביקורת על או כנגד כל מה שנכתב למעט מידת ההפתעה שלי.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

zaf, אני אפריד את נושא הנהיגה הספורטיבית מהובלת הדיעה מסיבה פשוטה, רובנו ורוב המכוניות שאנחנו בודקים פשוט לא מיועדות ובטח ובטח שלא מתאימות לנהיגה ספורטיבית.

ניסיון מעשי כולל יכולת לנתח ולהבין איך הרכב *הספציפי* מותאם *ליעוד שלו*. לא רלוונטי איך סוזוקי בלאנו מרגישה באייפקסים של סדום ערד.

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא.

תודה לכולם על השיתוף.

אביאל בחור סופר נחמד, אני זוכר שבכלל דיברנו על הרינג והוא הקדיש לי לא מעט מזמנו ושיתף אותי בכל הפרטים. רק שתדעו, והוא יתקן אותי אם אני טועה, שהוא גם מדריך ברינג ומוציא לשם טיולים, לא?

בכל מקרה אני ממש שמח שהאופי מגובה בקבלות וכיף לדעת שיש אנשי מקצוע כאלו.

למרות שכבר עשיתי כמה קורסים, במידה ולא הייתי סטודנט תפרן כבר הייתי בממתינה אביאל להתחיל הכל מהתחלה :)

 

שאפו גדול.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע, אז אתה הבחור שחפר לי שעה וחצי על הרינג? שמתי אותך בבלאק ליסט של דרייבלוג'יק! ;)

 

עכשיו ברצינות, אני עדיין זוכר את השיחה שלנו, היה ממש נחמד לקשקש על ענייני נהיגה ומסלולי מירוצים, באמת ששמחתי לעזור. לגבי הרינג, לא טעית בכלל.

 

תודה על הפרגון ומקווה שעוד ניפגש יום אחד ברינג :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב. אז היום נפל בחלקי הכבוד להיות שפן ניסוי של שיתוף הפעולה הפורה הזה.

קבענו להפגש ב 9:30 בבר בבהר - צומת הדרכים מוכרת לכל רוכב אופניים, אופנוע או נהג שמתגוררים באיזור המרכז. יש לציין שאומנם איזור נס הרים ממש לא זר לי, לא יצא לי להגיע לאיזור זה הרבה באור היום, וגם אף פעם לא עשיתי את זה בבוקר יום חול. פקקים מטורפים שלא מביישים איילון צפון ברגעי שיא של מחיר תלת ספרתי במסלול המהיר.

בשעה היעודה פגשתי את אביאל ואת מיסטר שאנקלי והתיישבנו בצד לשיחת תיאוריה. יש לציין שיצא לי לשמוע חלק תיאורטי של איזה קורס או שניים. החל מכמה שעות בקרוואנים ממוזגים של "מסלולים" זצ"ל עד לשיחה קולחת תוך כדי נסעיה.

רוב החומר היה מוכר לי, אבל הפעם ממש התחברתי לחומר בזכות דוגמאות מוחשיות שאביאל נתן והסברים.

לאחר מכן נכנסנו לרכבים ויצאנו לכיוון לוזית. אומנם נס הרים נחשב לנס "הרינג" הישראלי, יחד עם בית אורן, בירנית-אלקוש ועוד כמה כבישים איקוניים, לוזית, לטעמי הוא כביש הכי מאתגר בזכות תמהיל של פניות ושינויי גובה. אני לא אוהב את בית אורן ונס הרים כי הם כבישים לא סלחניים. כאן, אתה מרגיש פחות לחוץ וזה המפתח ללמידה.

לאביאל יש משנה מאוד סדורה ומתודולוגיית לימוד מגובשת.

מבחינת הזמנים היום בנוי בצורה כזאת שמאפשרת לתלמיד לשמור על ריכוז מירבי עם הפסקות בין הסשנים שנותנות זמן להתאושש ולהמשיך בנהיגה בצורה יעילה.

גם מבחינת התכנים הבחור לא מתפזר ומתרכז בדברים שהוא רוצה להעביר ונצמד אליהם.

בגלל פורמט שיתוף הפעולה מדובר בלמידה בזוגות במתכונת מצומצמת שאמורה לתת טעימה מהדבר האמיתי - הקורס הדו-שלבי הייחודי שלו.

בגלל שצוותנו שנינו כבעלי רמת נהיגה דומה, הלימוד בזוגות היה מאוד פורה. השכלתי רבות מישיבה במושב האחורי כאשר אביאל מסביר למיסטר שאנקלי דברים ואני רואה מהצד איך הוא מיישם אותם ואיפה הוא טועה. לדעתי גם הוא, בתורו, למד מהסשנים שלי ממושב האחורי.

הזמן טס כשנהנים ולא שמנו לב איך היום טס מהר ככה שפיספסנו שעת סיום המתוכננת בכמעט שעתיים.

מה למדתי על אביאל היום? אלכס פרגוסון לא היה שחקן גדול, אבל היה מאמן ענק. לאביאל אין תארי גראן פרי בתור נהג מרוצים, אבל הוא אלוף במשקל כבד בהדרכה. כדי ללמד אנשים צריך לדעת להעביר את החומר בצורה פשוטה, מובנת ויעילה. את זה הוא עושה בצורה מושלמת. כמו כן הוא מזהה את הטעויות ונקודות חולשה של התלמיד ויושב עליך עד שהוא רואה שיפור ממשי.

מה למדתי על נהיגה ספורטיבית היום? ברגע שאתה עושה את זה נכון על 70 קמ"ש פתאום אתה מצליח לעבור את המקטע גם ב130.

מה למדתי על עצמי היום? גם כלב זקן כמוני, שביום יום מתנייד בבהמה בעלת 7 מושבים ורגיל לסגנון נהיגה מסויים, מסוגל לקחת קוים עם אפקסים מאוחרים.

מה למדתי על רכבי? עוד לא תמו כל פלאייך.

לסיכום: אנחנו עוד נפגש.

DSC_0803.jpg

עריכה אחרונה על ידי Ahbarony
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה למדתי על נהיגה ספורטיבית היום? ברגע שאתה עושה את זה נכון על 70 קמ"ש פתאום אתה מצליח לעבור את המקטע גם ב130.

מסכים לחלוטין (אבל רק בכבישים שמותר לנהוג בהם ב130 קמש :wink:).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הפעם התמזל מזלי ופבל שלח אותי ואת עכברוני בבוקרו של יום יפהפה זה להדרכת הנהיגה המתקדמת/ספורטיבית שאביאל מעביר, יותר נכון – טעימה ממנה. ועוד איזו טעימה זו היתה...

 

אביאל בחור מאוד רציני, ויש יאמרו (היי, אפילו הוא אומר על עצמו) – פדנט.

כבר בערב שלפני (כלומר, אתמול בערב) הוא דאג לטלפן אליי כדי לדעת איזה קורסי נהיגה עשיתי בעברי (2 – אחד נהיגה מתקדמת ועוד אחד של מתקדמת בשילוב ספורטיבית), על איזה אוטו אני נוהג (סיאט לאון 1.8 TSI), מה הציפיות שלי (כיף, כיף, עוד קצת כיף ולצאת עם תובנות חדשות) ורקע כללי על מה הולך להיות, מה חשוב לבדוק, להכין ולדעת לפני וכד'.

 

מודה, קצת חששתי בבוקר: לנסוע מחיפה לנס-הרים, מרחק של קצת יותר מ-150 ק"מ ושעתיים נסיעה (כולל כביש 6) ואחרי זה סשן נהיגה של עוד 4 שעות ולקינוח חזרה לחיפה עם הפקקים וכל זה ביום אחד וברצף זה לא פשוט, תובעני ומעייף. סמכתי על האדרנלין שלי שיעזור לי לצלוח את היום הזה בכבוד, ואפשר לומר שהוא עשה את העבודה – בעיקר בזכות אביאל.

 

על מבנה הקורס, התכנים וכו' תוכלו לקרוא בסקירות של מקסים ו-ceyal שבתחילת השרשור. אגיע ישר לעיקר:

אחרי כיוונון תנוחת נהיגה נכונה (חשבתי שאני יושב נכון.. אז חשבתי. מדהים איך שינוי קטן גרם לי להרגיש לגמרי אחרת. אימצתי אותו בחום), מ"בר בהר" אביאל לקח את עכברוני ועבדכם הנאמן ישר לקטע כביש משובח ומגוון בלוזית – המון אייפקסים (כולל דאבל אייפקס), שינויי גובה, פיתולים וישורות. תענוג.

חייב לציין שאף פעם לא נהגתי באיזור, כך שהמסלול היה חדש לי לחלוטין.

בגדול, אביאל נתן הדגמה בקצב היכרות במכוניות שלנו ואז ישב לידי כשאני נוהג ועכברוני במושב האחורי ואח"כ במכוניתו של עכברוני כשהוא נוהג ואני במושב האחורי. אחרי כל סשן אביאל נתן לנו לחשוב ולהגיד מה היה טוב ומה טעון שיפור, כאשר במהלך הסשן אביאל מכוון ומתקן בפשטות, קלילות ונינוחות.

לי אישית הקונספט הזה של הצטרפות לסשן שאני לא נוהג בו התאים כמו כפפה ליד: כשאתה רואה בעין אובייקטיבית מה האחר עושה אתה מבין מה יש לך לשפר, מה עשית/לא עשית טוב ומריץ בראש את כל התרחישים של מה היית עושה/לא עושה בכל נקודת זמן.

אחרי מס' מועט של סשנים כאלו הקצב עלה, השיפור הורגש וגבר ואיתה ההנאה. כיף, כיף ועוד פעם כיף.

 

זה שאביאל מקצועי, למוד ניסיון ונהג מעולה כבר הבנתם. אבל מה שבאמת משנה, משדרג את כל החוויה ובעצם נותן להדרכה הזו משנה תוקף ורמה באמת גבוהה זה האיש עצמו. אביאל מדריך בחסד: מדבר בגובה העיניים, מסביר מושגים במילים פשוטות, מתקן ועוזר בנעימות, נחמדות אך באסרטיביות ופשוט נותן לך הרגשה של החבר הזה שיודע מה הוא עושה ואתה יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות.

מדהים כמה אפשר ללמוד ולספוג בזמן כ"כ מועט (ולהבין שתמיד יש מה ללמוד, לשפר ולחזק. וזו רק ההתחלה לה לה).

 

לקחתי איתי לא מעט דברים הלאה, ודבר אחד גדול:

למרות המרחק, הלו"ז הצפוף שלי והחיים עצמם, אני חייב לחזור לשם ולעשות את הקורס המלא.

תעשו לעצמכם טובה ותעשו אותו גם אתם.

 

 

המון תודה לאביאל על הזמן שהקדיש לנו מרצונו, על ההתעקשויות על הדברים הקטנים כגדולים ועל רצון והענקה מכל הלב. מרגישים שאתה אוהב להדריך, מקווה שתמשיך בזה כמה שאפשר.

 

לסיכום: כיף – צ'ק. תובנות חדשות – צ'ק. חצי מיכל דלק הכי טוב שבזבזתי על הלאון – צ'ק.

 

 

luzit.jpg

עריכה אחרונה על ידי Mr_Shankly

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שמה זה נהניתם

 

וגם למדתם

 

שני תרנגולים במכה אחת

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות לא נשחטנו :D

 

אגב, עוד משהו שעכברוני ואני שכחנו לכתוב:

 

באחד הסשנים, כשעכברוני נהג, פתאום קפץ לכביש במבי צעיר (לא עפר, במבי אמיתי) וכמעט וקיפח את חייו (וכנראה גם את חייה של ה-DS3). עכברוני והבמבי ניסו וגם הצליחו לבצע התחמקות מהירה, וברגע האחרון הוא חזר על עקבותיו ונעלם שוב בשדה הסמוך.

למעט דפיקות לב מואצות שלנו (וגם של הבמבי, אני בטוח) האירוע הסתיים ללא נפגעים.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה במבי שאביאל מפעיל בשלט רחוק לתרגל התחמקות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הזמן אני אומר לעצמי שבפעם הבאה שיהיה לי חופש אני אקבע איזה קורס כזה,, ואז אני עצלן.

 

אביאל נשמע כמו אחלה בחור. נשמע כיף כל העסק(ומלמד).

 

חג הבא צפה לטלפון. :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2284 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...