Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז קניתי רכב. והוא ידני. טיפים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3827 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברגע שמבינים שהרכב יכול להתקדם בהילוך ראשון, שני ואף שלישי משולב ללא שימוש בדוושת ההאצה (כלומר, כאשר המנוע עובד כמעט על סרק, כתלות בשיפוע ובקצב התקדמות התנועה), ומשלבים זאת עם שמירה על מהירות רציפה וקבועה ככל הניתן (שימוש מזערי בהאצה ובבלימה), פקקים מפסיקים להיות סיוט.

!AWDSOME

פורסם (נערך)

תודה רבה לכולם ובוקר טוב!

 

אני עדיין מאוד נהנה מהרכב! :-P

מקווה שזה ימשיך כמה עוד כמה שנים!

 

היום עמדתי בפקק (מי היה יכול להאמין שבשעה 9 בבוקר בכביש 4 יהיה פקק..), התקדמתי דיי יפה כמאט וללא עצירות מוחלטות תוך שמירת מרחק ושימוש בדוושאת האצה וברקס. יש לי שאלה: על איזה היולך מומלץ לזחול? מודבר על פקק שזוחלים בו בין 5 ל 15 קמ"ש. בהתחלה זחלתי על הילוך ראשון ואז עברתי להילוך שני והמשכתי לזחול בו למאט מקרים שבהם הייתי צריך עצירה מלאהף במקרה הזה הייתי משלב ראשון.

האם אני עושה נכון?

 

ועוד שאלה:

אם מישהוא היה שואל אותי מה אני זוכר משיעורי נהיגה, הייתי עונה "הצעקות של המורה שלי 'אל תזרוק את הקלאץ'!!'"

ובכן, אני לא זורק, אבל לוקח לי כ 2 שניות להגיע ממצב של עמידה למצב של נסיעה.

האם יש טריק כלשהוא להתחיל את הנסיע יותר חלק או שפשוט עם הזמן אני אתרגל לאוכל להביא את הרגל לנקודת חיבור מהר יותר?

עריכה אחרונה על ידי raiden
פורסם

זה בדיוק מה שכתבתי עליו. אתה נשאר בנתיב שלך, בקצב של התנועה, תוך כדי מינימום שימוש בהאצה/בלימה. ככה אתה לא נוגע במצמד כמעט בכלל.

באיזה הילוך עדיף להיות? אתה תרגיש בעצמך.

 

איך להיות חלק יותר ומהיר יותר בהפעלת הגיר? תמשיך לנהוג. אתה תגיע לשם. Practice makes perfect.

!AWDSOME

פורסם

עם הזמן אתה תתרגל לנקודה.

גם לנהג מנוסה בידני, יקחו כמה שעות עד שהמח יתרגל לנקודה הזו ברכב חדש.

לגבי הגלישה זה תלוי בשיפוע, בירידה במהירות כזו אפשרי להיות על ראשון או שני בלי ללחוץ, בעליה תצטרך ללחוץ מעט ולהתקדם באיטיות ביחד עם הילוך ראשון משולב.

פורסם
על איזה היולך מומלץ לזחול?

 

כלל פשוט:

 

כל עוד סיבובי מנוע לא יורדים מתחת לאיזור 1100-1200 סל"ד ומנוע מצליח למשוך את האוטו ללא רעידות ושיהוקים, תשאר בהילוך שני. רק אם הגעת למצב של כמעט עצירה מוחלטת, תוריד לראשון.

 

 

פורסם

ברשותכם התעלקות קלה, ברכב ידני כאשר הוא בניוטרל ואני רוצה להניע את הרכב יש ללחוץ על הקלאצ'?

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

יצרנים מסויימים כמו טויוטה ויונדאי שמים מנגנון בטחון שלא מאפשר התנעה ללא לחיצה על הקלאץ'. כלומר יש מתג על דוושת הקלאץ' שמאפשר הפעלת סטרטר רק כשדוושה לחוצה.

 

במכוניות ללא המנגנון הזה אין הכרח ללחוץ על דוושת הקלאץ'. לוודא כמובן שתיבת ההילוכים בניוטרל לפני ההתנעה.

 

 

פורסם
יצרנים מסויימים כמו טויוטה ויונדאי שמים מנגנון בטחון שלא מאפשר התנעה ללא לחיצה על הקלאץ'. כלומר יש מתג על דוושת הקלאץ' שמאפשר הפעלת סטרטר רק כשדוושה לחוצה.

 

במכוניות ללא המנגנון הזה אין הכרח ללחוץ על דוושת הקלאץ'. לוודא כמובן שתיבת ההילוכים בניוטרל לפני ההתנעה.

דווקא בגטס שלי זה לא דורש לחיצת קלאץ, נהגתי בC1 וכן דורש לחיצת קלאץ

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

עניין של הרגל, אבל לא צריך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...