Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם תוכנית הגריטה חוזרת?


YONA777
שימו לב! השרשור הזה בן 3298 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תוכנית הגריטה של מכוניות ישנות, שהופסקה לפני כשנתיים מחוסר תקציב, היא בעלת חשיבות רבה למשק ולבטיחות בדרכים ובעלת הצדקה כלכלית ברורה. כך קובע מחקר של בנק ישראל, שפורסם היום. על פי המחקר, לדברי המחקר הבעיה העיקרית בכלי הרכב הישנים הנעים על כבישי הארץ היא לא רק תרומה משמעותית שלהם לזיהום האוויר אלא בעיקר הסיכון שהן מייצגות לנוסעים בהן ולהולכי הרגל. ניתוח נתוני התאונות מגלה כי חומרת הפגיעה בתאונות דרכים בכלי רכב ישנים גבוה משמעותית, כאשר ההסתברות להיהרג יותר מכפולה וההסתברות להיפצע קשה גבוהה יותר בשליש.

בתוכנית הקודמת של משרד התחבורה והמשרד לאיכות הסביבה, שהחלה ב-2010 והופסקה בסוף 2013 מחוסר תקציב, נגרטו 28 אלף מכוניות בנות 20 שנה ויותר ובעלי המכונית קיבלו בתמורה מענק של 3000 שקל.

כלכלני בנק ישראל מציעים שתי אופציות לחידוש מתווה הגריטה. הראשונה היא להנהיג אותה במבנה מדורג, כלומר להגדיל את המענק הכספי לבעלי הרכב מחודש לחודש או מרבעון לרבעון בתקציב נתון. בבנק ישראל כי לחלק מבעלי המכונית ישתלם לגרוט אותן תמורת סכום קטן אף מ-3000 שקלים בעוד שאחרים יצטרכו סכומים גדולים יותר כמוטיבציה לגריטה. אופציה שניה היא ליצור מעין "אחריות יצרן" שבה יבואני הרכב יפרישו לקרן ממשלתית סכום כספי קטן תמורת כל רכב חדש שנמכר. כאשר כלי הרכב יגיעו לגיל המתאים הקרן תקנה אותם מהבעלים שמעוניינים למכור ותעביר אותם לגריטה.

בתגובה לרעיון זה אמרו היום בענף הרכב כי "מדובר בעזות מצח". לדברי גורמים בכירים בענף "המדינה גובה כבר היום על כל רכב שנמכר שיעור מס שמתקרב ל-100% ואין לו אח ורע בעולם. בסכומים אלה ניתן לממן את הגריטה בצורה יעילה ואינטנסיבית אולם הממשלה בוחרת שלא להקצות לצורך זה תקציבים ממשלתיים ולהפיל את המימון על רוכשי הרכב".

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001044441#fromelement=hp_morearticles

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם הם צריכים להגיע להסכמה מהכיס של מי זה יצא, וייקח זמן עד שיגיעו להסכמה, ולך תדע אם בסוף זה לא יהיה על חשבון הציבור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לחברי יניב רז , אסור לתת לגריטה לחזור!

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד אהיה עצוב אם היא תחזור

כבר היום רואים פחות ופחות

אונו, לנסר, אוטוביאנקי Y10, בימרים ישנות.

חבל.

דברים יפים.

 

אם כבר צריך קרן הצלה

בוא קח 3 אלף שקל, אני אקח את הרכב שלך ואשים אותו באיזה הנגר.

יום אחד מישהו ירצה אותו

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר היום רואים פחות ופחות

אונו, לנסר, אוטוביאנקי Y10, בימרים ישנות.

חבל.

דברים יפים.

 

 

מישהו גרט בימר ישנה???!?!?!

זה דברים שמעוררים ציד מכשפות.

קדימה חברה לעשות פוליש לקילשון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו גרט בימר ישנה???!?!?!

זה דברים שמעוררים ציד מכשפות.

קדימה חברה לעשות פוליש לקילשון...

 

תתפלא אבל כן, לפני 3 שנים בערך ראיתי סדרה 3 משנות ה80 יפיפייה וחיפושית לא כל כך יפה...במגרש הגריטה באשדוד..

volkswagen golf mk2 1.3

volkswagen golf mk2 1.6

Volkswagen golf mk2 1.3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן 2000 שקל ואני נותן לך את אחת הפיאסטות שלי.

עם טסט ובמצב נסיעה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לחברי יניב רז , אסור לתת לגריטה לחזור!

 

אפשר לקבל הסבר מפורט?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד אהיה עצוב אם היא תחזור

כבר היום רואים פחות ופחות

אונו, לנסר, אוטוביאנקי Y10, בימרים ישנות.

חבל.

דברים יפים.

 

אם כבר צריך קרן הצלה

בוא קח 3 אלף שקל, אני אקח את הרכב שלך ואשים אותו באיזה הנגר.

יום אחד מישהו ירצה אותו

 

ומי בדיוק יממן את הקרן ? מי יממן את האחסנה בהאנגר ל10 שנים בממוצע ?

ובנוסף תחשוב , כמה רכבים חדשים עולים לכביש כל חודש , כמה עלו לפני 20 שנה (אורך חיים ממוצע של רכב הוא כ 20 שנה בארץ )

האם הגיוני שכולם ישארו לאספנות (אפילו אם נניח שרבע מהרכבים שעלו חדשים שרדו את 20 השנה ) ?

כמה אספני רכב יש בארץ ? כמה אלפים בודדים להערכתי , כמה רכבים הם יכולים לקלוט בשנה ?

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד אהיה עצוב אם היא תחזור

כבר היום רואים פחות ופחות

אונו, לנסר, אוטוביאנקי Y10, בימרים ישנות.

חבל.

דברים יפים.

 

אם כבר צריך קרן הצלה

בוא קח 3 אלף שקל, אני אקח את הרכב שלך ואשים אותו באיזה הנגר.

יום אחד מישהו ירצה אותו

אורך חיים ממוצע של מכונית נע סביב ה 20 שנה, מה שאומר שגם כך רוב המכוניות מתחילת שנות ה 90׳ כבר ירדו מהכביש גם כך, זה טיבעי וזה רצוי.

מעטות המכוניות שישרדו המתנה של 10 שנים עד למעבר לסטטוס אספנות, וכל הרעיון אינו ריאלי לחלוטין.

מה שישרוד ישרוד, ומה שלא ישרוד לא ישרוד, כמו מאות אלפי מכוניות שהיו כאן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אורך החיים הממוצע לרכב פרטי הוא פחות מ 7 שנים.

http://www.cbs.gov.il/www/publications14/1570/pdf/t03.pdf

 

20 שנה זה במרחק של 2 סטיות תקן מהממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאוד אהיה עצוב אם היא תחזור

כבר היום רואים פחות ופחות

אונו, לנסר, אוטוביאנקי Y10, בימרים ישנות.

חבל.

דברים יפים.

 

אם כבר צריך קרן הצלה

בוא קח 3 אלף שקל, אני אקח את הרכב שלך ואשים אותו באיזה הנגר.

יום אחד מישהו ירצה אותו

אוטוביאנקי נעלם הרבה לפני הגריטה, עוד ב2009 ׁ(לפני הגריטה) חיפשתי לי Y10 ליום יום ולא מצאתי משהו מעניין.

 

ובימר ישנה קשה לי להאמין שיגרטו, וגם אם כן אז אולי גרטו אחת, שמישהו ינסה למצוא בימר סדרה 3 נגיד ישנה במצב סביר עם ניירות ב3000 וגם 6000 אין מצב למצוא!

ברשותי אלפא 147 1.6 2002

לפני FIAT 131 1982 (נמכרה לצערי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אורך החיים הממוצע לרכב פרטי הוא פחות מ 7 שנים.

http://www.cbs.gov.il/www/publications14/1570/pdf/t03.pdf

 

20 שנה זה במרחק של 2 סטיות תקן מהממוצע.

גיל ממוצע והגיל שבו מכונית יורדת מהכביש אינם קשורים כלל זה בזה.

הגיל הממוצע כולל מכוניות שזה עתה עלו לכביש לצד מכוניות בנות 20 ומעלה.

הרי לא סביר להניח שמכוניות משנת 08' יזרקו וינטשו.

הגיל 20 לא נשלף מהשרוול; עיון במדור חיפוש קרובות של יוחאי שנער, מעלה נתון דומה - רוב המכוניות נפרדות מאיתנו לאחר 20 שנות שרות, מי יותר ומי פחות, זה הממוצע.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, אתה רואה את המכוניות שיורדות מהכביש לאחר 20 שנה אבל אתה לא רואה את כל הרכבים שהלכו בתאונות או גנבות. ממוצע זה ממוצע, זה שישנן כמה מכוניות שגילן עובר את ה 20 עדיין לא אומר שהממוצע הוא 20. במקרה הזה אני הולך עם הנתונים האמפירים של הלשכה, זה הרבה יותר הגיוני. ותחשוב על זה, אם הגיל הממוצע היה 20 זה אומר שהיינו צריכים לראות בכבישים מאות אלפי רכבים שהם ישנים יותר מ 20 שנה, וזה לא המצב.

עריכה אחרונה על ידי irork

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3298 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...